Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » fre mar 27, 2020 2:11 pm

Härmapan skrev:...Kloker har inte sett den än ;)

Hehe...han kommer ta upp "finska sjukan". Om Vainio missar en enda match pga sjukdom eller skada måste alla avgå. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » fre mar 27, 2020 2:14 pm

vlk skrev:
Person skrev:Ska alla värvningar helt plötsligt sågas bara för att JFK, Pettersson och Gynge underpresterat? Fan va trött jag blir på att läsa vissa medlemmars gnäll dag efter dag. Jag säger inte att de som gnäller har fel, men nu har det gått till en gräns där det letas efter fel.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
En person har jag hittat som ifrågasatt värvningen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja men detta är bara ett exempel på hur tonläget från många här inne är. Utan att nämna några namn kan jag komma på 4 st medlemmar som inte gör annat än att gnälla.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre mar 27, 2020 2:17 pm

Hörrni...8O 8) :wink:

Aldrig hört talas om spelaren. Det enda man åt möjligt kan konstatera är väl att Hönan återigen fått hjälp av spelarna i laget (Melart, Koivisto) för att kontraktera. Slitsamt att vara Sportchef i VLH...

Skeppningen av de kontraktsbundna Gamnackarna - DET ser jag fram emot! :D
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre mar 27, 2020 2:27 pm

Person skrev:Ja men detta är bara ett exempel på hur tonläget från många här inne är. Utan att nämna några namn kan jag komma på 4 st medlemmar som inte gör annat än att gnälla.Skickat från min iPhone med Tapatalk

Det finns ju också en bred massa som sitter i knät på varandra och bara håller med och blundar för verkligheten utan att göra sin kritiskt ifrågasättande röst hörd. Konfrontationsrädda vindflöjen. Vilket ju måste vara jätte-ALIBI-tråkigt.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre mar 27, 2020 2:30 pm

Person skrev:
vlk skrev:
Person skrev:Ska alla värvningar helt plötsligt sågas bara för att JFK, Pettersson och Gynge underpresterat? Fan va trött jag blir på att läsa vissa medlemmars gnäll dag efter dag. Jag säger inte att de som gnäller har fel, men nu har det gått till en gräns där det letas efter fel.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
En person har jag hittat som ifrågasatt värvningen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja men detta är bara ett exempel på hur tonläget från många här inne är. Utan att nämna några namn kan jag komma på 4 st medlemmar som inte gör annat än att gnälla.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ungefär som att säga att jag kan räkna upp minst 4 personer som skiter totalt i om lakers åker ur SHL, bara alla är glada och håller käften. Eller minst fyra som fortfarande helst av allt hade spelat med Gustav Hjalmarsson fortfarande.

Vi har alla vårt sätt att kanalisera vår support för Lakers. Innerst inne vill alla väl. Det bästa är om var och en får uttrycka sig som dom vill utan påhopp och kommentarer från andra. Det är nämligen det drygaste. Folk som hela tiden ska påpeka vad andra skriver.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » fre mar 27, 2020 2:33 pm

Med risk för att förstöra mitt rykte som gnällröv... men jag är försiktigt positiv till denna värvningen! :D
Bra ålder, definitivt ingen föredetting. Högerskytt dessutom, me like.

Möjligen lite oroväckande att Varanen, den ende scout jag litar på när det kommer till finska spelare, inte tycks veta något om killen....?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre mar 27, 2020 2:49 pm

Det spelar igen roll vad Varanen vet, inte vet eller tycks sig veta. Han är ALLTID lika omhuldad och ärat beaktad bland de sina för det. Vilket måste vara torrt och jävligt tråkigt.
Senast redigerad av Kloker fre mar 27, 2020 2:56 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » fre mar 27, 2020 2:55 pm

vlk skrev:Eller minst fyra som fortfarande helst av allt hade spelat med Gustav Hjalmarsson fortfarande.

Helt fel. Hjalmar Gustavsson däremot. En gigant.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre mar 27, 2020 4:03 pm

Varanen skrev:
vlk skrev:Eller minst fyra som fortfarande helst av allt hade spelat med Gustav Hjalmarsson fortfarande.

Helt fel. Hjalmar Gustavsson däremot. En gigant.
Exakt


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Niles » fre mar 27, 2020 4:08 pm

Kloker skrev:Det spelar igen roll vad Varanen vet, inte vet eller tycks sig veta. Han är ALLTID lika omhuldad och ärat beaktad bland de sina för det. Vilket måste vara torrt och jävligt tråkigt.


Att du bara orkar dina ointressanta mantra dag ut och dag in. Publiken somnar ju.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre mar 27, 2020 4:16 pm

Den satt där den skulle. Rätt i bullseye på en omhuldande kompis. En smekandes hole in one! :lol:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » fre mar 27, 2020 4:25 pm

Kloker skrev:Det spelar igen roll vad Varanen vet, inte vet eller tycks sig veta. Han är ALLTID lika omhuldad och ärat beaktad bland de sina för det. Vilket måste vara torrt och jävligt tråkigt.

Men du är min enda homie på forumet Kloker, och jag känner mig inte direkt omhuldad av dig. Jag vet inte vad som gav upphov till det här, men om du känner att jag är respekterad på forumet så är det i ditt huvud. Respektera och omhulda mig mindre så försvinner känslan.

Och jag trodde vi var bros... :cry:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre mar 27, 2020 5:54 pm

Jag låter dig njuta i glansen. Inga andra i ditt Cribb (förutom Naljs som inte kunde hantera humöret efter sin fruntimmersdrink) verkar ha krut nog i kretongen för att supporta dig med respekt.

Du får ha ditt Höne-Gang för dig själv. Och vara Tuppen bland Hönorna. :headbang:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » fre mar 27, 2020 9:12 pm

Jag är också försiktigt positiv till den här värvningen. Tittar man på hans stats så säger dom mig att det är ingen målskytt från backplats vi får men däremot en spelskicklig kille som hittar dom som ska göra det. Samtidigt som han visar upp ett ganska bra +/- register sett över tid. Vilket vittnar om att han oftast vinner sin del i matchen, vilket jag gillar!

Bra ålder med som Priman sa! Dessutom bosatt i Lejonen de senaste tre åren!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre mar 27, 2020 9:38 pm

Har han ett Stenhårt slagskott eller lägger han mest smekare för att träffa mål?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Baloo » lör mar 28, 2020 6:09 pm

Enligt uppgifter från en kontakt i Nyköping ska Jaques Batres vara klar för Lakers...
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon
 
Inlägg: 1875
Blev medlem: fre aug 20, 2004 3:51 pm
Ort: Hovshaga

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör mar 28, 2020 6:26 pm

Vill inte ha några mer beprövade svennar i truppen. Vi är en främlingslegion och det är så vi ska ta guld. :clap:
Senast redigerad av StenhårtSlagskott lör mar 28, 2020 6:45 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör mar 28, 2020 6:33 pm

Baloo skrev:Enligt uppgifter från en kontakt i Nyköping ska Jaques Batres vara klar för Lakers...



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » lör mar 28, 2020 8:58 pm

Baloo skrev:Enligt uppgifter från en kontakt i Nyköping ska Jaques Batres vara klar för Lakers...


Den såg man ju inte komma............ [emoji970][emoji1624][emoji38]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » lör mar 28, 2020 9:21 pm

Baloo skrev:Enligt uppgifter från en kontakt i Nyköping ska Jaques Batres vara klar för Lakers...

Trots allt gnäll om att vi har sämre tryck på läktarn nuförtiden så måste ju uppenbarligen klacken utvecklats och gått om Oxelösundsklacken m.a.o.
En sån värvning är ett kvitto på att vi gör det bra :clap:
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör mar 28, 2020 10:44 pm

Kan de vara så att han hört/sett sista matchen utan publik och klack via tvlänk från asien och vädrar sitt missnöje med klacken och därför får svårt att komma loss till premiären pga Corona. Nu spekulerar jag bra. Men kan vara så.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » sön mar 29, 2020 2:48 pm

Undra om Evertsson lyckas knyta till sig Joel Persson nu när han sitter på ett utgående kontrakt eller om han misslyckas igen och låter honom gå till någon annan SHL klubb.
Hade även kunnat tänka mig se Linus Söderström i Växjö tröjan till hösten.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » sön mar 29, 2020 3:08 pm

Joel lär välja KHL eller NLA. Makes more sense i hans karriär.

Han har ju redan vunnit Guld här. Skulle tippa att han kommer tillbaka när han är runt 30.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön mar 29, 2020 4:30 pm

Den här finska backkohorten känns spännande. Jag tror de tre trollen kommer sporra varandra - vem blir hövding i Mumindalen?

Någon som kan placera VAINIO på en skala talangmässigt, vem kan man jämföra med?
25 år.. Vågar vi hoppas på en utveckling Lex PERSSON..?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön mar 29, 2020 6:03 pm

Tror jag inte. Vainio verkar vara en gedigen grundback. En äkta tvåvägs, ej att förväxlas med de som slarvigt benämns som sådana. Låg felprocent (otroligt viktigt för oss efter de två senaste säsongerna) och en spelare som kan hockey taktiskt. Två egenskaper som gjort att han fått prova spel i Lejonen. Dessutom är han verkligen ingen gamnacke av vad jag läst, utan gör sitt jobb kväll efter kväll (kaptensämne). Också det något vi haft för lite av de senaste säsongerna.

Ingen stjärna, men har egenskaper vi är i stoooooort behov av.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » sön mar 29, 2020 6:38 pm

Såg guldmatchen från 2015 och Varakas & Laakso. Till och med dom 2 visade upp mer fröjdigt anfallsspel än vad vi gjort de senaste 2 säsongerna.

Welch - Murphy
Laakso - Varakas
Eddie - Lundgren
Martinsson
[emoji3590]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön mar 29, 2020 6:43 pm

Skulle vara fantastiskt om Joel och kung87 kunde styra upp PP. Välkomna alla dagar i veckan. Pengar är inte alltid. Hockey ska vara tokskoj.

Öppen fråga till forat. En sommar med stenhård träning på Gynge, Erixon, JFK , EP14 kan göra nytta. Träningen i AHL är hård. Men under säsong är det väldigt mycket matcher och långa resor. Kanske var inte frysen 100% på de gubbarna? Man vill ju inte tro det men kanske hade de inte uthålligheten som behövdes? Kan en lång lång sommarträning till göra nytta hör och lyfta deras spel till en jämnare nivå?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön mar 29, 2020 7:30 pm

StenhårtSlagskott skrev:Skulle vara fantastiskt om Joel och kung87 kunde styra upp PP. Välkomna alla dagar i veckan. Pengar är inte alltid. Hockey ska vara tokskoj.

Öppen fråga till forat. En sommar med stenhård träning på Gynge, Erixon, JFK , EP14 kan göra nytta. Träningen i AHL är hård. Men under säsong är det väldigt mycket matcher och långa resor. Kanske var inte frysen 100% på de gubbarna? Man vill ju inte tro det men kanske hade de inte uthålligheten som behövdes? Kan en lång lång sommarträning till göra nytta hör och lyfta deras spel till en jämnare nivå?


Tror inte den enskilda eller gemensamma coronafysen blir mycket bättre. Sen har det känts som fysiken blivit sämre de sista två säsongerna, kanske efter att Niklas Rahm slutade


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön mar 29, 2020 7:44 pm

Spelarna under kontrakt har man ju möjlighet att köra längre och hårdare med tidigare vilket gör att man kan köra ännu hårdare i augusti om man vill. Sedan borde spelarna vara både revanschsugna och om inte annat. Någon spelar för sin framtid i Växjö eller annan klubb. Tror man kan träna hårdare under sommaren.
Förutom att vinna guld då som inte många gjort.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån mar 30, 2020 1:29 pm

Vi har sex backa under kontrakt, antagligen ska 2 till in alternativt 1 och ge Svensson chansen. Jag ser gärna att Svensson kontrakteras och lånas ut till exempelvis Kristianstad. Där kommer han få större chans att utvecklas än att sitta som sjunde/åttonde back. Nu är det ju sjukt oklart hur de ekonomiska förutsättningarna ser ut inför nästa år. Men jag är försiktigt optimistisk till backsidan. En riktigt bra back till (gärna en tydlig PP-back, Persson om man får drömma men känns inte så troligt) skulle kunna ge följande backuppsättning:

Melart - NY (Persson?)
Koivisto - Vainio
Erixon - Nässén
Anderson- Svensson/NY (billig, ung och utvecklingsbar)

En heeeelt annan typ av backbesättning än det vi inledde fjolåret med. Tröga spelare som Rahimi, Bohm och Andersson håller tyvärr inte. Visst, Andersson har mer spel och puckhantering i sig än Rahimi och Bohm, men jag tycker det går för sakta. Han hamnar alldeles för ofta på fel sida.

Skulle vi gå in i serien med en sådan backsida skulle vi antagligen ha en av seriens fyra bästa backbesättningar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån mar 30, 2020 3:59 pm

Himmel vad gärna man varit ett honungsbi på näsroten till Sam el 'Ninja' under utvärderingssamtalen med 'Gyngis', JFK och EP14 i år - hur ser man på potential och målsättning inför kommande säsong?

Hur mycket honung finns det att kräma ur de här gossarna? Så sockrade som lönekuverten torde vara vill jag se en hel biodling - med kupor på rad och i långa led - som får oss att vada i bärnstensskir sirap mot orangeblå himmel höst som vår..

Gud giv oss ett coronavaccin, och en värvning som motsvarar förväntningarna..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » mån mar 30, 2020 4:23 pm

Hur ställer sig Rasmussen till SHL? Två år i KHL nu, gör en Rosén och landar i Växjö kanske?
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1071
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån mar 30, 2020 4:36 pm

DeLarge skrev:Hur ställer sig Rasmussen till SHL? Två år i KHL nu, gör en Rosén och landar i Växjö kanske?
Känns som omöjlig värvning innan vi frigjort löneutrymme på forwardssidan


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » mån mar 30, 2020 6:40 pm

De knäböjda "kontraktssamtalen" Hönan ska ha med med sina katastrofala egensignerade välbetalda pojkar får framtiden utvisa. Hoppas på lite JÄVLA PONDUS. Visa att VLH inte är något kindergarten där du kan tjäna hackan för att du känner Röven som känner Hönan...

Ett konstaterade är att HÖNAN måste poleras och RÖVEN skitas UT.

Det är det inget snack om!
Senast redigerad av Kloker mån mar 30, 2020 7:39 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » mån mar 30, 2020 7:38 pm

Varanen: Har fått lite info om Vainio. Precis som du säger, en tvåvägsback, som jobbar väldigt hårt, ofta i det tysta och gör väldigt få misstag på isen. Spelar som oftast väldigt enkelt och gediget. Finns det något negativt så ska det tydligen vara att han är väldigt skadebenägen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster