Östers IF

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Östers IF

Inläggav widiot » tis sep 04, 2012 2:11 am

Tråkigt att läsa denna tråden som både Lakej och East Frontare. Har LL någonsin ens presenterat en sådant TIFO som skådades idag? Vi kan jämföra hur mycket vi vill, men hur ska man då jämföra East Front:s premiärtifo mot LL:s förra året?

Lägg ner jämförelserna. Det finns faktiskt många Lakejer som hejar på Öster. Och det finns många Östersupportrar som hejar på Lakers. Coffe är lite snett ute på sina "kalla fakta"

Kan man inte glädjas med andra lag i staden så kan väl åtminstone knipa käft, av just anledningarna ovan.

Sedan är det kanske jag som överreagerar. Ber om ursäkt i så fall, men får en känsla av det är lite dolda gliringar och hån bakom raderna.
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast
 
Inlägg: 478
Blev medlem: sön jan 10, 2010 10:48 pm
Ort: Där lavinen faller ner

Re: Östers IF

Inläggav Daste » tis sep 04, 2012 7:11 am

Klart att man glädjs med öster och att de kan dra fullt hus i en ny, fin arena. Men när folk menar på att det var ont om folk som ville sjunga med så börjar man fundera på anledningen. :-)
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Östers IF

Inläggav Anders L » tis sep 04, 2012 7:14 am

Hata, hata, hata lät bra på tv! :oops: Det är fotboll med EF det! :roll:
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1658
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Östers IF

Inläggav Malul » tis sep 04, 2012 7:35 am

EF har inte direkt publikfriande ramsor, satt en gång på Highfield och en sjuåring drog igång hela stadion med en ramsa. Ett tag kvar till det kan upplevas i svensk fotboll.
Dock fantastiskt att Öster tar steget upp med sin nya fina arena!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Östers IF

Inläggav KalleB » tis sep 04, 2012 12:40 pm

Hoppas inte dom börjar micka klackarna på canal+, lät ju förjävligt rent ut sagt... :(
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

Re: Östers IF

Inläggav Klonis » fre sep 21, 2012 9:58 pm

Usch va det var kallt och se på fotboll ikväll men vinst med 2-1 och 3 härliga poäng närmare Allsvenskan :clap:
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Östers IF

Inläggav Coffe #800 » lör sep 22, 2012 9:32 am

när blir dom klara på riktigt?
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Östers IF

Inläggav PutteA » lör sep 22, 2012 9:41 am

I nuläget behöver Öster 11 poäng till för att vara klara!! Halmstad kan Max få 71 poäng just nu, Öster har 61.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Östers IF

Inläggav Delpan » lör sep 22, 2012 9:54 pm

widiot skrev:Tråkigt att läsa denna tråden som både Lakej och East Frontare. Har LL någonsin ens presenterat en sådant TIFO som skådades idag? Vi kan jämföra hur mycket vi vill, men hur ska man då jämföra East Front:s premiärtifo mot LL:s förra året?

Lägg ner jämförelserna. Det finns faktiskt många Lakejer som hejar på Öster. Och det finns många Östersupportrar som hejar på Lakers. Coffe är lite snett ute på sina "kalla fakta"

Kan man inte glädjas med andra lag i staden så kan väl åtminstone knipa käft, av just anledningarna ovan.

Sedan är det kanske jag som överreagerar. Ber om ursäkt i så fall, men får en känsla av det är lite dolda gliringar och hån bakom raderna.

OH-flaggan var köpt. Inte så värst imponerande.
Delpan
Forumamatör
 
Inlägg: 32
Blev medlem: tis sep 27, 2011 3:07 pm

Re: Östers IF

Inläggav KalleB » sön sep 23, 2012 1:18 pm

Var den tillverkad av någon annan!!!??? HAHA fy fan va pinsamt! Måste ju kostat en jävla massa dollars :clappy:
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

Re: Östers IF

Inläggav spaceghoat » sön sep 23, 2012 1:27 pm

ca 65000 vad jag har hört..
spaceghoat
Forumamatör
 
Inlägg: 132
Blev medlem: sön sep 18, 2011 7:40 pm

Re: Östers IF

Inläggav Coffe #800 » sön sep 23, 2012 2:10 pm

50kkr, och jag tycker den OHn var riktigt riktigt snygg faktiskt.
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 10695
Blev medlem: tis nov 09, 2004 4:56 pm
Ort: Växjö Stad

Re: Östers IF

Inläggav teddy » sön sep 23, 2012 3:55 pm

Riktig nära spacegoat. Men rätta svaret är 68000 kr
Självklart måste man ju kontakta en proffisionell firma för att tillverka en flagga av denna storlek och "snygghet" Lycka till annars haha. Vad trodde ni annars :roflol:
Snyggaste TIFOT i Smålands historia. Och dyraste (totalt 110 000 kr) Ingen som ens är i närheten. Hitills i alla fall. :lol:
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Östers IF

Inläggav teddy » sön sep 23, 2012 4:06 pm

alfax skrev:Jag är inte emot att vi uppvaktar men ställde bara frågan.Men eftersom vi är klart största supporterklubben i stan med redan nu innan säsongen startat fler betalande än var EF har så är det kanske på sin plats att vi tar intivativen.


Ja fast frågan hade ju varit, hur många betalande medlemmar hade LL haft om Lakers harvat i dom lägre divisionerna dom senaste åren? Nästan 20 år sedan som Öster var riktigt framgångsrika. Vem minns inte sommaruppehållet -94? Öster ledde Allsvenskan med 6 poäng och landslaget tog VM brons. Bra tid att vara Östersupporter.
Lakers har ju gått som tåget sedan starten. Ingen riktig motgång.
Vi får se den dagen då Lakers harvar i dom lägre divisionerna hur många medlemmar LL har. Sen får vi se nästa år när Öster ligger i allsvenskan.
Först då kan man jämföra. Aldrig innan
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Östers IF

Inläggav PutteA » sön sep 23, 2012 4:36 pm

teddy skrev:Riktig nära spacegoat. Men rätta svaret är 68000 kr
Självklart måste man ju kontakta en proffisionell firma för att tillverka en flagga av denna storlek och "snygghet" Lycka till annars haha. Vad trodde ni annars :roflol:
Snyggaste TIFOT i Smålands historia. Och dyraste (totalt 110 000 kr) Ingen som ens är i närheten. Hitills i alla fall. :lol:


Om OH-flaggan kostade 68000 så kostade resten alltså bara 42000. Jag har inga siffror men det går ju ta reda på, men vad kostade tifot när Vida invigdes? Laserspelet kostade nog inte gratis, och LL la väl själva runt 65000?
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Östers IF

Inläggav Delpan » sön sep 23, 2012 5:23 pm

PutteA skrev:
teddy skrev:Riktig nära spacegoat. Men rätta svaret är 68000 kr
Självklart måste man ju kontakta en proffisionell firma för att tillverka en flagga av denna storlek och "snygghet" Lycka till annars haha. Vad trodde ni annars :roflol:
Snyggaste TIFOT i Smålands historia. Och dyraste (totalt 110 000 kr) Ingen som ens är i närheten. Hitills i alla fall. :lol:


Om OH-flaggan kostade 68000 så kostade resten alltså bara 42000. Jag har inga siffror men det går ju ta reda på, men vad kostade tifot när Vida invigdes? Laserspelet kostade nog inte gratis, och LL la väl själva runt 65000?

Ser du laserjippot som ett tifo? :)
Delpan
Forumamatör
 
Inlägg: 32
Blev medlem: tis sep 27, 2011 3:07 pm

Re: Östers IF

Inläggav teddy » sön sep 23, 2012 5:35 pm

PutteA skrev: Laserspelet kostade nog inte gratis, och LL la väl själva runt 65000?


Tror inte att LL var med och beskostade lasershowen. Som för övrigt inte kan räknas som något tifo. Tifo är det som Klacken gör när spelarna kommer in. Inte tio min innan.
65 000??? Vad hade lakejrna egentligen för premiär tifo? Viftflaggor till hela publiken samt vita creperullar på ena kortsidan. Kan det verkkligen ha kostat 65 000? Megasizen användes ju aldrig i premiären. Dom kom ju först mot frölunda hemma i tionde omgången typ
Lysrören bekostade VLH själva va?

Men detta får ju enbart ses som en morot för LL. Att överprestera Eastfront. Kan bli tufft eftersom MSHA är mer än dubbelt så stor. Därav större kostnader för EF.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Östers IF

Inläggav alfax » sön sep 23, 2012 6:30 pm

teddy skrev:
alfax skrev:Jag är inte emot att vi uppvaktar men ställde bara frågan.Men eftersom vi är klart största supporterklubben i stan med redan nu innan säsongen startat fler betalande än var EF har så är det kanske på sin plats att vi tar intivativen.


Ja fast frågan hade ju varit, hur många betalande medlemmar hade LL haft om Lakers harvat i dom lägre divisionerna dom senaste åren? Nästan 20 år sedan som Öster var riktigt framgångsrika. Vem minns inte sommaruppehållet -94? Öster ledde Allsvenskan med 6 poäng och landslaget tog VM brons. Bra tid att vara Östersupporter.
Lakers har ju gått som tåget sedan starten. Ingen riktig motgång.
Vi får se den dagen då Lakers harvar i dom lägre divisionerna hur många medlemmar LL har. Sen får vi se nästa år när Öster ligger i allsvenskan.
Först då kan man jämföra. Aldrig innan

Men man kan jämnföra med förra gången Öster var i Allsvenskan 506 medlemmmar tror jag det var då men skit samma jag har inget emot att de får mer medlemmar men tror att LL tack vare sitt utbud med andra aktiviteter ,billiga bussresor, egen klubblokal med storbildsteve m.m. kommer att hålla sin ställning.
Sedan är ju det så att många medgångsupportrar återvänder när det går bra för laget ,har inte sett dej på många matcher Teddy under tiden som Öster haft sin svacka
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Östers IF

Inläggav teddy » sön sep 23, 2012 7:39 pm

Varit en trogen supporter genom alla år. även dom tyngsta. Har dock suttit mest på öppna sittplats samt huvudläktaren.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Östers IF

Inläggav teddy » sön sep 23, 2012 7:47 pm

alfax skrev: men tror att LL tack vare sitt utbud med andra aktiviteter ,billiga bussresor, egen klubblokal med storbildsteve m.m. kommer att hålla sin ställning.


Detta är väll ändå inte anledningen till varför folk väljer att bli medlemmar?
Man blir ju medlem för att man älskar laget och tycker om att sjunga, gemenskapen och för att få skapa en magisk stämning på läktaren. Inte för att det finns många aktiviteter att välja på.
I alla fall inte jag. Jag skiter väll i om LL eller EF inte skulle hitta på en massa aktiviteter vid sidan om. Jag är ju med för att jag gillar att gå på hockey och fotboll och sjunga i goda vänners lag. Sjunga för laget i hjärtat. Sen är det ju jävligt kul att det händer saker vid sidan om .Men det är ju inte därför som jag blir medlem. Sådant är ju bara bonus.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

Re: Östers IF

Inläggav alfax » sön sep 23, 2012 7:55 pm

Alla är inte som du Teddy ,jag är också medlem för att stötta laget men också för att det ordnas billiga bussresor,ha en fin klubblokal att gå till och titta på hockey i goda vänners lag och för att delta i olika aktiviteter som ordnas för allas trevnad.Varför tror du att så många sittplatsare är medlemmar om det är endast för sjungandes skull.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Östers IF

Inläggav widiot » sön sep 23, 2012 10:31 pm

Hur menar ni (Delpan & Kalle) att en idealisk overhead ska vara då? Delpan, ska det målas för hand? Om nu TIFO-grupper gör det må jag säga att de är jäkligt duktiga. East Front gjorde över 10 000 flaggor på egen hand, bara det tog fruktansvärt mycket tid. Förstår inte vad det är som pinsamt? Bara att medge att det är ruggigt snyggt istället!

Bild

Eller menar ni alltså att MFF Support inte köpt denna gubbe?
Bild

Eller kanske man har målat denna?
Bild

Och denna
Bild

I så fall är det bara att lyfta på hatten.
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast
 
Inlägg: 478
Blev medlem: sön jan 10, 2010 10:48 pm
Ort: Där lavinen faller ner

Re: Östers IF

Inläggav widiot » sön sep 23, 2012 11:06 pm

Ang. er disskussion, Teddy och Alfax, har Alfax nog mycket rätt. LL har en egen klubblokal, bra organisation som innefattar en mängd olika aktiviteter även utanför hockeyn. Men billigare busspriser, nja. EF har max 200 kronor för vuxen, nästa resa kostar det 100 kronor.. EF gör en olika aktiviteter utanför fotbollen också, men inte i samma omfattning som LL kanske. LL är bra på att rekrytera medlemmar, med infodisken vid västra stå exempelvis.

Vi har de facto två väldigt väl organiserade supporterföreningar i denna staden vill jag påstå. Och jag är grymt imponerad över de jobb som LL gör utöver att stödja laget på läktaren. LL har mer medlemmar än EF, men 410 betalande medlemmar som East Front har är för den sakens skull inte alls dåligt på något sätt om man jämför med andra supporterföreningar i Superettan och Allsvenskan för den delen heller. LL:s medlemstal är det väl i princip bara Järnkaminerna och Black Army kan mäta sig med - inom ishockeyn.
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast
 
Inlägg: 478
Blev medlem: sön jan 10, 2010 10:48 pm
Ort: Där lavinen faller ner

Re: Östers IF

Inläggav Svartvadet » sön sep 23, 2012 11:41 pm

Napoli -87?

Varför?! Varför, varför, varför?! Låter/ser ju så extremt löjligt ut... Lite som om vi skulle sjunga:

"Edmonton, spela som Edmonton, spela som EEEEEDMONTON. Edmonton -83, -83, -83, -83"
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Östers IF

Inläggav Malul » mån sep 24, 2012 1:05 am

Fan ingen dum idé ju!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Östers IF

Inläggav alfax » mån sep 24, 2012 8:46 am

Widiot :jag har inte sagt att EF är dyrare med sina bussresor,jag jämnför med vad det skulle kostat att själv ta sig till match på något annat sätt det är det jag menar med billiga bussresor och du vet att jag absolut inte är något mot EF eller Öster.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Östers IF

Inläggav Talismanen » mån sep 24, 2012 9:25 am

Snacka om att gräva efter negativa saker när man angriper deras ramsor. Inte så att vi själva är rikskändisar på fyndiga ramsor. Men visst vill man hitta "fel" så gör man.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Östers IF

Inläggav Klonis » mån sep 24, 2012 9:31 am

Nu skärper vi till oss lite här i tråden gäller ALLA
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Östers IF

Inläggav Talismanen » mån sep 24, 2012 10:42 am

Ja framförallt gäller det dig :wink:
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4260
Blev medlem: mån dec 10, 2007 11:15 pm
Ort: Växjö

Re: Östers IF

Inläggav Klonis » mån sep 24, 2012 10:44 am

Precis :lol: Satan att HBK matchen ska krocka med Rögle matchen på Torsdag
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Östers IF

Inläggav widiot » mån sep 24, 2012 12:58 pm

Svartvadet skrev:Napoli -87?

Varför?! Varför, varför, varför?! Låter/ser ju så extremt löjligt ut... Lite som om vi skulle sjunga:

"Edmonton, spela som Edmonton, spela som EEEEEDMONTON. Edmonton -83, -83, -83, -83"


Vill bara lägga in länken så kan du få din förklaring.

Och sedan vilar jag från denna tråden :) Krossa LHC!

http://staglaberget.wordpress.com/2012/ ... igen-1987/
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast
 
Inlägg: 478
Blev medlem: sön jan 10, 2010 10:48 pm
Ort: Där lavinen faller ner

Re: Östers IF

Inläggav KalleB » mån sep 24, 2012 1:17 pm

widiot skrev:Hur menar ni (Delpan & Kalle) att en idealisk overhead ska vara då? Delpan, ska det målas för hand? Om nu TIFO-grupper gör det må jag säga att de är jäkligt duktiga. East Front gjorde över 10 000 flaggor på egen hand, bara det tog fruktansvärt mycket tid. Förstår inte vad det är som pinsamt? Bara att medge att det är ruggigt snyggt istället!



Inget fel på flaggan i sig, mycket snygg! Kanske till och med lite FÖR snygg eftersom den är KÖPT :mrgreen:
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

Re: Östers IF

Inläggav KalleB » mån sep 24, 2012 1:21 pm

Och ja, "riktiga" tifogrupper målar sina egna flaggor.
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

Re: Östers IF

Inläggav widiot » mån sep 24, 2012 1:50 pm

Flaggor ja, men inte OH:s.
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast
 
Inlägg: 478
Blev medlem: sön jan 10, 2010 10:48 pm
Ort: Där lavinen faller ner

Re: Östers IF

Inläggav KalleB » mån sep 24, 2012 1:56 pm

OH-flaggor
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

FöregåendeNästa

Återgå till Off-Topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster