Övrigas matcher

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, PutteA, Moderator, Klonis

Re: Övrigas matcher

Inläggav Kloker » tis feb 06, 2018 5:47 pm

Jag vill inte sprätta dynga omkring mig MEN det visselblåsts om att Ankungarna gärna ser Rögle kvar i SHL pga av inkomsterna och därför sladdrade lite på skridskorna igår varpå Rögle fick tre oerhört viktiga poäng...

Don't shoot the messenger! 8O 8)
- Diplomati är konsten att kunna be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att denne ser fram emot resan -
Användarvisningsbild
Kloker
Forumdemon

Inläggav smashinlovely » ons feb 07, 2018 10:58 am

Men jag är då fan ändå skeptisk till att man göra någon form av läggmatch för att hålla kvar RBK.
smashinlovely
Forumproffs

Inläggav Daste » fre feb 23, 2018 3:01 pm

Uptakten är här med 7 omgångar kvar. Jag tänkte det kunde vara intressant att spekulera hur lagen kommer positionera sig inför slutspel och kval.

Spelschemat per lag ser ut så här:

Växjö:
Luleå B
Rögle H
Örebro B
Linköping H
Frölunda B
Malmö H
Linköping B

Djurgården:
Linköping H
Brynäs H
Malmö B
Mora H
SAIK B
Hv71 H
Örebro B

Färjestad:
SAIK H
Hv71 H
Linköping B
Örebro H
Malmö B
Rögle B
Hv71 H

Malmö:
Hv71 B
Frölunda B
Djurgården H
Luleå B
Färjestad H
Växjö B
Mora H

Frölunda:
Örebro B
Malmö H
Brynäs B
Hv71 H
Växjö H
Karlskrona B
Brynäs H

SAIK:
Färjestad B
Örebro H
Hv71 B
Brynäs B
Djurgården H
Luleå B
Karlskrona H

Linköping:
Djurgården B
Mora B
Färjestad H
Växjö B
Rögle H
Brynäs B
Växjö H

Hv71:
Malmö H
Färjestad B
SAIK H
Frölunda B
Luleå H
Djurgården B
Färjestad B

Luleå:
Växjö H
Karlskrona B
Mora H
Malmö H
Hv71 B
SAIK H
Rögle B

Brynäs:
Karlskrona H
Djurgården B
Frölunda H
SAIK H
Mora B
Färjestad H
Frölunda B

Rögle:
Mora B
Växjö B
Karlskrona H
Karlskrona B
Linköping B
Färjestad H
Luleå H

Örebro:
Frölunda H
SAIK B
Växjö H
Färjestad B
Karlskrona H
Mora B
Djurgården H

Mora:
Rögle H
Linköping H
Luelå B
Djurgården B
Brynäs H
Örebro H
Malmö B

Karlskrona:
Brynäs B
Luleå H
Rögle B
Rögle H
Örebro B
Frölunda h
SAIK B

Tittar vi på Play-in:
Linköping: Helt ok schema för avslutningen. Två matcher mot botten får väl sägas vägas upp mot dubbelmöte med Växjö där man lyckas förlora mest hela tiden. Skulle inte bli förvånad om de får 50% utdelning.
Hv71: Har nog det jobbigaste spelschemat med 6 matcher mot top 6. Jag blir inte förvånad om de tappar i tabellen.
Luleå: Har den enklaste avslutningen. Rögle, Mora, KHK och favoritmotståndaren Växjö, samt ett norrlandsderby på hemmaplan. Jag tror de har chans att sniffa på 6eplatsen, men slutar nog 7a.
Brynäs: Tunga matcher om man bortser från Mora och KHK. Jag har svårt att se att de rör sig i tabellen.

Jag tror vi får se Luleå - Brynäs och Linköping - Hv71 i play in. Vinner Luleå ställs Lakers mot Linköping eller Hv71.

Tittar vi på Kvalplatserna:
Rögle: Mora och Dubbelmöte med KHK. Här har man allt i egna händer och har spelat upp sig på slutet.
Örebro + Mora. Mora har enklare matcher på pappret. Örebro har dessutom varit ett bottenlöst hål ganska länge nu. Vad finns det som talar emot att Mora kör över Örebro i näst sista omgången och säkrar kontraktet?
Karlskrona: Mörker hela vägen in i mål. Den enda ljusglimten är om man kan ro hem dubbelmötet mot Rögle, men finns det någon som tror på ett sånt scenario?

Örebro och KHK går till kval och ingen gråter om de åker ur.

Plats 3-6 känns som en slantsingling. Jämnbördiga spelscheman och 4 poängs skillnad. Men jag dristar mig att sätta en sluttabell som ser ut så här:

1. Växjö
2. Djurgården
3. Färjestad
4. Skellefteå
5. Frölunda
6. Malmö
7. Luleå
8. Linköping
9. Hv71
10. Brynäs
11. Rögle
12. Mora
13. Örebro
14. Karlskrona

Växjö - Hv71
Djurgården - Luleå
Färjestad - Malmö
Skellefteå - Frölunda

Vad tror ni? Egentligen skulle man ha knackat ut lite resultat för att se om sluttabellen blir realistisk i sin poängfördelning, men det blev lite för nördigt.
Daste
Forumdemon

Inläggav smashinlovely » fre feb 23, 2018 4:37 pm

Daste skrev:, men det blev lite för nördigt.
:roll: 8)

HV i kvarten är både lockande och skrämmande.
Det blir en spännande avslutning även denna säsongen, för vår del då mest sett till vilka motståndare som väntar i kvartsfinal men det är ju nog så spännande.
Själv tror jag det blir Luleå direkt i kvartsfinal. Jag grundar det inte på någon form av uträkning utan enbart på dagsaktuellt tabell-läge samt att det skulle kännas som det jävligaste motståndet. Även om vi är 100%iga när det kommer till att vinna kvartsfinalserier mot dom :hbang:
smashinlovely
Forumproffs

Föregående

Återgå till Hockey