Växjö Lakers i media

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Daste » fre mar 02, 2012 1:22 am

Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav ollebolle » sön mar 04, 2012 11:36 am

T om LG Jansson börjar berömma Växjö lite. Under rubriken: "Jag är inte sämre karl än att jag kan ändra mig" förklarar han att Janne gjort en kanoninsats.
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida. ... rupp=12254
Magnus Nyström på expressen börjar gratulera:
Nykomlingen Växjö Lakers spelar garanterat i elitserien nästa säsong.

Oerhört imponerande.

Skön kommentar från honom efter Frölundamatchen:
Växjö Lakers vinner i Scandinavium.
Jag hade fel om Växjö – igen.
Dags för mig att sluta underskatta detta lag nu. Jag vet.
Så jag lyfter på hatten för denna hårt arbetande nykomling.
Att kunna prestera den hockey som man gjorde i dag i detta pressade läge – i en situation få av spelarna i laget upplevt tidigare – det är väldigt imponerande. Klarar Växjö att undvika kvalserien så är det väldigt, väldigt bra.

Nu väntar vi bara på att Boorken skall sluta klaga.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Växjö Lakers i media

Inläggav PutteA » sön mar 04, 2012 1:23 pm

Boorken gav väldigt mycket cred och kröp lite till korset han med efter Frölundamatchen. Han sa bl.a "Detta är väldigt väldigt starkt gjort av Växjö"
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav ollebolle » sön mar 04, 2012 7:19 pm

PutteA skrev:Boorken gav väldigt mycket cred och kröp lite till korset han med efter Frölundamatchen. Han sa bl.a "Detta är väldigt väldigt starkt gjort av Växjö"

Jag kan säkert ha missat något, men det är inte Henrik Sjöberg du tänker på? ...såhär direkt efter den 54:e omgången så måste jag ändå säga att det är Växjös prestationer som imponerar på mig mest av allt.Bortaseger mot Frölunda och en hemmaseger mot AIK när laget är på väg att bli indragna i kvalkampen. Det är väldigt, väldigt starkt att ta sig samman och resa sig som Lakers har gjort i två matcher.
http://bloggar.expressen.se/sjoberg/
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Växjö Lakers i media

Inläggav PutteA » sön mar 04, 2012 10:01 pm

Nej, Boork sa exakt samma sak i direktsändning i torsdags. Och han menade det, det syndes.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Varanen » mån mar 05, 2012 10:41 pm

Hockeysveriges Robert Pettersson skriver om VLH:s insats så här långt. En skribent som jag under lång tid inte läste, men som jag de senaste månaderna börjat följa igen. Och det med nöje faktiskt. Lär behöva ta en paus under VM då det kan bli little too much.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav erok » tis mar 06, 2012 12:19 am

nån som kan säga hur många ungdommar som lirade hockey på 70-80 talet gämfört med idag? Det är totalidrottarna vi saknar. Idag är det lättare att käka chips och spela nhl framör tv än att slita ont i en hockeyarena. Har sakt det förr och säger det igen. Klubbarna måste vara med aktiva att kunna ta hand om de som verkligen vill spela. Idag är det vinna som gäller oavsett ålder. När föräldrar börja slåss med varandra på läktare när deras 15 åringar spelar då är det nått helt galet med svensk idrott.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav mollers » tis mar 06, 2012 12:28 am

Idag får inte alla möjligheten att spela hockey, vet en som ska börja gymnasiet nu och kan inte fortsätta spela i lakers på grund av att han inte kom in på hockeygymnasiet.
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav erok » tis mar 06, 2012 12:39 am

Hoppas linne hockey tar hand om killen. Detta problem finns nog inte bara i Lakers. Och det är fan klubbarnas ansvar. Att blomma ut som 16 åring kan vara jävligt svårt men när man fyller 22 kan man vara elitspelare på hög nivå. Här tror iallafall jag problemet ligger att vi hade fler spelare förr ute i världen. Precis som bloggaren säger
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Svartvadet » tis mar 06, 2012 1:06 am

mollers skrev:Idag får inte alla möjligheten att spela hockey, vet en som ska börja gymnasiet nu och kan inte fortsätta spela i lakers på grund av att han inte kom in på hockeygymnasiet.


Så har det varit i många år, att komma in på hockeygymnasiet i Växjö är livsviktigt om man vill fortsätta spela hockey i Lakers. Går du inte hockeygymnasiet så får du:
1. Inte träna med J18 under sommaren.
2. Inte träna ispass med J18.

De killarna som inte går hockeygymnasiet kan lämna Lakers på direkten, det är maximal utfrysning som gäller annars. Du får spela med de som är yngre tills du tröttnar helt enkelt (vad jag har fått höra).

Du ska vara på en Elitnivå i din egen årskull när du kliver in i Lakers juniorer, tuffa krav som ställs - vilket är ett måste för att skjuta våra led till nästa nivå!

Flera hockeyhjärtan hos killar i ungdomsåldern kommer att krossas, det är den bittra sanningen.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Anders83 » tis mar 06, 2012 10:44 am

Här skulle jag vilja se ett alternativ till , nu finns ju Linné hockey men i Lakers borde man ju vara så smarta att man har ett lag till där de som inte tar en självklar plats som 16 åring kan fortsätta lira och då med en tränare som finns där för att utveckla de som har potential
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav erok » tis mar 06, 2012 10:47 am

Den bittra sanningen säger du. Är du positiv eller negativ till denna sanning? Själv tycker jag det låter förjävligt. Finns ju úngdommar som hatar skolan men älskar sin idrott.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Svartvadet » tis mar 06, 2012 11:39 am

erok skrev:Den bittra sanningen säger du. Är du positiv eller negativ till denna sanning? Själv tycker jag det låter förjävligt. Finns ju úngdommar som hatar skolan men älskar sin idrott.


Jag säger den bittra utav den anledningen att jag har sett x-antal grabbar som har blivit totalt utmobbade utav Lakers när man har nått gymnasiet.

Det är en väldigt finkänslig linje att vandra på, unga hjärtan krossas för att vi ska blir bättre - det är en jobbig sits helt enkelt.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav erok » tis mar 06, 2012 12:50 pm

Bara vänta och se om denna bittra sanning kommer upp i media framöver. Och var alla lakershatare kommer med för komentarer. Och hur vi andra kommer försvara Lakers med näbbar och klor att det är precis så här vi ska ha det i Lakers
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Daste » tis mar 06, 2012 1:12 pm

Trodde utslagning i den åldern var mer regel än undantag i elitidrott?
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Varanen » tis mar 06, 2012 1:21 pm

Kommer upp i media? Det kallas elitsatsning och har sina kontroversiella sidor precis som i alla sporter. Hur många brustna hjärtan har inte Öster på sitt samvete genom åren? Blev alla grabbar och tjejer som började fotbollsskolan proffs i Barcelona? Nej. Är det något som har medialt intresse? Möjligen ur ett större samhälleligt perspektiv, men då lyfts nog hellre folkhälso -och föreningsaspekten upp. Alla kan och bör inte bli elitidrottare.

Allt kan göras bättre, så även detta. Personligen tror jag på tydlig kommunikation, vilket kanske inte är det svenskaste som finns. Ingen ska känna sig mobbad, krossad och börja hata hockey. Men faktum är att enbart ett fåtal promille kan bli elitspelare, och ett ännu färre antal, via Växjö Lakers Hockey. Det gäller att vara tydlig med detta i ett tidigt skede, göra allt som går för att utveckla kidsen (och ledare) i verksamheten, så att det skapas förståelse både för den egna personliga utvecklingen och klubbens.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Svartvadet » tis mar 06, 2012 1:45 pm

Precis det jag menar: Det är förjävligt på ett sätt att ungdomar ska bli utfrysta utav en förening. Det är fakta. Men ska vi ha en Elitsatsning så är det detta som gäller. Vi vill ha det bästa juniorlaget i Sverige och vi vill ha en Juniorsida som ALLA juniorer vill spela i.

Världen är inte rättvis och det är tufft för en 16 åring att bli ställd åt sidan i resten av dennes karriär, men precis som Varanen säger så krävs det att man sållar marknaden för att få fram "Crème de la Crème" och då kan man inte vara så demokratisk så att "Alla ska få spela" - där har du sanningen.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav erok » tis mar 06, 2012 2:20 pm

Jag fattar läget helt klart. Men säger fortfarande att en kille som inte kommer in på hockeygymnasiet kanske kunde bli en fantastiskt bra hockeyspelare för det. Bara detta jag var imot. Att bli utfryst för att man inte orkar plugga när man går i 7-9an och sen inte får vara med på träningarna som svartis nämde ovanför
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav widiot » tis mar 06, 2012 3:39 pm

Varanen skrev:Kommer upp i media? Det kallas elitsatsning och har sina kontroversiella sidor precis som i alla sporter. Hur många brustna hjärtan har inte Öster på sitt samvete genom åren? Blev alla grabbar och tjejer som började fotbollsskolan proffs i Barcelona? Nej. Är det något som har medialt intresse? Möjligen ur ett större samhälleligt perspektiv, men då lyfts nog hellre folkhälso -och föreningsaspekten upp. Alla kan och bör inte bli elitidrottare.

Allt kan göras bättre, så även detta. Personligen tror jag på tydlig kommunikation, vilket kanske inte är det svenskaste som finns. Ingen ska känna sig mobbad, krossad och börja hata hockey. Men faktum är att enbart ett fåtal promille kan bli elitspelare, och ett ännu färre antal, via Växjö Lakers Hockey. Det gäller att vara tydlig med detta i ett tidigt skede, göra allt som går för att utveckla kidsen (och ledare) i verksamheten, så att det skapas förståelse både för den egna personliga utvecklingen och klubbens.


Lite kul att du drar in i Öster sammanhanget, med en negativ vinkel. Öster har producerat massvis med talanger och under de senare åren har man en stark ungdomsakademi, många spelare som får träna med a-laget och många spelare har fått göra debut i seriesammanhang genom åren. Sedan är elitidrott just elitidrott och många hjärtan krossas. Det här kan appliceras i samtliga klubbar egentligen. Klart att vissa helt enkelt inte får chansen, man måste ha både tur och skicklighet även inom elitidrotten som ung.

Det finns många bittra fd juniorspelare därute. Men jag tror det är så här det fungerar i de allra flesta fallen, vissa får chansen, vissa får den tyvärr inte. En förening kan inte heller - tyvärr - ta hand om alla juniorsspelare och ge dem chansen, det finns det nog inte tillräckligt med "personal" till. Får man inte chansen så får man inte ge upp, satsa någon annanstans. Börja lira div 2-hockey eller något - det är en en jobbig omväg att gå men många som gjort.

Därför tycker jag att elitklubbar, t ex Lakers ska försöka hitta flera lokala samarbetsklubbar. Alvesta, Linné Hockey, och allt vad de heter. Kanske t o m någon klubb i div 1 och allsvenskan, dit man kan skicka talanger. Lakers har väl ett visst samarbete med Linné Hockey och Alvesta, men kanske inte direkt offciellt på det sättet.
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast
 
Inlägg: 478
Blev medlem: sön jan 10, 2010 10:48 pm
Ort: Där lavinen faller ner

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Varanen » tis mar 06, 2012 3:55 pm

Intressant att du tycker jag "drog in" Öster med en negativ vinkel. Den vinkeln var i så fall inte avsiktlig. Jag drog in Öster i sammanhanget därför att de funnits i staden längre än VLH och att de åtminstone tidgare haft en elitsatsning från unga år. Det var snarare ett argument mot att VLH krossar unga människors hjärtan och drömmar med just sin elitsatsning, dvs att det är likadant oavsett sport. Ber alla öifare om ursäkt om det jag skrev uppfattas på annat sätt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav widiot » ons mar 07, 2012 4:46 pm

Sorry, Varanen. Jag missuppfattade det fel helt enkelt. Mer effektivt att dra en paralell till stadens fotbollslag än t. ex BK Häcken, helt enkelt..
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast
 
Inlägg: 478
Blev medlem: sön jan 10, 2010 10:48 pm
Ort: Där lavinen faller ner

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav erok » ons mar 07, 2012 9:27 pm

skitsamma om öster Lakers BK häcken eller vilken klubb det än gäller. Det är vissa talanger som inte har hunnits utväcklas till hockeyspelare som får stryka på foten om inte turen finns med dem. Frågan är hur vi löser problemet i sverige? Fler fotbolls, hockeyklubbar? fler utbildningar till tränare ledare? Inte en aning. Få se om någon reporter orkar forska i detta framöver. Hur som helst så är det alltid en sak som återkommer när det gäller dessa frågor . De frågorna stavs. Hur ska vi ha råd? Allt kostar pengar. Även utbildningen på gymnasiskolan.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Power Play » mån apr 02, 2012 3:04 pm

Trevlig intervju med vår kapten:

http://hockeyligan.se/artikel/20395/
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav fjenebeck » lör apr 07, 2012 7:27 pm

Såg er diskussion om ungdomshockey först nu och var tvungen att kommentera.

Jag är där just nu, 16 bast och kommer inte in på hockeygymnasiet. Det finns ett antal killar i vår åldersgrupp som håller på att utvecklas, men som inte riktigt är där än för att platsa i kommandes säsong J18. Och vad händer med alla dem? De dumpas, klubben skiter fullständigt i vart de tar vägen sen, det är inte deras problem. Om sen någon av dessa killar slår igenom i t.ex. Alvesta som nu dom flesta går till, kommer ingen vilja gå tillbaka till Lakers. Detta kan ni tacka Tobias Björklund för, troligen den största tratten i hela föreningen.
Och ja, självklart är det en pengafråga om man både skulle ha ett J18 utv. och ett J18 elitlag, men med tanke på att det finns ganska många som skulle kunna utvecklas i vår åldersgrupp, så tror jag bara att det skulle vara positivt att kunna rotera killar mellan elit- och utvecklingslaget.
Användarvisningsbild
fjenebeck
Forumamatör
 
Inlägg: 170
Blev medlem: lör apr 02, 2011 12:17 pm

Växjö Lakers i media

Inläggav Malul » lör apr 07, 2012 7:47 pm

Intressant fråga,skulle vara intressant hur det ser ut i t ex Hv för er i samma situation?
Stressen att vara en stjärna vid 20 annars får det vara är ju ett rätt typiskt fenomen inom alla idrotter annars..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav ollebolle » lör apr 07, 2012 10:44 pm

fjenebeck skrev:...Och ja, självklart är det en pengafråga om man både skulle ha ett J18 utv. och ett J18 elitlag, men med tanke på att det finns ganska många som skulle kunna utvecklas i vår åldersgrupp, så tror jag bara att det skulle vara positivt att kunna rotera killar mellan elit- och utvecklingslaget.

Det tror jag också. Om det finns resurser och hur mycket det kostar har jag ingen aning om.
DN hade en artikel på liknande tema om fotboll, där de skrev om att de som är duktiga väldigt tidigt och med i pojklandslag osv sällan uppnår den nivån senare. Det pratas ju också mycket om att Brynäs och SAIK satsat mycket på sina yngre förmågor, jag vet inte om de gör annorlunda än Växjö. Någon med mer kunskaper får gärna yttra sig.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav AN » lör apr 07, 2012 11:48 pm

Det stora problemet är väl om grabbarna, som fjenebeck, tycker att klubben dumpar dem och skiter i dem. Även om det finns ekonomiska realiteter och logistik att ta hänsyn till så borde det finnas en kapacitet och utrymme för kloka och insiktsfulla samtal med de som inte är solklara framtidsstjärnor innan de fyllt 18. Jagh har ingen aning om hur organisationen ser ut, men det borde finnas en "funktion" som håller igång en dialog mellan alla de ungdomar som finns runtomkring oss och som inte vill ge upp hickeykarriären vid 16 års ålder. De ska kunna känna sig välkomna till VLH någon gång i framtiden. Det handlar om att bry sig...
Användarvisningsbild
AN
Forumentusiast
 
Inlägg: 255
Blev medlem: mån sep 27, 2010 4:39 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Daste » fre apr 27, 2012 11:02 pm

http://www.vaxjolakers.se/artikel/23205/

Skönt klipp om försäsongsträningen :P
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav AHammarstedt » lör apr 28, 2012 11:29 am

Skulle vara mycket roligt om de kunde lägga upp klipp med träningarna lite oftare. Mycket roligt att följa dem! Man får sig ett gott skratt. :)
Användarvisningsbild
AHammarstedt
Forumentusiast
 
Inlägg: 298
Blev medlem: sön feb 05, 2012 1:29 pm
Ort: Växjö

Växjö Lakers i media

Inläggav sid » mån maj 14, 2012 9:24 pm

Detta va nog det sämsta jag läst på länge, känns som sista frågan kommer ifrån ab's artikel kommentarer.

Var får ni pengarna ifrån till att få till de här affärerna?
– Vi har en sund ekonomisk situation, men vi står inte ut jämfört med andra lag som spelar i elitserien. Vi har en normal budget.



http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/folk-har-glomt-vara-mindre-varvningar/
Användarvisningsbild
sid
Forumproffs
 
Inlägg: 577
Blev medlem: sön sep 15, 2002 2:34 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Coffe #800 » mån maj 14, 2012 11:06 pm

vet inte direkt vad det är som är så konstigt med det?
frågan menar du?

svaret tycker jag istället är jävligt bra!
det är ju en Hint till resten av ES att Växjö värvar efter plånboken och ändå klarar man sig sjukt bra !
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav ollebolle » tis maj 15, 2012 8:06 am

Frågan är uppenbart ställd med syftet att få ett rubrikvänligt svar, det vet Evertsson som väljer att ignorera det betet. Om någon som velat ta reda på fakta ställt frågan hade den rimligen varit annorlunda formulerad. Skribenten kanske vet ungefär hur läget ser ut men väljer att ställa en fråga som eventuellt kan bekräfta en bild av att laget har ett ymnighetshorn att ösa pengar ur. Den här typen av frågor är vardagsmat i många journalistiska sammanhang, ytterst få är beredda att ställa frågor som skulle ge ett annat svar än det man vill ha för dagen.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav ollebolle » mån maj 21, 2012 11:22 am

Dessa tweets från Tomas Ros är banne mig humor på hög nivå:

Rosenrasande

Jag stör mig mest på Lakers. De är lite för färska och opolerade för ES. Skatteplanering i grå zon. Säger åt spelare att skylla på flickvän

Rosenrasande

Det måste finnas större krav på ES föreningar. Nu finns det hallkrav, men inte på förening i helhet. Vad är nästa steg? Mindre mål i Vida?


Jag ser fram emot kommande journalistiska stordåd.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 859
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Växjö Lakers i media

Inläggav sid » mån maj 21, 2012 11:24 am

Större skydd på målisen är ju poppis i 08 området
Användarvisningsbild
sid
Forumproffs
 
Inlägg: 577
Blev medlem: sön sep 15, 2002 2:34 pm

Re: Växjö Lakers i media

Inläggav Niles » mån maj 21, 2012 12:06 pm

Tomas Ros måste vara en stor kandidat till årets pajas 2012. Skulle inte sagt nåt om han bara var trött, men att kombinera det med noll kunskap oxå blir till en skön kombo. En kvällstidnings dröm :lol:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

FöregåendeNästa

Återgå till Hockey

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster