Hockeyfloskler till förbannelse...

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Hockeyfloskler till förbannelse...

Inläggav anderzon » tor sep 19, 2002 11:48 am



:arrow: 1-1 till Finland! Johan Ejeborg

:arrow: 90% av alla ishockeyspelare är vänsterskyttar och ungefär 5% är högerskyttar! Christer Abrahamsson

:arrow: Ahh, är det två puckar på isen? Nej det var nog jag som såg fel. Jag trodde det eftersom jag såg fler än två spelare som kämpade om pucken på olika ställen. Lasse Kinch

:arrow: Allt kan hända, pucken är rund... eh... och platt! Okänd

:arrow: Anders Lönn åker skridskor som en hel karl! Bosse Berglund

:arrow: Att det blöder behöver inte betyda att det är något fel. Leif Boork

:arrow: Både ja och både nej... Rolle Stoltz

:arrow: Bra Söderström... håll dig! Lasse Kinch

:arrow: Brynäs vinner med 4-2 i sudden death. Okänd

:arrow: Brynäs-HIV 71, 2-1 Okänd

:arrow: ...böjen får högst vara på 1,11 centimeter, det vill säga en och en halv centimeter! Håkan Södergren

:arrow: Chansen att vi vinner är 70 mot 40%! Christer Abrahamsson

:arrow: Där ser man att det lönar att skjuta sig. Rolle Stoltz

:arrow: Där ser man, det är inte alltid vila är bästa försvar! Lasse Kinch

:arrow: Där står magen i vägen...... öhlunds alltså! Lasse Kinch

:arrow: Då är vi i den sista matchminuten av den andra perioden! Lasse Kinch

:arrow: Då sa jag till domaren på ren svenska: Go Home! Christer Abrahamsson

:arrow: De två bästa lagen går vidare till en direkt avgörande final i bäst av tre matcher... Håkan Södergren

:arrow: Den amerikanske målvakten är så liten att om han böjer sig ner en smula, kan han stå raklång i målet... Rolle Stoltz

:arrow: Den där finndj-n Robert Lathi (hockey-domare) har varit efter mig hela säsongen! Okänd

:arrow: Den frågan måste jag svara orutinerat ja på... Christer Abrahamsson

:arrow: Den som ringer in och röstar kan bli en bil... Håkan Södergren

:arrow: Det är alltså viktigare att träffa mål och hitta medspelarna än att skjuta hårt och ner i hörnet! Håkan Södergren

:arrow: Det är bättre att få ett baklängesmål tidigt än sent i matchen! Lasse Kinch

:arrow: Det är bättre att ligga under med 0-1 än med 0-3. Bosse Berglund

:arrow: Det är bättre att skjuta löst på mål än hårt utanför. Rolle Stoltz

:arrow: Det är det svåraste som finns för målvakter att hålla tätt mellan benen. Pecka Lindmark

:arrow: Det är en spelare med god NHL rutin. Han har över 200 NHL-matcher bakom ryggsäcken. Lasse Kinch

:arrow: Det är inte förrän locket kliver av som det kan börja rinna till! Håkan Södergren

:arrow: ...det är inte lätt att åka skridsko med en klubba mellan benen... Bosse Berglund

:arrow: Det är svårt att spela när man har en klubba mellan benen. Kent Forsberg

:arrow: Det är taktiskt spel, sett från en annan planet. Timo Lathinen

:arrow: Det är vår största belastning, både i positiv och negativ bemärkelse. Håkan Södergren

:arrow: Det beror ju på hur lång pucken är. Okänd

:arrow: Det blir en icingavblåsning, så vi får en liten andpaus här. Lasse Kinch

:arrow: Det finns nog inget svårare läge i ishockey än att leda med 3-0! Håkan Södergren

:arrow: Det gäller att få hål på alla chanser. Okänd

:arrow: Det gäller att få pucken under ribban om man vill göra mål på Myllis! Okänd

:arrow: Det gäller att ha fart och speed. Okänd

:arrow: Det gäller för Färjestad att spela med kall hjärna... Kent Forsberg

:arrow: Det gick trögt i första perioden, men sedan gick ketchupflaskan i topp! Christer Abrahamsson

:arrow: Det här är ishockey, har man en bra målvakt kan det bli besvärligt! Lasse Kinch

:arrow: Det här skall nog bli bra grabbar, bara vi alla drar åt var sitt håll! Christer Abrahamsson

:arrow: Det hade smakat fisk för finnarna! Håkan Södergren

:arrow: Det kommer inte att bli enklare i fortsättningen, men det kommer i alla fall att bli mindre svårt. Tommy Boustedt

:arrow: Det luktar läsk, det luktar ketchup ja det luktar verkligen hockey i den här hallen! Peter Jidhe

:arrow: Det som gör Richter så bra är att det inte finns några hål i honom. Det går inte att skjuta igenom honom. Leif Boork

:arrow: Det står 3-2 när det är en minut kvar. De tar ut målvakten och vi sätter 5-3 i öppen kasse! Okänd

:arrow: Det var det mest odisciplinerade jag sett någonsin, nu vi går ut och fortsätter lika bra i den tredje perioden! Okänd

:arrow: Det var i grevens sekund! Lasse Kinch

:arrow: Det var nästan en lobb-boll höll jag på att säga, men det är ju bara i fotboll och tennis man ser sådana puckar... Radiosporten

:arrow: Dom två första halvlekarna i den här matchen kan vi avverka ganska fort... Okänd

:arrow: Domaren är ett dött ting! Leif Boork

:arrow: Domaren har inte flöjtat så mycket den här matchen. Lasse Kinch

:arrow: En Icingboll! Jens Tolgraven

:arrow: En underbar slidning av Hedberg med vänstra pedalen! Leif Boork

:arrow: För att kunna slå Frölunda är det bäst om man är i ledningen. Okänd

:arrow: F-n vilket höjdarväder! En sådan härdag skulle man ha haft en utomhushall att träna i. Christer Abrahamsson

:arrow: Finland är något av en liten storfavorit till guldet. Tommy Boustedt

:arrow: Forsberg, Alfredsson, och Garpenlöv, det gamla strävsamma paret... Lasse Kinch

:arrow: Garpenlöv hade chansen, men fick inte tag på gummit! Lasse Kinch

:arrow: Grabbar grabbar, nu får ni inte tappa besiktningen! Christer Abrahamsson

:arrow: Grabbar nu börjar vi värma målvakten med låga isskott! Christer Abrahamsson

:arrow: Grabbar, vad har jag sagt om skitnödiga utvisningar? Christer Abrahamsson

:arrow: Grabbar, vi kör så länge det är meningslöst! Timo Lathinen

:arrow: Här får vi se skottet från reverse angel.. Lasse Kinch

:arrow: Hade det varit fotboll hade han fått ett gult kort. I ishockey är den risken minimal! Arne Hegerfors

:arrow: Hade han fått upp den i nättaket, så hade det varit mål. Bosse Berglund

:arrow: Han är 25 år, till och med på väg mot 26. Håkan Loob

:arrow: Han är egentligen ingen buse - han har aldrig varit utvisad mer än 40 minuter under sina 17 sekunder i elitishockeyn! Lasse Kinch

:arrow: Han är en pärla... bland svinen... Lasse Kinch

:arrow: Han fortsätter att klättra och åka skridskor, och tar hand om returen... Okänd

:arrow: Han kunde skjutit högre, han kunde skjutit lägre, nu sköt han mitt på målvakten och då får vi vara nöjda med det. Anders Hedberg

:arrow: Han såg mycket bra ut i morgondagens träning! Lasse Kinch

:arrow: Han ser kanske inte ut som en idrottsman, men han kan göra saker och ting med sin klubba som är helt fantastiska... Okänd

:arrow: Han tog för långsam tid på sig! Lasse Kinch

:arrow: Han var petig i ena ögat! Timo Lathinen

:arrow: Hmmm, ja det är fyra finnar, 3 tjecker, humlan... - och några andra. Timo Lathinen

:arrow: Hockey är en bra sport för kvinnor. Man behöver inte förstå så mycket! Håkan Södergren

:arrow: Hoppas att han hade suspensoar, annars får han ta ett lån på spermabanken. Radiosporten

:arrow: Hoppas att Sverige håller fast vid taktiken att inte släppa in något mål i numerärt underläge! Lasse Kinch

:arrow: Hoppas han inte får 2+2,inte ens 5 min. Lasse Kinch

:arrow: I och med dagens omgång har samtliga lag spelat 43 matcher... förutom AIK som har spelat 44 matcher (och MoDo 42 matcher), men snart så har alla kommit upp i samma antal matcher... Arne Hegerfors

:arrow: I takt med de utländska spelarnas intåg har Elitserien blivit allt mer osvensk. Mats Strandberg

:arrow: Ingen match är spelad förrän den är slut! Kent Forsberg

:arrow: Ishockey matchen mellan öIK och Antjärn slutade 0-0 efter periodsiffrorna 0-0, 0-0 och 0-0! Radiosporten

:arrow: It's hard to play hockey without doing wrongs. Curre Lindström

:arrow: Jörgen Jönssons femma har nog inte varit inne på något baklängesmål, de har spelat 4-1 i matchen. Lasse Kinch

:arrow: Ja Leksand har redan börjat se om sitt hus med nya spelare inför nästa säsong och man har vänt blickarna väster ut, mot Finland! Radiosporten

:arrow: Ja, man skulle kunna säga att det är ett jubileum nu när Bergqvist gjort sitt sextonde VM-mål... Lasse Kinch

:arrow: Jag är beredd att ta min skalp. Curre Lindström

:arrow: Jag gick in i det här med öppet ansikte... Christer Abrahamsson

:arrow: Jag hälsar press, radio, TV och framför allt massmedia välkomna. Christer Abrahamsson

:arrow: Jag har ju sagt att det värsta som finns är att leda med 3-0 i paus. Nu står det 2-0, det är snäppet bättre... Håkan Södergren

:arrow: Jag har pratat med Tommy Söderström och har honom i bakfickan. Kent Forsberg

:arrow: Jag känner verkligen för Magnus Swärd som varit så ambitiös i sin träning och som fick utlösning precis i den här matchen! Christer Abrahamsson

:arrow: Jag måste spela bra i World Cup, så att klubbarna i NHL får upp ögonen på mig. Mikael Nylander

:arrow: Jag skall göra allt för att placera Falun på världskartan! Christer Abrahamsson

:arrow: Janne Larssons knä har blivit snabbare bättre än väntat. Mats Näslund

:arrow: Johan Hedberg SUPER i målet, det har jag sagt hela kvällen! Radiosporten

:arrow: Juha Lind gör ju helt rätt när han hårt försöker stöta in den mellan benen på Hedberg... Leif Boork

:arrow: Just Peter Forsberg, men speciellt Mats Sundin var nog den bäste på isen i dag... Curre Lindström

:arrow: Kanadensarna varvar ned i högsta fart bakom Svenska målet! Tommy Boustedt

:arrow: Killarna spelade så gott de kan, men de kan bättre. Leif Boork

:arrow: Kom igen grabbar, dom har ochså en dålig målvakt! Christer Abrahamsson

:arrow: Kvällens publikmatch väntas bli derbyt mellan AIK och Djurgården - en toppmatch i div1 norra... Radiosporten

:arrow: Leksandsspelarna verkar inte vara sugna på att klara den trettonde raka segern utan förlust. Radiosporten

:arrow: Målvakten hade varit helt chanslös om den pucken hade gått i mål! Lasse Kinch

:arrow: Man ska inte kasta skit i stenhus. Rolle Stoltz

:arrow: Mario Lemieux och Jaromir Jagr - Pittsburgs dynamiska trio! Okänd

:arrow: Matchen Visby-Nyköping slutade 4-4 med hemmalagets siffror först. Radiosporten

:arrow: Mats Lindgren avgjorde för Edmonton med sitt fina frispel. Okänd

:arrow: Mats Olsson slajdar precis som en hockeymålvakt. Sparkar med benen åt ena hållet och fötterna åt andra. Radiosporten

:arrow: Max två passningar, högst tre! Christer Abrahamsson

:arrow: Men vad händer om pucken delas och hälften går in och hälften går utanför mållinjen? Lasse Kinch

:arrow: Mika Nieminen hade stor show och här gör han mål på sitt eget skott. Leif Boork

:arrow: Mycket av framgången ligger bakom tränaren. Lasse Kinch

:arrow: Nej! Han tog den med pucken! Lasse Kinch

:arrow: Nej, det är nog inte 100% omöjligt, utan snarare 90% omöjligt att Tyskland slår Kanada. Leif Boork

:arrow: Nordberg måste ha en sådan kort klubba. Annars når han inte ner till isen med den... Bosse Berglund

:arrow: Nu är det en sån där period i matchen där båda lagen anfaller åt båda hållen. Radiosporten

:arrow: Nu är det mera luft i luckan! Lasse Kinch

:arrow: Nu föll tjeckerna på egen medicin. Radiosporten

:arrow: Nu spikar de verkligen igen kistan på det kanadensiska locket! Leif Boork

:arrow: Nu står Svartvadet mycket bra placerad i ansiktet på den ryske målvakten. Okänd

:arrow: Nylander passar smart, men spelar dumt! Leif Boork

:arrow: ...och där kommer han fri på kanten, vilken fors han har! Lasse Kinch

:arrow: ...och Finland har kvitterat till 1-2! Okänd

:arrow: ...och här ser ni Krutov, med ett ansikte endast en mor kan älska! Arne Hegerfors

:arrow: ...och man ser ju att det är en målskytt som gör första målet för HV! Okänd

:arrow: Och pucken studsar som en brasilansk frispark i fotboll mot sargen. Radiosporten

:arrow: Och Ryssland vinner med 5-0 efter periodsiffrorna 3-0,1-0,2-0. Lasse Kinch

:arrow: ...och redan under sin första säsong i NHL blev han utsedd till årets rookie! Okänd

:arrow: ...och vi ser ett mycket impotent Tjeckien i dag! Mats Strandberg

:arrow: Offside i målgården gäller bara upp till ribbhöjd. Okänd

:arrow: Om vi börjar perioden dåligt måste vi hitta på något för att få fart på spelet. Istället för time-out, varför inte sätta in reservmålvakten ????? Okänd

:arrow: På klubbmatcherna här i Österrike är det alltid utsålt, men nu under VM är det bara 75% betäckning på läktarna... Charles Berglund

:arrow: Peltonen skjuter bakom ryggen på sig själv, mellan benen... Leif Boork

:arrow: Peter Forsberg är lite rinkrostig. Mats Näslund

:arrow: Peter Forsberg gjorde ett mål i första perioden men det blev bortdömt eftersom hela pucken inte var över mållinjen... Radiosporten

:arrow: Pucken går ett par decimeter utanför stolpen, eller nästan för att vara exakt. Arne Hegerfors

:arrow: Pucken studsar högst uppe i stålvirket! Tommy Boustedt

:arrow: Pucken tar på huvudet på hjälmen... Lasse Kinch

:arrow: Rätta mig om jag inte har fel... Christer Abrahamsson

:arrow: Regerande mästarna HIV 71 blev i går utslagna ur SM-slutspelet av MoDo! Okänd

:arrow: Rhodin står med pucken bakom sargen. Radiosporten

:arrow: Sätter han den i nättaket är det mål! Bosse Berglund

:arrow: Söderström räddar med insidan av klubbhandskens klubba! Tommy Engstrand

:arrow: Söderström stod på alla fyra i eget målområde, som en boxare i parterr! Radiosporten

:arrow: Se till att ha kontroll under pucken. Okänd

:arrow: Seläne blev rookie under sitt första år i NHL! Lasse Kinch

:arrow: Skottstatstiken mellan Färjestad och Brynäs är åtta mål för Färjestad och nio för Brynäs. Radiosporten

:arrow: Snyggt inbrott av HV:s killar. Okänd

:arrow: Som man brukar säga, rötterna går aldrig ur. Christer Abrahamsson

:arrow: Som ni vet så är Niklas Sundström listad för New Jersey Rangers. Bosse Berglund

:arrow: Spelarna slickar offside linjen Lasse Kinch

:arrow: Sverige har spelat 8 träningsmatcher mot Tjeckien i år: 3 vunna, 2 oavgjorda och 2 förluster Lasse Kinch

:arrow: Sverige måste dumpa djupt, gärna förbi det Tjeckiska planket! Tommy Boustedt

:arrow: Sverige spelar med huvud och ben ihop! Håkan Södergren

:arrow: Sverige vinner fler tekningar, när tyskarna känner att skridskon är för trång. Lasse Kinch

:arrow: Tja, han skjuter ju alldeles för långt utanför. Bosse Berglund

:arrow: Tommy Salo höll nollan för sitt Washington, som trots det förlorade mot N Y Islanders med 2-0. Radiosporten

:arrow: Tre Kronor leder med 4-3 över Italien i ishockey-VM och matchen närmar sig halvlek. Radiosporten

:arrow: Triss i femmor här i Delfinen, 5-5, Luleå Hockey mot Leksand. Radiosporten

:arrow: Tyskarna spelar ishockey stående och det går ju inte. Arne Hegerfors

:arrow: Tyskarna spelar nog mer tyskt än vad Kanada själva gör. Okänd

:arrow: Vi får hoppas att vi kan gräva oss upp ur det hål vi har hamnat i... Håkan Loob

:arrow: Vi fick några opsykologiska mål på halsen. Christer Abrahamsson

:arrow: Vi går ut och värmer upp i rektangulära cirklar. Christer Abrahamsson

:arrow: Vi har ena benet i en guldmedalj, kan man säga. Claes Åkesson

:arrow: You cant be serious. Are we gonna play in a town in the north of Sweden called She left you?... Okänd

:arrow: Ännu är inte sista sparken sagd! Lasse Kinch

:arrow: Österrike behöver inte ta ut någon spelare för målvakten går ju ut. Lasse Kinch
Senast redigerad av anderzon tor sep 19, 2002 12:46 pm, redigerad totalt 3 gånger.
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Re: Hockeyfloskler till förbannelse...

Inläggav Sudden » tor sep 19, 2002 11:55 am

Hur orkar du Anderzon :?: :wink:
Alla till Lakerdome.... Arup e kung!!!!!!!
Användarvisningsbild
Sudden
Forumproffs
 
Inlägg: 682
Blev medlem: mån sep 09, 2002 10:02 am
Ort: WeXiÖ

Inläggav Snoken » tor sep 19, 2002 12:04 pm

Hoppas du har klippt å klistrat. Inte ens du är väl så fanatisk att du sitter å skriver allt :wink:
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Inläggav Per Carlsson » tor sep 19, 2002 12:08 pm

Den i särklass bästa:

Då sa jag till domaren på ren svenska: Go Home! Christer Abrahamsson
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Snoken » tor sep 19, 2002 12:14 pm

Sätter han den i nättaket är det mål! Bosse Berglund


Så ni vet när det är dags att skrika hurra!
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Inläggav KITTY » tor sep 19, 2002 12:18 pm

Juha Lind gör ju helt rätt när han hårt försöker stöta in den mellan benen på Hedberg...

:roll: :oops:
KITTY
 

Inläggav anderzon » tor sep 19, 2002 12:51 pm

Här följer ytterligare några floskler...

http://www.lindmark.as/flosklerhockey.html

"Många av spelarna hade inte spelat en enda landskamp
då de blev uttagna i landslaget för första gången."

Lasse Kinch om ett orutinerat Tre Kronor
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Inläggav Snoken » tor sep 19, 2002 1:01 pm

"Det finns nog inget svårare läge i ishockey än att leda med 3-0!"
Håkan Södergren, TV3


Vadå? Det är ju ingen floskel, utan det stämmer i allra högsta grad. Växjö - Nybro i våras :lol: (eller minns jag fel?)

3-0 efter första period är ju som upplagt för att löka bort ledningen i andra och tredje.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Inläggav Per Carlsson » tor sep 19, 2002 3:59 pm

Samma sak är det med 4-1 vilket vi tappat flera gånger. minns mot Hästen hemma förra året då vi hade 4-1 ledning och sen förlorade med 5-4. Samma sak hände förra söndagen mot Troja men då fick vi iofs oavgjort 4-4. OCH det höll på att hända igår igen. ger mig fan på att om Rögle fått nån minut till på sig att kvitera så hade dom gjort det.

nä fy! Inga 3-måls-ledningar mer.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Snoken » tor sep 19, 2002 4:02 pm

Jag börjar bli lite rädd för Anderzon.

Innan var jag övertygad om att han klippte och klistrade in alla floskler men nu har han lagt till en :arrow: framför varje rad. Han har alltså suttit och editerat en satans massa och skrivit för hand. Alternativt har han gjort ett litet program som lägger in :arrow: automatiskt, men det tar nog ännu längre tid.

Vad ska vi göra åt killen? :wink:
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Inläggav Per Carlsson » tor sep 19, 2002 4:07 pm

Jag VET att han suttit och lagt :arrow: framför varenda uttalande. Stackars kille :wink:
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav anderzon » fre sep 20, 2002 8:54 am

Visst är det roligt med hockeyfloskler... samtidigt är det roligt att mina inlägg bidrar till att fler blir forumgurus. :wink:

:D :) :( :o 8O :? 8) :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :mrgreen:
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Inläggav Sudden » fre sep 20, 2002 9:00 am

Själv blev man forumguru i dag! :lol:
Alla till Lakerdome.... Arup e kung!!!!!!!
Användarvisningsbild
Sudden
Forumproffs
 
Inlägg: 682
Blev medlem: mån sep 09, 2002 10:02 am
Ort: WeXiÖ


Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 21 gäster