den stora "TRÄNARTRÅDEN"

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Varanen » sön mar 05, 2006 3:44 pm

Det är mycket möjligt att Leif Strömberg går till Rögle, men det som retar mig i Mygels inlägg är den totala avsaknaden av självinsikt. RBK äger idag inte forna tiders dragningskraft på vare sig spelare eller ledare. Tiderna förändras, idrottskartan är satt i konstant förändring.

VLH behöver inte skämmas över att försöka locka till sig samma kompetens som den heliga bandyklubben. Vårt varumärke är på uppgång, emedan vissa andra tappar mark.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14052
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Räven » sön mar 05, 2006 8:27 pm

Mats hallin nämndes av Niles, det skulle smaka mumma, tycker jag.

Nästa säsong blir nog ganska viktig för vårt varumärke, här behövs en meriterande tränare, med en spelidé som talar för sig, samt en del nya spelare på samtliga positioner, varav minst en av typen "stjärna", med det menar jag en Wernblomsprofil.

Den etablerande rtränaren ska också ha dragningskraft, så att hans namn klingar positivt i kontakten med nya spelare, samt att hans kontaktnät är brett och välanalyserat.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav NEDOMANSKY » mån mar 06, 2006 3:32 am

TOMMY SANDLIN, införde modern hockeyträning på ryskt vis, tränade Brynäs i högsta fart, skapade i Brynäs ett lag med vinnarskallar som HATADE att vika sig. Tydlig spelide. En ULV i fårakläder. Skamligt behandlad av Brynäs numer nästan bortglömd men en av våra största tränare någonsin både med hänsyn till framgångar och spelarkomentarer.
Ge TOMMY SANDLIN chansen att ta Lakers till nästa nivå. Är ledig och har sagt att han gärna vill träna ett lag ihop med sin son, passar nu när Evertsson blivit Sportchef.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Mygel » mån mar 06, 2006 3:18 pm

Jag har kanske lite dålig självinsikt, men jag är ganska säker att Rögles varumärke, trots vissa fadäser, fortfarande slår långt mycket högre i hockeysverige än Växjös. Om några år kan det vara skillnad kanske.

Strumpan har en liten Rögle ådra i sig. Det borde de flesta som har följt allsvenskan ha vetat nu. Framförallt Boforsarna var inte speciellt glada åt de uttalanden han gjorde.

Helt klart spekuleras det fantasi namn i alla hockeyforum. Men det är alltid Lakers forum som slår klackarna i taket och diskuterar de riktigt stora namnen. Men ni lyckades med Podein så varflr inte igen? Skulle vara kul.

Men det viktigaste just nu är att ni låter oss vinna på onsdag... :wink:
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav carl » mån mar 06, 2006 3:38 pm

Jag begriper inte varför Strömberg är så eftertraktad. SÅ bra är inte hans record..... Det jag har hört om honom är att han är knepig att samarbeta med och att han inte är omtyckt av domarkåren (= marginaldomslut mot sig). Dessutom är det ju en skräck för en föreningsledning att aldrig veta vad karln hasplar ur sig i media.

Det borde finnas mer prisvärda och mer socialt begåvade tränare än Strömberg lediga!
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon
 
Inlägg: 1105
Blev medlem: ons okt 22, 2003 8:53 am
Ort: Växjö

Inläggav alfax » mån mar 06, 2006 4:10 pm

Tack Carl ,jag är också inne på linjen om det är en sån tränare Lakers behöver i sin uppbyggnad (för vi är fortfarande inne i uppbyggnasperioden),hans uppträdande och uttalande både utanför och inne i rinken tror jag inte gynnar Lakers.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Charlamov » mån mar 06, 2006 4:31 pm

Helt rätt Carl. Har oxå läst att Strömberg är impopulär i flera led... med allt vad det innebär. Nu har vi haft en tränare som framställer det mesta som positivt samt att laget alltid är taggat på träningar och uppvärmningar. Nu vill vi ha en som kan få spelarna att vara det även under matcherna (med ett stänk ironi... men bara ett stänk). Stämmer det dessutom vad Röglesupportrarna skriver så vore det förödande att ha en tränare som kastar trånande blickar in i vissa motståndarbås.
Nä, låt Rögle ta'n och ge oss en RIKTIG tränare :!:
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav erok » mån mar 06, 2006 4:35 pm

Jag fundera på om det inte kan vara längre söderut .Med tanke på hans utalande i SMP.Jag vill hitta en plats där vi kan trygga vår framtid.Vet att utlänska klubbar kan betala betydligt mer än vad svenska klubbar kan göra.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Räven » mån mar 06, 2006 4:58 pm

Jag tror på en svensk tränare (boende i Sverige), enligt SMP ska det vara fyra som är aktuella och även jag hoppas numera inte att ett av namnen är Strömberg.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav serra » mån mar 06, 2006 5:25 pm

:whistle:
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav carl » mån mar 06, 2006 6:14 pm

Jag tror att Per Ljusterängs kontrakt med BHC går ut till våren. Det hade kanske varit något för Lakers....?
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon
 
Inlägg: 1105
Blev medlem: ons okt 22, 2003 8:53 am
Ort: Växjö

Inläggav Räven » mån mar 06, 2006 7:20 pm

Nej tack!
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Varanen » tis mar 07, 2006 1:06 am

Mygel - RBKs varumärke må vara starkare än vårt än så länge, men det jag reagerade på var att du finner det helt otroligt att klubbarna slåss om samma kompetens. Jag tror, i likhet med flera skribenter på ert forum, att den tiden är förbi då spelare och ledare stod på kö för att ideellt arbeta för er. Jag tror inte någon automatiskt avfärdar VLH bara för att RBK andas intresse. Det är snarast den uppfattningen som varit roligast på detta forums Silly Season-kategori hittills. Men kul är det att läsa som utomstående.

Carl - Det finns alltid billigare och trevligare tränare att tillgå än den föregående på listan, men någonstans måste man sluta blicka neråt och bestämma sig. Leif Strömberg är inte ett helt orealistiskt namn för VLH (vad än Mygel försöker påskina med sitt fnitter). Alla har sina för -och nackdelar. Min känsla är att han skulle kunna åstadkomma goda resultat med den typ av trupp vi har, den typ av hockey vi vill spela och de resurser som finns att tillgå. Jag kan givetvis ha helt fel, men det kan även de ha som hävdar att Leif Strömberg vore en katastrof. Allt är rena spekulationer.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14052
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav carl » tis mar 07, 2006 9:31 am

Helt riktigt, Varanen. Allt är bara spekulationer. Strömberg kan mycket väl vara klockren för Lakers, likväl som han kan vara en ordentlig flopp. Det är kul att spekulera och det är bra att det finns forum där spekulationerna kan uttryckas.
Troja - laget i hjärtat
Användarvisningsbild
carl
Forumdemon
 
Inlägg: 1105
Blev medlem: ons okt 22, 2003 8:53 am
Ort: Växjö

Inläggav C70T5 » ons mar 08, 2006 5:14 pm

AIK's tränare Bobo Simensen väljer att lämna hufvudstadsklubben efter kvällens match mot Sundsvall. Inte för att jag tror att han skulle vara aktuell för Växjö Lakers - men det är i alla fulla fall ytterligare en (ledig) tränare på marknaden.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav buck » tor mar 09, 2006 8:15 am

Så, dax att föra upp Thomas Kempe från SIK till diskussion.

http://www.smp.se/article.php?args=638452,102;0;0;0


Låter faktiskt inte helt ointressant.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav Per Carlsson » tor mar 09, 2006 9:41 am

Jag säger inte emot dig buck, men å andra sidan... Vad är det för intressant med Kempe ?
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Daniel » tor mar 09, 2006 11:02 am

om man ser till hur skövdes spel ide har varit med kempe vid rodret
så skulle jag inte vara specielt orolig om vi fick honom som tränare

:?
Daniel
Forumterrorist
 
Inlägg: 2944
Blev medlem: lör apr 13, 2002 12:26 pm
Ort: Växjö

Inläggav buck » tor mar 09, 2006 6:25 pm

Per Carlsson skrev: Vad är det för intressant med Kempe ?


jag har väl aldrig sagt att han är intressant, enbart att han inte är helt ointressant! :)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav C70T5 » tor mar 09, 2006 6:34 pm

Thomas Kempe kan säkert sin hockey och har väl lyckats hyffsat bra med division 1 laget Skövde. Men jag hoppas på en annan tränare än Kempe - jag får ingen bra magkänsla av det alternativet. Ordförande J-O Ericsson har sagt att det finns fyra namnalternativ till tränarposten, Thomas Kempe är ett av de fyra namnen - jag hoppas på någon annan.

Undra vilka de andra två namnen är?

1 - Thomas Kempe...
2 - Leif Strömberg...
3 - ?...
4 - ?...

Intressant, MYCKET intressant. Växjö Lakers skall utvecklas INTE stagnera!

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav alfax » tor mar 09, 2006 6:39 pm

3.Esko
4.Broberg.
En ren gissning från min sida ,har inga som helst belägg för denna gissning.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Daniel » tor mar 09, 2006 6:39 pm

1 - Thomas Kempe...
2 - Leif Strömberg...
3 - ESKO NOKELAINEN
4- Daniel Broberg
Daniel
Forumterrorist
 
Inlägg: 2944
Blev medlem: lör apr 13, 2002 12:26 pm
Ort: Växjö

Inläggav alfax » tor mar 09, 2006 6:41 pm

Daniel ,jag hann före.Men rätt komiskt att vi har samma förslag.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Daniel » tor mar 09, 2006 6:42 pm

desväre tror jag det med all sanolikhet blir broberg :cry: :cry: :cry:
Daniel
Forumterrorist
 
Inlägg: 2944
Blev medlem: lör apr 13, 2002 12:26 pm
Ort: Växjö

Inläggav C70T5 » tor mar 09, 2006 6:44 pm

Jag har samma föraningar - och utav de fyra namnen så hoppas jag tveklöst på antingen Nokelainen eller Strumpan. Rent krasst så tror jag nog att man får mer hockykunnande för pengarna om Esko Nokelainen kommer - Strumpan tror jag nog kostar ett par dollars mer, men skulle definitivt inte heller vara fel. Nokelainen tror jag skulle sitta som en smäck. Han kan Växjö Lakers (ganska så bra skulle jag tro) och har ett enormt hockeykunnade. Genom hockeyåren som gått så har jag fått uppfattningen om att Esko verkar vara en helsympatisk och hyvens grapp som vet vad han snackar om - jag tror stenhårt på honom. Nackdelen är väl dock att jag tror att han har kontrekt med Hästarna även över nästa säsong.

Broberg går tvärbort - hemska tanke!

/T5!!
Senast redigerad av C70T5 tor mar 09, 2006 6:48 pm, redigerad totalt 1 gång.
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav alfax » tor mar 09, 2006 6:48 pm

Mitt val av dessa är utan tvekan ESKO.
Precis som Du volvo tror jag han skulle sitta som handsken.
Ibland ser vi hockey på samma sätt :lol:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav C70T5 » tor mar 09, 2006 6:51 pm

Alfax, nu blir jag generad... :oops: :wink:

Som sagt, jag tycker som du Alfax, Nokke i Lakers skulle vara helrätt. Frågan man ställer sig då är ju varför Kempe tagit sig ända ner till Växjö för att bekanta sig med organisationen. Det finns ju telefon om inte annat...

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav alfax » tor mar 09, 2006 6:57 pm

Det är nog så att man måste ha några krokar ute samtidigt,får man ett nej på den ena så nappar kanske den andra.
Om Nu Esko skulle vara aktuell så är det också en förhandlingsak med Troja efter som han har kontrakt ett år till.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav dolitle » tor mar 09, 2006 7:35 pm

C70- jag ser inget konstigt i att Kempe åker ner hit och besöker VLH för att få en liten inblick i organisationen om han och VLH för en dialog angående en ev. anställning.

Om jag funderade på ett jobb 30 mil här ifrån så skulle jag vilja åka dit och titta innan jag bestämde mig.
Det är en sak att prata i telefon med folk och en helt annan att prata öga mot öga.


För övrigt så tror även jag att det står mellan de 4 tränarna som har räknats upp.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav C70T5 » tor mar 09, 2006 7:50 pm

Dolitle - håller med dig, självfallet är det som så att man vill kolla in en eventuell arbetsplats. Lite förhastat tänkt av mig där. Men finge jag bestämma så är Thomas Kempes resa till växjö gjord helt i onödan.

Strumpan och Nokke är de mest intressanta namnen hittills...

/T5!!
Senast redigerad av C70T5 tor mar 09, 2006 7:55 pm, redigerad totalt 1 gång.
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav puff » tor mar 09, 2006 7:54 pm

Alfax- var det inte du som helst ville ha Nygren tillbaka eller har jag bara drömt detta. :lol:
puff
Forumdemon
 
Inlägg: 1103
Blev medlem: lör sep 11, 2004 9:17 pm

Inläggav alfax » tor mar 09, 2006 7:59 pm

VAAA :!: :!: Det måste Du drömt ...........vet inte om jag skrivit ironiskt om detta någon gång ......men då vad det med ironi i såfall.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Räven » tor mar 09, 2006 8:20 pm

Om det nu skulle stå mellan dessa fyra, så skulle jag helt klart ge Esko uppdraget, om man nu skulle få den chansen. Han är bland dessa fyra helt outstanding.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav buck » tor mar 09, 2006 8:25 pm

Men Esko verkar vara en såndär "konstig, finsk farbror" som alltid går klädd i gympaoverall och inmundigar sin dagens mol allena på det lokala lunchstället.

;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav Räven » tor mar 09, 2006 8:31 pm

Ja, men han har det en tränare ska ha, passion och engagemang, samt förmågan att få ett lag att fungera som ett lag, till och med med tunnt material.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster