Aftonbladet

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Aftonbladet

Inläggav buck » tor dec 26, 2002 12:32 pm

Kolla följande länk! Tycker de placerade Lakers i gott sällskap, men alldeles för långt ner! ;) ;) ;)

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 25,00.html
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav erok » tor dec 26, 2002 12:55 pm

Vist ligger vi lite långt ner :( Men det finns inget lag i kronoberg som slår oss, Vilket i sin tur betyder att vill Ljungby och Tingsrydborna ha en trevlig inramning och se trevlig hochey. Ja då är det bara att bege sig till Växjö. :P Nu är det bara för oss lakejer att börja jobba så att vi kan klättra i listan :P
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav buck » tor dec 26, 2002 12:58 pm

framförallt inte dåligt med tanke på att alla andra lag (tror jag) tillhör sina respektive elitserier! :D
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav mackan » tor dec 26, 2002 1:03 pm

Det är bara vi (Lakers Lakejer) och Frölundas Goa Gubbar som är omnämnda som supportergruppar :!: :D
.....
Användarvisningsbild
mackan
Forumterrorist
 
Inlägg: 2710
Blev medlem: tor apr 18, 2002 2:43 pm
Ort: Orust

Inläggav Daniel » tor dec 26, 2002 1:10 pm

laget i hockeytvåan ?
Daniel
Forumterrorist
 
Inlägg: 2944
Blev medlem: lör apr 13, 2002 12:26 pm
Ort: Växjö

Inläggav mackan » tor dec 26, 2002 1:14 pm

Daniel skrev:laget i hockeytvåan ?

häng inte upp dig på det Daniel, dom skrev även ELITSERIEN OM TVÅ ÅR?
.....
Användarvisningsbild
mackan
Forumterrorist
 
Inlägg: 2710
Blev medlem: tor apr 18, 2002 2:43 pm
Ort: Orust

Inläggav Roger » tor dec 26, 2002 2:01 pm

du har nästan rätt buck, det är bara skellefteå AIK av de andra lagen som inte ligger i den högsta divisionen
törstens fiende
Användarvisningsbild
Roger
Forumdemon
 
Inlägg: 1064
Blev medlem: tis okt 01, 2002 7:27 am
Ort: växjö

Inläggav Snoken » tor dec 26, 2002 2:24 pm

Nästa år ligger vi i Top 10!
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Inläggav Il Postino » tor dec 26, 2002 10:53 pm

Måste vara knäckande för er att vara ett sämre showlag än Warberg och Balrog. :wink:
Ni får rycka upp er!
Användarvisningsbild
Il Postino
Forumamatör
 
Inlägg: 84
Blev medlem: lör sep 21, 2002 12:57 am
Ort: Växjö

Inläggav buck » tor dec 26, 2002 10:57 pm

vi får be Aftonbladet göra en "bästa kultur"-undersökning åxå.. :D hehehe..
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav Viktor666 » fre dec 27, 2002 9:07 am

IL POSTINO skrev:Måste vara knäckande för er att vara ett sämre showlag än Warberg och Balrog. :wink:
Ni får rycka upp er!


Det ÄR knäckande! :cry:
Innebandy är ingen sport, det är en hobby! :evil:
Fattas bara att de slänger in akvarellmålarklubben "Klet" framför oss nästa gång...
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Användarvisningsbild
Viktor666
Forumterrorist
 
Inlägg: 2045
Blev medlem: fre apr 19, 2002 12:20 pm
Ort: Ståplats

Inläggav anderzon » fre dec 27, 2002 6:21 pm

Oavsett placering så är vi med på en lista som så många andra önskar att de vore, men aldrig har en chans att komma med på... :D
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Inläggav alfax » fre dec 27, 2002 6:57 pm

Precis så är det ,Anderzon!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Gäst » lör dec 28, 2002 12:26 pm

Tycker det var trevlig läsning... :D
Artikelförfattaren PeO Larsson kanske borde få ett litet pressmeddelande inför matchen mot Borås?
Gäst
 

Inläggav Roger » lör dec 28, 2002 7:16 pm

ett litet pressmeddelande om vår site vor nog inte helt fel, det skadar ju inte om andra journalister känner till oss
törstens fiende
Användarvisningsbild
Roger
Forumdemon
 
Inlägg: 1064
Blev medlem: tis okt 01, 2002 7:27 am
Ort: växjö

Inläggav Snoken » lör dec 28, 2002 7:18 pm

Jävligt bra idé tycker jag. Efter dagens läktartryck så hade vi avancerat åtminstone till 15:e plats.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Inläggav mackan » sön dec 29, 2002 2:39 am

Medgångssupportern skrev:Tycker det var trevlig läsning... :D
Artikelförfattaren PeO Larsson kanske borde få ett litet pressmeddelande inför matchen mot Borås?


räknar med att du fixar det då :wink:
.....
Användarvisningsbild
mackan
Forumterrorist
 
Inlägg: 2710
Blev medlem: tor apr 18, 2002 2:43 pm
Ort: Orust

Inläggav Gäst » sön dec 29, 2002 12:33 pm

mackan skrev:
Medgångssupportern skrev:Tycker det var trevlig läsning... :D
Artikelförfattaren PeO Larsson kanske borde få ett litet pressmeddelande inför matchen mot Borås?


räknar med att du fixar det då :wink:


Fixar å fixar... Undrar just om det skulle vara så populärt hos Lakej-styrelsen om jag började skicka ut pressmeddelanden i Lakejernas namn så där utan vidare... :o
Gäst
 

Inläggav mackan » sön dec 29, 2002 1:29 pm

Medgångssupportern skrev:
mackan skrev:
Medgångssupportern skrev:Tycker det var trevlig läsning... :D
Artikelförfattaren PeO Larsson kanske borde få ett litet pressmeddelande inför matchen mot Borås?


räknar med att du fixar det då :wink:


Fixar å fixar... Undrar just om det skulle vara så populärt hos Lakej-styrelsen om jag började skicka ut pressmeddelanden i Lakejernas namn så där utan vidare... :o


Hehe, bara till att fråga Linda...... :wink:
.....
Användarvisningsbild
mackan
Forumterrorist
 
Inlägg: 2710
Blev medlem: tor apr 18, 2002 2:43 pm
Ort: Orust

Inläggav anderzon » sön dec 29, 2002 3:43 pm

Vi får ta och författa ett pressmeddelande som vi kan skicka ut till samtliga mediakanaler... :D
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Inläggav Snoken » sön dec 29, 2002 3:50 pm

Jag tycker det är en vettig idé även om nån kanske mer tänkte det som ett skämt. Att se till att pressen får upp ögonen för Lakers är bättre än flygblad och reklam. Tänk om t ex Aftonbladet hade varit på Hammarbymatchen och sedan skrivit ett reportage om det. Jag tror säkert att det skulle öka publiksnittet enormt. Om en rikstäckande tidning skriver så reagerar även de som annars inte hade sett matcherna.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Inläggav mackan » sön dec 29, 2002 3:51 pm

ja det tycker jag oxå är en vettig idé, rikstäckande pr är aldrig fel :D
.....
Användarvisningsbild
mackan
Forumterrorist
 
Inlägg: 2710
Blev medlem: tor apr 18, 2002 2:43 pm
Ort: Orust

Inläggav anderzon » sön dec 29, 2002 3:53 pm

För oss är det kanske en cool grej att möta ett lag som Hammarby, men ur nationellt perspektiv så finns det inte mycket nyhetsvärde för Aftonbladet att skriva om gårdagens match.

Vår tid och vårt utrymme i de nationella kanalerna kommer så småningom...

DÄREMOT tycker jag att det är fördjävligt att SmålandsTv och Sydostnytt inte nämnt ett jota... BOJKOTTA LOKALTV:n!!! :evil: :evil: :evil:
Senast redigerad av anderzon sön dec 29, 2002 3:55 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Inläggav Snoken » sön dec 29, 2002 3:54 pm

Dessutom är fördelen med sådant också att det är gratis reklam. Inga annonskostnader och dessutom mer slagkraftigt. Det skulle vara skitkul om Aftonbladets nya sportmagasin kunde göra ett reportage...fy fan va skoj det vore 8) 8) 8)
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Inläggav anderzon » sön dec 29, 2002 3:57 pm

Snoken skrev:Dessutom är fördelen med sådant också att det är gratis reklam. Inga annonskostnader och dessutom mer slagkraftigt. Det skulle vara skitkul om Aftonbladets nya sportmagasin kunde göra ett reportage...fy fan va skoj det vore 8) 8) 8)

Visst vore det roligt och om Lakers dominerar under kvalet så är ingenting omöjligt... innan dess får vi nog glädja oss åt de små notiserna som vi hittills fått i Aftonbladet.
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Inläggav Snoken » sön dec 29, 2002 4:01 pm

Ja, du har nog rätt i det. Som du säger så kan ett väl genomfört kvalspel göra att Sverige får upp ögonen. Men TÄNK om någon reporter från rikspressen varit på matchen igår. Då hade Lakers varit kända idag...så bra var gårdagens match.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Inläggav Gäst » sön dec 29, 2002 4:26 pm

Snoken skrev:Jag tycker det är en vettig idé även om nån kanske mer tänkte det som ett skämt. Att se till att pressen får upp ögonen för Lakers är bättre än flygblad och reklam.

Det där med ett pressmeddelande var inget skämt från min sida iaf utan en seriös idé som går ut på att få gratispublicitet. Det är aldrig fel att ha en god relation med media och det är kanske dags att börja bygga på den nu...
Vi har ju en jädra fördel eftersom vi faktiskt är omskivna en hel del i lokal- såväl som riksmedia, dvs. det finns journalister som vet att vi finns. Det som återstår är att väcka deras kollegor också!
Gäst
 

Inläggav Snoken » sön dec 29, 2002 4:30 pm

Det var inte ditt inlägg jag tolkade som skämt :)

Jag tycker det sprudlar av idéer bland lakejerna. Men mycket av detta ligger på Lakers bord då det ger en seriösare klang om info kommer från dem. Är det ingen som är nära vän med Öhman och co? :)
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Inläggav Gäst » sön dec 29, 2002 4:39 pm

Snoken skrev:Jag tycker det sprudlar av idéer bland lakejerna. Men mycket av detta ligger på Lakers bord då det ger en seriösare klang om info kommer från dem. Är det ingen som är nära vän med Öhman och co? :)

Skulle bli förvånad om inte Lakers har någon som sitter och har kontakt med media var det gäller deras verksamhet.
Tanken är ju att Lakejerna skall få mer publicitet och på det sättet få fler sponsorer, mer medlemmar, sprida ut god supporterkultur (media tycks mest skriva om supporterklubbar när det är bråk och våld inblandat) och givetvis höja intresset för hockey.
Gäst
 

Inläggav erok » tor jan 02, 2003 9:24 am

På Lördag tror jag att lakejerna går om alla på listan. Var inne på goa gubbar. Där bråkadedets om vilka ord de fick använda i klacken. Mycket tråkig läsning. Så till er alla som åker till borås. Dansa sjung heja trumma, Ja ni vet. Så som ni alltid gör :mrgreen: Må bästa laget klättra
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Tycker det är bra ...

Inläggav Wolger » lör jan 04, 2003 12:48 pm

Det kunde ju inte skada att be typ aftonbladet komma ner på fest till nästa tingry match, kanske expressen vill vara med på ett hörn. Varför inte TV4 ? Jobba vidare Lakejstyrelse ...

Men 20:de plats för en div 1 klubb är inte fy skam ...
Wolger
 

Re: Aftonbladet

Inläggav Malul » sön mar 24, 2013 9:55 am

Jag tror vi gått om Redbergslied idag.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers


Återgå till Off-Topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster