Växjö Lakers J-18

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Malul » mån dec 14, 2009 8:24 pm

tack gode Gud för Janne Karlsson!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav NEDOMANSKY » mån dec 14, 2009 8:35 pm

Det är inget som är Katastrofalt dåligt Varanen, men som JK säger, det gäller att vara på tårna och vilja bli bättre, då måste Man kunna diskutera vad som krävs, att Luta sig tillbaka som Klubb och förnöjsamt pilla i Naveln av den självgodhet som redan omnämts riskerar att leda till samma Resa som FarmarKlubben gjort.

Lakers behöver nödvändigtvis inte spela i J-20 Elit för att fosta Juiorer till A-Lagsspelare, som bekant så drog sig FBK ur det Konceptet :wink:

Man måste ge spelare chansen i den Miljö de har skills för, INTE mala på iden Svenska Jante Modellen, där Man inte vågar Genera Äldre spelare.

Viss ÄR MOGNA Fysiskt/Mentalt redan som 17-18 åringar, medans vissa knäcks som Spagettistrån som 28 åringar bara det skrivs på ett Forum.

Har Inget Tålamod med dumheter och osanningar, och definitivt inte med Människor som springer efter Flöjtspelare :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Niles » mån dec 14, 2009 8:47 pm

Nedomansky, om du inte har hajat sambandet med att fler isytor ger dom unga årskullarna mycket bättre träningsmöjligheter, och att det kommer att ha påverkat dom positivt när dom står med foten i J18/J20 är du nästan dummare än dina smileysar ger sken av. Skärp till dig lite, man skäms ju.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Svartvadet » mån dec 14, 2009 8:48 pm

Det här med is-ytor köper jag inte, så vitt jag vet så har både LHC och MoDo bara två att röra sig på, och ändå så blir våra lag totalt överkörda.

Sen kan ni ju börja med att läsa allt, jag skrev inte att vi ska göra något drastiskt i år, utan jag på pekade hur dåligt ställt det är i dagsläget. Men som vanligt så är det ju Ryggdunkarnas egna förening så fort man öppnar käften i ett ämnet som bara EN till på detta forum förstår sig på. För era argument håller inte för 5 öre, om jag skulle vända på allt och vara som ni så kan vi säga såhär; om vi går upp till ES, varför ska vi då helt plötsligt matcha in egna junisar? Vilka har en chans att hänga med i tempot? Förstår inte riktigt tankarna?

JK klagar jag verkligen inte på i detta sammanhang, då det inte är han som skickar ut lönekuvert till spelarna. Tänk er själva, om vi skulle sumpa tre spelare i dagsläget (och jag menar inte att dessa inte håller, vilket jag måste säga 100 gånger utan att någon ska få mens) så säg då Hjalmarsson, Åhsberg och Johansson, och ersätta dom med Jonas Nilsson, Näslund och Dahlbeck, tror ni du fortfarande att vi på fullaste allvar inte hade gått vinst i våran klubb då? Och att vi då hade kunnat lägga krut på lite mer ES-Kvalité i laget?

Jag betvivlar att någon av er här inne har spelat i Lakers och vet hur det egentligen ser ut underifrån.

Varanen, kan du inte skriva ännu ett inlägg så alla har någon som dom kan hålla med?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6430
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Inläggav Niles » mån dec 14, 2009 8:57 pm

Klart du inte förstår sambandet mellan att träna och inte göra det. Vi har väl haft 1 isyta fram till nu att dela med konståkningen. Klart som fan att två till inte gör nån skillnad :ajaj:

Neddo har inte förstått nånting med anledningen till nya arenor. Bara ett påhitt för att glädja några sponsorer. Snacka om att ha sågspån i knoppen.

Och så fort ni blir ifrågasatta eller att folk helt enkelt tycker nåt annorlunda är alla ryggdunkare. Ni är bara för tragiska.
Senast redigerad av Niles mån dec 14, 2009 8:58 pm, redigerad totalt 1 gång.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » mån dec 14, 2009 8:58 pm

Svartvadet:

Jag tillhör inte någon ryggdunkare eller är speciellt sammansvetsad med kärnan i LL. Du kan inte påstå att folk delar varandras åsikter bara för att de är vänner?, Bara för att folk är vänner så tycker de inte samma sak det kan jag lova dig. Dålig ursäkt bara för att alla kanske inte delar dina tankar till 100%

Jag köper det du skriver men jag anser ändå att VLH har bra koll, vi kommer få upp Juniorer men som sagt du får ha lite tålamod.
Hjalmarsson har utveklats otroligt mycket.

Daniel Åhsberg har ett målsinne som väldigt få spelare har, han har kanske inte gjort sin bästa säsong men han gör ju mål trots allt vad är felet?
Johansson kan jag köpa, men inte ens han spelar särskilt mycket och då tycker jag att DIV 1 är bättre för våra juniorer, där utvecklas de mer.

Att ge juniorer chansen behöver inte betyda att de ska spela i A-laget. Jag lovar dig att efter en säsong i division 1 har de större chans att lyckas i A-laget i sin debutsäsong, än att hoppa från ett J18-J20 lag till A-laget. Köper du det då?
Senast redigerad av Lakersfan_03 mån dec 14, 2009 8:58 pm, redigerad totalt 1 gång.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Svartvadet » mån dec 14, 2009 8:58 pm

Lika tragisk som du, när du inte fattar att Lakers är inne på en lyckovåg just nu. Det är fortfarande inte frågan OM Lakers kommer att få ekonomikris igen, frågan är snarare NÄR
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6430
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Inläggav Niles » mån dec 14, 2009 9:03 pm

Och den har du lösningen på när du inte ens fattat att mer träning för massor av ungdomar kan påverka det du vill positivt. Den enda du hyllar är han som INTE tar ut de spelare du tycker skall spela. Ja du har huvudet på skaft, verkligen.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Varanen » mån dec 14, 2009 9:21 pm

Jag tänker inte diskutera om det är bra eller dåligt för en hockeyklubb att ha fler isytor, så länge ni inte kan bevisa att det är dåligt.

Jag konstaterar bara att vi just nu ligger tvåa i AS. Något som var ren fantasi bara för några säsonger sedan. VLH måste göra något rätt även om en del också har varit tokigt.

Jag har följt Björklöven under de senaste säsongerna, och jag tror att deras policy är mer överensstämmande med den du och Nedomasnky förespråkar. De har "producerat" spelare, men oftast till andra lag. Deras a-lag suger och de främsta drar så fort tillfälle ges. Hade de haft ett bättre a-lag hade fler stannat. Ett framgångsrikt a-lag ger alltså större möjligheter till att man kan behålla fler egna (åtminstone utav de man vill behålla). Björklöven kan alltså inte anses vara framgångsrika i det här avseendet.

Sedan har vi det här med kontinuitet. En nyckel till framgång som våra kusiner i länet haft möjligheten/skickligheten till. Jag tror inte det finns ETT sätt att bedriva hockeyutbildning på, men jag tror föreningen behöver en långsiktig idé som alla kan jobba utefter. Jag tror det har saknats.

Trist att behöva vara en representant för ett kollektiv (ryggdunkarna) när jag står för mina åsikter helt på egen hand. :cry:
Senast redigerad av Varanen mån dec 14, 2009 9:24 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14050
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav rican » mån dec 14, 2009 9:22 pm

Svartvadet skrev:Det här med is-ytor köper jag inte, så vitt jag vet så har både LHC och MoDo bara två att röra sig på, och ändå så blir våra lag totalt överkörda.

Sen kan ni ju börja med att läsa allt, jag skrev inte att vi ska göra något drastiskt i år, utan jag på pekade hur dåligt ställt det är i dagsläget. Men som vanligt så är det ju Ryggdunkarnas egna förening så fort man öppnar käften i ett ämnet som bara EN till på detta forum förstår sig på. För era argument håller inte för 5 öre, om jag skulle vända på allt och vara som ni så kan vi säga såhär; om vi går upp till ES, varför ska vi då helt plötsligt matcha in egna junisar? Vilka har en chans att hänga med i tempot? Förstår inte riktigt tankarna?

JK klagar jag verkligen inte på i detta sammanhang, då det inte är han som skickar ut lönekuvert till spelarna. Tänk er själva, om vi skulle sumpa tre spelare i dagsläget (och jag menar inte att dessa inte håller, vilket jag måste säga 100 gånger utan att någon ska få mens) så säg då Hjalmarsson, Åhsberg och Johansson, och ersätta dom med Jonas Nilsson, Näslund och Dahlbeck, tror ni du fortfarande att vi på fullaste allvar inte hade gått vinst i våran klubb då? Och att vi då hade kunnat lägga krut på lite mer ES-Kvalité i laget?

Jag betvivlar att någon av er här inne har spelat i Lakers och vet hur det egentligen ser ut underifrån.

Varanen, kan du inte skriva ännu ett inlägg så alla har någon som dom kan hålla med?


LHC har tre rinkar (av varierande kvalitet) jämte varandra, (bandyplanen ligger jämte också, men det räknar jag inte). Dessutom finns fler rinkar i närområdet, dit knattar och ungdomar i LHC får åka, Ljungsbro bl.a. på ca 15min bilfärd bort, möjligen finns än fler rinkar däromkring på ungefär samma avstånd.

EDIT: Efter lite googlande kan jag konstatera att LHC använder sig av just 4 ishallar; Cloetta Center, Stångebrohallen, Träningshallen, samt Ljungsbrohallen.
Senast redigerad av rican mån dec 14, 2009 9:28 pm, redigerad totalt 1 gång.
rican
Forumamatör
 
Inlägg: 162
Blev medlem: fre sep 19, 2003 3:30 pm

Inläggav Malul » mån dec 14, 2009 9:26 pm

Räven,du skulle aldrig använt den där signaturen om att man aldrig skulle vara nöjd...
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav NEDOMANSKY » tis dec 15, 2009 2:40 am

VAR ska Man börja att nysta upp Nystanet som SegerRusiga personer sprätt iväg i Sin Glädje över en 2:a plats i årets HA.

Isytor har stor betydelse för U-Hockeyn, Men inte för Juniorerna som Idag har Tider ändå.

Den Träningsmängd som läggs ner mellan BjörnLigan och U16 har mindre betydelse än många inser, för att få fram skickliga Hockeyspelare på J och A nivå är det viktigaste Kvalitetsnivån på Tränarna och Träningarna, än idag så är det påfallande ofta som att hänga i en kö utmed sargen betraktas som Träning av viss Ledare som samtidigt önskar MER Istid :?

Självklart blir det lättare att få mer istid med fler Träningshallar, det som måste till då är också att Tränar och ledarkåren fördubblas , MINST, eftersom seriös Träning endast kan bedrivas med 4 Femmor och 4 Målisar åt gången, i Lakers fall skulle det innebära TRE Lag i varje årskull.

Den stora vinsten med STORA årskullar är att man silar fram Råtalanger ur Massan, som hänger kvar tills de växt klart, DÄREFTER i J-åldern börjar Träningen på riktigt, Man kör INTE stenhårt med Barn INNAN Puberteten.

Man TRÄNAR inte fram Stjärnor i U-Hockey, Man hittar Stjärnor ur MASSAN.

När Dessa Råtalanger lärt sig GRUNDSKILLS i U-Hockey, och Växt Klart så börjar Man träna Råtalanger av Rejält Kvalificerade J-Tränare, Där har Man ett VINNANDE Koncept.

Att Svamla om Multiarena och Isytor vittnar om en Fullständig inkompetens om vad det handlar om.

Isytor kommer det att bli, VAD kommer dessa Ytor att Kosta, och VAD kommer De att användas till :?:

Gurra är inne på 4:e säsongen i Lakers, Jag ser samma Gurra som i 1:a Träningsmatchen första säsongen när Han som vanligt skrinnar in först på isen, VAD är det som blivit bättre under 4 säsonger :? , mer än tursam omgivning som renderat några poäng :?:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Malul » tis dec 15, 2009 2:54 am

känner på rak arm 5 par föräldrar som skulle jubla över att slippa åka till Lenhovda för att se sina små få träna.

lex yngwe igen och igen och igen..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav NEDOMANSKY » tis dec 15, 2009 3:01 am

Fråga dom hur mycket De är beredda att betal totalt/barn för en säsong, ge två alternativ Billigt Tak/Vägg över uterinken tex. eller endast två Träningshallar med uppfräschad Lakerdoome, eller MULTRIVITAMINSARENA med träningshallar.

Självklart en fördel att slippa åka bil, borde vara det att slippa åka bil till Gislaved också :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Piggelin » tis dec 15, 2009 12:31 pm

Neddo, din Caps Lock-tangent verkar leva ett eget liv. :eyecrazy:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » lör jan 02, 2010 1:19 am

Målvakter till Växjö hockeygym blev:

Andreas Hörberg, Värnamo HC
Carl Jäderberg, Växjö Lakers HC
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Box Play » sön jan 03, 2010 12:20 pm

Mer isytor ger möjligheten för fler att prova på och ju fler som provar på ju fler talanger kan ungdoms hockeyn ge junishockeyn att förädla.
Så är det basta.
Att det finns möjligheter för klubben att ta in fler valutbildade tränare står klart ingen säger emot att det finns möjligheter att vidare utbilda de tränare vi har säger ingen emot.
Men att sätta sig ned på röven och slå klackarna i backen och peka runt omkring sig på allt som kan bli bättre JA det bidrar dåligt till en god atmosfär och framför allt ser man inte MÖJLIGHETRNA.

En vis person sa det finns de som ser en svårighet i varje möjlighet sen finns det de som ser en möjlighet i varje svårighet.

Vilken vill ni vara

Over and out
Box Play
Forumentusiast
 
Inlägg: 275
Blev medlem: fre nov 09, 2007 6:50 pm
Ort: En sansad värld

Inläggav Fredrik R » tor jan 07, 2010 10:48 pm

Ojdå, Troja - VLH 4-5 i kvällens kronobergsderby. Ronny Hansson avgjorde med 4 ½ minut kvar. 8) Härligt grabbar. 8) 8)
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Inläggav Niles » tor jan 07, 2010 10:49 pm

Bra start för J18 efter omstarten. :golfclap:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav alfax » tor jan 07, 2010 10:54 pm

Host , Host--- sakta men säkert går det mot nya tider :!: :!:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » fre jan 08, 2010 12:30 am

Bra Start av J-18 :ok:

Ett aningen VASSARE Lag som skrapats ihop Till Nystarten. :wink:

1:a Femman en -92 uppställning med 1st -94
2:a Femman en -94 upställning med 1st -92
3:e femman en -93 uppställning me 2 st -92, som spetsas med Ronny Hansson.

En sådan laguppställning som vid behov spetsas med Näslund är något annat än Höstseriens Lag, detta Laget slåss i toppen med Kulturkramarna 8)
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Putte#24 » fre jan 08, 2010 3:36 pm

Brabra!!! :D

Gick sämre för Taif...
10-3 till Nässjö :)
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8000
Blev medlem: lör apr 13, 2002 2:16 pm
Ort: Gemla

Inläggav Niles » sön jan 10, 2010 4:33 pm

Ny seger för J-18 idag, 3-2 mot Skövde :ok:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » fre jan 15, 2010 12:24 am

Ronny " BullDozer " Hansson Glödhet i J18 5 Baljor och 1 ass på 3 matcher. :ok:

Konstigt eller :whistle:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav dolitle » fre jan 15, 2010 12:40 pm

Nej inte alls, han har ju fått gedigen hockey utbildning i Växjö Lakers.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » fre feb 12, 2010 1:28 am

Vad är väl en J-18 Match i Doomen, Festlig,kul,underbar,......eller alldeles :sleeping:

Lakers möter Troja i Jumbofinal, där utgången kunde avgöra Elitplatsens vara eller icke vara, Två spetsade Lag, Lakers med Näslund/J.Nilsson/Gullberg, Troja med Holst och J.Johansson.

Holst gäspar sig igenom halva matchen, gör sen 3+1 och pekar rättmätigt svettig hockeyhandske åt en skränande samling Hockeytonåringar som tagit efter JK´s klankande på Domarna, ivrigt påhejade av Lakers J-Tränare som gapade till sig en Två av J-Domaren. :oops:

Jag tror inte detta är vad Lakers J behöver i dagsläget :nope:

Troja vinner rättvist med 4-2 i en svag J-Match, Troja har efter 1 period tendenser till samlat spel, dock långt ifrån traditionellt Troja Lir, Lakers saknar samlat spel och Kämpar Hockey, Näslund/Nilsson/Gullberg kändes precis som Holst/Joel måttligt intresserade, ganska naturligt att det blir så när man ombeds spela i ett Lag man inte tillhör normalt.

#17 i Lakers fick inte spela 1 minut :eyecrazy:

Bägge Klubbarnas 4 J-Lag behöver en VitaminInjektion :!:

Vilken Klubb blir först till Hälsokostbutiken :whistle:

och

Vilken Klubb lyssnade på Björn Petersson " Framgångsrikt Ungdomsledarskap " ordentligt :eeeh:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav NEDOMANSKY » sön feb 14, 2010 11:34 pm

J-18 förlorar ånyo, denna gång mot Skövde med 3-2.
Förstärkt Lag med Näslund/Wetterstrand/Gullberg utan resultat.
Troja nu ikapp i botten, kval verkar vänta :(

J-20 vinner i Overtime mot Kungälv med 2-1 :?
Kungälv ligger 8:a 8O och Lakers 5:a 37 poäng EFTER Mariestad :(

Vad är det som händer med Lakers Juniorer :dontknow:

Är det denna Nivån som önskas :?:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Fredrik R » mån mar 01, 2010 9:24 pm

J 18: Tingsryd - Lakers 0-3 efter en period.
Näslund inblandad i alla målen! :D
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Inläggav Box Play » mån mar 01, 2010 9:40 pm

Vad förvånad jag blir nu när inte Zinkhinken har lagt ett inlägg ännu men jag glömde bort att det gör han bara när VÅRA junisar förlorar.
Hoppas nu att VLH krossar den Taliban Era hinken förspråkar och visar med ett attraktivt hockeygym att upptagnings zonen är större än kronoberg framför allt Växjö/Alvesta där endel tror att mitten finns och världen snurrar runt.

Over and out
Box Play
Forumentusiast
 
Inlägg: 275
Blev medlem: fre nov 09, 2007 6:50 pm
Ort: En sansad värld

Inläggav Fredrik R » mån mar 01, 2010 10:25 pm

Förnedringen fortsätter, 0-4 i mitten på tredje, Näslund inblandad även i fjärde målet.
Var är ZinkHinken?
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Inläggav NEDOMANSKY » tis mar 02, 2010 1:06 am

Le Hink gör följande iaktagelse,
Jag vill att Lakers J-Lag skall Vinna och utvecklas, det ser nu glädjande nog ut som om J-18 hänger kvar i Elit.

Det är dock fortfarande bekymmersamt vad gäller J-Lagens Kvalitet.
Har man sett J-18 spela så är det ingen vidare spel, där anledningen till räddad Elitplats stavas Toppning(Näslund/Nilsson/Wetterstrand) som inte tillhör J-18 utan fått göra en Brandkårsutryckning för att hänga kvar, Nilsson och Wetterstrand hade inte fått vara med i kvalet.

Detta tyder på en egen insikt hos J-Tränarna att J18-Laget håller för Låg nivå, lägg då till att De bästa försvinner till andra Hockeygym till nästa säsong.

Men allt detta visste BoxPlay och FredrikR ju redan :wink:

ps. Vare sig Troja eller TAIF spelar med A-Lagspelare i J-18, en aning desperat kan tyckas, men sannolikt nödvändigt.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav august » tis mar 02, 2010 9:52 am

Holst i Troja och Dahl i TAIF är väl enligt mig ganska mycket A-lagsspelare 8O Desutom överåriga till skillnad mot Näslund.
Användarvisningsbild
august
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: tis nov 05, 2002 11:57 am

Inläggav Fredrik R » tis mar 02, 2010 12:10 pm

Hur ska man kunna veta någonting av all den goja och skit som du sprider "Neddo"? Ingenting av det är ju sant utan helt taget ur luften. Tråkigt att du inte begriper bättre.
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Inläggav NEDOMANSKY » tis mar 02, 2010 1:20 pm

Se så Hockeyvänner, Dahl 2 matcher, Holst 1 match i J-18 laget.
Näslund/Nilsson/Wetterstrand 14 matcher tillsammans, och alla i De sista matcherna, det tyder på Insikt om Lagets klena slagstyrka. Således ingen Skit där heller. vare sig Dahl eller Holst kan räknas som A-spelare denna säsong med de fåtal inhopp de gjort, jämfört med Näslunds 29 matcher i Lakers A-tröja och 26 matcher och 13 p i Gislaved.

Något annat skit Ni blandat ihop med Pannkakorna, så bara fråga :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav LasseMaja » tis mar 02, 2010 1:49 pm

Dahl har nog bara gjort ett inhopp i a-laget den här säsongen.
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon
 
Inlägg: 1080
Blev medlem: tor nov 06, 2003 2:30 am

FöregåendeNästa

Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster