LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Inläggav IceWOMEN » lör nov 05, 2011 3:11 pm

Hjälp gärna till att sprida info om kampanjen som pågår för fullt. Sprid till vänner, grannar, jobbarkompisar, tjocka släkten!! Och framförallt länka på din FB-sida. Tack på förhand!

http://www.lakerslakejer.se/news/se/450 ... emskampanj
Användarvisningsbild
IceWOMEN
Forumdemon
 
Inlägg: 1812
Blev medlem: fre nov 03, 2006 1:44 pm

LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Inläggav Anna » lör nov 05, 2011 3:17 pm

Kom igen nu alla!
Användarvisningsbild
Anna
Forumdemon
 
Inlägg: 1480
Blev medlem: ons apr 21, 2010 8:53 am
Ort: Växjö

Re: LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Inläggav Klonis » mån nov 07, 2011 1:02 pm

Ja nu sprider vi detta så att vi får en bra respons på denna satsning hjälps alla 790 medlemmar åt så
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Inläggav dolitle » tis nov 08, 2011 1:54 pm

Bra satsning av LL.
Hoppas att detta ger resultat.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Re: LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Inläggav Daste » tis nov 08, 2011 6:35 pm

Har en flickvänn som söker kompis att dela med. ;)
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1389
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Inläggav IceWOMEN » tis nov 08, 2011 7:07 pm

Daste skrev:Har en flickvänn som söker kompis att dela med. ;)


:ok:
Användarvisningsbild
IceWOMEN
Forumdemon
 
Inlägg: 1812
Blev medlem: fre nov 03, 2006 1:44 pm

Re: LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Inläggav Klonis » tis nov 08, 2011 10:21 pm

bara att ta sin mamma,moster,faster mormor farmor eller nån grannfrun :D
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Inläggav AN » ons nov 09, 2011 12:31 am

Ingen mer än jag som tror att det kunde ha varit en fördel för denna kampanj att ha ett tjejlag??? Att man alltid bör kolla vad som finns i vattnet innan man tömmer badkaret---
Användarvisningsbild
AN
Forumentusiast
 
Inlägg: 255
Blev medlem: mån sep 27, 2010 4:39 pm

Re: LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Inläggav erok » ons nov 09, 2011 12:58 am

tänkte direkt samma tanke då Lakers själva gick ut med detta. Tänk om tjejerna skulle bli sugna att börja spela hockey. Nä just det, dom kostar förmycket. Men medlemmar vill vi ha dem till. Ja jag förstår inte häller tanken med denna kamanj. När jag för några år sen gav ett förslag att LL skulle fixa några roliga resor till dam-matcherna var det många här inne som spydde galla av den tanken
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Re: LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Inläggav Klonis » ons nov 09, 2011 2:22 am

Vad har VLhs damlag att göra med Lakers Lakejers medlemms kampanj? :roll: :roll: förstår inte era inlägg alls faktiskt
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Inläggav erok » ons nov 09, 2011 2:53 am

För att damer som känner sig undanknuffade från Lakers hyllar många här inne för att lakers ska satsa mer på herrarna. Men de tjejer som älskar sin sport sen ska bli medlemmar i den supporterklubben som ska vara en förebild i sverige. Förebilden hade nog verit att försöka fixa en resa eller två då damlaget fanns och på så sätt få med tjejerna i klubben. Nu känns det mer som att ok hockey fick ni inte spela men välkommna som medlemmar. Hade detta uppe i en annan tråd att man kunde bjuda in damlaget då de fanns till klubblokalen och poå så sätt få fler tiejer upp dit. Detta verkade inte häller LL bry sig om just då, bara mina tankar hur jag skulle tänkt om jag var tjej
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Re: LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Inläggav Klonis » ons nov 09, 2011 2:56 am

Förstår inte alls ditt resonemang men klart klockan är sent så man är kanske lite trötter det finns väl mer tjejer i Växjö o Vida Arena på matcherna nu bara de som spelade hockey?
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Inläggav PutteA » ons nov 09, 2011 3:05 am

Är du inte ute och fjällvandrar lite nu Erok. För det första så har ju inte medlemskap i Lakers Lakejer nånting med medlemskap i Växjö Lakers att göra, och ännu mindre har det med hockeyverksamhet att göra. Vår kampanj gäller alla olika grupper av tjejer, och där finns säkert en liten skara som gillar hockey så pass mycket att dom skulle vilja spela. Men jag har svårt att tro att dom sammankopplar det med supporterklubben. Så välkommen ut ur bivacken nu ;)
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Inläggav Anna » ons nov 09, 2011 9:14 am

Det här är Lakers Lakejers kampanj och INTE VLHs!
Användarvisningsbild
Anna
Forumdemon
 
Inlägg: 1480
Blev medlem: ons apr 21, 2010 8:53 am
Ort: Växjö

Re: LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Inläggav Anna » ons nov 09, 2011 9:19 am

Daste skrev:Har en flickvänn som söker kompis att dela med. ;)



Jag vet också en som söker kompis! Då får vi koppla ihop dem :)
Användarvisningsbild
Anna
Forumdemon
 
Inlägg: 1480
Blev medlem: ons apr 21, 2010 8:53 am
Ort: Växjö

LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Inläggav Power Play » ons nov 09, 2011 10:17 am

erok skrev:För att damer som känner sig undanknuffade från Lakers hyllar många här inne för att lakers ska satsa mer på herrarna. Men de tjejer som älskar sin sport sen ska bli medlemmar i den supporterklubben som ska vara en förebild i sverige. Förebilden hade nog verit att försöka fixa en resa eller två då damlaget fanns och på så sätt få med tjejerna i klubben. Nu känns det mer som att ok hockey fick ni inte spela men välkommna som medlemmar. Hade detta uppe i en annan tråd att man kunde bjuda in damlaget då de fanns till klubblokalen och poå så sätt få fler tiejer upp dit. Detta verkade inte häller LL bry sig om just då, bara mina tankar hur jag skulle tänkt om jag var tjej


Okej. VLH diskriminerar i din värld tjejer. Alltså ska inte LL skapa en fördelaktig kampanj för tjejer? Hur tänkte du nu?

Du tänkte som en tjej, säger du. DÄR har vi en diskriminering däremot...
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Re: LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Inläggav alfax » ons nov 09, 2011 12:32 pm

erok skrev: Nu känns det mer som att ok hockey fick ni inte spela men välkommna som medlemmar.


Nu tror jag inte att denna kampanj är riktad till 12-15 års skolflickor,(Även om de också är välkomna att bli lakejer.)
Ett bra kampanj skapad av våra tjejer i LL,hoppas att ni lyckas bra.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Inläggav Lemieux » ons nov 09, 2011 2:08 pm

Förstår ju vad Erok menar men tror det är lite väl långsökt. Bra kampanj som jag hoppas ger resultat!
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Användarvisningsbild
Lemieux
Forumentusiast
 
Inlägg: 322
Blev medlem: tis aug 02, 2011 1:00 pm

Re: LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Inläggav erok » tor nov 10, 2011 1:08 am

säger inte att det inte är en bra kampanj. jag bara förstod den inte först, men för att det skulle ha blivigt helt kanon det här så skulle LL kunnat fixa nån bortamatch även till damerna då de fanns. Då hade verkligen LL kunnat kalla sig unika. Nä nu fjällvandra jag inte. Väntar på snön så jag kan fjällåka med skoter istället :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Inläggav PutteA » tor nov 10, 2011 1:54 am

Men herregud Erok, varför i helvete skulle LL fixa en bortamatch till damlaget när dom fanns?? Varför skulle VI göra det????? Vi är en supporterklubb!!!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16438
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Inläggav Coffe #800 » tor nov 10, 2011 2:09 am

haha ja jävlar.. tror han har gått på en stubbe eller två där uppe i skogen eller ursäkta Fjällen... :P
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Inläggav erok » tor nov 10, 2011 3:08 am

Precis putte en supporterklubb till Växjö Lakers men att supportra damerna ingick inte i ert arbete, men damerna får gärna vara medlemmar. Har LL någon representant till ungdomslagen? Hjälpa till att sy flaggor eller nått till deras matcher. Ungdoms sektion innom LL? vist jag vet att ni har alkoholtillstånd i lokalen men hur fundera ni innom LL när det gäller ungdomslagen. Har ni någonsin bjudit in dessa till lokalen för att kunna utmana varanda på lite nhl matcher? bara att plocka bort alkoholen och fram med det alkoholfria. På så sätt kanske ni kan knyta till er fler föräldrar i ert medlemsregister, Mamma pappa syster bror och då höjs ju damantalet direkt skulle jag tro och det blir en mer helhetskännsla att LL tillhör hela lakers och inte bara A-laget. Detta jobbar vi mycket med i norrhockey enbart för att det ska bli en bättre vi känsla i klubben hammarby är jävligt duktiga på detta. Har hänt iallafall i fotboll att det varit över 3000 pers på en ungdomsmatch. Säger nu inte att ni ska angarera i på var match men nån gång per år tror jag ungdomslagen med skulle bli glada av att ha ett hudratal galna Lakejer på sina matcher med. Får ni detta ryktet i stan att vi stöttar hela klubben så tror jag iallafall att medlemsantalet slulle kunna öka utan att köra en damkanpanj. Kan ha fel att det skulle funka i Växjö men i haparanda, Kiruna, umeå, luleå, skellefteå har supporterklubbarna börjat anamma detta. vist lång bit kvar men tänket har dem helt klart. Och i några av dessa klubbar spelar även damer. Och på vissa matcher lyckas supporterklubben dra folk även till damhockeyn. Det är unikt helt klart
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Re: LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Inläggav Anna » tor nov 10, 2011 9:30 am

Sluta slakta denna tråden nu Erok!
Användarvisningsbild
Anna
Forumdemon
 
Inlägg: 1480
Blev medlem: ons apr 21, 2010 8:53 am
Ort: Växjö

Re: LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Inläggav alfax » tor nov 10, 2011 9:44 am

Ja .jag förstår inte ett skit vad han menar med att försöka förstöra detta lovärda försök att få mer medlemmar.
Fortsätt Erok att få mer medlemmar i supporterklubbarna i Norrland för de har väl inte mer medlemmar sammanlagt än vad LL har. :bash:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Inläggav rawspont » tor nov 10, 2011 10:27 am

Man kan nog konstatera att det redan är noterat att en person anser att en nuvarande åtgärd hade fått ett annat genomslag om en tidigare ej implementerad åtgärd, vars implementerande anses diskutabelt från olika håll, hade implementerats. Men dessa hypotetiska kontrafaktiska filosofiska diskussioner är kanske inte det som borde vara mest påtagligt i skrivande stund.

För egen del finner jag kampanjen i sin ordning. Man har inte så mycket tjejer i leden. Man vill ha lite mer. "Kom och köp: billigt.". Det är väl en klassiker.

Det ligger kanske något i diverse genusstrukturella diskussioner om varför det ser ut si och så inom en mansdominerad idrott och eventuella långtidskonsekvenser av till synes oskyldiga välvilliga kampanjer. Men jag vet inte exakt vad det ligger i det i så fall. Jag vill mest kolla på hockey och det kanske även några fler tjejer vill nu. Det duger bra.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast
 
Inlägg: 358
Blev medlem: mån okt 03, 2011 11:21 am

Re: LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Inläggav erok » tor nov 10, 2011 4:50 pm

Jag försöker inte fördärva alfax. Jag försöker bara få er att förstå att lakers inte bara ha ett A-Lag som behöver känna stöd från supporterklubben. kan man lyckas med detta och på så sätt få fler medlemmar är det väl också bra. eller?
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Re: LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Inläggav dolitle » tor nov 10, 2011 5:54 pm

Det är som vanligt Eroks största verk här i livet att sitta och tycka att andra ska göra saker medan han själv inte lyfter ett finger.

Varför skulle LL anordna en bussresa till en bortamatch när Ladies spelade, det var inga som vill se dom spela hemma. Inte fler än närmsta sörjande.

Det var ca 15st tjejer med en ålder kring 14år som kallades Ladies. (en var i 28års åldern)

Försök att för en gång skull förstå att LL finns för att stötta A-laget i VLH.

Skulle inte LL vilja ha några flickor/tjejer/kvinnor/damer/tanter som medlemmar bara för att VLH inte har något flicklag/damlag ?
Får inte flickor/tjejer/kvinnor/damer/damer, kolla på och följa ett herrlag?

Oerhört långsökt.

Sluta förstöra trådar du inte har med att göra.

Jag anser att detta är en väldigt bra kampanj!
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Re: LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Inläggav Coffe #800 » tor nov 10, 2011 6:14 pm

ALFAXAR SÅ IN I HELSIKE PÅ HÅKAN !!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Inläggav erok » tor nov 10, 2011 6:23 pm

Kan ju vara så Håkan när inte supporterklubben marknadsförde damlaget så ökade inte intresset för dem häller :roll:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Re: LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Inläggav Varanen » tor nov 10, 2011 6:28 pm

Kampanjen är alldeles utmärkt. Jag vill inte förstöra tråden med ytterligare diskussion om damhockey, men vill ställa en enkel fråga till de som, i likhet med mig, gärna ser den delen av vår sport utvecklas:

Är det negativt eller positivt för damhockeyn om fler kvinnor blir engagerade i sporten?

Vad det gäller själva kampanjen så är den helt rätt. Jag tror att det i alla sammanhang är en styrka att ha med personer med olika egenskaper. Vi behöver fler kvinnor i hockeyns värld. Och jag är övertygad om att hockeyn har mycket att ge tillbaka till de som ännu inte upptäckt sporten, inklusive supporterverksamheten (det tråden faktiskt handlar om).

Konstigt att allt kan tolkas negativt vad man än gör (eller inte gör). Tummen upp från mig i alla fall! :ok:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14042
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Inläggav Coffe #800 » tor nov 10, 2011 6:34 pm

så det är vårat fel att de inte kom någon publik och tittade på Ladies för Fan EROK LÄGG NER ?!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Inläggav Varanen » tor nov 10, 2011 6:49 pm

Inte vårt Coffe. Bara ditt. :wink: :lol: Låt oss diskutera medlemskampanjen i den här tråden och damhockeyn i de trådarna. Det är som att diskutera äpplen och päron i samma tråd.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14042
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Inläggav alfax » tor nov 10, 2011 6:53 pm

JÄTTEBRA GJORT AV VÅRA FLICKOR I LL ATT STARTA DENNA KAMPANJ,DET VISAR ATT TILLSAMMANS KAN VI GÖRA UNDERVERK MED SVERIGES BÄSTA OCH SNART STÖRSTA SUPPORTERKLUBB INOM ISHOCKEYN!!!!!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Inläggav IceWOMEN » tor nov 10, 2011 7:14 pm

Härligt när en kampanj driven av tjejer och riktad till tjejer kan engagera så många män. Just love it! :wink:

Erok vad du ser för sammanhang mellan VLH:s fd damlag, damlagen överhuvudtaget och den här medlemskampanjen är jag inte tillräckligt intelligent för att förstå :oops: Men att engagera fler tjejer kring den mansdominerade ishockeyn det kan jag inte komma på en enda negativ anledning till. Kan du?
Användarvisningsbild
IceWOMEN
Forumdemon
 
Inlägg: 1812
Blev medlem: fre nov 03, 2006 1:44 pm

Re: LAKEJ TJEJ KAMPANJ

Inläggav Ericsson » tor nov 10, 2011 8:10 pm

Man kan inte göra annat än att ge hela Lakers Lakejer en stor fet jävla applåd.

Vi är bra på många plan. Detta förslag styrker vår ryggrad ännu mer.

Fortsätt så!
Användarvisningsbild
Ericsson
Forumproffs
 
Inlägg: 943
Blev medlem: mån jan 31, 2011 6:31 pm

Nästa

Återgå till Off-Topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster