Stanna upp!

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Stanna upp!

Inläggav Malul » ons feb 15, 2012 11:41 pm

"Den mätta dagen, den är aldrig störst.
Den bästa dagen är en dag av törst.

Nog finns det mål och mening i vår färd -
men det är vägen, som är mödan värd.

Det bästa målet är en nattlång rast,
där elden tänds och brödet bryts i hast.

På ställen, där man sover blott en gång,
blir sömnen trygg och drömmen full av sång.

Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr.
Oändligt är vårt stora äventyr."

Karin Boyes poesi användes i introt till VM-krönikan från fotbolls-vm 1994.Den underbara sommaren då Sverige stannade till och maniskt följde vad som skedde i USA.GES sjöng om guld på radion och det bidde ett historiskt brons.

När man tänker tillbaka är det ett gyllene skimmer över varje minne,Milds straffmiss som följdes av Ravellis räddningar.Henke Larsson rastafrisyr!

På samma sätt minns man alla stora stunder i livet,de fina såsom de sorgsna.

Jag återkommer ofta till att man ska trycka på "REC" och spela in hur man känner just nu.Lagra allt du känner just nu och ta fram det om 10 år.Minns exakt hur du kände. Ett sådant minne har jag när jag som 20-åring satt på Hovshaga Centrum i april just detta år 1994 och åt en synnerligen god pizza.Det var helt öde och jag kände att det här är fan rätt fräckt,här sitter jag och mår förbannat gott.Detta är perfektion.TV´n skvalade musik i bakgrunden och MTV spelade musikvideor,jo barn det gjorde dom faktiskt,och där jag satt och mådde FÖR bra så spelades plötsligt Blurs nya singel tillika min favoritlåt för tillfället;Girls and Boys.

Det kunde alltså bli bättre än bäst.Jag satt still i 3 minuter o bara mådde prima.Lagrade samtidigt detta och minns 18(vart tar tiden vägen?) år senare precis hur jag kände mig.

Vilket dravel tänker ni men jag har en poäng:

Om 18 år kommer vi kanske sitta och prata,om man nu gör det fortfarande,om den där matchen.Just den där så livsviktiga matchen mot Linköping som avgjorde så mycket.Det kanske blir den tragiska "tänk om"-historien vi drar upp för barnbarnen som tröttnat för längesedan om tjatet om när farfar/mormor/farmor/morfar upplevde den tyngsta förlusten någonsin eller förhoppningsvis "den där" matchen som cementerade oss som ett elitlag.Men farfar,Lakers har ju 5 guld.Det är ju inte världens häftigaste längre om dom vinner igen.Men då har vi det inom oss,den där känslan av att vi var faktiskt med.Det kanske gick åt skogen men oj vad nära Lakers var att skrälla i sin första säsong i ES.Det kanske var där Lakers för en lång framtid blev ett framgångsrikt topplag.

Vi vet inte.

Just den känslan att vi nu är där,den fantastiska resa vi gjort och nu är vi där,och står inför en magisk match är så häftig.Man kan prata om det efteråt och försöka återskapa men nu ska vi få uppleva det.Så var redo för nu händer det,Växjö Lakers ska skapa ny historia.

Vi var där!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Stanna upp!

Inläggav alfax » ons feb 15, 2012 11:46 pm

Jag får tårar Malul :!: :!: :clap: :clap: :clap:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Stanna upp!

Inläggav Power Play » tor feb 16, 2012 7:42 am

Perspektivskapande, Malul. Och lysande. Jag ska fan ta och fria till sambon. Tack, Malul. :D
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Stanna upp!

Inläggav Malul » tor feb 16, 2012 9:20 am

Powerplay,jag håller tummarna för dig då :D

Måste bara flika in att vetenskapsmannen i mig inte alltid ger utforskaren i mig nån större chans.
För 30 minuter sedan gick jag till jobbet och med spotify i lurarna går det alltid snabbare,saken är bara den att just idag så inleds lyssnandet med en hundradel av den låt jag slutade lyssnade på förra gången.Listan jag lyssnar på kallar jag Soundtrack of my life och innehåller 3102 låtar från mitt liv vilka hälften kanske mer är låtar man förknippar med saker mer än kanske gillar.Iaf,en sekund efter jag låst ytterdörren och börjar gå så startar nästa slumpartade val av Spotify och förlåt grannar om ni hörde mig skratta till högt.3102 låtar och den väljer Blur´s Girls and Boys.Jag vill inte räkna på sannolikheten eller tro så mycket på ödet men visst är det rätt udda?

Är det ett tecken tolkar jag det som att idag är det vår dag!Idag styr vi våra öden mot en häftig framtid!

Nu kör vi!!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Stanna upp!

Inläggav Piggelin » tor feb 16, 2012 1:24 pm

Underbar läsning, Malul. :ok: :golfclap:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö


Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster