SD i riksdagen

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

SD i Riksdagen

Ja!
23
31%
Nej tack!
51
69%
 
Antal röster : 74

SD i riksdagen

Inläggav Skorpan » mån sep 20, 2010 1:38 am

Jahapp, då var Sverigedemokraterna i riksdagen.

Vad tycker ni lakejer här på forumet om SD? Och vad kommer att hända nu?

Go go go!
“Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.”
-Bill Shankly, Liverpool F.C
Användarvisningsbild
Skorpan
Forumamatör
 
Inlägg: 81
Blev medlem: tor aug 12, 2010 11:16 pm
Ort: Växjö, Hovshaga

Inläggav Svartvadet » mån sep 20, 2010 2:09 am

Jag ska ärligt säga att jag svarade JA på din fråga! Varför? Ja därför att så länge det bara är 20 mandat (19?) så har de inte så mycket att säga till om, inget kommer att hända alls! Låt hobby rasisterna ha ett parti som de kan stoja om, kunde inte brytt mig mindre! Så länge alla andra partier har kontrollen så är det lugnt och stillsamt!

(Jag röstade inte på SD i själva valet, och jag är allt annat än rasist! Är en god medmänniska och gillar alla kulturer)
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6428
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Inläggav Malul » mån sep 20, 2010 7:40 am

Har det någonsin fungerat att frysa ut någon eller några?
Påminner en hel del om hur vi hanterar mobbing i skolan,om vi blundar länge nog försvinner förhoppningsvis problemet.
Tycker inte synd om någon :!:
Som man sår får man ligga etc etc

Nu måste man äntligen ta striden iaf och visa upp SD´s brister!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav buck » mån sep 20, 2010 9:15 am

Det kan ju ställa till det då det inte finns nån klar majoritet i riksdagen och gud förbjude att Miljöpartiet får nån ministerplats.

men, jag tror iofs det kommer bli bizniz as usual då sossarna med bihang lär yrka bifall till alliansens budgetar mm just för att SD inte ska ha nån som helst påverkan.

edit: Svarade JA i omröstningen helt enkelt för att: Folket har röstat in dom och det är ett oklanderligt fakta. En demokrati är en demokrati oavsett vilka som blir inröstade.

(nej, jag röstade inte på SD i valet)
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav Charlamov » mån sep 20, 2010 9:48 am

Nästan 40% på Lakejernas forum har röstat JA till SD. Intressant. Undrar om dessa "osynliga" arbetar aktivt med att stoppa utlänningar som Saviano, Johner och Soares från att spela i VLH???

Det enda positiva med SD i Riksdagen är väl att dom etablerade partierna inte längre kan "strutsa" för problemen med integrationspolitiken.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav serra » mån sep 20, 2010 9:53 am

Kul att det även står i LL stadgar att man tar avstånd från rasism..
Påstår inte att dom 40% som röstat "ja" är medlmar i LL men oddsen är väl ganska stora
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Baloo » mån sep 20, 2010 10:11 am

Är man folkvald så är man, inget att göra åt.
Demokrati var ordet....
En rättighet vi har i detta landet är just yttrandefriheten. sen vad som är rätt eller fel kommer liksom i andra hand här tyvärr....

(Nej jag röstade heller inte på SD)
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon
 
Inlägg: 1875
Blev medlem: fre aug 20, 2004 3:51 pm
Ort: Hovshaga

Inläggav Lakershjärta71 » mån sep 20, 2010 11:04 am

Håller med Charlamov att det är intressant att hela 40% av LL röstat för SD på ett offentligt forum som det här. Hoppas verkligen inte att LL på något sätt blir förknippade med SD i och med att så många är positiva till deras intrång i Riksdagen. :roll:

Röstade absolut inte på SD! Men jag kan förstå vissa individer som har röstat på dom, dvs om man själv på något sätt känt sig åsidosatt i samhälllet, att man tycker att de senaste regeringarna tagit in fler invandrare än vi har fått plats med, och om det skapat den segregering vi har i Sverige.

Björn Ranelid sa nåt bra i AB:
Främlingsfientligheten är en pest och ett hot mot all mänsklighet och solidaritet. Ingen människa på jorden har bestämt var han eller hon ska födas eller av vilka föräldrar. Mänskligheten är betjänst av olikheter.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Inläggav PutteA » mån sep 20, 2010 11:32 am

Frågan i denna omröstning är lite konstig då den ställs efter valet är klart och är ställd på ett kryptiskt sätt! Jag vet inte hur jag ska tolka röstningen? Är frågan ställd som en ren röstning, alltså om man helt enkelt röstar på SD, eller är frågan ställd som så att accepterar vi att SD är i riksdagen? Eftersom jag känner Buck ganska väl och vet att han inte är rasist, så tror jag han läste frågan som jag menade i mitt andra alternativ! Alltså, accepterar vi att SD är i riksdagen! Vi lever ju som sagt i ett demokratiskt samhälle och du har rätt till dina åsikter! SD är i riksdagen, det måste vi leva med i 4 år med målsättningen istället att dom ska ut!!! Men jag vet inte hur författaren till omröstningen menade med sin fråga???
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Inläggav Malul » mån sep 20, 2010 11:58 am

det borde ju vara 100 % ty de ÄR i riksdagen.Om nu frågan var ett konstarerande alltså 8)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Svartvadet » mån sep 20, 2010 12:14 pm

Men nu ska vi inte dra upp detta för mycket! Frågan var ju "SD i riksdagen" flera utav oss som har röstat JA här tycker kanske "Det är okej för småbarnen att leka, så länge det är på rätt nivå"

Om du läser kommentarerna så har många svarat JA, men de står samtidigt (ink. Mig själv) inte bakom SD alls! Sen är det en retorisk fråga också, så dra inte någon statistik på detta är ni snälla! Blir ett jäkla tjafs då!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6428
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Inläggav Malul » mån sep 20, 2010 12:20 pm

Ska bli intressant att följa det hela,MP kan bli rejäla vinnare om de sköter sina kort rätt.

Wetterstrand kan bli vice statsminister o miljöminister.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Stoffe » mån sep 20, 2010 12:36 pm

Pinsamt är ordet! Undra om folk som röstat på SD äter pizza, kebab mm :roll:
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Inläggav Anders83 » mån sep 20, 2010 1:32 pm

Väldigt intressant det här ämnet!


Övriga partier har redan sagt att man vill överhuvudtaget inte att SD något som helst utrymme att påverka i svensk politik pga det är ett främlingsfientligt parti .

SD själva pekar på Invandringspolitiken och vill värna om de invandrare som finns i landet , man vill jobba bort segregeringen osv, sen har dom oxå skola/barnomsorg och brotten på schemat.

Annat som är intressant är att Alla etablerade partier har förlorat väljare till SD och har då väljarna blivit rasister per automatik eller ser dom någon fråga som är av intresse? Har svårt att tänka mig en helt rasistiskt eller nazistiskt tänk hos alla väljare då de kommer ifrån alla möjliga block , även från vänstersidan som är raka motsatsen .

En utfrysning kanske istället gynnar de missnöjda och ger dom ännu större stöd istället för att ta och möta dom politiskt vilket ändå är syftet med riksdagen. Om nu Sverigedemokraterna har en sämre politik så ryker dom men har dom något bra att gynna landet så har dom så jag personligen är inte särskilt stresssad av att dom är där dom är . Blocken har sagt sitt inför den här mandatperioden och det ska bli spännande att se hur det utvecklar sig!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav PutteA » mån sep 20, 2010 1:57 pm

Håller med Svartvadet om att inte göra nån större grej av denna omröstning!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Inläggav Lakershjärta71 » mån sep 20, 2010 2:13 pm

Anders83 skrev:Väldigt intressant det här ämnet!


Övriga partier har redan sagt att man vill överhuvudtaget inte att SD något som helst utrymme att påverka i svensk politik pga det är ett främlingsfientligt parti .

Att Wetterstand i detta läge totalvägrar att ingå ett sammarbete med Alliansen tror jag beror på att hon vill sätta press på Reinfelt och "mjuka upp" honom innan de sätter sig ner vid förhandlingsbordet. Wettterstrand kommer inte vara ett stödparti för Alliansen till vilket "pris" som helst. Reinfelt lär få gå ner på knä framför Wetterstrand och lova en massa "saker" som MP ska få igenom.. Annars får man nog hoppas på nyval och hoppas att väljarna ger den sittande regeringen majoritet, om man nu röstat på något av allianspartierna vill säga.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Inläggav Per_växjö » mån sep 20, 2010 2:49 pm

TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3176
Blev medlem: mån feb 23, 2004 11:48 pm
Ort: Danderyd

Inläggav serra » mån sep 20, 2010 3:44 pm

Jo tjena Anders...
Läs igenom SDs partiprogram och läs deras historik...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet ... 7817514.ab
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Anders83 » mån sep 20, 2010 4:08 pm

Pekade på att den ena sidan skriker rasist och dem själva att dom är invandrarvänliga trots bakgrunden. Uppenbarligen finns ju en spricka i SD eftersom en del av partiet inte vill bli beskyllda för att kallas rasister och den ena sidan verkar hålla sig helt till den extrema delen
:?
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav alfax » mån sep 20, 2010 4:32 pm

Faktum kvarstår för att fälla Alliansen MÅSTE de rödgröna och SD gå samman,så vi få se då om hur de rödgröna gör då efter allt snyftande i natt.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » mån sep 20, 2010 4:34 pm

Väldigt intressant att så pass många här röstade ja.
inte för att det behöver vara några LL-medlemmar, men några är det säkert. det kommer skapa mer oreda än gynna svensk politik detta är bara början
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » mån sep 20, 2010 4:35 pm

alfax skrev:Faktum kvarstår för att fälla Alliansen MÅSTE de rödgröna och SD gå samman,så vi få se då om hur de rödgröna gör då efter allt snyftande i natt.


då lurar man alla som röstat på rödgröna eftersom man sagt att man aldrig ska samarbeta med SD
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav alfax » mån sep 20, 2010 4:43 pm

Precis 03,de rödgröna får bekänna färg vilka de stöder Alliansen eller SD.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav vlh90 » mån sep 20, 2010 9:43 pm

Tror inte att det finns några "rasister" här!
Jag själv röstade Ja i frågan och jag är definitivt inte det. Jag tycker att det är bra för att jag tycker att just politiken och frågan i sig är viktig. Vi är ett land som faktiskt hjälper asylsökande osv och därför är detta en viktigt fråga. En fråga som jag personligen tycker diskuteras alldeles för lite.

Där emot! Så tycker jag självklart att sverigedemokraterna har fel i vad de tycker osv. MEN det får andra partier att engagera sig mer i frågan.
Frågan kommer att komma upp och då måste den diskuteras och därför är det större chans att det blir riktigt bra.
Tex så känns det fel att folk som kommer hit ska behöva vänta flera år för att ens få besked om det ska få stanna eller inte. Invandrare ska få större chans att få anpassa sig i vårt samhälle och det känns inte som att det är enkelt när det funkar som det gör.

Jag tror och hoppas iaf att det är så!
vlh90
Forumamatör
 
Inlägg: 90
Blev medlem: fre aug 27, 2010 1:25 pm

Inläggav Lakersfan_03 » mån sep 20, 2010 9:57 pm

Du tycker det är okej alltså?
du är också medveten om att SD vill skicka hem invandrare som bor här?
Hur kan man tycka något med ett nazistiskt parti är okej, då kan man inte ha alla hästarna hemma.
Inte många vågar stå för sin röst på SD, man kan ju undra varför.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav vlh90 » mån sep 20, 2010 10:18 pm

Lakersfan_03 skrev:Du tycker det är okej alltså?
du är också medveten om att SD vill skicka hem invandrare som bor här?
Hur kan man tycka något med ett nazistiskt parti är okej, då kan man inte ha alla hästarna hemma.
Inte många vågar stå för sin röst på SD, man kan ju undra varför.


Jag tycker att det är okej att dom får vara med och driva frågor precis som alla andra. Hade sverigedemokraterna fått vara med i debatter osv så tror jag att folk hade förstått vilka idioter det är men nu är det inte så.
Vill absolut inte påpeka att jag tycker att dom är okej som parti! Utan jag anser att det okej att dom nu får synas och då kommer nog folk få betydligt större inblick i vad det är för parti. Det har fått väldigt många röster av yngre som inte direkt begriper sig på det, men det kommer de kanske göra nu.

Edit: Och sen att det nu skulle behöva synas på det här sättet är sjukt. Tror aldrig dom hade kommit dit om det hade fått höras/synas mer innan.

Jag är relativt medveten om vad det står för i olika frågor osv. Jag har väl uppfattat deras politik som en hårdare invandringspolitik och självklart så är jag inte korkad utan fattar att det har sjuka förslag som de du nämnde!
Däremot kan jag ärligt säga att jag faktiskt inte har 100% kolla på något parti förutom det blåa partiet som jag själv står för.

Och jag vill bara påpeka än en gång att jag är emot partiet och dess politik!
vlh90
Forumamatör
 
Inlägg: 90
Blev medlem: fre aug 27, 2010 1:25 pm

Inläggav Skorpan » tis sep 21, 2010 2:59 am

Verkar som att folk tolkar min omröstning här på lite olika sätt och om någon tog illa vid sig så ber jag om ursäkt!

Jag menade inget seriöst med omröstningen utan tänkte bara få lite krut i tråden och se hur många som valde att trycka Ja.

Jag har hört att ca 5% i Växjö röstade på SD i valet och, rätta mig om jag har fel, runt 6% gjorde likadant i Tingsryd. Detta är siffror som jag bara har hört på ryktesväg!

Sen så får vi ju inte glömma att det inte bara är lakejer här på forumet så jag tycker inte vi ska associera resultatet i denna poll med lakerslakejer alls! Jag kunde ha lagt upp denna tråd på vilket annat forum som helst och vill alltså därmed ännu en gång poängtera att detta inte på något vis hör till lakejerna!

För min del: Nej tack till SD! - Varken i riksdagen eller överhuvudtaget.
“Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.”
-Bill Shankly, Liverpool F.C
Användarvisningsbild
Skorpan
Forumamatör
 
Inlägg: 81
Blev medlem: tor aug 12, 2010 11:16 pm
Ort: Växjö, Hovshaga

Inläggav Räven » tis sep 21, 2010 1:02 pm

Nu lever vi i en demokrati av mycket hög rang och det ska vi vara glada för. I denna demokrati så har SD valts in och ska behandlas precis likadant som andra partier, görs inte detta så kan man börja prata på allvar om att man värderar människor olika. Det är nu upp till de etablerade partierna att visa att man inte beter sig som Ohly, utan att man tar den diskussion som man tar i alla andra fall. Annars är det ynkedom.

För att klargöra lite, så röstade jag inte på dem, utan jag håller mig till samma parti sedan 70-talet.

Jag hoppas att MP, inte faller för Reinfeldt och blir ett stödparti, utan att de i så fall skall ingå i en regering, men en ministerpost, varför inte Miljöminister, så får vi se hur Reinfeldt hanterar skattehöjning på diesel (14 kr/mil) och bensin 49 öre/lit.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Anders L » tis sep 21, 2010 1:14 pm

Det kommer han att gilla! Det blir ju mer pengar i skattekistan. :eeeh:
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1659
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Inläggav Lakershjärta71 » tis sep 21, 2010 1:25 pm

Väl talat Räven! :wink:
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Inläggav Dave » tis sep 21, 2010 3:17 pm

Man kan rannsaka sig själv:

Man har i alla tider drivit med norrmännen som lite korkade och bla gjort det genom att dra roliga historier om dom. Kan man göra likadant med en arab utan att det ses som "rasistiskt"?

Man har i nästan alla tider drivit med tomtar och smurfar från skogen. Man har tom varit rätt grov i mun när man skämtat om tomteskägg och inaveln på landet. Om ett saudiarabiskt hockeylag skulle besöka doomen(inte särskilt troligt) skulle vi då kunna dra nidramsor på läktaren om vart dom kommer ifrån utan att det skulle ses som "rasistiskt"?
Once a laker, always a laker
Användarvisningsbild
Dave
Forumproffs
 
Inlägg: 701
Blev medlem: ons feb 28, 2007 10:44 pm
Ort: Kontinenten

Inläggav Lakersfan_03 » tis sep 21, 2010 3:29 pm

Dave påstår du själv att det du jämför ens är samma sak?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Hatapopcornssupportrar » tis sep 21, 2010 3:32 pm

Man kan ju även fråga sig vad som hade hänt om V hade blivit så censurerad och utfrusna som SD blivit i denna valkampanj, hade det då "tystats ner" osv av media och tv, verkligen inte....Det hade blivit ett jävla liv! Tycka vad man vill om SD men hyckleriet har inga gränser!
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs
 
Inlägg: 722
Blev medlem: tor mar 22, 2007 9:25 pm

Inläggav Lakersfan_03 » tis sep 21, 2010 3:32 pm

Det var så här Nazisterna började i Tyskland kom ihåg det. Det finns ingenting som är okej med SD. Att flera lakejer ens kan säga så är för mig en stor Gåta om vad man egentligen står för. När Nazisterna tog över Tyskland så var det okej eftersom de flesta tyckte en sak, eller hur var det nu igen?

Att man inte tar lärdom av det här. SD går in sakta och nöjer sig med att vara i riksdagen, planen är något mycket större. om 90% av Sveriges befolkning tycker att alla invandrare bör skickas hem är det då okej? eftersom det är demokrati.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Dave » tis sep 21, 2010 3:39 pm

Ja jag påstår att det är samma sak. Annars har man fallit för den s.k "politiska korrektheten" som finns så utbredd. Varför är det ok att driva med vissas ursprung och inte med andras. Sen om det är 5, 50 eller 500 mil från där jag kommer ifrån är väl ingen skillnad? Eller är det helt plötsligt skillnad nu?

Vart jag vill komma är att när vi dunkar oss själva i ryggen och tycker vi är så humana, solidariska och antirasistiska så gör vi ändå skillnad på människor och deras ursprung. DET STÖR JAG MIG PÅ!
Once a laker, always a laker
Användarvisningsbild
Dave
Forumproffs
 
Inlägg: 701
Blev medlem: ons feb 28, 2007 10:44 pm
Ort: Kontinenten

Nästa

Återgå till Off-Topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster