Ny jänkare Casey Bailey klar

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav vlk » mån nov 25, 2019 4:22 pm

https://www.vaxjolakers.se/artikel/ewuo ... xjo-lakers


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Ny jänkare klar

Inläggav Varanen » mån nov 25, 2019 4:24 pm

Skriv namnet på honom i rubriken så blir det hans tråd.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav Varanen » mån nov 25, 2019 4:28 pm

Inga smickrande +/- nuffror. Men vi kan behöva någon som brottats med Grizzly-björnar under uppväxten. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav bratsson » mån nov 25, 2019 4:32 pm

Där kom jänkaren som bara Evertsson har koll på och kommer äga alla... (Hoppas jag)...
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav Person » mån nov 25, 2019 4:34 pm

Dock är Binghamton, Bridgeport och Bratislava bottenlag där majoriteten ligger på 10-25 minusmål.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav Varanen » mån nov 25, 2019 4:58 pm

Bra att vi äntligen fick in ytterligare en center. Skandalöst att starta säsongen med bara 11 centrar. :wink: :lol:

Kan bli bra. Vi behöver få in mer attityd och någon som älskar sargbök. Våra prinsessor vill inte gärna skita ner sig. Skönare att backhandflippa lite så där lagom coolt istället och se till att frissan hålls snygg.

Baileys förvånade min när han inser att vissa lagkamrater gör allt för att undvika smärta kan ge effekt. En ny Martin Romö?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav Baker » mån nov 25, 2019 6:22 pm

Varanen skrev:Bra att vi äntligen fick in ytterligare en center. Skandalöst att starta säsongen med bara 11 centrar. :wink: :lol:

Kan bli bra. Vi behöver få in mer attityd och någon som älskar sargbök. Våra prinsessor vill inte gärna skita ner sig. Skönare att backhandflippa lite så där lagom coolt istället och se till att frissan hålls snygg.

Baileys förvånade min när han inser att vissa lagkamrater gör allt för att undvika smärta kan ge effekt. En ny Martin Romö?


Utan hook på klubban också? Måste vara en toppvärvning som tom får en egen tråd.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav bratsson » mån nov 25, 2019 7:06 pm

Ny Joey Crabb? [emoji106]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav Varanen » mån nov 25, 2019 7:22 pm

Brukar inte spelarna ha en egen tråd? De som vill köra snacket om Bailey i en annan tråd kan givetvis göra det. Och ta fram kriterier för vem som är värd egna trådar. Jag brukar skapa en om det inte redan är gjort. Exempelvis Koivisto senast.

Känner inte till hans hook. Och jag vet inte om han liknar Romö till spelstilen, får bara de vibbarna när jag nätscoutar.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav Baker » mån nov 25, 2019 7:25 pm

bratsson skrev:Ny Joey Crabb? [emoji106]


Eller kanske Calder alt Burish. Skall givetvis ge killen chansen men sanningen Evert är att det runnit många usla transatlanter under broarna de senaste åren.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav Dannedd » mån nov 25, 2019 8:04 pm

Säker rek. av Crabb...
Jag tror sådär på denna värvningen. Positiva saker är rightare och stor. Känns inte som en hårdjobbande forward.
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav Varanen » mån nov 25, 2019 8:41 pm

Dannedd skrev:Känns inte som en hårdjobbande forward.

Varför tror du inte att han jobbar hårt? Sämsta värvningen någonsin i så fall. Vi behöver verkligen inte en glidare till. Ordet inte kanske blev fel eftersom du tror på värvningen. Vi brukar inte tro på lallare. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav Towen » mån nov 25, 2019 8:57 pm

Jag vet inte jag. En ny Adam BURISH som skeppas till MUPPARNA efter omgång 40? Men kanske är han billig. Så man kan upphandla de riktiga vapensystemen på mässan i januari. Vill man hitta till värdeutlämningen i vår vill det f-n till att man inte går runt naken som en civilist.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav bratsson » mån nov 25, 2019 9:06 pm

Han ska nog bana väg för Davidsson och JFK så slipper dom ta det tuffa jobbet..... Eller nått....

Men i SHL vet vi att det kommer bli många 2or så klart. Offensiva sådana.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav Overkill » mån nov 25, 2019 9:09 pm

Håller han inte måttet så sätter vi honom på bussen till IKO :lol:
Ingen minns en fegis!
Användarvisningsbild
Overkill
Forumamatör
 
Inlägg: 199
Blev medlem: tor nov 30, 2017 11:21 pm
Ort: Växjö

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav Stupet » mån nov 25, 2019 9:17 pm

Hoppas att jag har fel. Men ändå tror jag inte ett skit på denna värvningen. Vad fan ska vi med en breddspelare till? Samtidigt som vi inte änns har en första lina som levererar. Det som behövs i denna gruppen är spets. Och detta är mycket långt ifrån spets.
Håller med Sanny Lindström. Verkar som att Evertsson har tappat allt som han en gång byggt upp. Och är det sant att ingen i hela föreningen vågar kritisera vår sportchef så är det helt åt helvete!! Funkar inte att ha en sportchef i klubben som tror att han äger hela föreningen själv och bestämmer allt.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav Varanen » mån nov 25, 2019 10:21 pm

Verkar som att han spelat träningsmatch för Islanders 17/18. Här blir han sur och ger igen. Hoppas någon informerar honom om att interference är något vi i Svedala tar på största allvar. Man får inte ens stå i vägen om det hindrar åkvägen. Rahimi kan ta den informationen och den om att stora spelare måste ta det extra försiktigt så inte någon kortväxt råkar krocka med en eftersom vi alltid har blicken på isen.

Melart kan ta informationen om handskarna och hur man gnuggar säggstubb. Jag skrev inte fel. Det ska vara säggstubb eftersom det är Melart som håller i det.

https://www.youtube.com/watch?v=fTuHPZXGeWM
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav Svartvadet » mån nov 25, 2019 10:58 pm

Är också kluven.

Men, det beror på lite förutsättningarna. I dagsläget finns det, vad jag fått höra, inga spetsspelare tillgängliga utom Kovalchuk typ (vilket inte lär hända). Evertsson uttrycker ju sig som "mer djup", vilket jag tänker (läs hoppas) är att han är billig och täcker upp samma roll som Engström hade.

Magkänslan säger att han sparar lite på degen, för att kunna värva på rea under Januari. Hoppas liket iaf har puls då.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav Varanen » mån nov 25, 2019 11:11 pm

Ja, detta är helt klart en ersättare för Engström. Tanken är nog att Bailey ska bidra med lite mer inyafacebiatch-attityd. Vi är så extremt artiga och vinner massa domarpris fast vi är mest utvisade och får minst med oss. Eller kanske just därför.

Vi är så blyga och försiktiga. Hockey är tokskoj och det ska hända lite ute på isen. Motståndarna är töntar och man blir förbannad att de ens försöker.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav bratsson » mån nov 25, 2019 11:24 pm

Drömmen hade varit om han är en ny Nick Johnson. Stå framför mål och styra in lite goa puckar.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav Dannedd » tis nov 26, 2019 12:02 am

Tror du är inne på rätt spår, vi behöver någon som vågar stå framför mål och skymma och inte bara spela runt. Återstår att se om han orkar ta jobbet.
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav Lakershjärta71 » tis nov 26, 2019 12:08 am

Hans beskrivning/skills är imponerande på EP. Frågan är när den skrevs ? I nuvarande författning är han uppenbarligen för bra för ECHL.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav PutteA » tis nov 26, 2019 12:50 am

Självklart är detta en ersättning för Jonas, men jag förstår den ändå inte. VARFÖR behöver vi ersätta Engström? I min värld behövde vi uppgradera Engström med mer skills. Den här värvningen känns åter igen som en sån där värvning av något vi ska hoppas ta en nytt kliv. Hade det inte varit bättre att spara den degen och ha lite is i magen. Jag är ytterst tveksam till att han kommer att förändra någonting över huvudtaget. Hörde något om att Bailey spelade ihop med Erixon för några år sedan. Finns alltid en koppling nånstans. Har dock inte själv orkat kolla om det stämmer.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav Svartvadet » tis nov 26, 2019 1:04 am

Mjo, förstår dig. Samtidigt är det svårt att reflektera för mycket utan att veta vilken lön killen håvar. Han har ju lirat AHL samt ECHL senaste, alltså lär det inte vara några större summor att snacka om alls. Rent av att han ser möjligheten att spela SHL större än lönen = minimum lön.

Det han ger oss på pappret, enligt EP, är:

1. Rightare
2. Tyngd framåt (något vi saknar)
3. En som kliver fram och avgör när det hettar till

Bara dessa tre saker, för den pengen, kan vara mycket värt. Dock, så ni missförstår mig rätt - ingen hade blivit gladare än jag om det var en utpräglad offensiv-stjärna vi signat. Men det är ett faktum att spelare av den kalibern växer inte på träd, än mindre under brinnande säsong. Det är först när KHL börjar sätta sig det blir dags.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav PutteA » tis nov 26, 2019 1:36 am

Vi får helt enkelt se vart det tar vägen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav Towen » tis nov 26, 2019 2:13 am

KOVALCHUK hade ju inte gjort ont i det här läget. Ett licensbundet militärt vapen avsett för krig. Avdelning att vinna mark i tabellen..

Fältherrarna från öst - Ilari och Ilja..

Då skulle man börja tro på [POP]klubben igen.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav Svartvadet » tis nov 26, 2019 11:41 am

"– Vi fick ett så pass bra erbjudande på Engström och Bodie att det var värt att gå lite kort ett tag."
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav Person » tis nov 26, 2019 3:35 pm

Faktiskt jäkligt spännande intervju med Evertsson. Bailey som målvakt, en månadslön på hela året och att han spelat ECHL pga att han inte ville utesluta Europa. Intervjun gav mer klarhet till värvningen och varför hans fjolår såg ut som det gjorde.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav Stupet » tis nov 26, 2019 4:43 pm

Om man ska kolla stats på EP så har han mycket sämre stats än många Allsvenska amerikaner och kanadensare. Kanske är ditt Evertsson siktar nästa år. Att köra ner laget i skiten.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav Härmapan » tis nov 26, 2019 4:56 pm

Stupet skrev:Om man ska kolla stats på EP så har han mycket sämre stats än många Allsvenska amerikaner och kanadensare. Kanske är ditt Evertsson siktar nästa år. Att köra ner laget i skiten.


Ja, det låter troligt...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav Varanen » tis nov 26, 2019 5:01 pm

Det finns ingen logik i att chiefen skulle sikta på att VLH ska åka ur. Inte ens om man tror på galna konspirationsteorier om att han är en trojansk häst från taif är det logiskt. Varför skulle taif först låta VLH vinna två SM-guld eller ens låta laget nå ES?

Sluta lipa nu Stupet. Det är inte roligt att förlora för någon av oss, men som vuxen måste man kunna ta motgång utan att lägga sig på marken och sparka furiöst.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav bratsson » tis nov 26, 2019 5:03 pm

Stupet skrev:Om man ska kolla stats på EP så har han mycket sämre stats än många Allsvenska amerikaner och kanadensare. Kanske är ditt Evertsson siktar nästa år. Att köra ner laget i skiten.
Evert kollar så klart på andra ställen än EP.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav Jck » tis dec 03, 2019 12:05 pm

Person skrev:Faktiskt jäkligt spännande intervju med Evertsson. Bailey som målvakt, en månadslön på hela året och att han spelat ECHL pga att han inte ville utesluta Europa. Intervjun gav mer klarhet till värvningen och varför hans fjolår såg ut som det gjorde.


Måste ha missat nåt här, vilken intervju refererar du till här? :) Lät som nåt jag vill läsa/se.
Jck
Forumamatör
 
Inlägg: 189
Blev medlem: fre jan 13, 2012 11:20 am

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav Svartvadet » tis dec 03, 2019 1:13 pm

Intervjun är under MinHockey.

Kortfattat kan man säga att hans år i Slovan Bratislava var kaos, för hela laget. De hade inga pengar, så samtliga spelare i laget fick bara en månadslön fram till typ Februari. Det gjorde att vissa spelare strejkade, så i en av matcherna fick Casey ställa upp som extra-målis istället - kaos minst sagt.

Man kan ju tycka att hans -28 är katastrof, men då ska man veta att även deras bästa spelare som Jeff Taffe (Linköping en gång i tiden) hade -25. Den med bäst +/-, som spelade där hela säsongen (Patrick Bacik), hade -9.

Han signade med Stingrays i ECHL för att Carolina Checkers i AHL inte hade utrymme lönemässigt och för att han ville ha en klausul med att lämna när han ville. Därför blev han också utlånad till Checkers. Lite konstigt, kan man tycka, när han 2017/18 spelade i AHL:s All-Star

Men, jag har inga höga förhoppningar ändå. Hoppas han går in och kör iaf.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav bratsson » mån jan 06, 2020 10:47 am

Sannys ord.
Förläng...Bild
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Nästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster