Hockey-VM 2011

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Hockey-VM 2011

Inläggav Lalin » tis maj 17, 2011 8:34 pm

Men du måste hålla med om att det är dålig stil att invadera Sverige och bränna upp den svenska flaggan! :bash: :lol:

http://www.dn.se/sport/ishockey/finska-hockeysupportrar-invaderade-haparanda

Grattis förresten!
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » ons maj 18, 2011 1:39 pm

Den eventuella revanschen nästa VM kommer tidigast i semifinalen. I gruppen som spelas i Finland ingår Kanada, USA, Slovakien, Schwiz, Frankrike, Vitryssland och Kazakstan

I Sveriges grupp spelar Ryssland, Tjeckien, Tyskland, Norge, Lettland, Danmark och Italien.

I kvartsfinalerna möter gruppettan de egna gruppfyrorna, och således tvåorna mot treorna. Först i semifinalerna möts lag från de olika grupperna.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » ons maj 18, 2011 4:00 pm

Coach Mårts ger en intervju till hockeysverige.se. I den säger han:

- Hade någon sagt innan turneringen att vi skulle ta oss till final hade jag antagligen varit otroligt nöjd.

Den inställningen rimmar väldigt illa med att vinna till varje pris som ju Mårts uttalat som ledstjärna. Ingen av de 6 stora ska gå in i en turnering med annat än guld i sikte. Självklart kan bara en av de vinna, och vid en tillbakablick kan man vara nöjd med ett silver, men inte innan. Och absolut inte otroligt nöjd.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Huskil » ons maj 18, 2011 4:37 pm

När jag såg Finland spela sin första match, kände jag att "fy fan vad bra dem är". Ruggigt tempo och duktiga spetsar i laget. Jag sa till polarna att de spelar dem så här kommer dem att vinna VM! Såg sedan Sverige spela matchen efter mot Norge. Viken skillnad! Dåliga pass. Kasst spel över hela matchen. Irriterande pass bakom Spelaren som gjorde att anfallen stannade av hela tiden. Sverige höjde sitt spel hela tiden och avslutade med ett silver. Grattis Finland till ett välförtjänt guld. Sedan blir jag alltid förbannad när jag ser ett lag ge upp och bara låter siffrorna rusa iväg! Att bränna flaggor trodde jag att det bara gjordes i typ Irak eller liknande. Det känns som vi är lite för civiliserade för sånt trams här uppe!
Hockeyfantast
Huskil
Forumamatör

Föregående

Återgå till Hockey