Juniorer

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Juniorer

Inläggav Lakershjärta71 » ons okt 29, 2014 9:42 pm

Någon som vet hur det går för Tim Atley? Åkte han inte över till Amerikat? Hittar han inte längre på ET.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Juniorer

Inläggav Svartvadet » ons okt 29, 2014 9:48 pm

Lakershjärta71 skrev:Någon som vet hur det går för Tim Atley? Åkte han inte över till Amerikat? Hittar han inte längre på ET.


Kan vara för att han stavas AtHley :wink:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Juniorer

Inläggav Lakershjärta71 » ons okt 29, 2014 10:12 pm

Haha ok men jag sökte på bara Tim också men fick ingen sökning där heller. Tack, klart han stavas med H :wink:
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Juniorer

Inläggav defence » sön nov 23, 2014 11:16 pm

defence
Forumamatör
 
Inlägg: 38
Blev medlem: ons jul 02, 2014 1:30 pm

Re: Juniorer

Inläggav Svartvadet » mån nov 24, 2014 2:05 am

defence skrev:http://pucksnack.com/2014/11/23/kaosen-vaxjo-juniorverksamhet/


Det där är dock inget nytt, har varit så de senaste tio åren. Mobbning, utfrysningar etc. etc. etc. Någon gång löser det väl sig, men så som läget är nu är absolut ingen nyhet.

Daniel Norbe är väl den senaste i raden, går hellre till värsta rivalen HV71 än att spela för sin moderklubb. Enbart för att han kommer bli tagen på ett seriöst sätt där. Han fick +1 sin första match...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Juniorer

Inläggav vlk » mån nov 24, 2014 12:13 pm

Är hälften sant är det bedrövligt !!!!! Pinsamt


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Juniorer

Inläggav £ak3rs » mån nov 24, 2014 12:38 pm

Klart det är sant, och allt börjar med dom två såkallade ansvariga.

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Användarvisningsbild
£ak3rs
Forumamatör
 
Inlägg: 153
Blev medlem: mån nov 10, 2003 10:42 am

Re: Juniorer

Inläggav vlk » mån nov 24, 2014 2:01 pm

£ak3rs skrev:Klart det är sant, och allt börjar med dom två såkallade ansvariga.

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk


Den ansvarige är ytterst evertsson.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Juniorer

Inläggav mollers » mån nov 24, 2014 2:39 pm

Är det detta dom kallar den stora juniorsatsningen? Dom har påtalat vikten av långsiktigt arbete och kan inte behålla spelarna i mer än 3 månader.... vilka jävla idioter, vilka ska avgå????

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1648
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Juniorer

Inläggav Svartvadet » mån nov 24, 2014 3:18 pm

Nu ligger artikel ute på SMP med!

"Inte en enda av dem som lämnat har dykt upp i någon annan SHL-förenings juniororganisation. De upptäckte att elitsatsning är inget för dem vilket är helt normalt, säger Henrik Evertsson, sportchef i Växjö Lakers. "

Daniel Norbe? Någon? Gjorde sin första match i SHL för ett tag sen?

Sen kan jag hålla med, föräldrar som gnäller etc. är bara löjligt. De förstår inte innebörden. Men att Lakers inte ens låter vissa spelare träna med laget längre eller byta om i samma omklädningsrum, det är däremot mobbning. Att inte leva upp till "krav" eller att inte vara tillräckligt bra, det fattar väl alla att det bara är sunt.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Juniorer

Inläggav Varanen » mån nov 24, 2014 6:02 pm

Har sett 3 st J20-matcher i år och enligt mig har det sett helt ok ut. Det är så långt min kunskap sträcker sig, dvs jag har ingen om den infekterade frågan. Skulle helt ärligt bara kolla om det stod någonting på HV:s forum om Norbes SHL-debut och hittade till min överraskning en länk till den här artikeln i deras junior-tråd. HV är dubbla svenska mästare och de bytte 20 spelare till den här säsongen.

Jag vill betona att kränkande behandling givetvis aldrig är ok.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14039
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Juniorer

Inläggav noneedforaname » mån nov 24, 2014 6:44 pm

Svårt som utomstående att få något grepp om det som beskrivs på Pucksnack - vad har vi att gå på utom misstankar och rykten? Det är inte säkert att det är sämre än i andra juniorverksamheter, med undantaget att man definitivt inte garanteras någon istid i Lakers A-lag den här säsongen. Det ser ganska stängt ut. Om SHL lockar - om så för en enda match - är det inte konstigt att enstaka flyttar till en annan organisation...

Mobbningsanklagelserna är oroväckande, för såna brukar inte sakna substans. Hockeyn tycks ha en ganska tillåtande jargong. Senaste exemplet är väl Janne Karlssons onödiga och totalt oproffsiga sågning av sin f.d. målvakt i Södertälje. Hoppas att Växjös organisation kan städa alla såna tendenser - om det nu finns några, som sagt.
noneedforaname
Forumentusiast
 
Inlägg: 282
Blev medlem: sön aug 03, 2014 4:52 pm

Re: Juniorer

Inläggav Niles » mån nov 24, 2014 7:03 pm

Som vanligt ligger väl sanningen nånstans mitt emellan. Om jag får ge mig på en gissning så är det nog inte alldeles populärt av alla att Lakers gått från den slappa stilen som rått tidigare till att skärpa upp kraven. Det bygger jag på några samtal med allt från busschaufförer till föräldrar.

Om jag hört viskningar rätt är det väl Calle Steen som upplevs lite osymp...

Det kommer nog fler kommentarer vad det lider. Tyvärr blir många av kommentarerna från okända som tycker sig ha allt att vinna på att spy så mycket skit det går. För och nackdelar med dagens informationssamhälle.

Hoppas Lakers tar tag i problem varhelst dom uppträder. Att sopa nåt under bordet gagnar ingen.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Juniorer

Inläggav £ak3rs » tor dec 04, 2014 11:27 am

Efter att ha läst artikeln i Magazinet så kan man lugnt konstatera att Modigs är precis den lögnare som han gjort sig känd som.

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Användarvisningsbild
£ak3rs
Forumamatör
 
Inlägg: 153
Blev medlem: mån nov 10, 2003 10:42 am

Re: Juniorer

Inläggav Daste » tor dec 04, 2014 1:53 pm

Motivera?
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1389
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Juniorer

Inläggav Svartvadet » tor dec 04, 2014 7:10 pm

På tal om Juniorer: Före detta junioren, Klas Dahlbeck, debuterar i natten mot Lördag - 02:30 för att vara mer exakt - i NHL med sitt Blackhawks mot Canadiens. Kan vara värt att slänga ett öga på, för den som är intresserad av vad Lakers gick miste om.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Juniorer

Inläggav £ak3rs » fre dec 05, 2014 12:44 am

Utsparkad från klubben av Björklund i måndags. ikväll hattrick. En helt vanlig vecka i Växjö Lakers.

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Användarvisningsbild
£ak3rs
Forumamatör
 
Inlägg: 153
Blev medlem: mån nov 10, 2003 10:42 am

Re: Juniorer

Inläggav OnTheWayUp » fre dec 05, 2014 6:52 am

£ak3rs skrev:Utsparkad från klubben av Björklund i måndags. ikväll hattrick. En helt vanlig vecka i Växjö Lakers.

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk


Vem?
OnTheWayUp
Forumamatör
 
Inlägg: 185
Blev medlem: tor aug 21, 2014 8:57 am

Re: Juniorer

Inläggav OnTheWayUp » fre dec 05, 2014 6:52 am

£ak3rs skrev:Utsparkad från klubben av Björklund i måndags. ikväll hattrick. En helt vanlig vecka i Växjö Lakers.

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk


Vem?
OnTheWayUp
Forumamatör
 
Inlägg: 185
Blev medlem: tor aug 21, 2014 8:57 am

Re: Juniorer

Inläggav singapore » fre dec 12, 2014 4:58 pm

Måste säga att Storm har imponerat på mig hittills, emellertid han inte har spelat så många minuter. Tror han kan bli ett tillskott om ett par säsonger.
Ett skott ett mål för Lakers
Ååå VLH
Vi älskar växjö Lakers
Vi sjunger vi krigar vi älskar vårt Lag
singapore
Forumentusiast
 
Inlägg: 271
Blev medlem: tor sep 19, 2013 10:58 pm
Ort: Singapore/Kalmar

Re: Juniorer

Inläggav Orange » fre dec 12, 2014 11:15 pm

singapore skrev:Måste säga att Storm har imponerat på mig hittills, emellertid han inte har spelat så många minuter. Tror han kan bli ett tillskott om ett par säsonger.


Ja båda han och Mike kan göra det lika bra i fjärde som Malte o Åslin.
Orange
Forumamatör
 
Inlägg: 239
Blev medlem: lör jul 13, 2013 2:51 am

Re: Juniorer

Inläggav Lakershjärta71 » lör dec 13, 2014 4:58 pm

Vem ska han peta?
Vem ska Mike peta?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Juniorer

Inläggav Daste » sön dec 14, 2014 1:25 am

Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1389
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Juniorer

Inläggav Svartvadet » lör dec 20, 2014 7:23 pm

Det har varit dåligt med spelare från Lakers i Hockeysveriges "Bästa åldersgrupper" tills idag.
På listan Sveriges bästa 98:or hittar vi två Lakerspelare och vi har... *trumvirvel*... den som är nummer ett!!

"12. Linus Högberg, B, Växjö (13)"

"1. Alexander Andersson, B, Växjö (10)
Kommentar: Flyttade från Huddinge till Växjö där han fått stort förtroende under hösten i lagets J20. Har varit lagets bästa back vilket resulterat i ett par träningar med A-laget. Modern smart back med bra spelsinne, rörlighet och puckkontroll. Bra på att avväga offensivt och defensivt arbete och kan spela alla former av situationer."

Så, jag skickar en utmaning till SamHall - Låt unge Andersson göra något byte i SHL redan i mellandagarna! Skicka lite sköna signaler till de yngre att det går!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Juniorer

Inläggav Orange » lör dec 20, 2014 7:54 pm

Svartvadet skrev:Det har varit dåligt med spelare från Lakers i Hockeysveriges "Bästa åldersgrupper" tills idag.
På listan Sveriges bästa 98:or hittar vi två Lakerspelare och vi har... *trumvirvel*... den som är nummer ett!!

"12. Linus Högberg, B, Växjö (13)"

"1. Alexander Andersson, B, Växjö (10)
Kommentar: Flyttade från Huddinge till Växjö där han fått stort förtroende under hösten i lagets J20. Har varit lagets bästa back vilket resulterat i ett par träningar med A-laget. Modern smart back med bra spelsinne, rörlighet och puckkontroll. Bra på att avväga offensivt och defensivt arbete och kan spela alla former av situationer."

Så, jag skickar en utmaning till SamHall - Låt unge Andersson göra något byte i SHL redan i mellandagarna! Skicka lite sköna signaler till de yngre att det går!


Micke o Storm visar ju att det faktiskt går nu för tiden. Hoppas på dom två snart!
Orange
Forumamatör
 
Inlägg: 239
Blev medlem: lör jul 13, 2013 2:51 am

Re: Juniorer

Inläggav Klonis » tor jan 14, 2016 10:44 am

Kul att lakers har uppmärksammat detta lite nu med lite intrvjuer m.m
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Föregående

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster