Lakejerna i SMP.

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakejerna i SMP.

Inläggav alfax » sön nov 10, 2002 1:43 pm

Har inte varit mycket kommentarer till reportaget igår.Själv tycker jag det var ett mycket bra reportage där det mesta kom fram om lakejerna .Så läser du detta(och det vet jag att du gör)Daniel Rydström och din fotograf .Tack för ett bra reportage.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Hackad av lakersfan! » mån nov 11, 2002 5:30 pm

Jo jag tycker det var intressant. Sen en fråga till han Per som snackade för er.

"Något som är bannlyst hos båda klubbarna är spelare som går från den ena till den andra"
Varpå Per Carlsson svarar
" - De är hockeyhoror."

Här måste väl SMP ha citerat dig fel? Eller kallar du Macke A, Morgan G, Erkki, Fredrik P och spelare ni haft tidigare säsonger för hockey*****.

Förstår inte riktig att ni tycker så inom Lakejerna när ni i så stor utsträckning byggt erat framgångsrika lag just på lokalkontakter. I Tingsryd är det inte populärt förstås och CJ t.ex har aldrig blivit riktig förlåten. Övergångar mellan TAIF, Troja och Mörrum har skett ytterst sällan några varje tiotal år kanske och har alltid varit mycket kontroversiella och lett till hårda reaktioner från de inblandade lagens fans. Men ni har ju en helt annan situtation då det gäller dessa värvningar.

Underligt att det kom från er.
/hackade taifarens konto!!! internet nördar som inte ens klarar the net secutiry
Hackad av lakersfan!
Forumamatör
 
Inlägg: 15
Blev medlem: tor apr 18, 2002 11:40 pm

Inläggav Per Carlsson » mån nov 11, 2002 5:34 pm

Ja det är något felskrivet kan man säga. Vi satt och diskuterade spelare som bytte klubb från den ena till den andra och sen tillbaka till den första igen.

Vi diskuterade Robert Olsson och Christian Jakobsson som exempel och inte alls sådana spelare som bytt klubb en gång t ex.

De spelare du nämner har inte hoppat till Lakers och ifrån oss för att gå tillbaka igen eller hur ?

Så som jag ser det har SMP tolkat det hela lite fel.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

ok

Inläggav Hackad av lakersfan! » mån nov 11, 2002 5:41 pm

Ok, tack för svaret . Jag håller med dig på den punkten och jag hoppas vi sett den sista övergången mellan TAIF, Troja och Lakers någonsin men såväl är det nog tyvärr inte.
/hackade taifarens konto!!! internet nördar som inte ens klarar the net secutiry
Hackad av lakersfan!
Forumamatör
 
Inlägg: 15
Blev medlem: tor apr 18, 2002 11:40 pm

Inläggav Per Carlsson » mån nov 11, 2002 5:46 pm

Ja det hoppas jag oxå!

Det skapar bara osämja mellan supportrarna när de lokala lagen rycker spelare från varandra.

Anledningen till att Lakers värvade spelare som Christian Jakobsson, Dan Idofsson, Markus Andesson, Stefan Matsson m fl andra kända ansikten från kronobergshockeyn kan väl kanske vara att många av dem redan kände varandra och på sätt förökte man skapa en "vi-känsla" på ett snabbt sätt.
Rätt eller fel ? Det vill jag inte uttala mig om. Satsningen lyckades varje fall och avancemanget i seriesystemet var ett faktum.

Grans är sista kronobergsspelaren som kommit till Lakers, men nu tror jag det är slut på sådana på ett tag.

Bättre vi knycker dom från Nybro, om de nu har några som är nåt att ha :wink:
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Hackad av lakersfan! » mån nov 11, 2002 5:56 pm

Att man som klubb och värvningsansvarig värvade dem det förstår jag mycket väl. Att värva en spelare som redan har jobb, bostad, familj, kompisar, barnomsorg med mera fixat inom regionen underlättar enormt förstås. Särskilt i erat fall då det även med en god slant är svårt att locka etablerade spelare till den divison 2 serie ni lira i då.

Och den inställning till den här frågan som vi supportrar har är inte alls lika stark bland styrelse, tränare och spelare.
/hackade taifarens konto!!! internet nördar som inte ens klarar the net secutiry
Hackad av lakersfan!
Forumamatör
 
Inlägg: 15
Blev medlem: tor apr 18, 2002 11:40 pm

Inläggav Malul » mån nov 11, 2002 9:05 pm

men nu kommer ju jeremiasgenerationen,slutvärvat alltså!
hur går det för killen?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav anderzon » tis nov 12, 2002 9:02 am

Han har fått sitta på bänken tillsammans med Peter Ohlsson i flera matcher, men de matcher som han medverkat i, tycker jag inte att han har gjort bort sig... hoppas dock att han snart får göra sin första poäng, då han nu fightas med Josen i botten av poängtabellen.
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen


Återgå till Off-Topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster