Sakta i backarna!

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Sakta i backarna!

Inläggav Podde » tis okt 21, 2003 6:14 pm

Verkar som om det är någon slags kollektiv hybris som slagit till i detta forumet. Killen har inte spelat ett byte i Lakers men alla höjer honom till skyarna som någon slags frälsare. Jag vill inte vara den elake pessimisten...men någon måste ju försöka hejda er åtminstone lite ;-)

Visst är han ett bra namn men absolut inte i närheten av Foppa och Sudden som en del menar. Han spelade i Colorados tredje och framförallt fjärdeline med uppgift att spelar några få minuter per match så att stjärnorna fick vila sig ett tag.

Att han kommer att locka extra folk till Lakerdome håller jag med om. I alla fall dom närmsta 2-3 matcherna. Men överlag är han helt okänd för den genomsnittlige lakerdomebesökaren. Sen är det ju en annan sak att vi inbitna hockeytokar hört hans namn innan.

Vad kommer han då att tillföra laget. Ja, han kommer absolut inte att vinna skytteligan. Och han kommer inte att vinna assistligan. Kommer han att tillföra tuffhet. Ja, kanske det, men som vi såg i Ljungby häromdagen så kan inte många domare i denna serien skilja på tufft spel och fult spel, eller i alla fall inte döma konsekvent. Så det har vi inte så mycket nytta av.

Jag tror han har värvats av klubbledningen för att tillföra rutin och leda laget på isen i trängda lägen när vi blir tillbakapressade. För det behövs det stor offervilja och kärlek till laget. Hinner han få det under den tiden han är här så blir han ett JÄTTEFÖRVÄRV. Det återstår att se. För jag betvivlar att han blir annat än en gästarbetare på artistskatt.

Nog sagt..jag tänker ge killen en ärlig chans och jag ska jubla som aldrig för när han presenteras i Lakerdome. Sen är det upp till honom att bevisa vad han går för. Men till skillnad från en del tänker jag ha rimliga krav...
SKRUVA DEN SOM ARUP!
Podde
Forumamatör
 
Inlägg: 15
Blev medlem: tis okt 21, 2003 5:38 pm

Inläggav Nille » tis okt 21, 2003 6:22 pm

Du har rätt i mycket av det du skriver. Detta är en forward med mycket starka defensiva kvaliteter och hög arbetskapacitet. Jag hoppas att detta kan bli ett lyft för hela laget men som du säger osvuret är bäst.
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs
 
Inlägg: 765
Blev medlem: fre okt 18, 2002 3:53 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lakers00 » tis okt 21, 2003 6:27 pm

Spelar han på halvfart så är han 2ggr så bra som en Allsvensk spelare.
Det är lite skillnad att spela i 3 femman i ST Louis än 1 femman i en Allsvensk klubb. Om han bara vill så ska det nog gå kanonbra för våran Shjon Podein. (Detta är helt osanolikt) :P
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist
 
Inlägg: 2176
Blev medlem: sön sep 15, 2002 2:25 pm
Ort: Växjö (Norr)

Inläggav Niles » tis okt 21, 2003 6:34 pm

Av vad man läst har han ju spelat som defensiv forward i NHL i första hand. Tittade lite på statistiken senaste säsongen...spelat 68 matcher i S:T Louis och nästan 11Min i snitt per match. 6:a i plus/minus statistiken med +7. Med allsvenska mått mätt är det en jätteknall, inget snack. Sen ska man ju smälta in också men det går nog bra.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Sakta i backarna!

Inläggav Zrekal » tis okt 21, 2003 6:43 pm

Podde skrev:Sen är det ju en annan sak att vi inbitna hockeytokar hört hans namn innan.


Behövs nog inget jätteintresse för att veta vem han är, han är ju ingen dussin lirare bara för att han lirat i 3:e eller 4:e femman...han har tex spelat en av säsongerna med Foppa å E.Messier...det e ju inte direkt en dålig kedja. Podein användes allt som ofta för att ta bort motståndarens stjärnor å hur mycket istid en stjärna i NHL får vet ju de flesta, alltså handlar det inte om några minuter/match han spelat.
Användarvisningsbild
Zrekal
Forumdemon
 
Inlägg: 1042
Blev medlem: sön sep 15, 2002 2:09 pm

Inläggav Räven » tis okt 21, 2003 6:48 pm

Jag skulle gärna vilja veta var han ligger träningsmässigt, för var spelade han nu, denna säsong?
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Kanonvärvning

Inläggav chlu » tis okt 21, 2003 6:50 pm

Genom åren har man sett en hel del avdankade spelare med bra meriter i de serier Troja spelat. De brukar stärka laget :)

Men i detta fall rör det sig om mycket bra meriter, dessutom var det inte så länge sedan han spelade i toppligan.

Detta kan bara vara en bra värvning. Kan dock inte förstå varför han väljer Allsvenskan?

Det är bara att gratulera till värvningen!

ps. förlorar ni nästa möte, måste det kännas ännu tyngre... ;)
Senast redigerad av chlu tis okt 21, 2003 7:34 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
chlu
Forumamatör
 
Inlägg: 7
Blev medlem: tis okt 21, 2003 1:59 pm

Nostalgi

Inläggav chlu » tis okt 21, 2003 6:59 pm

Kan inte låta bli att tänka på den amerikanska målvakten som Troja hade för ett antal säsonger sedan. Han tyckte att Troja hade en mycket fin ishall, ändan tills han frågade var matcharenan låg någonstans...

Och efter att ha spelat en säsong i "träningshallen" så åkte han hem :/

Men han vet nog vad han ger sig in på.
Senast redigerad av chlu tis okt 21, 2003 7:34 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
chlu
Forumamatör
 
Inlägg: 7
Blev medlem: tis okt 21, 2003 1:59 pm

Inläggav alfax » tis okt 21, 2003 7:26 pm

Oj då,en av de trevliga troja-supportrarna som hittat till detta forum (det är vi inte bortskämda med, Ja det är klart att någon fin arena har vi inte att visa upp för honom men hoppas att han ska trivas ändå.Sen skriver du att det blir värre att smälta en förlust nästa gång ,ja det erkänner jag att det gör ,men det ska inte inträffa.Där förstår jag att vi har olika meningar om.....och det ska vi ha.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Podde » tis okt 21, 2003 7:33 pm

Såg precis intervjun med Åkesson på smålandsnytt. Han verkade nöjd, minst sagt! Det har blivit en stor nyhet av detta. Tv, radio, aftonbladet, expressen, text-tv. Alla vill va med :-)

Aldrig fel för ett allsvenskt lag att få den publiciteten i media.
SKRUVA DEN SOM ARUP!
Podde
Forumamatör
 
Inlägg: 15
Blev medlem: tis okt 21, 2003 5:38 pm

Inläggav buck » tis okt 21, 2003 7:44 pm

Podde skrev:Aldrig fel för ett allsvenskt lag att få den publiciteten i media.


tror det var med i beräkningarna... ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav Kojjo » tis okt 21, 2003 7:44 pm

Själv ha jag ingen aning vem han är. Men man
få hoppas att han kan tillföra lakers något.
Å det tro jag han kan. Å han gillar säkert våran
ishall.

______________________________
LAKERS mot supersllvenskan :D :D
Användarvisningsbild
Kojjo
Forumentusiast
 
Inlägg: 426
Blev medlem: tis sep 17, 2002 7:45 pm
Ort: Småland..

Inläggav alfax » tis okt 21, 2003 8:41 pm

[quote="Podde"]Såg precis intervjun med Åkesson på smålandsnytt. Han verkade nöjd, minst sagt! Det har blivit en stor nyhet av detta. Tv, radio, aftonbladet, expressen, text-tv. Alla vill va med :-)

Aldrig fel för ett allsvenskt lag att få den publiciteten i media.[/qu

Så jobbar en klubb med rätt personer på rätt plats .GRATTIS ni som har gjort detta till VERKLIGHET!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav LaKaj » tis okt 21, 2003 11:52 pm

Jo, visst blir det lite "frälsar-mentalitet" spontant, och det måste vi arbeta bort. Personligen tror jag att han kommer att tillföra mycket mer än vad vi kommer att se. Han kommer bara med sin närvaro att ge våra superkrigare den extra vitamininjektionen som de behöver för att komma upp i sin faktiska toppklass. Dessutom ger han publicitet och förhoppningsvis kommer han ganska snart in i det allsvenska spelet så pass att han även kommer att producera på egen hand.
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon
 
Inlägg: 1563
Blev medlem: fre apr 19, 2002 11:29 pm
Ort: Från blå. Rakt upp i krysset!


Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster