Föreläsning - Sam Hallam

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Föreläsning - Sam Hallam

Inläggav Lakershjärta71 » ons jun 10, 2015 8:20 am

Fantastiskt föreläsning! En av de absolut bästa jag har varit på. Han bjöd mycket mer på sig själv och avslöjade kanske mer om dynamiken kring laget än jag kanske kunde tro att han vågade göra. Mycket humor, men också mycket känslor..Nästan så man kunde TA på dom. Det kändes öppet och kanske t o m blottande när han pratade om sig själv och sina svagheter men även lite smått och gott om vissa spelare, men på ett positivt sätt. Man börjar ju förstå nu vilket enormt arbete och ansvar det ligger bakom att få en grupp att hålla ihop och för att få alla att dra åt samma håll med så många olika individer. För det skulle det kanske behövas en beteendevetare eller psykolog. Han kallade tränarstaben för citat "dagisfröknar..
Det handlar ju så mycket mer än att bara träna och coacha laget. Jag tror och hoppas att alla som var på föreläsningen fick sig en tankeställare och kan känna sig mer förstående och ödmjuka under ex match, och vara lite mindre negativa och kritiska mot både tränarstab och laget när spelet inte alltid går som på räls..
Det kan jag säga, att det blev jag när jag gick därifrån.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Föreläsning - Sam Hallam

Inläggav Jck » ons jun 10, 2015 12:50 pm

Härligt med lite input för oss som tyvärr missade det.
Jck
Forumamatör
 
Inlägg: 189
Blev medlem: fre jan 13, 2012 11:20 am

Re: Föreläsning - Sam Hallam

Inläggav Orange » tor jun 11, 2015 8:49 am

Ber'tta gärna mer vad han prata om
Orange
Forumamatör
 
Inlägg: 239
Blev medlem: lör jul 13, 2013 2:51 am

Re: Föreläsning - Sam Hallam

Inläggav Lakershjärta71 » tor jun 11, 2015 11:04 am

Det ska tydligen komma en sammanfattning av föreläsningen på hemsidan framöver.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö


Återgå till Off-Topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 10 gäster