Fortnox Arena

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Fortnox Arena

Inläggav PutteA » fre feb 04, 2011 6:15 pm

Nästa Arena som står färdig i Arenastaden blir Växjö Vipers Innebandy arena. Internetföretaget Fortnox har köpt Arenanamnet. TUNGT: Fortnox Arena. Hoppas Vipers lyckas med sin satsning!!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Fortnox Arena

Inläggav alfax » fre feb 04, 2011 6:34 pm

Hoppas jag också.De gör en mycket bra säsong hitills som nykomlingar i Allsvenskan är de med och slåss i toppen.På sikt är jag övertygad att de når Elitserien.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Fortnox Arena

Inläggav PutteA » fre feb 04, 2011 7:02 pm

Superligan Alfax, viktigt SUPERLIGAN!!! ;)
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Fortnox Arena

Inläggav Lalin » fre feb 04, 2011 8:03 pm

Kul för Vipers och kul för Växjö.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3526
Blev medlem: lör sep 29, 2007 5:48 pm
Ort: Växjö

Re: Fortnox Arena

Inläggav alfax » fre feb 04, 2011 8:42 pm

PutteA skrev:Superligan Alfax, viktigt SUPERLIGAN!!! ;)

:oops: :oops: :oops:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Fortnox Arena

Inläggav Räven » fre feb 04, 2011 10:35 pm

Jag kommer att var en flitig besökare i Fortnox Arena, innebandy är helt kanon.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Fortnox Arena

Inläggav PutteA » fre feb 04, 2011 10:36 pm

Kommer jag med Räven!! ;)
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Fortnox Arena

Inläggav Räven » fre feb 04, 2011 10:49 pm

Härligt att höra PutteA :D
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Fortnox Arena

Inläggav alfax » fre feb 04, 2011 10:52 pm

Naturligtsvis kommer man vara där.Jag är på plats varje hemmamatch i Teleborgshallen,kom dit och se Vipers de är sevärda nu.Nästa hemmamatch nästa söndag.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Fortnox Arena

Inläggav Räven » fre feb 04, 2011 11:04 pm

Japp Alfax, det är samma här. Jag gillar Vipers.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Fortnox Arena

Inläggav alfax » fre feb 04, 2011 11:12 pm

Jag har lite särskilda orsaker numera att gå på deras matcher ,du vet säkert vad jag menar, men jag gick emellanåt på deras matcher innan.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Fortnox Arena

Inläggav Räven » fre feb 04, 2011 11:53 pm

Jop, lite så har jag också Alfax, men jag gillar innebandy rent allmänt, det är en snabb sport där det händer mycket.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Fortnox Arena

Inläggav buck » lör feb 05, 2011 8:37 am

För att opponera mej lite rent allmänt säger jag:

Jag kommer aldrig nånsin sätta min fot i Fortnox Arena.. Jag tycker det är kapitalförstöring av episka mått att bygga en dedikerad plats för en nästansport... nästan bandy, nästan hockey, nästan nåt... en rastsysselsättning på en mellanstadieskola på sin höjd.

Dessutom borde innebandypelare, på grund av sin överdrivna skaderisk, betala straffskatt.

men det är min bestämda åsikt. ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Re: Fortnox Arena

Inläggav Räven » lör feb 05, 2011 11:27 am

Du får sätta dig in i sporten, det luktar okunskap :roll:
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Fortnox Arena

Inläggav alfax » lör feb 05, 2011 11:40 am

Jadu Buck jag tar ditt inlägg som ironiskt :asshole: :lol:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Fortnox Arena

Inläggav Niles » lör feb 05, 2011 12:03 pm

Plastbandy är definitivt inget för mig, ser det på sin höjd som en kvällsaktivitet för kompisgänget. Ser dom dessutom som en väldigt liten, men ändock en vinterkonkurrent till Hockey. Det är i Vida Arena jag kommer lägga alla mina pengar (nästan :wink: ). Skulle det bli nåt över ligger till och med handboll, basket och volleyboll före i kön även om dom för en undanskymd roll numera. Over and out.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Fortnox Arena

Inläggav Svartvadet » lör feb 05, 2011 2:48 pm

Jag tror helt klart att jag kommer gå dit och se en match bara för att se lite hur det känns i den nya hallen! Men om vi ska snacka Innebandy i sig så är det århundradets fjollsport...

Regler? Du får aldrig röra din motståndare, varken med klubba eller kroppen.

Sen så är det ju bara till att lyssna på vad Wikegård säger!

Ännu mer? Tycker hans citat, efter att AB ringt upp honom och sagt att dom ska göra en nyhet av det;

"Varenda snubbe som hållit på med någon form av sport i sin hemstad vet att de som lirar innebandy är de som inte platsade i hockey eller fotbollslaget. Vad är det för nyhet med det?"

Klena grabbar som klagar på att det gör ont att täcka skott från en innebandyboll, har dom slängt sig framför ett slagskott i hockey? Inte omöjligt. Dom var ju vid något tillfälle för dåliga för hockey.

Fakta:
"Innebandy startades genom landhockey på 1970-talet, där ungdomar använde sina hockeyklubbor utomhus och spelade med en bandyboll istället för en puck. Därför heter det innebandy och inte innehockey, även om själva tänket är mer likt ishockey"
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6435
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Fortnox Arena

Inläggav Räven » lör feb 05, 2011 2:51 pm

Nu får var och en ha sin egen uppfattning, så klart. Men jag har inte mycket gemensamt med era uppfattningar. 8O
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Fortnox Arena

Inläggav alfax » lör feb 05, 2011 3:01 pm

Svartvadet skrev:

Regler? Du får aldrig röra din motståndare, varken med klubba eller kropp


När var du på en innebandymatch sist,idag är det en fysisk sport,,,men var och en får naturligtsvis gilla den sport han vill,för min del ligger innebandyn högt upp på listan.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Fortnox Arena

Inläggav PutteA » lör feb 05, 2011 3:08 pm

Innebandyn uppkom via fritidsgårdar och härstammar redan från 60-talet. Grunden är inte Landhockey utan istället landbandy, alltså var det boll redan från början. Därav innebandy istället för innehockey ;)
Svenska Innebandyförbundet föddes 1981 och har sitt ursprung uppe i Sala trakterna. Regelverket och genomgått mycket genom åren, och jag kan hålla med om att under framför allt 90-talet var det mer en fjollsport. Om man idag säger som du säger svartis att man inte får röra varandra varken med kropp eller klubba så bevisar man att man inte har följt den här sporten nånting i stort sätt under hela 2000-talet, och ändå har man en uppfattning om sporten. Innebandy spelas helt utan skydd (förutom målvakten), och är idag en grymt fysisk sport. Och som hockeyn utvecklat sig de senaste åren, så vett i fan om inte innebandyn är fysiskt tuffare än hockey. Man behöver gå och se en match i SL för att faktiskt inse att detta är en grymt tuff sport rent fysiskt, och det smäller rejält i mellanåt. Det du pratar om Svartis är under 90 talet.

Ett slagskott från en innebandyspelare kommer upp i 200 km/tim, täckande spelare utan skydd. Ska tala om att det göra så in i HELVETES ont. Så som Räven säger är en del av inläggen ren skär okunskap om sporten. Jag har hållt på med sporten i nästan 18 år, och har följt sporten utveckling nära.
Dom som spelade innebandy under 80 talet och tidigt 90 tal var kanske mer spelare som inte lyckades i nån annan sport, så kan det har vart. Idag gör man val, precis som i andra sporter. den tekniken en innebandyspelare innehar kommer inte en hockeyspelare i närheten av. För att hantera bollen krävs en enorm känsla i hela kroppen, för bollen är lätt, och mycket svårare att hantera än en puck. Jag håller inte på med Innebandy längre, det är bara hockey för min del, men det är en grymt kul sport att följa.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Fortnox Arena

Inläggav Svartvadet » lör feb 05, 2011 3:11 pm

Jag utövade sporten själv när jag var yngre, och som gammal hockeyspelare så kan jag säga att mina vanliga tilltag som godkänns på en hockeyrink fick jag utvisning för hela tiden!

Men jag förstår inte vad du menar med fysisk sport? Du får alltså tacklas i den nu? Senast jag spelade innebandy och tacklade en så att sargen välte (ja, sargerna är ju 40 cm höga) så fick jag kliva åt sidan för resten av matchen!

PutteA: Jag fuskläste inte innan iaf! :lol:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6435
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Fortnox Arena

Inläggav Räven » lör feb 05, 2011 3:12 pm

Jag skriver under på vart enda ord du skrivit PuteA
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Fortnox Arena

Inläggav PutteA » lör feb 05, 2011 3:19 pm

Jag fuskläste inte heller Svartis, då jag kan innebandyns historia väldigt väl. Satt i ett utskott i Svenska Innebandyförbundet mellan åren 1991-1993. Var disktriktskapten för Smålandslaget 92/93. Vann SM-guld med Småland uppe i Stockholm 1993, då jag bl.a hade en viss herr Niklas Jidhe i laget, så jag lovar Svartis, jag kan min historia. Ja, det är tillåtet att tacklas i dagen innebandy. Ute på banan kan du trycka till ordentligt, men det är noga, det ska vara axel mot axel. Däremot får du aldrig tackla eller pressa nån mot sargen, och det finns ju ganska uppenbara skäl till det. Gör man det ändå så finns det olika grader på en sådan förseelse och kan om den är riktigt grov innebära matchstraff, JA, precis som i hockey ;)

Men du får aldrig tackla med nån annan kroppsdel än axeln. Ibland går spelarna axel mot axel in mot sargen, och det smäller jävla så sargbitarna yr, och sånt renderar aldrig nånting, helt ok!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Fortnox Arena

Inläggav Svartvadet » lör feb 05, 2011 3:22 pm

Ni får ju förklara för mig vad ni menar med fysisk? (Nej, jag har inte sett en innebandy match live på 8-9 år!)

När jag går in på youtube och söker på "Innebandy tackling" eller "floorball hit" så kommer det upp 0 resultat från SuperLigan. Jag menar, du säger ju att det är mer fysiskt än ishockey och då räknas detta som en ful tackling? Visst, han flyger som en jävla köttbulle men samtidigt så är det klockren axel mot axel.

Du får väl fortfarande inte låsa klubban, slå bort motståndarens klubba underifrån, osv. osv?

Jag har okunskap från de senaste 8-9 åren, men har den utvecklats så mycket?!

Btw, PutteA, Du täcker hellre att skott från Jihde i 180 km/h än ett slagskott från Chara? Min synpunkt är nog tydlig där anser jag :wink:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6435
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Fortnox Arena

Inläggav Svartvadet » lör feb 05, 2011 3:25 pm

Jag skrev att du fuskläste samtidigt som jag skulle skicka mitt, det kom upp att "Det har skrivits mer i denna tråden.." så skrev till det lite snabbt angående faktan. Men du har ju helt annan koll på detta än vad jag har, och smäller det lika hårt, eller hårdare i innebandy som du har utlovat så ska jag helt klart ta mig en titt
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6435
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Fortnox Arena

Inläggav PutteA » lör feb 05, 2011 3:33 pm

Skillnaden med att täcka ett skott i innebandy och hockey är att i innebandy vet du att det kommer att göra ont som faan, medan i hockey så träffar 90% av skotten på nått av alla skydd, i bästa fall på en mjukdel som går att jämnföra med smärtan från ett IB skott och i värsta fall tar ben, tex knölarna och smärtan kan vara grym! Jag kan jämföra jag med då jag spelade hockey också fram till jag var 21!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Fortnox Arena

Inläggav Svartvadet » lör feb 05, 2011 3:43 pm

Jo, det är klart! Jag har inte så många minnen ifrån att täcka skott i innebandy mer än när man gör en "mur" vid "frislag" eller vad det heter. Då står man ju på sidan och visst, det snärtar till bra det kan jag hålla med om och det svider som tusan. Men att får ett slagskott i magen, insida lår, revben, baksida lår, vaden, armhålan (jag var orutinerad :lol: ) eller, det som jag jag anser är värst, på skridskon kan inte ens jämföras i smärta enligt mig!

Innebandyn måste ha utvecklats rejält om det är så som du säger, kommer ihåg för ex antal år sedan att Lakers -89 kull slog Vipers dito med 12-2 i en träningsmatch i innebandy!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6435
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Fortnox Arena

Inläggav PutteA » lör feb 05, 2011 4:11 pm

Det kan nog hända än idag. Däremot är jag ganska övertygad om att Lakers A-lag skulle bli förnedrade av Vipers, och tvärtom. Idag kräver innebandyn mycket skills, och extrem teknisk begåvning. Det som jag kan tycka däremot är negativt med innebandyn idag, är att det har blivit mer och mer taktiskt, och detta har ju gjort sporten ibland en aning tråkigare att titta på. Innebandyn kan ju i mellanåt bli en tråkig väntan på att nån ska göra ett misstag. Mycket bollande innan det blixtrar till. Å andra sidan, om man är taktiskt intresserad, kan man ganska tydligt se vad många saker gå ut på i spelet, och vad det är man försöker uppnå.

Slutligen tycker jag deffenitivt att du ska se en innebandymatch svartis. Det bästa vore egentligen att se en SL match, då det är där sporten visar upp sitt bästa ansikte. Men allsvenskan håller klart bra standard den med!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Fortnox Arena

Inläggav alfax » lör feb 05, 2011 4:21 pm

Jag följer en grupp 18-åringar (däribland mitt barnbarn som tagit en plats i Vipers A-lag i år) de tränar 4 kvällar i veckan plus att de kör 2 styrketräningspass dagtid i veckan, så ingen tvekan utan att innebandyn utvecklas något oehört under de sista åren inte minst fysiskt..
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Fortnox Arena

Inläggav Svartvadet » lör feb 05, 2011 4:27 pm

Okok, jag får ta lärdom utav detta helt enkelt!

Det jag vet numera:

Det gör ondare att få ett skott utav Jihde med en plastboll än utav Chara med en puck
Innebandyspelare har bättre fysik än hockeyspelare
Innebandy är en tuffare sport när det gäller tacklingar

Jag ska komma med en egen uppfattning efter att jag har sett en match Putte och Alfax, verkar ju vara en ny favoritsport om detta stämmer! :wink:

Tack för infon,

Regge Gards, Svartvadet
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6435
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Fortnox Arena

Inläggav PutteA » lör feb 05, 2011 4:33 pm

Jo, så är det ju. Idag måste du ha en fysiskt bra grund, annars studsar du bara undan i det fysiska spelet. Det var detta som gjorde Niklas Jidhe till den gigant han blev inom innebandyn. Han var så stark i kroppen att ingen orkade flytta på honom. I AIK spelade man Niklas som en typ av Point mitt på motståndarens planhalv. Man la stenhårda pass in i mitten till Niklas, som är en bollbegåvning av världsrang. Där fördelade han passningar ut mot kanterna eller ryckte han och tog skott själv.

Om nån såg Strömbergs avgörande mål i sudden på Mora igår?! Det var ett typiskt innebandy mål. Inspel i mitten, tar emot pucken och ryck i fel riktning. Du blir av med backen, och vänder om och skjuter. Klassiskt innebandymål faktiskt, typ Jidhe!! ;)

Svartis :lol: :

-Har inte sagt att det gör ondare med ett skott från Jidhe än ett slagskott från Chara. Men tar Charas skott på mina benskydd, medan Jidhes skott tar i bröstkorgen, JAPP, Jidhes skott gör ondare!

-Har inte sagt att innebandyspelare har bättre fysik än en hockeyspelare. Däremot är dom klart bättre fysiskt tränade idag än dom var för bara 15 år sedan.

-Har inte heller sagt att innebandyn är en tuffare sport när det gäller tacklingar än hockey, JO, med lite ironi med tanke på bedömmningar i dagens hockey. Däremot påstår jag att innebandyn är en betydligt tuffare sport idag än för 10-15 år sedan!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Fortnox Arena

Inläggav Svartvadet » lör feb 05, 2011 4:39 pm

Det var en stor spann med sarkasm i mitt inlägg, det hoppas jag du förstod Putte! :lol:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6435
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Fortnox Arena

Inläggav alfax » lör feb 05, 2011 4:41 pm

Bra Svartvadet , jag på väg med ett inlägg om detta när du postade ditt,men det behöver jag inte sända nu när din förklaring kom :lol:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Fortnox Arena

Inläggav PutteA » lör feb 05, 2011 6:08 pm

Svartvadet skrev:Det var en stor spann med sarkasm i mitt inlägg, det hoppas jag du förstod Putte! :lol:

Absolut!!! ;)
Du såg väl min skrattande gubbe ;)

PutteA skrev:Svartis :lol: :
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Fortnox Arena

Inläggav PutteA » lör feb 05, 2011 6:27 pm

Här är lite sevärda bilder från en match mellan Caperio/Täby vs AIK i superligan.
Finns några sekvenser som visar det fysiska spelet som finns i dagens innebandy, men hade velat se mer. Ska söka lite så får vi se. :lol: Några snygga mål också, bl.a från herr Nilkas Jidhe, nr 27 i AIK!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Nästa

Återgå till Off-Topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 13 gäster