Angående hockeypuben

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Angående hockeypuben

Inläggav Snoken » tor sep 26, 2002 12:05 pm

Jag tycker att Lakers borde ställa upp med lokal för hockeypuben. Ett av viprummen borde kunna tjänstgöra som pub (det är väl för sent nu visserligen). Lakejerna kunde själva stå för utskänkningen och endast medlemmar kommer in. Lättare att få tillstånd då. Sen kan man ju alltid sälja gästkort för bortasupporters.

Det borde ju ligga i Lakers intresse att hockeypuben finns i närområdet.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Inläggav anderzon » tor sep 26, 2002 3:45 pm

Det vore ju dunder om Lakejerna kunde få ett av hörnrummen för det ändamålet. Dessvärre är nog önskan förgäves eftersom sponsorerna inbringar Lakers helt andra pengar. Däremot skulle jag gärna se att konståkningsklubben fick flytta ut från sitt hörnrum och att Lakejerna fick ta över det och driva det enligt din beskrivning.
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Inläggav Snoken » tor sep 26, 2002 4:00 pm

Ja, det tycker jag också...ska inte Lakers bygga ett nytt kansli på området eller är det redan gjort? Isåfall borde man ju kunna bygga till så att konståkarna kan vara där också.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Inläggav alfax » tor sep 26, 2002 4:21 pm

Eller ocså få ett rum till pub där, endast för medlemmar, och som du skriver inbjudna gäster .Det funnits många sköna slantar att hämta hem för Lakejerna att hämta där.Naturligtsvis föredrar jag också ett rum i arenan ,,,,,,men du vet hur det är avundsjukan skulle nog göra sig gällande.Sedan måste man fråga sig hur bestämmande i kommunen ser på att frivilliga Lakersfans byggt VIP- rummen utan det kostat kommunen ett enda rött öre.Vilka andra klubbar i Växjö får detta gjort på ideell basus.Och om jag är rätt underrättad kommer dessa frivilliga bygga plats för pressen också plus sittplats för dagens matchvärd i mitten på ståplats,snacka om att ställa upp för en förening .
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Snoken » tor sep 26, 2002 4:38 pm

Man skulle ju kunna ha nåt utbyte...vi hjälper dem om de hjälper oss så att säga.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Inläggav Niles » tor sep 26, 2002 6:59 pm

Självklart ska konståkningen behålla sin hörna i hallen, har vi tre hörn får vi väl vara glada för det..vi är ju inte ensamma i hallen utan samsas med en ganska stor klubb inom sitt gebit. Förresten ett kanonjobb byggarna verkar ha gjort, viprummen såg riktigt trevliga ut. Såg i SMP att ägarna till bl.a Manfreds begärt sig i konkurs så det var väl anledningen. Kommer säkert en ny ägare så det kanske ordnar sig även om det kan ta tid...kunde inte Resturang Tipshallen vara något? Hoppas ni hittar någon lösning! Heja Lakejerna :)
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Snoken » tor sep 26, 2002 7:04 pm

Vad jag menade var att man gott kan bygga ett nytt fint kansli till konståkarna och därefter utnyttja det sista hörnrummet. Eftersom hockeyn drar mycket folk kan det vara lönsamt.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Inläggav anderzon » fre sep 27, 2002 8:49 am

Min personliga åsikt i frågan om hockeypuben är att vi ska testa Nadjas några matcher innan man påbörjar en eventuell förhandling om att få hålla till där, öppettider även på söndagarna, bra priser och hänga upp Lakersprylar etc... is i magen och jag tror att vi kan få till en riktigt schysst deal med dem.

Kanske finns det andra alternativ än just Nadjas?
:roll:
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen


Återgå till Off-Topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster