Joel Kellman

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Joel Kellman

Inläggav Varanen » lör dec 18, 2021 2:58 pm

Även om spelarnas egna trådar inte är populära, så tycker jag vi kör vidare med traditionen. Hoppas inte tiden i NA fullständigt krossat hans hockeysjäl. Hockey är tokskoj och den attityden hade han innan han åkte över. Känns som en klockren värvning innan jag sett honom i ett enda byte efter hemkomsten.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Joel Kellman

Inläggav Towen » mån dec 20, 2021 5:06 pm

Egentligen är det för tidigt att ge 'KJÄLLE' en egen tråd. Resultat Rules.

Hoppas verkligen karln är här för att - bli en bättre ishockeyspelare - och vinna något. Så det inte bara handlar om att leva ett bekvämt familjeliv med närhet till Blekinge, och lyfta fetelön för att pendla i en Tesla Model X med stora motorn.

# Ge oss en sjuhelve*es spelmotor KELLMAN. En sådan som kommer med guldkant.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Joel Kellman

Inläggav Primeau » fre feb 18, 2022 12:50 pm

Det slår inte direkt gnistor om honom, får lite JFK-vibbar här faktiskt…
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Joel Kellman

Inläggav vlk » fre feb 18, 2022 1:37 pm

Kjellman är inte så bra som jag hade hoppats på, hittills. Hoppas han lyfter sig, annars är det inte mycket att bygga en offensiv kedja kring de kommande åren.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Joel Kellman

Inläggav bratsson » fre feb 18, 2022 1:42 pm

vlk skrev:Kjellman är inte så bra som jag hade hoppats på, hittills. Hoppas han lyfter sig, annars är det inte mycket att bygga en offensiv kedja kring de kommande åren.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Jag ser honom som Josefssons arvtagare

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Joel Kellman

Inläggav vlk » fre feb 18, 2022 1:53 pm

bratsson skrev:
vlk skrev:Kjellman är inte så bra som jag hade hoppats på, hittills. Hoppas han lyfter sig, annars är det inte mycket att bygga en offensiv kedja kring de kommande åren.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Jag ser honom som Josefssons arvtagare

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
Ja, om han köper den rollen. Jag tror han har andra tankar själv om sin roll.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Joel Kellman

Inläggav Aleks » fre feb 18, 2022 5:57 pm

Man kan också hoppas på utväxling nästa säsong likt EP14. Men visst, hade förväntat mig mer redan nu.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Joel Kellman

Inläggav Dysterqvist » tis jun 13, 2023 11:25 pm

Wtf hände egentligen??? Väldigt lite surr kring detta , varför lämnar han ett guld lag och närheten till Karlskrona mm ? Inte ens SMP och Hockeypodden verkar vara intresserade - Märkligt ?
Sett till spelet är det väll inte så konstigt att Kellman får lämna, men ändå väääldigt olikt Evertsson att låta spelare få gå med tid kvar på kontraktet ! Speciellt om vi pratar en spelare med NHL ock landslags rutin , ock särskilt speciellt efter ett SM guld , då brukar han alltid väga upp det neggativa med det positiva ….

Man är allt lite nyfiken på vad som egentligen hände !?
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Joel Kellman

Inläggav bratsson » ons jun 14, 2023 8:41 am

Dysterqvist skrev:Wtf hände egentligen??? Väldigt lite surr kring detta , varför lämnar han ett guld lag och närheten till Karlskrona mm ? Inte ens SMP och Hockeypodden verkar vara intresserade - Märkligt ?
Sett till spelet är det väll inte så konstigt att Kellman får lämna, men ändå väääldigt olikt Evertsson att låta spelare få gå med tid kvar på kontraktet ! Speciellt om vi pratar en spelare med NHL ock landslags rutin , ock särskilt speciellt efter ett SM guld , då brukar han alltid väga upp det neggativa med det positiva ….

Man är allt lite nyfiken på vad som egentligen hände !?
Och att han går till ett konkurrerande lag, känns märkligt.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Joel Kellman

Inläggav steve_saviano_theking » ons jun 14, 2023 10:50 am

bratsson skrev:
Dysterqvist skrev:Wtf hände egentligen??? Väldigt lite surr kring detta , varför lämnar han ett guld lag och närheten till Karlskrona mm ? Inte ens SMP och Hockeypodden verkar vara intresserade - Märkligt ?
Sett till spelet är det väll inte så konstigt att Kellman får lämna, men ändå väääldigt olikt Evertsson att låta spelare få gå med tid kvar på kontraktet ! Speciellt om vi pratar en spelare med NHL ock landslags rutin , ock särskilt speciellt efter ett SM guld , då brukar han alltid väga upp det neggativa med det positiva ….

Man är allt lite nyfiken på vad som egentligen hände !?
Och att han går till ett konkurrerande lag, känns märkligt.



Det är nog av ekonomiska skäl han fick lämna, vi har inte råd att ha en spelare med den lönen som inte levererar, Färjestad har nog lite mer ekonomi för att chansa med en sån som Kellman.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Joel Kellman

Inläggav vlk » ons jun 14, 2023 10:51 am

bratsson skrev:
Dysterqvist skrev:Wtf hände egentligen??? Väldigt lite surr kring detta , varför lämnar han ett guld lag och närheten till Karlskrona mm ? Inte ens SMP och Hockeypodden verkar vara intresserade - Märkligt ?
Sett till spelet är det väll inte så konstigt att Kellman får lämna, men ändå väääldigt olikt Evertsson att låta spelare få gå med tid kvar på kontraktet ! Speciellt om vi pratar en spelare med NHL ock landslags rutin , ock särskilt speciellt efter ett SM guld , då brukar han alltid väga upp det neggativa med det positiva ….

Man är allt lite nyfiken på vad som egentligen hände !?
Och att han går till ett konkurrerande lag, känns märkligt.
Han gjorde inte det som förväntades av en spelare med det lönekuvertet. Han levde inte upp till att vara en av två bärande centrar. Det är nog inte svårare än så.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am


Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster