Augustin

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Augustin

Inläggav vlk » tor apr 17, 2014 6:07 pm

Swiss skrev:Mackan75 och Lakerdome !nu vet ja inte var ni hållit hus som anser att #11 inte är kvalificerad att få sitt nr upphängt?
Gäry om nån borde få sin tröja i taket då han dels spelat 500 matcher samt att han varit med och gått hela vägen från 0 till SHL .
Han är egen produkt och har gjort det förbannat bra med de förutsättningar han har .
Är ni 2 ens kvalificerade för att få stå på VS ens?


Vem sätter kriterierna för att få stå på VS ? Och hur ser dom ut ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Augustin

Inläggav Mackan75 » tor apr 17, 2014 6:19 pm

Undra jag med ??? Så om bäste Swiss kan berätta det för mig...
Mackan75
Forumamatör
 
Inlägg: 60
Blev medlem: lör jan 11, 2014 2:27 pm

Re: Augustin

Inläggav Swiss » tor apr 17, 2014 6:26 pm

Precis som nu sätter kriterierna för om #11ska få sin tröja i taket el inte!
Swiss
Forumamatör
 
Inlägg: 173
Blev medlem: ons sep 25, 2013 5:19 pm

Re: Augustin

Inläggav Mackan75 » tor apr 17, 2014 6:37 pm

Blanda inte in Augustin i det här... Jag berätta bara varför inte jag tycker han ska få sin tröja hissad i taket, vad har det att göra med att jag och Lakerdome är kvalificerade för att få stå på VS....
Så här kommer frågan igen berätta kriterierna för att få stå på VS ? Och hur ser dom ut ? och om det är du som bestämmer vilka som ska stå där....
Mackan75
Forumamatör
 
Inlägg: 60
Blev medlem: lör jan 11, 2014 2:27 pm

Re: Augustin

Inläggav Kloker » tor apr 17, 2014 7:04 pm

Jisses! 8O

Huvudsaken är ju att han inte fick förlängt kontrakt inför kommande säsong. Det hade varit för jävligt och något att verkligen diskutera kring.

By the way, tröjhissning alá Gäry? :lol:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Augustin

Inläggav Rex » tor apr 17, 2014 7:38 pm

Mackan 75 Du har väl inte talat om varför. Bara att du inte vill ha tröjan i taket.

Kloker du måste ha världens mest fel riktade anv.namn. Är det så man snackar om en trotjänare och lakers krigare.
Har valt att inte kommentera dina dumma inlägg. Men kunde inte hålla mig denna gång.
Användarvisningsbild
Rex
Forumentusiast
 
Inlägg: 253
Blev medlem: sön dec 22, 2002 3:52 am
Ort: Från vettet

Re: Augustin

Inläggav Etnoj » tor apr 17, 2014 8:01 pm

Augustin har varit Lakers trogen hela sin karriär, spelat över 500 matcher med klubben. Absolut ska grabben ha enormt med cred för det!

Men att hissa hans tröja i Vida för lång och trogen tjänst? Absolut inte, om ni frågar mig. För att en tröja ska hissas ska man ha varit en utstående spelare. Augustin har aldrig varit det. Däremot var han en solid back i HA.

Den första tröjan som hissas i Vida kommer sätta kriterierna för kommande tröjor. Och en tröja ska man inte bara få hissad huxflux. För att ta ett praktexempel så skulle Kallio fått sin tröja hissad i Scandinavium, om han nu inte hade gått till Lakers utan spelat dessa 4år där.

Bara att kolla in vilka tröjor som hänger i övriga arenors tak, det är absolut inga "utfyllnadsspelare" direkt... Behöver man säga mer?
Hörde Saviano tala med Tom Koivisto under en match - "Kör du först så väntar jag där framme"
Användarvisningsbild
Etnoj
Forumentusiast
 
Inlägg: 400
Blev medlem: ons jan 13, 2010 12:55 am
Ort: Wexio

Re: Augustin

Inläggav DeLarge » tor apr 17, 2014 8:11 pm

Jeremias ska ha STOR eloge för sina år i Växjö. Däremot känns en tröjhissning/jersey-retirement väldigt avslaget. Markusson är en kandidat, men jag hoppas han spelar en säsong till.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1071
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Augustin

Inläggav nature » tor apr 17, 2014 8:22 pm

Så jävla pinsamt med tröjhissning snacket. Vi har ingen i laget som förtjänar det. Ser vi på andra lag så är det oftast världsspelare som hissas eller åtminstone spelare som varit toppspelare i SHL säsong in och säsong ut.

Markusson kommer knappast sluta. Han lär spela minst 3 säsonger till....
nature
Forumdemon
 
Inlägg: 1119
Blev medlem: ons nov 10, 2010 3:25 pm

Re: Augustin

Inläggav Mackan75 » tor apr 17, 2014 8:31 pm

Etnoj du tog orden ur min mun... Ja du Rex platsa man inte A-laget eller för spel i Sveriges högsta liga så ska det mycket till för att få tröjan hissad det räcker liksom inte med trogen tjänst i detta fall...Vaknar fortfarande upp kallsvettig gråtandes mitt i nätterna efter dom 2 indianerna inom loppet av 2-3 min han gjorde i Linköping säsongen 12-13...
Möjligt att dom vill hissa hans tröja i Cloetta center för århundradets stolpskott vem vet....
Mackan75
Forumamatör
 
Inlägg: 60
Blev medlem: lör jan 11, 2014 2:27 pm

Re: Augustin

Inläggav Rex » tor apr 17, 2014 8:42 pm

Mackan75 skrev:Etnoj du tog orden ur min mun... Ja du Rex platsa man inte A-laget eller för spel i Sveriges högsta liga så ska det mycket till för att få tröjan hissad det räcker liksom inte med trogen tjänst i detta fall...Vaknar fortfarande upp kallsvettig gråtandes mitt i nätterna efter dom 2 indianerna inom loppet av 2-3 min han gjorde i Linköping säsongen 12-13...
Möjligt att dom vill hissa hans tröja i Cloetta center för århundradets stolpskott vem vet....


Läser du mina inlägg innan du kommenterar?
Det var ju inte om tröjan skulle hissas eller inte jag reagerade på. Det var ju prestationen eller snarare bristen på prestationen jag ifrågasatte. Vad är det han har gjort så jäkla dåligt som har gjort att han spelat 500 matcher i Lakers. Det är det jag undrade.
Jag har aldrig nämt något om en tröja i taket.
Användarvisningsbild
Rex
Forumentusiast
 
Inlägg: 253
Blev medlem: sön dec 22, 2002 3:52 am
Ort: Från vettet

Re: Augustin

Inläggav Klonis » mån apr 21, 2014 4:07 pm

Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Re: Augustin

Inläggav Kloker » mån apr 21, 2014 5:56 pm

Den Galna Höken beskriver varje tilltänkt namn som surras till Malmö som en fantastiskt bra spelare. Malmö var redan klart för det respektabla spelet i Smokinghockeyns finrum innan kvalserien ens hade tagit sin början. Typ.

Och det är kvalmig läsning.

Jeremias Augustin kanske möjligen kan finna en plats i HA - men det är ju ren löjja att påstå att Gäry håller SHL-klass.

Men Gäry är ju kompis med Böna. Som inte heller platsade i SHL. :D

...det är en spelare som med lätthet klarar att spela i SHL och i HockeyAllsvenskan är han en högklassig defensiv back...

Klart som attans att Putte 'slugger-sly' Sylvegård ska slå till. 8)
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Augustin

Inläggav alfax » ons apr 23, 2014 1:31 pm

Nu klar för Malmö....Lycka till Jeremias och tack för allt du bidragit under alla år i Lakers.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Augustin

Inläggav Niles » ons apr 23, 2014 1:42 pm

Lycka till Gäry och tack för alla åren!
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Augustin

Inläggav Malul » ons apr 23, 2014 11:07 pm

Om inte tröjan så skulle vi ha hissat Gäry istället. Fast det vore lite konstigt kanske..

Allvarligt talat så känns det lite snopet att han pang boom har lämnat,han hade varit värd nån slags hyllning åtminstone kan jag tycka..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Augustin

Inläggav Daste » tor apr 24, 2014 2:24 am

En pelare i arenan? Sitt namn/nummer på en av barerna? En tavla/bild/tryck på en banderoll på nån vägg för framtida spelare som förtjänas att hyllas, men som inte får tröjan i taket?

Håller helt klart med om att han förtjänar någonting. Tröja i taket vet jag ju inte.. Andra klubbar har ju ganska strikta riktlinjer för sånt där, med stora avgöranden och representation i landslag, och vi kanske ska skaffa lite sånna riktlinjer vi med. Därmed inte sagt att det inte finns andra sätt att hedra honom för trogen tjänst.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Augustin

Inläggav Orange » tor apr 24, 2014 2:33 am

Daste skrev:En pelare i arenan? Sitt namn/nummer på en av barerna? En tavla/bild/tryck på en banderoll på nån vägg för framtida spelare som förtjänas att hyllas, men som inte får tröjan i taket?

Håller helt klart med om att han förtjänar någonting. Tröja i taket vet jag ju inte.. Andra klubbar har ju ganska strikta riktlinjer för sånt där, med stora avgöranden och representation i landslag, och vi kanske ska skaffa lite sånna riktlinjer vi med. Därmed inte sagt att det inte finns andra sätt att hedra honom för trogen tjänst.


Inget ont om Gäry som du säger men om 100 år har vi många tröjor i taket om det räcker med att "bara va med" länge.. Sen låter det ju som han lagt av eller dött eller nåt, kan ju inte döpa delar av arenan efter en spelare som kan dyka upp i ett motståndarlag fortfarande eller kanske komma tillbaka senare i karriären
Orange
Forumamatör
 
Inlägg: 239
Blev medlem: lör jul 13, 2013 2:51 am

Re: Augustin

Inläggav Malul » tor apr 24, 2014 9:25 am

En drink borde han åtminstone få uppkallad efter sig :clappy:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Re: Augustin

Inläggav rican » tor apr 24, 2014 12:15 pm

Tycker det är lite tråkigt att folk dissar Augustin efter att han har varit trogen Växjö i alla år och nu fått lämna. Jag önskar honom stor framgång i Malmö, hoppas han lyckas bra och kan visa att åren i högsta divisionen ändå varit så utvecklande att han kan sno åt sig epitetet högklassig defensiv back i Hockeyallsvenskan utan problem.
rican
Forumamatör
 
Inlägg: 162
Blev medlem: fre sep 19, 2003 3:30 pm

Re: Augustin

Inläggav Daste » tor apr 24, 2014 1:10 pm

Orange skrev:Inget ont om Gäry som du säger men om 100 år har vi många tröjor i taket om det räcker med att "bara va med" länge.. Sen låter det ju som han lagt av eller dött eller nåt, kan ju inte döpa delar av arenan efter en spelare som kan dyka upp i ett motståndarlag fortfarande eller kanske komma tillbaka senare i karriären


Håller med. Försökte bara spåna på hur man skulle kunna hedra en spelare som Augustin. Elvans stöttepelare kanske? :P
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Augustin

Inläggav Anfall » tor apr 24, 2014 2:51 pm

Att hissa en spelares tröja och pensionera det nr den haft görs väl bara efter deras aktiva karriär? Vad skulle annars hända om spelaren kom tillbaka för att spela i klubben som hissat hans tröja?

Sen kan man kanske undra, har vi inte en tröja hissad? Vad var det för världsspelare som hade den???
Växjö Lakers, vinner mot alla!
Anfall
Forumproffs
 
Inlägg: 618
Blev medlem: ons nov 03, 2004 12:09 pm
Ort: Sveriges trädgård

Re: Augustin

Inläggav Räven » tor apr 24, 2014 3:23 pm

Allvarligt talat! Är det någon som vet vilka dessa noggrant formulerade kriterier av Lakers styrelse är?

Det känns väl nästan som energislöseri att diskutera utifrån ingenting. :roll:
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Re: Augustin

Inläggav smashinlovely » ons aug 17, 2016 1:12 pm

Gäry pensionerar sig som 30-åring. Borde ju inte varit omöjligt för en sån som honom att få en plats i allsvenskan. Men finns inte suget så blir det ju aldrig bra.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Augustin

Inläggav PutteA » ons aug 17, 2016 1:35 pm

Han ska tydligen försöka bli polis säger ryktena!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Augustin

Inläggav Svartvadet » ons aug 17, 2016 1:55 pm

Helt rätt beslut tycker jag!

Han är ju väldigt hemmakär och har väl förstått att han inte kan nå högre i sin karriär heller.

Hoppas man gör förfrågan till honom, kanske som fystränare för J-lagen?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Augustin

Inläggav sampan » tor aug 18, 2016 12:00 am

Han är tydligen helt slut i kroppen, mkt skador och förslitningar.
sampan
Forumentusiast
 
Inlägg: 383
Blev medlem: sön dec 26, 2010 5:29 pm

Re: Augustin

Inläggav Ahbez » lör apr 21, 2018 9:19 pm

När hissas tröjan?
Ahbez
Forumentusiast
 
Inlägg: 482
Blev medlem: lör okt 15, 2011 10:15 pm
Ort: Braås

Re: Augustin

Inläggav Svartvadet » lör apr 21, 2018 10:10 pm

Driver du?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Augustin

Inläggav Ahbez » sön apr 22, 2018 2:32 am

Svartvadet skrev:Driver du?


Gäry var med ända från Division 1 till SHL. Klart tröjan ska upp i taket för lång och trogen tjänst, ett Lakers utan Gäry kändes otänkbart för bara några år sedan.
Ahbez
Forumentusiast
 
Inlägg: 482
Blev medlem: lör okt 15, 2011 10:15 pm
Ort: Braås

Re: Augustin

Inläggav Svartvadet » sön apr 22, 2018 12:20 pm

Okej, då ser vi väldigt olika på det.

En tröja i taket ska vara något speciellt, en spelare som är unik för sitt lag. En spelare som man förknippar laget med och som står ut i sitt spel. Gäry var med länge, men han var ingen bra hockeyspelare. Dålig på rören, dålig speluppfattning, ingen teknik what so ever. Det enda han hade, var att han spelade alltid enkelt och någorlunda rejält.

Den tröjan som ska upp i taket nästa gång, efter Markussons, är Roséns. Utan tvekan, dessutom. Finns några som kan hamna där på sikt, då tänker jag på Fasth, Reddox, Josefsson. Sedan har du de med potential att hamna där, Pettersson, Rasmussen, Persson t.ex. baserat på hur många gånger mer man ser de i Lakers.

Tror dock att Pettersson kommer att vända hem, ihop med Dahlén, till Timrå i framtiden.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Augustin

Inläggav DeLarge » sön apr 22, 2018 6:45 pm

#87, #85 samt #60 kommer hänga där kan jag lova
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1071
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Föregående

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 28 gäster