Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » fre dec 11, 2020 11:00 pm

PutteA skrev:Jag håller med. Jag tror inte #27 är rätt tredjelänk i den kedjan. Frågan är bara vem man skulle sätta där istället.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Det var vad mitt inlägg handlade om, värva Harri Pesonen om det finns en slant över. Att det redan finns många landsmän i laget känns som en stark fördel. Han bör kunna tänka sig en billig peng då han köptes ut för en fin summa som han redan fått i fickan.

https://www.eliteprospects.com/player/1 ... ri-pesonen

Annars kanske det är värt att testa Karlström en längre period. Någon med fart och näsa för mål även han. Kan vara värt att offra tredjelinan om vi får två stycken linor som är av högsta SHL-klass.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1303
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » fre dec 11, 2020 11:24 pm

Aleks skrev:
PutteA skrev:Jag håller med. Jag tror inte #27 är rätt tredjelänk i den kedjan. Frågan är bara vem man skulle sätta där istället.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Det var vad mitt inlägg handlade om, värva Harri Pesonen om det finns en slant över. Att det redan finns många landsmän i laget känns som en stark fördel. Han bör kunna tänka sig en billig peng då han köptes ut för en fin summa som han redan fått i fickan.

https://www.eliteprospects.com/player/1 ... ri-pesonen

Annars kanske det är värt att testa Karlström en längre period. Någon med fart och näsa för mål även han. Kan vara värt att offra tredjelinan om vi får två stycken linor som är av högsta SHL-klass.
Pesonen har ju funkat tidigare [emoji106][emoji4]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3934
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör dec 12, 2020 2:20 pm

Artistkontrakt isf. Vi har en ansträngd ekonomi redan.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6430
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » lör dec 12, 2020 6:17 pm

Testa Stjernborg med Rosen Och Gynge. Få in lite ung glöd i den linan.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1974
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön dec 13, 2020 12:45 am

Nej tack till harri. Vill ha en Nordamerikan om någon mer forward ska in. Först måste någon lämna och sett till speltid kontra lön känns JFK närmast just nu. Linköping, Malmö, Brynäs och kanske HV, Leksand eller Oskarshamn kan vara tänkbara att stärka upp truppen.

Men känner inte att chefen jagar forwards. Han jar fullt upp med att hitta en bra back som kan ersätta peter anderssons skadefeånvaro resten av säsongen.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4872
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön dec 13, 2020 7:19 pm

Peter skall förstås ersättas, men vill du ha häng på topp-2/3 i serien behöver du TVÅ vassa linor (=en ny forward med spetsig stake). Rent ekonomiskt bör ju JFK:s (feta?) kontrakt kunna kvittas mot en ny k*k.

Sedan är ju frågan, vad finns ledigt och när? Hur viktig är en topp-2-placering, går vi kanske istället all in senare i vår inför slutspelet.

Ni som följer 'RAZ', kan han komma loss lika billigt som Andrew, till våren om förutsatt att ett avhängt KHL-lag släpper honom?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1658
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » sön dec 13, 2020 7:45 pm

Towen skrev:Peter skall förstås ersättas, men vill du ha häng på topp-2/3 i serien behöver du TVÅ vassa linor (=en ny forward med spetsig stake). Rent ekonomiskt bör ju JFK:s (feta?) kontrakt kunna kvittas mot en ny k*k.

Sedan är ju frågan, vad finns ledigt och när? Hur viktig är en topp-2-placering, går vi kanske istället all in senare i vår inför slutspelet.

Ni som följer 'RAZ', kan han komma loss lika billigt som Andrew, till våren om förutsatt att ett avhängt KHL-lag släpper honom?

Alla vill såklart uppgradera laget men vilket lag tror ni vill ta över JFK’s kontrakt för att vi ska kunna ”kvitta” det ekonomiskt mot en bättre spelare?

Just nu är väl han värd typ NOLL kronor...

Vi kan ju skicka honom på studs men vi får ju lik förbannat betala hans lön!

Vem tror ni vill ta över kontraktet så att vi får loss deg...?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3309
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön dec 13, 2020 8:06 pm

Härmapan skrev:
Towen skrev:Peter skall förstås ersättas, men vill du ha häng på topp-2/3 i serien behöver du TVÅ vassa linor (=en ny forward med spetsig stake). Rent ekonomiskt bör ju JFK:s (feta?) kontrakt kunna kvittas mot en ny k*k.

Sedan är ju frågan, vad finns ledigt och när? Hur viktig är en topp-2-placering, går vi kanske istället all in senare i vår inför slutspelet.

Ni som följer 'RAZ', kan han komma loss lika billigt som Andrew, till våren om förutsatt att ett avhängt KHL-lag släpper honom?

Alla vill såklart uppgradera laget men vilket lag tror ni vill ta över JFK’s kontrakt för att vi ska kunna ”kvitta” det ekonomiskt mot en bättre spelare?

Just nu är väl han värd typ NOLL kronor...

Vi kan ju skicka honom på studs men vi får ju lik förbannat betala hans lön!

Vem tror ni vill ta över kontraktet så att vi får loss deg...?


Taif ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8504
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön dec 13, 2020 8:28 pm

En strategi kan ju vara att redigera lite gamla EP40-klipp: klistra in JFK:s nuna över matchstället, retuschera tröjnumret - och skicka allt material till BOSTON med en not om att Jacob vill tillbaka ASAP :mrgreen:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1658
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » sön dec 13, 2020 8:35 pm

Givetvis så ska JFK skeppas. Vissa såg det förra säsongen medan andra höjt på ögonbrynen nu. Man ska också ta i beaktning av vad JFK själv vill? Han kan vara en tjurig jävel som skiter i hur många golden showers han får på sig och bara sitter av lönetiden. Dock stärker inte det hans aktier hos framtida arbetsgivare. Slö, dryg med ett stort ego är inga fina vitsord på sitt Curriculum vitae.

Peter Andersson är borta. Märks hans frånvaro av? Nej.

En back och forward av rang önskas.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » sön dec 13, 2020 10:07 pm

JFK borde givetvis vara intresserad av att hitta en lösning för att få speltid och starta om i någon klubb (allsvensk). Lakers kommer oavsett behöva betala delar av hans lön. Alternativen är att någon klubb går med på att betala typ 20-30% av hans lön eller att JFK går med på att bryta kontraktet för en summa som är lägre än den lön han har.

Oavsett är det inte bara att skeppa honom...
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1303
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån dec 14, 2020 12:52 pm

Kan man minska kostnaden eller behålla samma är det okej att byta men känner att målet med den här säsonen är att överleva med så god ekonomi som möjligt. Etta eller 8 spelar mindre roll eftersom slutspelmatcher troligen är ökade kostnader och inga intäckter(om det inte kommer mer statliga pengar nästa år)
Sedan får ju ettan i serien en extra miljon men är ingenting att jaga bara för att. Ta det lugnt, spela stjernan så får vi se vad det slutar.

Vill Forsbacka sedan spela för ett nytt kontrakt kommande år någon annanstans och det går att spara lite pengar så är det bra men förväntar mig inte att det ska komma in något superspjut. Håll i pengarna. Bättre att spela om ritiga, härliga guld i framtiden än att jaga det här tveksamma mästerskapet.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4872
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » mån dec 14, 2020 6:09 pm

Härmapan skrev:
Towen skrev:Peter skall förstås ersättas, men vill du ha häng på topp-2/3 i serien behöver du TVÅ vassa linor (=en ny forward med spetsig stake). Rent ekonomiskt bör ju JFK:s (feta?) kontrakt kunna kvittas mot en ny k*k.

Sedan är ju frågan, vad finns ledigt och när? Hur viktig är en topp-2-placering, går vi kanske istället all in senare i vår inför slutspelet.

Ni som följer 'RAZ', kan han komma loss lika billigt som Andrew, till våren om förutsatt att ett avhängt KHL-lag släpper honom?

Alla vill såklart uppgradera laget men vilket lag tror ni vill ta över JFK’s kontrakt för att vi ska kunna ”kvitta” det ekonomiskt mot en bättre spelare?

Just nu är väl han värd typ NOLL kronor...

Vi kan ju skicka honom på studs men vi får ju lik förbannat betala hans lön!

Vem tror ni vill ta över kontraktet så att vi får loss deg...?



Fungerar inte riktigt så. Alltså, i JFK:s-fall så tror jag han kostar sjukt mycket, så mycket att ingen annan klubb är intresserad av att ta över merparten av kostnaden. Han kommer aldrig lämna självmant på direkten, för att gå ner i lön. Det som kvarstår är att frysa ute honom från spela matcher, till den grad att det är skadligt för hans karriär (så kommer hans agent resonera iaf).
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6430
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » mån dec 14, 2020 6:46 pm

Svartvadet skrev:
Härmapan skrev:
Towen skrev:Peter skall förstås ersättas, men vill du ha häng på topp-2/3 i serien behöver du TVÅ vassa linor (=en ny forward med spetsig stake). Rent ekonomiskt bör ju JFK:s (feta?) kontrakt kunna kvittas mot en ny k*k.

Sedan är ju frågan, vad finns ledigt och när? Hur viktig är en topp-2-placering, går vi kanske istället all in senare i vår inför slutspelet.

Ni som följer 'RAZ', kan han komma loss lika billigt som Andrew, till våren om förutsatt att ett avhängt KHL-lag släpper honom?

Alla vill såklart uppgradera laget men vilket lag tror ni vill ta över JFK’s kontrakt för att vi ska kunna ”kvitta” det ekonomiskt mot en bättre spelare?

Just nu är väl han värd typ NOLL kronor...

Vi kan ju skicka honom på studs men vi får ju lik förbannat betala hans lön!

Vem tror ni vill ta över kontraktet så att vi får loss deg...?



Fungerar inte riktigt så. Alltså, i JFK:s-fall så tror jag han kostar sjukt mycket, så mycket att ingen annan klubb är intresserad av att ta över merparten av kostnaden. Han kommer aldrig lämna självmant på direkten, för att gå ner i lön. Det som kvarstår är att frysa ute honom från spela matcher, till den grad att det är skadligt för hans karriär (så kommer hans agent resonera iaf).
Det var typ det jag försökte säga...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3309
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån dec 14, 2020 11:34 pm

Jag sitter och lurar på MUPPARNA's back Helge GRANS - är det legendaren Morgan GRANS son? Och i så fall, varför missade vi honom?

Äpplet skall inte falla långt ifrån trädet sägs det ju..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1658
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » tis dec 15, 2020 12:27 am

Towen skrev:Jag sitter och lurar på MUPPARNA's back Helge GRANS - är det legendaren Morgan GRANS son? Och i så fall, varför missade vi honom?

Äpplet skall inte falla långt ifrån trädet sägs det ju..


Tror inte han missades utan han gjorde väl ett aktivt val precis som Zion Nybeck!?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis dec 15, 2020 12:55 am

Japp, helt rätt! Han kommer aldrig reppa VLH, liksom Zion.

Morgan har fått utstå mycket avsky i Ljungby efter vistelsen i VLH, jag tror inte han vill att han son ska behöva genomgå samma heller.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6430
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis dec 15, 2020 2:12 pm

På tal om JVM...

Joel Rönnmark - given assisterande i VLH nästa år? Förbundskapten (iaf som TF) som 30-åring är inte illa pinkat! Borde ju finnas mycket skill där?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6430
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis dec 15, 2020 9:18 pm

Kul med rönnmark. Tycker han ska köra j18 för att sedan ta j20 nästa med förstaching på hallams jobb när han låmnar. Förutsatt att vi vinner JVM och j20 super Elite.

Oskars har grejat fram en miljon att förstärka med. De letar center. Har vi någon som passar där?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4872
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Baker » tis dec 15, 2020 11:12 pm

StenhårtSlagskott skrev:Kul med rönnmark. Tycker han ska köra j18 för att sedan ta j20 nästa med förstaching på hallams jobb när han låmnar. Förutsatt att vi vinner JVM och j20 super Elite.

Oskars har grejat fram en miljon att förstärka med. De letar center. Har vi någon som passar där?


JFK borde sitta som en smäck . Har ju ändå meriter från NHL.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons dec 16, 2020 10:17 pm

Baker skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Kul med rönnmark. Tycker han ska köra j18 för att sedan ta j20 nästa med förstaching på hallams jobb när han låmnar. Förutsatt att vi vinner JVM och j20 super Elite.

Oskars har grejat fram en miljon att förstärka med. De letar center. Har vi någon som passar där?


JFK borde sitta som en smäck . Har ju ändå meriter från NHL.


Snacka om att jag peggade upp den :lol:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4872
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » fre dec 18, 2020 8:29 am

Ja du vill nog bra gärna bli peggad du Slapshot, det har vi förstått :wink:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1658
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör dec 19, 2020 11:21 am

Towen skrev:Ja du vill nog bra gärna bli peggad du Slapshot, det har vi förstått :wink:


Känns som truppen förblir intakt under uppehållet.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4872
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör dec 19, 2020 7:29 pm

En spelare jag gärna sett är "ny gamla" Nick Olesen

Han har potential för 20 mål i SHL i mina ögon! Att han dessutom spelat i Vida i två år innan - det borde göra det lättare?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6430
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör dec 19, 2020 11:57 pm

Jag vet inte det jag. Ska han piska in mål med Rosen och Gynge då eller vad ska vi peta in honom?
Billins påväg till brynäs. Sover Pajen eller?
Undra om han kan tänka sig att spela på ett Peter Andersson-kontrakt för att slippa ångesten av spela i botten av tabellen. Chiefen kan ringa och kolla läget.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4872
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » sön dec 20, 2020 3:09 am

StenhårtSlagskott skrev:Hur kan ni ens föreslå att han ska ersätta en klassback som murphy rakt av(även om han gått ner sig sista året så äter han istid som få andra).


Så sa du om Joel :wink:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6430
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön dec 20, 2020 10:23 am

Svartvadet skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Hur kan ni ens föreslå att han ska ersätta en klassback som murphy rakt av(även om han gått ner sig sista året så äter han istid som få andra).


Så sa du om Joel :wink:


Det tillhör inte vanligheterna att lite äldre spelare från div1 går in och dominerar i SHL. Det är inget du kan förvänta dig. Sedan är det ju fantastiskt att det händer. Trodde verkligen inte joel skulle ta så mycket plats första året i SHL. Utan att det skulle ta någon säsong.
Nu var det ju inte joel vi snackade om. Var vill du ha in honom?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4872
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » sön dec 20, 2020 1:27 pm

Syftar mer på logiken.

Jag vill ha in honom på Sylvegårds plats. Sylvegård behöver hoppa ner i HA en vända.

Sedan ska, högst troligen, Karlström och Holmberg ersättas med. En tredjekedja med unga, lovande, hungriga lirare från HA är optimalt. Plocka Lööke och Lundin från Timrå, när Dahlén drar till NA - dessa två ihop med Olesen borde kunna producera fint framåt, med bra stabilitet bakåt.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6430
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön dec 20, 2020 2:05 pm

Svartvadet skrev:Syftar mer på logiken.

Jag vill ha in honom på Sylvegårds plats. Sylvegård behöver hoppa ner i HA en vända.

Sedan ska, högst troligen, Karlström och Holmberg ersättas med. En tredjekedja med unga, lovande, hungriga lirare från HA är optimalt. Plocka Lööke och Lundin från Timrå, när Dahlén drar till NA - dessa två ihop med Olesen borde kunna producera fint framåt, med bra stabilitet bakåt.


Det blir med 90 % säkerhet AHL för både Holmberg och Karlström om de korsar Atlanten. De är inte NHL-mässiga.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8504
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » sön dec 20, 2020 2:47 pm

Karlström och Holmberg lär åka över för att "testa lyckan". De är i den åldern helt enkelt.

JFK kommer ju skeppas, det är ju inget snack. Vi kommer få ett tufft år nästa år igen, men det är så det ska vara med framgång. Kommer Rosén och Gynge någonsin kunna leda en förstakedja som tar guld igen? Tveksamt. Skulle snarare plocka ned de till en andrakedja, sedan bygga en ny första.

Klara förluster är ju: EP14, Calof, Karlström, Holmberg och högst troligen Melart med (lär försöka tjäna kosing i KHL en vända)

Ersättningsbara: Koivisto, PA, Erixon, Eronen, Nässén, JFK, Lundberg, Nilsson, Sylve

Försöka förlänga: Drury, Melart, Källgren, Josen, Lundberg (till rätt pris)

---------------------------

Blir det såhär stor spelaromsättning, då lär laget se ut såhär:

x - x - x
x - Rosén - Gynge
Sternborg - Drury - x
Forslund - Josen - Lundberg

Joel - HHA
Melart - Vainio
x - x
x

Källgren
x
---------------------------

Det man kan konstatera, isf, är att det ska i en helt ny förstakedja. Är det dags att Dennis vänder hem? Det kommer krävas mööööe fingerspitzgefühl av dr. Gösser
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6430
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön dec 20, 2020 3:55 pm

Svartvadet skrev:Karlström och Holmberg lär åka över för att "testa lyckan". De är i den åldern helt enkelt.

JFK kommer ju skeppas, det är ju inget snack. Vi kommer få ett tufft år nästa år igen, men det är så det ska vara med framgång. Kommer Rosén och Gynge någonsin kunna leda en förstakedja som tar guld igen? Tveksamt. Skulle snarare plocka ned de till en andrakedja, sedan bygga en ny första.

Klara förluster är ju: EP14, Calof, Karlström, Holmberg och högst troligen Melart med (lär försöka tjäna kosing i KHL en vända)

Ersättningsbara: Koivisto, PA, Erixon, Eronen, Nässén, JFK, Lundberg, Nilsson, Sylve

Försöka förlänga: Drury, Melart, Källgren, Josen, Lundberg (till rätt pris)

---------------------------

Blir det såhär stor spelaromsättning, då lär laget se ut såhär:

x - x - x
x - Rosén - Gynge
Sternborg - Drury - x
Forslund - Josen - Lundberg

Joel - HHA
Melart - Vainio
x - x
x

Källgren
x
---------------------------

Det man kan konstatera, isf, är att det ska i en helt ny förstakedja. Är det dags att Dennis vänder hem? Det kommer krävas mööööe fingerspitzgefühl av dr. Gösser



Det var ju en rejäl humörhöjare det nu på eftermiddagen [emoji35][emoji35][emoji35], NOT


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8504
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » sön dec 20, 2020 4:52 pm

Tänker att det är viktigt med en bra säsongsavslutning och gärna gå till minst semi för att ha fördel i kommande silly. Att komma till en framgångsrik klubb med chans att vinna lockar givetvis. Försvar och målvaktspel ser helt ok ut inför våren. Men vi måste ha mer än en lina som producerar, både Roséns och Holmas linor måste höja sig.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1303
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön dec 20, 2020 6:33 pm

Låter nästan som denna säsongen är över...den är inte halvvägs än. Vi har ett guld att fira först


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8504
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön dec 20, 2020 8:23 pm

Svartvadet skrev:Syftar mer på logiken.

Jag vill ha in honom på Sylvegårds plats. Sylvegård behöver hoppa ner i HA en vända.

Sedan ska, högst troligen, Karlström och Holmberg ersättas med. En tredjekedja med unga, lovande, hungriga lirare från HA är optimalt. Plocka Lööke och Lundin från Timrå, när Dahlén drar till NA - dessa två ihop med Olesen borde kunna producera fint framåt, med bra stabilitet bakåt.


Jaha, du snackar nästa säsong. Då finns det hur mycket plats som helst att fylla.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4872
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » sön dec 20, 2020 8:27 pm

Jag finner det högst osannolikt att vi värvar något mer i år.

Jag ser hellre att Lakers överlever som klubb, än att vi vinner SM-guld denna säsongen. Fyll på med snorvalpar från U16 i värsta fall. Så länge vi inte kvalar nedåt, så spelar det mindre roll.

Detta blir första gången som slutspelet kommer att KOSTA pengar dessutom.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6430
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster