Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
friberg skrev:Minska målisarnas skydd ännu mera än vad de gjorde skulle göra susen.
Räven skrev:Ja, det känns som en vettig åtgärd, att minska målisens skydd. Men då måste det ske internationellt.
Är det någon som har koll på antalet mål i andra ligor? Är det bara här som det är målsnålt?
Piggelin skrev:friberg skrev:Minska målisarnas skydd ännu mera än vad de gjorde skulle göra susen.
Helt rätt Friberg, målvakten har ju enormt mycket större skydd idag än för bara 10 års sedan. Alternativet är ju att öka storleken på målburen.
Varanen skrev:Inte en dag går utan att hockeyn smutskastas i det här landet. Om man inte är oerhört insatt måste man undra vad det är som som pågår. Först har vi föräldrabråket. Självklart en skandal, men det jag undrade över var vem Petra Thorén på Aftonbladet var som kommenterade händelsen för tidiningen eftersom jag inte sett namnet tidigare. Så här beskrivs hon på AB:
Petra Thorén arbetar på Aftonbladet som sportjournalist med en stor förkärlek till fotboll. Är också motionstipsare för Aftonbladets bilaga Kropp & Hälsa. Erfarenheterna har hon fått i aerobicssalen där hon instruerat klasser i tolv år. När hon inte jobbar leker hon med sin son, rider, joggar i skogen eller påtar i trädgården. Men Petra är inte bara hurtig, utan faller gärna in i favoritlandets Frankrikes tilltalande livsstil.
Ok then...ungefär samma profil som de flesta i stockholmsmedia har kan jag tänka mig. Den stockholmsmedia som tyvärr har stort inflytande över hur hockeyn debatteras. Väldigt få älskar hockey, väldigt många har munnen full av gräs. Alla får tycka till om vad som helst, men jag väljer att lyssna på de som jag tror genuint bryr sig om vår sport, t ex Wikegård.
I följande klipp ser vi konsekvenserna av flera års indoktrinering som nått sin kulmen i höst. Wennerholm, Nyström, Ek och Granqvist har nått sina drömmars mål när Sveriges tuffaste spelare agerar sköldpadda. Länge leve den nya hockeyn!
Är det inte så att vi ofta gör det enkelt för oss, och skyller den reducerade publikströmningen på samma sak? Det är ligan det är fel på. Ställ frågan till publiken, och du tror att en majoritet av de som plötsligt stannar hemma mitt under säsongen skulle skylla på utseendet på ligan??? Nja du..jag har svårt att se hur ES kan göras mer attraktiv än vad den är Idag med Dagens slutspels- och kvalstreck osv. Det är ju under grundserien som publiken sviker..antar jag.PutteA skrev:LH71: Utseendet på ligan är ju en viktig del i publikhänseende. En attraktiv liga locka mer folk.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster