Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Varanen skrev:Jag har följt Björklöven under de senaste säsongerna, och jag tror att deras policy är mer överensstämmande med den du och Nedomasnky förespråkar. De har "producerat" spelare, men oftast till andra lag. Deras a-lag suger och de främsta drar så fort tillfälle ges. Hade de haft ett bättre a-lag hade fler stannat. Ett framgångsrikt a-lag ger alltså större möjligheter till att man kan behålla fler egna (åtminstone utav de man vill behålla). Björklöven kan alltså inte anses vara framgångsrika i det här avseendet.
Jag tror inte det finns ETT sätt att bedriva hockeyutbildning på, men jag tror föreningen behöver en långsiktig idé som alla kan jobba utefter. Jag tror det har saknats.
NEDOMANSKY skrev:Laget känns dock svagare, hänger De kvar i Elit så är det VG.
Mål att uppnå
Det är skolans ansvar att varje elev som har slutfört ett nationellt eller
specialutformat program eller sådant individuellt program som är
förenat med yrkesutbildning under anställning, s.k. lärlingsutbildning
inom gymnasieskolan eller gymnasial vuxenutbildning
• kan uttrycka sig i tal och skrift så väl att elevens språk fungerar
i samhälls-, yrkes- och vardagslivet och för fortsatta studier,
• kan söka sig till saklitteratur, skönlitteratur och övrigt kulturutbud
som en källa till kunskap, självinsikt och glädje,
• kan använda engelska på ett funktionellt sätt i yrkes- och vardagsliv
och för fortsatta studier,
• kan formulera, analysera och lösa matematiska problem av betydelse
för yrkes- och vardagsliv,
• har förutsättningar för att delta i demokratiska beslutsprocesser
i samhälls- och arbetsliv,
,
Lpf 94 | 11
• har förmåga att kritiskt granska och bedöma det eleven ser, hör och
läser för att kunna diskutera och ta ställning i olika livsfrågor och
värderingsfrågor, och
• kan observera och analysera människans samspel med sin omvärld
utifrån ett ekonomiskt och ekologiskt perspektiv.
Det är skolans ansvar att varje elev som slutfört utbildning på gymnasieskolans
nationella och specialutformade program dessutom
• har kunskaper om förutsättningarna för en god hälsa, och
• kan hämta stimulans ur estetiskt skapande och kulturella upplevelser.
Varje person som slutfört utbildning för lärlingar ska
• ha för branschen godtagbart yrkeskunnande.
Det är skolans ansvar att varje elev som slutfört utbildning på ett
nationellt eller specialutformat program i gymnasiesärskolan har nått
så långt i förhållande till de nyss för gymnasieskolan angivna målen,
som de individuella förutsättningarna medger.
Regeringen meddelar särskilda föreskrifter om programmål för
gymnasieskolans olika nationella program, för gymnasiesärskolans
olika nationella program, för den grundläggande vuxenutbildningen
samt för särvux olika delar.
sjön skrev:NEDOMANSKY skrev:Så Lakers och Växjö Fria skulle stoppa en Toppscoutad kille då
Eller så är det bara Plugghästar i Lakers J-trupp
Helt riktigt att skolan kan stoppa spelare om dom inte har tillräckligt bra betyg.
jek skrev:Troja-Växjö 6-2
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster