Brunk

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Brunk

Inläggav venomizer » tis aug 16, 2011 9:40 am

Alltså när ska hockeyvärlden sluta använda ordet brunk, brunka, brunkar! WTF! Jag garvar lika mycket varje gång. Att brunka är att sitta på toa och skita och runka samtidigt! :mrgreen:
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 574
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: Brunk

Inläggav Svartvadet » tis aug 16, 2011 11:10 am

Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6424
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Brunk

Inläggav Lakershjärta71 » tis aug 16, 2011 12:58 pm

Jag störs inte av uttrycket. Alla vet vad det betyder på hockeyspråk så jag tar det med ro.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Brunk

Inläggav Varanen » tis aug 16, 2011 1:14 pm

venomizer skrev:Att brunka är att sitta på toa och skita och runka samtidigt! :mrgreen:

Personligen störs jag mest av att någon/några behövt skapa ett uttryck för den verksamhet du beskriver. Tydligen vanligt förekommande i norra Sverige enligt Wiktionary... :wink: :lol:

Skämt åsido. Eftersom detta är ett hockeyforum så kan vi väl enas om att använda uttrycket i dess hockeymässiga betydelse. Men bra att du tog upp frågan, alltid intressant att diskutera ordens innebörd och hur de används.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Brunk

Inläggav Malul » tis aug 16, 2011 3:10 pm

Säga vad man vill om norrlänningar men efter min tid i Kiruna lärde jag mig att man ska spara in på långa ord och förkorta meningar.Tid är viktigt. Och denna norrländska version av brunka är ju onekligen tidseffektiv!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers


Återgå till Off-Topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 4 gäster