Växjö Lakers i media

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Dysterqvist » tis apr 25, 2023 8:20 am

Vem är musik ansvarig i Lakers ? HUR kan man spela scooter raggarnas egna låt My Hometown när man lyffter pokalen ????? Var det för att hetsa så var det bara smaklöst och lågt som fan , hetsa kan man göra i stridens hetta när man har vunnit ska man vara storsint . Man ska visa respekt i största stunden. Växjö saknar verkligen kultur på många punkter :idea:
Nästa säsong hoppas jag på mindre disco ock mer gitarr mangling , ock att Växjö kan skaffa sig en egen identitet . Adjöss Sweet Carolina mm annars blir man bara kopior av nånn annan.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1007
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav vlk » tis apr 25, 2023 8:51 am

Dysterqvist skrev:Vem är musik ansvarig i Lakers ? HUR kan man spela scooter raggarnas egna låt My Hometown när man lyffter pokalen ????? Var det för att hetsa så var det bara smaklöst och lågt som fan , hetsa kan man göra i stridens hetta när man har vunnit ska man vara storsint . Man ska visa respekt i största stunden. Växjö saknar verkligen kultur på många punkter :idea:
Nästa säsong hoppas jag på mindre disco ock mer gitarr mangling , ock att Växjö kan skaffa sig en egen identitet . Adjöss Sweet Carolina mm annars blir man bara kopior av nånn annan.
Börja håll på HV ! [emoji23] Det sista vi behöver är mer skitnödighet. Frölunda spelade Torparrock efter segern mot FBK.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8487
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Dysterqvist » tis apr 25, 2023 9:31 am

vlk skrev:
Dysterqvist skrev:Vem är musik ansvarig i Lakers ? HUR kan man spela scooter raggarnas egna låt My Hometown när man lyffter pokalen ????? Var det för att hetsa så var det bara smaklöst och lågt som fan , hetsa kan man göra i stridens hetta när man har vunnit ska man vara storsint . Man ska visa respekt i största stunden. Växjö saknar verkligen kultur på många punkter :idea:
Nästa säsong hoppas jag på mindre disco ock mer gitarr mangling , ock att Växjö kan skaffa sig en egen identitet . Adjöss Sweet Carolina mm annars blir man bara kopior av nånn annan.
Börja håll på HV ! [emoji23] Det sista vi behöver är mer skitnödighet. Frölunda spelade Torparrock efter segern mot FBK.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Det sista vi behöver är innebandy stämning ock fler stulna idéer .
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1007
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav vlk » tis apr 25, 2023 10:08 am

Dysterqvist skrev:
vlk skrev:
Dysterqvist skrev:Vem är musik ansvarig i Lakers ? HUR kan man spela scooter raggarnas egna låt My Hometown när man lyffter pokalen ????? Var det för att hetsa så var det bara smaklöst och lågt som fan , hetsa kan man göra i stridens hetta när man har vunnit ska man vara storsint . Man ska visa respekt i största stunden. Växjö saknar verkligen kultur på många punkter :idea:
Nästa säsong hoppas jag på mindre disco ock mer gitarr mangling , ock att Växjö kan skaffa sig en egen identitet . Adjöss Sweet Carolina mm annars blir man bara kopior av nånn annan.
Börja håll på HV ! [emoji23] Det sista vi behöver är mer skitnödighet. Frölunda spelade Torparrock efter segern mot FBK.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Det sista vi behöver är innebandy stämning ock fler stulna idéer .
Det var med glimten i ögat förmodar jag, lugn och andas


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8487
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Härmapan » tis apr 25, 2023 1:22 pm

Dysterqvist skrev:
vlk skrev:
Dysterqvist skrev:Vem är musik ansvarig i Lakers ? HUR kan man spela scooter raggarnas egna låt My Hometown när man lyffter pokalen ????? Var det för att hetsa så var det bara smaklöst och lågt som fan , hetsa kan man göra i stridens hetta när man har vunnit ska man vara storsint . Man ska visa respekt i största stunden. Växjö saknar verkligen kultur på många punkter :idea:
Nästa säsong hoppas jag på mindre disco ock mer gitarr mangling , ock att Växjö kan skaffa sig en egen identitet . Adjöss Sweet Carolina mm annars blir man bara kopior av nånn annan.
Börja håll på HV ! [emoji23] Det sista vi behöver är mer skitnödighet. Frölunda spelade Torparrock efter segern mot FBK.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Det sista vi behöver är innebandy stämning ock fler stulna idéer .
Jag tycker tvärtom!

Bejaka plastigheten, sno allt som går att sno och addera klappor, cheerleaders och allt annat som folk stör sig på!

Oavsett vad vi gör så kommer alla andra supportrar alltid att hata oss. Att försöka passa in är inte vår grej!

Nu vann vi SM-guld men det folk pratar om är vilka låtar vi spelar… Helt underbart [emoji23][emoji23][emoji23]
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3301
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav vlk » tis apr 25, 2023 7:47 pm

Hahaha, detta är så jäkla gött Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8487
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Varanen » ons apr 26, 2023 11:29 am

Det är därför jag skrev Brian "TooSwag" Cooper vs Oscar "Babyhullet" Möller i inledningen på matchtråd 5. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14037
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Dysterqvist » fre jun 30, 2023 5:43 am

Växjö rankat som Europas bästa lag, den såg man inte komma för så där 25 år sedan ! :clap:
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1007
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Aleks » fre jun 30, 2023 12:47 pm

Dysterqvist skrev:Växjö rankat som Europas bästa lag, den såg man inte komma för så där 25 år sedan ! :clap:


Alltid kul! Men det har vi varit även vid tidigare tillfällen väl? Iaf 2018, eller var KHL-lagen med då?
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1298
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Dysterqvist » fre jun 30, 2023 3:02 pm

Vi var tydligen bara 2:a 2018.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1007
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Aleks » fre jun 30, 2023 9:51 pm

Dysterqvist skrev:Vi var tydligen bara 2:a 2018.


Okej, vilka toppade oss då? JYP eller?
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1298
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Dysterqvist » lör jul 01, 2023 12:40 am

Aleks skrev:
Dysterqvist skrev:Vi var tydligen bara 2:a 2018.


Okej, vilka toppade oss då? JYP eller?


S:t Petersburg
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1007
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Aleks » lör jul 01, 2023 10:24 am

Är KHL-lagen med på listan så är det ju rimligt. Men säsongen 17/18 hade Lakers inte gjort bort sig i KHL, så bra var vi.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1298
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Dysterqvist » lör jul 01, 2023 1:19 pm

Öster har förlorat en tränings match i fotboll. Inte klokt vilken bevakning gräsätarna får i SMP jämför med hockeyn , jag räknar till 5 helsidor (!) med intervjuer inför och efter denna TRÄNINGSMATCH . Jag har inte läst någonstans i tidningen att VLH är rankade etta i Europa , detta är väll ändå en ganska stor grej i idrottssammanhang…?
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1007
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Ahbez » sön jul 02, 2023 1:09 pm

Brukar ju va rätt dålig bevakning på hockeyn under sommaren, bara de inbitna fansen som fortfarande bryr sig
Ahbez
Forumentusiast
 
Inlägg: 482
Blev medlem: lör okt 15, 2011 10:15 pm
Ort: Braås

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav DeLarge » sön jul 02, 2023 7:29 pm

SMP. Hög kvalité på journalistik - stop consuming it, pro tip
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Dysterqvist » sön jul 02, 2023 7:40 pm

Ahbez skrev:Brukar ju va rätt dålig bevakning på hockeyn under sommaren, bara de inbitna fansen som fortfarande bryr sig
DeLarge skrev:SMP. Hög kvalité på journalistik - stop consuming it, pro tip

Det är inget fel på SMPs journalistik, jämfört med AB ock andra drakar är det rena drömmen. Dom får gärna hård bevaka fotboll under sässongen , men det blir lite sned fördelning när en betydelselös träningsmatch får helsidor samtidigt som stans hockey lag precis har rankats 1a i Europa , utan att det ens nämns i tidningen …
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1007
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav DeLarge » tor jul 06, 2023 4:19 pm

Dysterqvist skrev:
Ahbez skrev:Brukar ju va rätt dålig bevakning på hockeyn under sommaren, bara de inbitna fansen som fortfarande bryr sig
DeLarge skrev:SMP. Hög kvalité på journalistik - stop consuming it, pro tip

Det är inget fel på SMPs journalistik, jämfört med AB ock andra drakar är det rena drömmen. Dom får gärna hård bevaka fotboll under sässongen , men det blir lite sned fördelning när en betydelselös träningsmatch får helsidor samtidigt som stans hockey lag precis har rankats 1a i Europa , utan att det ens nämns i tidningen …


SMP har flertalet gånger skrivit Växjö Lakers som "Växsjö Lakers", det är väldigt låg kvalité.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav vlk » sön aug 06, 2023 10:34 am

Trevlig korrespondens från Lakers [emoji23][emoji23]Bild
Bild
Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8487
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav vlk » mån aug 07, 2023 7:14 pm

Har ni hittat någon plats där man kan ladda ner spelschemat i kalendern i telefonen ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8487
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav mollers » mån aug 07, 2023 10:28 pm

Letade också för några dagar sedan men kunde inte hitta. Lakers brukar länka till sitt schema och SHL brukar länka till hela schemat, undra varför det missats...

Sent from my A063 using Tapatalk
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1648
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav StenhårtSlagskott » ons aug 09, 2023 2:55 pm

Kommer Sylve mot Sylve sändas på tuben?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4854
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Dysterqvist » ons aug 09, 2023 3:14 pm

Hur dax börjar Skills Comp? Har inte lyckats hitta tiden nånstans på hemsidan.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1007
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav StenhårtSlagskott » ons aug 09, 2023 3:38 pm

Dysterqvist skrev:Hur dax börjar Skills Comp? Har inte lyckats hitta tiden nånstans på hemsidan.


Står på sidan om du trycker på länken. 18.00 :roflol:

En ny hockeysäsong närmar sig med stormsteg! Onsdagen den 9 augusti klockan 18.00 slår Vida Arena upp portarna för årets upplaga av Skills Competition där representationslaget kommer att presenteras en och en för att sedan delas upp i två lag och möta varandra i olika skillsgrenar. Lagkaptener för varsitt lag blir bröderna Sylvegård, där storebror Emil är kapten för det äldre laget och Marcus för det yngre.

Arenan öppnar 17:00, en timme före Skills Competition startar. Evenemanget är kostnadsfritt och pågår i cirka 1,5 h timme.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4854
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Varanen » ons aug 09, 2023 3:48 pm

Normalt sett så är ungtupparna favoriter. Gamlingarna behöver mer tid för att få igång sitt flow. Men tävling är tävling och man kan inte tillåta kidsens tuppkammar växa sig för styva. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14037
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav StenhårtSlagskott » ons aug 09, 2023 3:54 pm

Varanen skrev:Normalt sett så är ungtupparna favoriter. Gamlingarna behöver mer tid för att få igång sitt flow. Men tävling är tävling och man kan inte tillåta kidsens tuppkammar växa sig för styva. :lol:


Senast jag var på Skill games för ett eller två år sedan. Då vann Robert Rosén speed skating... 8O
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4854
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav vlk » lör aug 12, 2023 1:55 pm

Vilken jäkla markering av Expressen. De utelämnar så klart medvetet det överlägset bästa laget sista 8 åren då de ska göra reklam för sin för försäsongssatsning. Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8487
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Varanen » lör aug 12, 2023 2:17 pm

Så är det alltid. Stockholms-lagen (oavsett division) och Kultur-snobbarna är de enda som räknas. Ger mig extra grädde på moset när vi krossar allt motstånd. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14037
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Svartvadet » lör aug 12, 2023 7:49 pm

De väljer ju medvetet de lag som drar högst siffror - det gör inte vi. Anmärk att anrika She-left-you inte är med heller.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6418
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Towen » sön aug 13, 2023 1:56 am

..Och podd-säsongen börjar dra igång så smått. Lakerspodden är ute med sitt första sen guldet. En optimistisk anda i avsnittet. Ändå rätt imponerande att STUBBEN och JEPPSEN vågar visa sig i media, så här nära inpå senaste förnedringen..

Våra hjältar är sportjournalister. De lever för 'det stora scoopet'. Att ha koll, veta vad som händer och odla kontakter i idrotten är deras levebröd - Och vad händer?
Man blir avklädda på alla fyra och piskade med våt handduk inför hela hockey-Sverige :mrgreen:

'Chief' lovar, bedyrar: "-Det är färdigvärvat." "-Butiken är stängd." "Truppen är knökfull." "-Cross my heart."

'STUBBEN', som den stolta skjutjärnsreporter han är, tar scoopet med sig till pressarna som går på högvarv - Och dagen därpå, ungefär samtidigt som SMP låter hela Sverige veta att laget anno 2023/24 är spikat - då smackar 'Chief' upp sommarens tyngsta värvning. Framför nosen på 'STUBBEN' och JEPPSEN :mrgreen:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1623
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Aleks » sön mar 24, 2024 1:28 pm

Vad säger ni om det här. Då och då blossar det upp kritik mot Lakers junior-sida av olika anledningar. Även personer här på forumet har varit kritiska mot ledarskapet. Vi är inte direkt kända för att ha den mest fantastiska ungdomssidan, men hur ligger det egentligen till?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -basta-shl
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1298
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav vlk » sön mar 24, 2024 1:50 pm

Inget konstigt alls egentligen i den intervjun, även om Sportbladet kämpar för att det ska låta negativt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8487
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Aleks » sön mar 24, 2024 1:58 pm

vlk skrev:Inget konstigt alls egentligen i den intervjun, även om Sportbladet kämpar för att det ska låta negativt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Evertsson viker sig verkligen inte, men är det på liknande sätt i andra klubbar? Evertsson är ändå tydlig med att man inte klappar spelare med silkesvantar, samtidigt har inte juniorsidan burit så mycket frukt. Klart att det är elitverksamhet och då måste krav ställas. Kan också se gråtandes föräldrar som pushat sitt barn hela livet och nu inte tål att de inte är bäst längre.

Oavsett läggs denna artikel ut i riksmedia och min känsla är att Lakers framställs som väldigt kalla, naivt att tro att hockeysverige inte läser den artikeln och bildar sig en uppfattning om Lakers.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1298
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav vlk » sön mar 24, 2024 3:44 pm

Varför bojkottar inte Lakers Aftonbladet ? De har inte gjort annat sista 10 åren än att försökt smutskasta Växjö. Släpp inte in deras journalister i Vida Arena.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8487
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Varanen » sön mar 24, 2024 3:46 pm

Vi har fri press i landet. Vi ska inte bojkotta någon.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14037
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

FöregåendeNästa

Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster