Från en Trojan

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Från en Trojan

Inläggav friberg » sön jan 29, 2012 8:41 am

Ett inlägg på SF från en Troja supporter.


Looking Good : Som den trojan ni kanske vet att jag är här inne (ja ni som läste mina inlägg här för en liten tid sedan) så ångrar jag mig lite att jag gick på lite för hårt, jag blev bara smått irriterad på "Malul" bla som hånade oss förra våren när Troja blivit klart för återkval (på ett minst sagt snopet sätt) med att han tyckte Troja inte hör hemma bland elithockeyn.
Det var ganska löjligt av mig att gå på så pass hårt - varför ska man så gott det går eftersträva att vara likadan tillbaka i alla lägen, ibland vinner man mer i längden på att inte svara upp med samma (småsinta) mynt när vinden vänder inom denna färskvara-produkt.
Visst hade ni en hel flyt i ett par macther i kvalserien (ja det flytet Troja saknade under ett par kvalserier till Es det endast var mm ifrån.
Men att säkra platsen efter 8 spelade omgångar talar sitt tydliga språk om att ni förtjänade det där flytet matchavgörande sekvenser genom målmedveten grupp med bra vinnarskallar, majoritet av spelare som varit med för tredje året i rad och hårt arbete, inte minst och en viss mr Alsenfelt himself (detta guldkorn från Pantern - div1) som till synes stod på huvudet samt (med allsvenska mått mätt) större skala trogen publik i ryggen.

Vi möts kanske åter i seriesammanhang, det tror jag allt (inom överskådlig framtid) men HUR snart det blir kan ju egentligen ingen sia om.

Ha de'

ps: Lycka till Växjö Lakers HC (jag menar det, men inte FÖR mycket ;-) ..) Det är trots allt bra för hockeysverige - inte bara Växjö / (Kronoberg) i synnerhet ni gick upp och lyckas leverra så pass att ni hävdar er och är med i racet om en slutspelsplats/undvika KS med mindre än 15 grundserieomgångar återstående på agendan.

trodde inte de kunde vara så reko dessa trojaner men man får ju tacka iallafall för stödet. :D
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Från en Trojan

Inläggav Power Play » sön jan 29, 2012 1:05 pm

Trevligt med någon som vågar bryta mönstret. Ännu trevligare om vi varit fler. Hockey är trots allt tokskoj!
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås


Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster