Ny jänkare Casey Bailey klar

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav Varanen » mån jan 06, 2020 11:19 am

Sannys analys förvånade mig. Det vi behövde var inte främst en flashig snidare, utan en stabil, välutbildad, taktiskt kunnig spelare som gör det trista jobbet. Hur kunde han inte se det utan tjafsa om spets hit och dit. Man glömmer fort när man blivit jetsetare.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav StenhårtSlagskott » mån jan 06, 2020 11:55 am

Sanny har varit ordentligt fel ut om Växjö hela säsongen. Första skulle vi vara ett topplag. Sedan kom han med statement Som "det kommer lyfta". Sedan efter ca 20 omgångar: nej det kommer inte lyfta för Växjö.

Sedan det uttalandet har Växjö tagit poäng som ett topplag så får väl se vad han säger framöver. Mycket kappvändare på Sanny när.
Så det uttalandet om bailey var väl nunder tiden när han trodde Växjö skulle slåss för kontraktet(vilket förvisso fortfarande kan hända).
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav bratsson » mån jan 06, 2020 11:57 am

StenhårtSlagskott skrev:Sanny har varit ordentligt fel ut om Växjö hela säsongen. Första skulle vi vara ett topplag. Sedan kom han med statement Som "det kommer lyfta". Sedan efter ca 20 omgångar: nej det kommer inte lyfta för Växjö.

Sedan det uttalandet har Växjö tagit poäng som ett topplag så får väl se vad han säger framöver. Mycket kappvändare på Sanny när.
Så det uttalandet om bailey var väl nunder tiden när han trodde Växjö skulle slåss för kontraktet(vilket förvisso fortfarande kan hända).
Fast det här laget gör ju ingen riktigt klok.
Sjukt svårt lag att förutspå.

Sedan har han 13 andra lag att försöka hålla koll på också.

Jag tycker Sanny är bra.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav vlk » mån jan 06, 2020 11:58 am

Inte förrän efter säsongen vet vi vad som var rätt och fel


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav Varanen » mån jan 06, 2020 12:08 pm

Det är inget fel att ha åsikter. Jag har som bekant en del själv. Men att bygga en mega-sågning i riksmedia enbart på EP-stats är för dåligt. Lyssnar just nu på hans och Madhawks podd. Riktigt underhållande, men även här haussar han LHC. Vad ser han i det lagbygget? Som jag ser det Sveriges sämst byggda lag efter förutsättningarna.

Jag gillar Sanny, men kanske lite för mycket underhållning jämfört med seriös analys.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav bratsson » mån jan 06, 2020 2:49 pm

Varanen skrev:Det är inget fel att ha åsikter. Jag har som bekant en del själv. Men att bygga en mega-sågning i riksmedia enbart på EP-stats är för dåligt. Lyssnar just nu på hans och Madhawks podd. Riktigt underhållande, men även här haussar han LHC. Vad ser han i det lagbygget? Som jag ser det Sveriges sämst byggda lag efter förutsättningarna.

Jag gillar Sanny, men kanske lite för mycket underhållning jämfört med seriös analys.
Ja enskilda spelare ska han nog inte ge sig på om han inte sett dem spela. Då skulle han varit scout i så fall.

Svår balans mellan vara strikt professionell och samtidigt underhålla massorna.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav Varanen » mån jan 06, 2020 2:52 pm

Hur menar du? Att man kan ge sig på spelare man inte sett om man är scout? Vi får verkligen hoppas det inte går till så.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Ny jänkare Casey Bailey klar

Inläggav bratsson » mån jan 06, 2020 3:02 pm

Varanen skrev:Hur menar du? Att man kan ge sig på spelare man inte sett om man är scout? Vi får verkligen hoppas det inte går till så.
Njae mer att man har nog bättre koll på spelare då allmänt. Sanny ska ju försöka underhålla sina följare och perfekt att skriva om en sådan som Bailey då.

Fast å ena sidan kunde han ju skrivit att Evertsson förmodligen, igen!, Hittat en spelare som ingen kan något om som kommer göra nytta.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Föregående

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 21 gäster