Tradera

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Tradera

Inläggav erok » tor aug 18, 2011 10:34 pm

vet inte om det är lönt men om någon inte är medlem på tradera kan ni gå via denna länken. 30 kr för var ny medlem



http://www.sponsorhuset.se/vaxjolakershc/butik/tradera
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Re: Tradera

Inläggav Coffe #800 » tor aug 18, 2011 10:53 pm

jisses... om alla bakar bullar och står och säljer dom för 20 :- på stan låt oss säga att vi blir 50 personer som bakar 100st bullar var och säljer dom för 20 :- då skulle vi få in 100 000 :- !!!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Tradera

Inläggav IceWOMEN » tor aug 18, 2011 11:00 pm

Coffe #800 skrev:jisses... om alla bakar bullar och står och säljer dom för 20 :- på stan låt oss säga att vi blir 50 personer som bakar 100st bullar var och säljer dom för 20 :- då skulle vi få in 100 000 :- !!!


Sätt igång att baka Coffe. Tänk vilka tifo det kan bli :clap: :clap: :clap:
Användarvisningsbild
IceWOMEN
Forumdemon
 
Inlägg: 1812
Blev medlem: fre nov 03, 2006 1:44 pm

Re: Tradera

Inläggav erok » tor aug 18, 2011 11:14 pm

ja hur många gånger har man bakat i sina ungdoms dagar för att få in pengar till klubben man spelade för då :oops:

Då snackade man idrott med folk å fä och på så sätt fick man även med sig nya medlemmar :wink: Om inte lakers själva behöver pengarna så vet jag att damlaget väl behöver dem. Så bara att regga er ni som inte är medlemmar
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Re: Tradera

Inläggav Coffe #800 » tor aug 18, 2011 11:25 pm

vi har inget damlag ! :)
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Tradera

Inläggav erok » tor aug 18, 2011 11:54 pm

Nä just så var det ja det fattas någon miljon eller hur det nu var. å så säger ni att pengar inte behövs. :? Men fundra iallafall på hur det kommer sig att Lakers gör reklam på svenska spel via sin hemsida när de från den länken får 2.25% om någon går via den bannern när de får 3% om ni går via sponsorhuset. Svenska spel omsätter närmare 5 miljader var år och inte ens 1 % av detta spelas via sponsorhuset när det oftast är idrottsintresserade personer som lägger in ett tips var vecka. Varför ska stormarknader som ica och coop tjäna pengar på ren servic när klubbar som lakers öster kan få de pengarna i stället. Har inga siffror på hur mycket växjöborna spelar för var vecka men hade lakers fått 3% av den marknaden så hade det nog kunnat bli nån miljon om året till före detta damlaget :wink:

vem kommer inte ihåg pådraget när vi skulle ringa runt för att få folk att skaffa svenska spels spelkot som gav VLH 50 kr. idag får VLh det dubbla om de reggar sig via sponsorhuset. Om LL hade gort ett avtal med VLH att ni skulle få 30 % av vad som kommer in från sponsorhuset till tifogruppen hade nog ingen behövt lyfta på lädret i onödan utan lämnat sitt tips via sidan och alla hade varit nöjda å glada. så ni som inte har tradera. Regga er på via sidan. måste väl vara några tusen i växjö som inte är medlemmar på tradera kan man tycka
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Re: Tradera

Inläggav ratscore » fre aug 19, 2011 1:12 am

TLDR
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs
 
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:42 pm
Ort: weXio

Re: Tradera

Inläggav erok » fre aug 19, 2011 2:13 am

http://blogg.vk.se/loven4ever/2011/08/1 ... pel-229269

tre månader tog det Löven att fatta att det finns pengar att hämta. Innan jag i maj månad började skicka mail till bloggen låg de på ungefär samma summor som VLH ligger på idag på sin sida

Idag ligger de på lite bättre summor men ändå är det inte mer än några hundra lövare som har reggat sig. Undra vad vi lakejer kan dra in om vi verkligen bestämmer oss för att marknadsföra detta på ett seriöst sätt.

Hade sen LL kunnat göra ett avtal med lakers som jag nämnde ovan så är jag hundra på att staplen hade kommit upp i över 100.000 innan året är slut. För så mycket pengar finns det att hämta enbart från cint som är en helt kostnadfri marknadsundersökning från olika multiföretag både svenska och utlänska. Ja nu ska jag inte skriva mer om detta. utan helt enkelt bara säga att bollen ligger hos er. Jag har startat eget och jobbar enbart med sponsorhuset nu. Men jag får bara betalt för nya föreningar som inte är med och inte föreningar som redan ligger på sidan. Och som alla vet så har jag ju skrivit miljontals meningar om detta så ja, det var sponsorhuset som kontaktade mig för de tyckte jag hade rätt inställning om alla de gratispengarna som ligger och bara väntar på att bli hämtade. Men nu får det fan räcka. Men bestämmer ni er så lovar jag att hjälpa er med än mer gratistips från sidan. För hur ni än vänder å vrider på det är det lakers jag har varmt i mitt hjärta.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Re: Tradera

Inläggav Ericsson » fre aug 19, 2011 6:14 am

O vem i helvete köper en bulle för 20:- Coffe? ;)

Går o köpa stora jävla kanelbullar på närmsta ICA/Konsum 4 för 20:- :)
Användarvisningsbild
Ericsson
Forumproffs
 
Inlägg: 943
Blev medlem: mån jan 31, 2011 6:31 pm

Re: Tradera

Inläggav friberg » fre aug 19, 2011 7:43 am

här bakar ja mina bullar själv både med kanel och med vanilj så varför ska man köpa för?
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Re: Tradera

Inläggav serra » fre aug 19, 2011 8:35 am

"Jag har startat eget och jobbar enbart med sponsorhuset nu."

Är det därför du tjatar hål i våran huvud?

Tycker vi gör som Coffe skriver. Bakar lite bullar istället
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Re: Tradera

Inläggav alfax » fre aug 19, 2011 9:13 am

erok skrev:. Varför ska stormarknader som ica och coop tjäna pengar på ren servic när klubbar som lakers öster kan få de pengarna i stället.

Därför att dessa stormarknader och andra företag sponsrar Lakers därför handlar jag på företag i Växjö som sponsrar Lakers och inte via postorderföretag o.dyl. .varför ska de tjäna pengar på mej de betalar ingen skatt i Växjö ,varför ska jag gynna dem.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Tradera

Inläggav Piggelin » fre aug 19, 2011 10:14 am

:sleeping: :sleeping:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Re: Tradera

Inläggav erok » fre aug 19, 2011 10:31 am

Nä alfax. Företagen ska inte tjäna pengar på dig. Företagen och Lakers ska tjäna pengar på det folk redan gör idag. Folk handlar från nätet redan. Detta är inget nytt. Det nya är att går de via er sida på sponsorhuset så tjänar Lakers pengar. För inte går du ut till Växjöborna och säger att de ska bojkotta ellos.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Re: Tradera

Inläggav erok » fre aug 19, 2011 10:46 am

och till serra säger jag att jag fick erbjudandet av sponsorhuset någongång i april och startade min första klubb veckan innan midsommar. Men som du vet har jag pratat mig varm om sponsorhuset sen den dagen Växjö lakers själva bestämde sig för att vara med på sidan. För det har varit ett styrelsebeslut på att de ska vara med. Annars kan inte klubbarna startas.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Re: Tradera

Inläggav alfax » fre aug 19, 2011 11:29 am

erok skrev: För inte går du ut till Växjöborna och säger att de ska bojkotta ellos.

Nej det gör jag inte,men jag skulle aldrig handla på ellos vi har så många butiker i Växjö som gynnar Lakers så dessa handlar jag hos ,dessutom betalar de sin skatt i Växjö vilket gör att vi kan bygga arenastaden .
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Tradera

Inläggav erok » fre aug 19, 2011 11:38 am

Där har du en liten poäng alfax men jag vet även att det står en hel del butiker på rad som väntar på att få gå med i sponsorhuset. och ja det är företag som även de finns i växjö. För tyvärr är det så att vissa butiker vill tjäna pengar på folk även utanför växjös gränser fast de finns i växjö. Men nog om detta. ja vi får se vad som händer framöver. Om ungdomssektionen tar tag i det här med cint eller nån annan eldsjäl. Nu ska jag hjälpa klubbar som vill tjäna pengar på detta. Ses i skellefteå till hösten
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Re: Tradera

Inläggav erok » ons aug 24, 2011 1:43 pm

Totalt: 108 705,53 kr
Total inför nästa utbetalning: 42 691,78 kr
Under augusti månad: 20 241,93 kr
Nästa utbetalningsdatum: 2011-10-03

Går ju hyfsat iallaafall. Tyvärr inte lakers ungdomslag som får dessa pengar men över 20.000 kr är ganska hyfsat. Vilken klubb som får dessa pengar får ni ta reda på själva. Nästan enbart inhämtat från panelen som inte kostar en krona att vara med i.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå


Återgå till Off-Topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster