Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tis nov 05, 2019 4:38 pm

Men att ni inte förstår. Hönan säger lite ljummet att det är klappat och klart (vilket är helt jävla absurdum) och alla blir konfunderade och besvikna och fattar ingenting.

PANG Hönan presenterar nya spelare. Nya ratade komplementsspelare till laget...

Hönan gör det IGEN. Han levererar! Vilken HJÄLTE! Det ALFAXAS!

Hönefallosen går rätt igenom taket på Vida och allt är i sin ordning.

Precis så funkar det och har alltid gjort.

(cred till hockeynews för att ni tog er tid och fixade en intervjun med zlat...hönan. måste ha varit svårt med tanke på att vare sig representationssidan, babblarna eller närmedia lycktas med bedriften.)
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tis nov 05, 2019 5:34 pm

Om du anser att finska OS- och VM-spelare enbart är komplement så gratulerar jag. Du MÅSTE bli nästa chief i klubben.

Kraven är enorma när enbart det gottaste från NHL duger åt herrskapet mitt under säsong. Imponerande. Det äts säkert enbart vit albatryffel och regnskogsdagg är det enda som får skölja strupen ute i stugorna.

Kritisk ska man vara. Men att totalt vara verklighetsfrånvänd skadar trovärdigheten.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Lakershjärta71 » tis nov 05, 2019 5:41 pm

Primeau skrev:Koivistos skada lär inte vara så allvarlig, det var mer stukad som i stukat självförtroende jag syftade på ovan:

”Jag gissar att man här i Växjö kan känna igen sig i känslan att det kan vara svårt att studsa tillbaka när man får en dålig start, att det kan vara svårt att hitta rytmen igen, säger Miika Koivisto.”

Jag kan tycka det rimmar lite illa att, om man nu haft en usel start på säsongen någonstans, bryta kontraktet och sedan gå till en klubb som - haft en usel start på säsongen.

En Miika Koivisto i form är så klart en väldigt bra back, vi pratar om en finsk VM- och OS-meriterad back här. Men numera tycks det bara vara spelare som är antingen skadade eller såna vars formkurva pekar neråt, som duon Evertsson & Hall lyckas signa. Detta är alldeles uppenbart, ser man inte detta har klapphatten kanat ner framför ögonen :D :oops:

Det är ju inte första gången de senaste åren som Evertsson börjat värva spelare med stukat självförtroende eller med privata svårigheter och som floppat även i Lakers.
Junttilla, JFK och till viss del Hardt, som inte alls var att känna igen i Lakers.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tis nov 05, 2019 5:42 pm

Ska aldrig mer kritisera skadat gods med finsk anknytning. Ökar trovärdigheten då?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tis nov 05, 2019 5:57 pm

Men vad är det du kritiserar? Att han har en lättare skada? Har du någon uppfattning om honom som spelare?

Koivisto är inte min typ av spelare. Men han är tillräckligt bra för att jag inte ska spy galla över värvningen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis nov 05, 2019 6:03 pm

Kloker skrev:Ska aldrig mer kritisera skadat gods med finsk anknytning. Ökar trovärdigheten då?


Har aldrig fattat vad du menar egentligen eftersom du vevar helt obehindrat. Men någon ska ju göra det också antar jag. Är evertsson fel ut med senaste värvningen eller? Är det skadan? Eller något annat?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tis nov 05, 2019 6:07 pm

Har jag spytt galla? Jag konstaterar bara att Hönan håvar in skadat gods. Att det nu råkar vara en bastubadare kan väl inte jag hjälpa och det är väl där skon klämmer. Vad du tycker om för spelartyper är upp till dig. Brukar vara så.

Ta en finsk pinne med Slagskottet och tagga ner.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis nov 05, 2019 6:25 pm

Kloker skrev:Har jag spytt galla? Jag konstaterar bara att Hönan håvar in skadat gods. Att det nu råkar vara en bastubadare kan väl inte jag hjälpa och det är väl där skon klämmer. Vad du tycker om för spelartyper är upp till dig. Brukar vara så.

Ta en finsk pinne med Slagskottet och tagga ner.


Är är lugnare än rahimi utanför isen om det säger dig något. För att dela ut så mycket slevar är det väl märkligt att du verken ta ta en eller argumenterar för din sak, vad det nu är du svamlar om.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tis nov 05, 2019 6:34 pm

Kloker - Så det var bara ett konstaterande? Ingen kritik? Ok, jag trodde du sågade värvningen.

Detta gäller inte dig, men andra som sågar allt klubben gör. Självklart träffar man då rätt ibland och kan konstatera vad var det jag sa. Men missarna (när klubben lyckas) vill man inte gärna tala om. I en kultur där varje åtgärd får kritik blir en rädslans kultur. Risken finns att man inte gör någonting eftersom allt kastas skit på. Jag personligen är inte perfekt. Och jag räknar inte med att någon annan är det heller. Såtillvida du inte är en Gud så kan du inte med säkerhet spå framtiden. Allt vi gör är kvalificerade gissningar även om vi försöker eliminera osäkerhetsfaktorerna.

Så till Koivisto. Är värvningen ett tjänstefel eller är det en rimlig åtgärd?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13978
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » tis nov 05, 2019 7:22 pm

Varanen, i mina ögon är Koivisto en rimlig och högst nödvändig värvning. Snart en tredjedel av serien spelad och laget ligger på näst sista plats med -12 i målskillnad. Något måste göras, det räcker inte med dessa båda nytillskott - det måste röras om ordentligt i denna surdegen. Vi har långt ifrån sett slutet på detta, men hittills har Real Växjö svarat för ett rejält magplask. Det är dax för hårdare nypor och utrensning, annars får dom aldrig ordning på detta. En seger mot Luleå senast förändrar inte min kravbild.

Nu måste vi ha in spelare som är något alldeles extra, inga fler utfyllnadsspelare. Men sedan, nästa år, så riktigt längtar jag efter att Evert Hall (eller efterträdaren...) värvar en helt normal spelare; en normalstor, normalbegåvad kille som gjord för SHL. Jag vill INTE höra talas om chansningar, spelare som gått skadade men som nu (troligtvis) är hela, jag vill INTE se spelare som dalat och ratats av andra klubbar men som kanske kan få ett uppsving igen. Jag vill INTE heller se att man tar i så det kräks och värvar hit överkvalificerade NHL-spelare á la Versteeg, inga dubbla OS-medaljörer eller vinnare av hela jävla finska skytteligan! Det brukar nämligen ALDRIG bli så bra som det först verkar. Den enda ”fullt normala” värvningen inför årets säsong jag här och nu kan komma på är Marcus Davidsson; en bra spelare, utan några lik i garderoben.

Sen kan VLH i fortsättningen också ge fan i att värva hit s.k återvändare, det blir nämligen heller ALDRIG lika bra som då dom var här första sejouren.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tis nov 05, 2019 8:01 pm

Så återvändaren RR är inte välkommen tillbaka nästa år då...?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » tis nov 05, 2019 8:08 pm

Haha, jo såklart! RR och Joel P är unika, även om dom inte lever upp till skyhöga förväntningar så kommer dom ändå vara tongivande. Dom har dessutom en stark koppling hit, i alla fall RR, till skillnad mot t ex Heikkinnen eller Gynge. Lex Rögle :!:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tis nov 05, 2019 8:12 pm

Varanen skrev:Kloker - Så det var bara ett konstaterande? Ingen kritik? Ok, jag trodde du sågade värvningen

Ett kritiskt konstaterande.

Jag satte mina ord på Hönans värvningsstrategi. Att det nu visar sig vara en SKADAD skeppad finne som blev Hönans första panikfångst kan jag inte hjälpa. Vad denne Sisudiamant har på sitt CV bryr jag mig inte om. Det är här och nu som gäller. Jag förstår inte hur du kan lacka ur för ren Galla-fakta.

Junttila, har inte han också representerat Finland i Världsturneringar och OS?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » tis nov 05, 2019 8:16 pm

PS. Tror det kallas Klubbhjärta :whistle:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis nov 05, 2019 8:52 pm

Minhockey: ”Lakersback klar för Dynamo Moskva”.

Jag var helt säker på att det var Bodie, men så är det Yegor Alanov i J20... Snygg rubrik iaf!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis nov 05, 2019 9:19 pm

Varför tror folk att Bodie är på väg bort just nu? Bara för att Sanny skrev något om det eller finns det mer?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis nov 05, 2019 9:23 pm

Jag hoppas nog mest det, men tycker också att det är ohållbart att ha honom utanför specialteams när han har en bit över 200k i månaden. Det svåra är väl dock att hitta ett lag som vill ha honom.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » ons nov 06, 2019 5:47 pm

Jag hade förhoppningar om 16 st nya spelare inför denna säsongen. ”Det är omöjligt, Det går aldrig, Man måste ha en stomme kvar” osv osv. Det blev 12 st.

Tyvärr verkar typ 10 st av dessa vara riktiga floppar, hoppas det rensas rejält framöver!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » ons nov 06, 2019 6:09 pm

Primeau skrev:Jag hade förhoppningar om 16 st nya spelare inför denna säsongen. ”Det är omöjligt, Det går aldrig, Man måste ha en stomme kvar” osv osv. Det blev 12 st.

Tyvärr verkar typ 10 st av dessa vara riktiga floppar, hoppas det rensas rejält framöver!


Det finns alltid risker med att byta ut stora delar av truppen, vilket vi nu fått erfara. Samtidigt var vi i ett läge där den gamla stommen inte längre presterade i riktning med klubbens målsättning.

Att arbeta med en spelartrupp måste vara långsiktigt och kontinuerligt. Drömläget är att det bara finns en "naturlig" omsättning på spelare (5-6 st) i slutet av en säsong och att juniorlaget i större utsträckning skickar upp spelare som får och tar chansen på allvar.

Med det sagt tycker jag nog att vi inte ska slänga in massa nya spelare den närmsta månaden. Vänta till efter jul och se om försvaret nu är stabiliserat med två finnar. Dessutom verkar produktionen på forwards också sakteliga öka. Risken med att värva nu är att de som finns tillgängliga är spelare som inte kan lyfta truppen, rejects och halvskadade. Shinnimin var visserligen ett lyckat reject för 2 år sedan.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Baker » ons nov 06, 2019 8:16 pm

Har inga problem i sig att byta ut ett gäng misslyckade spelare men mot vad? Marknaden för tillfället består av hslvskadade och misslyckade knektar. Alltså samma som hos oss. Felet gjordes givetvis under silly. Det är få det finns spelare på marknaden, där har Evert misslyckats totalt i år igen. Som någon skrev måste det upp några från j 20 varje år för att lägga krut på en vass topp.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » ons nov 06, 2019 10:59 pm

Alltså Gynge och Shinnimin och JFK måste vara 3 av de mest överskattade spelarna i hela SHL under denna hösten. Om man snackar poängmässigt.
Sen börjar man undra lite vad Dynamo ser i vår Tysk/Rysske J20 back som inte Evertsson ser. Något är det ju med tanke på att man värvar honom. Tycker det är tråkigt att Evertsson inte kan ha en hel femma med bara juniorer i som spelar varje match och som utvecklas i A-laget. Men känslan är att det aldrig kommer ske sålänge vi har Evertsson som sportchef.
Senast redigerad av Stupet ons nov 06, 2019 11:04 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » ons nov 06, 2019 11:02 pm

Håller med! Tycker vi ska riva kontraktet på alla tre.

De håller inte i HA ens
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » ons nov 06, 2019 11:08 pm

Sa inget om att vi skulle riva kontrakten. Men med tanke på hur högt dom stod i kurs inför säsongen så känns dom överskattade. Alla trodde att Gynge återigen skulle vara vår 40 poängspelare.
JFK skulle vara så bra så att han skulle platsa i Boston.
Och Shinnimin skulle fortsätta vara den som kryper under skinnet på motståndarna. Vad har vi fått?
Tycker det är lite kul att läsa din överdrivna åsikt svartis.
Bara för att man tycker att dom har varit överskattade i höst betyder väl inte det att kontrakten ska rivas och att dom inte änns platsar i HA eller? Patetiskt!!
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons nov 06, 2019 11:14 pm

Stupet skrev:Sa inget om att vi skulle riva kontrakten. Men med tanke på hur högt dom stod i kurs inför säsongen så känns dom överskattade. Alla trodde att Gynge återigen skulle vara vår 40 poängspelare.
JFK skulle vara så bra så att han skulle platsa i Boston.
Och Shinnimin skulle fortsätta vara den som kryper under skinnet på motståndarna. Vad har vi fått?


Du kan ha svaret i Emil Pettersson? Väldigt mycket gnäll på honom vilket få här inne kanske glömt eller ignoreraR för att gnälla vidare på andra nu när 14 levererar. Kan väl klart ha fel här men säsongen är inte över än.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons nov 06, 2019 11:44 pm

Svartvadet skrev:Håller med! Tycker vi ska riva kontraktet på alla tre.

De håller inte i HA ens


Jag tror inte JFK är en stjärna i allsvenskan just nu faktiskt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tor nov 07, 2019 12:22 pm

Nej JFK är ett stort mysterium.
Boston säger själva att han är pågång att vara en given spelare i deras NHL lag.
Sen kommer han hem pga familjeskäl. Det man undrar över är vad det är som är problemet hemma med tanke på att han är totalt under isen i match efter match. Håller inte änns för WHL i nuläget.
Sen ska man oxå komma ihåg det att han inte spelat speciellt många matcher i SHL innan han drog över atlanten. Mindre is kanske passar honom bättre än större för det är iaf något som inte stämmer.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tor nov 07, 2019 12:25 pm

Han har sett allmänt nere vid intervjuer och hans blick är halvt frånvarande men jag tror han kommer bli sitt vanliga jag efter Jul. Finns ingen i laget med så mycket potential som honom.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tor nov 07, 2019 11:51 pm

Förvisso bara statistik men lite intressant ändå.

Speglar lite den känslan jag har (ex dif-matchen där vi spelade ut dif totalt men blev bestulna på poäng)

https://hockeynews.se/articles/11301/
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » fre nov 08, 2019 9:23 am

Lätta pengarBild
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » lör nov 09, 2019 3:28 am

Med tanke på Evertssons två senaste års värvningar där backsidan och en del forwards i år inte håller för SHL så kanske det är dags att gå skilda vägar. Skulle mycket gärna se Per Kenttä som ny sportchef efter Evertsson.
Tyvärr är det antagligen som vanligt i denna klubben att alla ledare sitter hur säkert som helst även om vi hamnar sist i årets SHL och skulle klara kvalet.
Känslan är att det måste in lite nytt blod i klubben.
Plocka bort Thermell tex för ända sen han kom in så har spiralen gått väldigt mycket neråt. Och plocka istället in någon som inte är bästis med någon av Sam eller Hellgren.
Sen skulle jag även kunna tänka mig att plocka bort Evertsson.
Både Andren och Fasth är 2 av de absolut sämsta målvakterna i hela ligan just nu. Om man kollar stats. Men trots detta så verkar det inte som att Evertsson kollar efter en ny målvakt.
Även om backsidan skulle bli övergående bättre nu fram till jul så spelar det ingen roll om vi inte har någon målvakt som håller tätt bakåt. Bägge står på utgående kontrakt och som läget är nu så vill jag iaf inte se någon förlängning med någon av dom.
Nästa år vill jag se Eliasson som andra målvakt och sen en ny toppmålvakt som 1:a. Så varför inte börja söka efter honom redan nu?
Jag hoppas att det lossnar för våra målvakter annars kommer denna säsongen bli återigen kort eller så kommer den bli mycket mycket lång med kval mot ett riktigt bra Björklöven. Och jag tror inget lag i SHL vill möta killarna från Umeå i ett kval.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » lör nov 09, 2019 10:15 am

Stupet skrev:Med tanke på Evertssons två senaste års värvningar där backsidan och en del forwards i år inte håller för SHL så kanske det är dags att gå skilda vägar. Skulle mycket gärna se Per Kenttä som ny sportchef efter Evertsson.
Tyvärr är det antagligen som vanligt i denna klubben att alla ledare sitter hur säkert som helst även om vi hamnar sist i årets SHL och skulle klara kvalet.
Känslan är att det måste in lite nytt blod i klubben.
Plocka bort Thermell tex för ända sen han kom in så har spiralen gått väldigt mycket neråt. Och plocka istället in någon som inte är bästis med någon av Sam eller Hellgren.
Sen skulle jag även kunna tänka mig att plocka bort Evertsson.
Både Andren och Fasth är 2 av de absolut sämsta målvakterna i hela ligan just nu. Om man kollar stats. Men trots detta så verkar det inte som att Evertsson kollar efter en ny målvakt.
Även om backsidan skulle bli övergående bättre nu fram till jul så spelar det ingen roll om vi inte har någon målvakt som håller tätt bakåt. Bägge står på utgående kontrakt och som läget är nu så vill jag iaf inte se någon förlängning med någon av dom.
Nästa år vill jag se Eliasson som andra målvakt och sen en ny toppmålvakt som 1:a. Så varför inte börja söka efter honom redan nu?
Jag hoppas att det lossnar för våra målvakter annars kommer denna säsongen bli återigen kort eller så kommer den bli mycket mycket lång med kval mot ett riktigt bra Björklöven. Och jag tror inget lag i SHL vill möta killarna från Umeå i ett kval.


Godmorgon - sovit i nån vecka eller två...? ;)

http://www.minhockey.se/article/uppgift ... y-malvakt/
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » lör nov 09, 2019 2:07 pm

Toppmålvakt pratar jag om. Johan Gustafsson är ingen toppmålvakt. Kolla in statsen från i år. 8 matcher och typ 85% i räddningar i Tyskaligan. Isf kan vi lika gärna behålla det vi har. Blir ju knappast bättre ändå. Ska vi isf ha 3 målvakter som håller 85-89% i räddningar? Nej tack!! Hade hellre sett att man kollar efter Justin Pogge eller Alexander Salak. Men Växjö kanske inte är så attraktivt att gå till längre.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör nov 09, 2019 3:04 pm

Det känns ganska säkert att Fasth lägger vanten på hyllan efter säsongen. The End of an Era.

Andrén? Han håller knappt. Blev alldeles för upphajpad efter SM-Guldet.

Vill se en ny uttalad etta, med Eliasson som back-up. Eliasson har en riktigt hög potential, men behöver bli lite vassare utmed isen.

I övrigt kunde man läsa att Höken "tror inte att JFK fullföljer sin säsong i Växjö". Är det någon väldigt nära släkting som är sjuk, då kan jag förstå att hans fokus inte är 110%.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » lör nov 09, 2019 3:09 pm

När det gäller Johan Gustavsson så håller jag med dig. Han har inte varit över 90% många säsonger över huvudtaget. Troligtvis är det ett tillfälligt intresse pga av svag marknad? Men jag tycker inte JG är någon bra målvakt. Pogge är ju tvärtom, har inte många säsonger under 90%.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör nov 09, 2019 4:18 pm

Får man drömma lite så vore ju Jonas Enroth nära på perfekt
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster