Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön mar 15, 2020 11:01 am

Nu är det inte åldern jag är bekymrad över. Selänne skötte sig fint i NHL vid 43 års ålder, Larionov dominerade i NHL vid 45 års ålder och Jagr var tvungen att sluta för att inte skämma ut kidsen i 100-101 års ålder. Utan det är mer en fråga om formen. Vi har haft en trupp där nästan alla varit ur slag mest hela tiden. Men är det enbart utlänningskvoten och att RR hade utgående kontrakt som gjorde att han inte tog plats så är det inga bekymmer. Men som vi nu lärt oss - verkligheten går före önsketänkande.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14039
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » sön mar 15, 2020 12:52 pm

Varanen skrev:Nu är det inte åldern jag är bekymrad över. Selänne skötte sig fint i NHL vid 43 års ålder, Larionov dominerade i NHL vid 45 års ålder och Jagr var tvungen att sluta för att inte skämma ut kidsen i 100-101 års ålder. Utan det är mer en fråga om formen. Vi har haft en trupp där nästan alla varit ur slag mest hela tiden. Men är det enbart utlänningskvoten och att RR hade utgående kontrakt som gjorde att han inte tog plats så är det inga bekymmer. Men som vi nu lärt oss - verkligheten går före önsketänkande.


RR sa i en intervju till SMP att han inte presterat tillräckligt bra på slutet och därför blev petad. Alltså, petad i förhållande mot utlänningskvoten. De prioriterade de andra importerna. Första halvan av säsongen gick bra för honom men sedan kom en liten svacka. Problemet är att i Ryssland konkurrerar han med de andra importerna om speltid samtidigt som övriga laget. I Sverige hade han fått fortsatt förtroende och tagit sig ur svackan. När han väl fick chansen var det inte i samma utsträckning där han gör sig bäst. Tekningar i offensiv zon samt PP, därmed försvann produktionen.

Är inte så orolig att RR skulle tappat i kvalitet, det enda som kan oroa är om mentaliteten i Lakers trupp finns kvar och han dras med i den.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1298
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön mar 15, 2020 2:32 pm

Då vara den här skitsäsongen officiellt över! Vi blev möjligtvis snuvade på guldet 19/20.

Dax att fokusera på silly season. :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » sön mar 15, 2020 3:06 pm

Förläng med Skager och sparka resten - eller?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön mar 15, 2020 3:31 pm

Mmm...det skulle göra nästa säsong (som ändå inte kan spelas förrän kanske januari 2021) rätt kostnadseffektiv. Snacka om att Skager skulle få personlig tillsyn. En hel organisation som bara har till uppgift att utveckla honom maximalt. :lol:

Om vi tittar på de som inte har kontrakt så vill jag förlänga med:

1. Holmberg
2. Lundgren
3. Kids efter omdöme ex Skager

Spelare som jag inte vill förlänga med (utan prioriteringsordning):

1. Transorna
2. Horák
3. Bohm
4. Högberg
5. Rahimi (om Melart stannar)
6. Lundberg
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14039
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » sön mar 15, 2020 3:38 pm

Varanen skrev:Mmm...det skulle göra nästa säsong (som ändå inte kan spelas förrän kanske januari 2021) rätt kostnadseffektiv. Snacka om att Skager skulle få personlig tillsyn. En hel organisation som bara har till uppgift att utveckla honom maximalt. :lol:

Om vi tittar på de som inte har kontrakt så vill jag förlänga med:

1. Holmberg
2. Lundgren
3. Kids efter omdöme ex Skager

Spelare som jag inte vill förlänga med (utan prioriteringsordning):

1. Transorna
2. Horák
3. Bohm
4. Högberg
5. Rahimi (om Melart stannar)
6. Lundberg

Håller med dig om de flesta. Dock ser jag en plats i laget för Horak och Lundberg till rätt pris. Horak har varit vår främsta och mest jämna spelare offensivt. Att ligga stabilt på 30-35 poäng i SHL är faktiskt bra. Lundberg fyller också en roll i tredje/fjärde men då ska han också inte ha mer betalt än så. Och eftersom han fick ett A mitt i säsongen tror jag att Evert jobbar på en förlängning.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1837
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön mar 15, 2020 3:43 pm

Håller med om att Horák är en bra spelare, men (kanske utanför hans kontroll) så har ingen enhet bildats runt honom. Ingen magi innebär att vi måste försöka med någon annan alternativt byta headcoach. Och coach Hallam sitter säkert så därför måste Horák bytas mot någon som passar coachen bättre. Här pratar vi inte om någon juniorplats.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14039
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön mar 15, 2020 4:15 pm

Glömde nämna att jag inte vill förlänga med Fasth och Andrén.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14039
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav västrastå » sön mar 15, 2020 4:42 pm

Har Koivisto o Melart kontrakt? Annars tycker jag man ska förlänga med båda + Horak, Lundberg, Lundgren & Holmberg. Sedan försöka lösa JFK och möjligtvis EP
västrastå
Forumentusiast
 
Inlägg: 484
Blev medlem: sön mar 27, 2016 12:34 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön mar 15, 2020 4:43 pm

Det dyraste blir att bli av med 14, 10 och 22


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8488
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » sön mar 15, 2020 5:21 pm

10 försvinner aldrig. JFK kommer göra det, Pettersson tror jag faktiskt stannar. Dels för att han pratat öppet om motgångar och vill motbevisa de samt att Lakers nog hoppas på en liknande tillbakastuds som Rosén hade för 6-7 säsonger sedan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1837
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön mar 15, 2020 5:53 pm

Person skrev:10 försvinner aldrig. JFK kommer göra det, Pettersson tror jag faktiskt stannar. Dels för att han pratat öppet om motgångar och vill motbevisa de samt att Lakers nog hoppas på en liknande tillbakastuds som Rosén hade för 6-7 säsonger sedan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ska vi bygga en kreativ kedja på 14 och 10 kommer nästa säsong och bli lika körd som denna. Troligen värre


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8488
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » sön mar 15, 2020 6:08 pm

Ny - Rosén - Gynge
Shinnimin - Emil - Ny
Karlström - Holmberg - Sylvegård
Ny - Josen - Nilsson
Skager

Melart - Koivisto
Joel (drömma går) - Lundgren
Ny - Andersson
Erixon/Svensson

Källgren/Eliasson (alt. låta Eliasson vara utlånad ett år till, värva ny)

JFK, Davidsson (lever han ens?), Högberg, Rahimi, Bohm, Fasth, Andrén, Bailey, Horak, Paulsson, Mickflicker och Lundberg - tack för gamla minnen.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön mar 15, 2020 6:09 pm

'RAZZ' ser jag gärna i en 2:a el 3:e just för att jag (rätta mig om jag har fel) alltid uppfattat honom som habil tvåvägsspelare som lyfter spelet och hela laget, gör sina poäng och ibland viktiga - men ingen poängmaskin. I 1:a line vill jag alltid ha en spruta. Men visst, i dagens moderna hockey är kanske skillsen inte fullt så segregerade som förr utan korsbefruktning över linorna behövs för versatilitet och slagkraft.

Blir oerhört intressant att följa 'sillyn' i år. Ramarna är en enda anomali. Vi vet inte hur klubbarnas ekonomi kommer se ut (el sponsorernas). Det gäller inte bara för SHL utan även KHL, NLA och DEL. Lägg till samhällsrestriktioner och allmän omvärldsoro. I klarhet: Hur påverkar det spelarmarknaden och internationella transfers? I vad mån finns vilja, möjlighet och incitament till migration över ligorna - både ur europeisk klubb- och spelarkohort?

Ingen vet ännu.

Vi skall komma ihåg att denna epidemi väntas bli långdragen, september-oktober ligger relativt sett, alldeles runt hörnet.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1627
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön mar 15, 2020 6:36 pm

Problemet är att pandemin kanske återvänder i höst. Det är inte så att denna våg håller sig fram till premiären, men den kan komma tillbaka. Tyvärr då också eventuellt farligare. Men vi kan inte sluta leva ett så normalt liv vi kan på grund av det. Så tills andra besked ges kommer jag utgå ifrån att nästa säsong genomförs på ett eller annat sätt. Silly är bland det roligaste jag vet. Och kan inte live hockey spelas så får vi tokhaussa hockey som e-sport. Jag VÄGRAR leva ett liv utan hockey, om det så bara är pixlar på en skärm.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14039
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön mar 15, 2020 6:45 pm

Svartvadet skrev:Ny - Rosén - Gynge
Shinnimin - Emil - Ny
Karlström - Holmberg - Sylvegård
Ny - Josen - Nilsson
Skager

Melart - Koivisto
Joel (drömma går) - Lundgren
Ny - Andersson
Erixon/Svensson

Källgren/Eliasson (alt. låta Eliasson vara utlånad ett år till, värva ny)

JFK, Davidsson (lever han ens?), Högberg, Rahimi, Bohm, Fasth, Andrén, Bailey, Horak, Paulsson, Mickflicker och Lundberg - tack för gamla minnen.
Ett dödsdömt lag, jag har sett vad jag behöver av 14 och 10. Ska de solka ner våra två konstruktiva kedjor igen ger jag upp på förhand.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8488
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön mar 15, 2020 6:47 pm

Varanen skrev:Problemet är att pandemin kanske återvänder i höst. Det är inte så att denna våg håller sig fram till premiären, men den kan komma tillbaka. Tyvärr då också eventuellt farligare. Men vi kan inte sluta leva ett så normalt liv vi kan på grund av det. Så tills andra besked ges kommer jag utgå ifrån att nästa säsong genomförs på ett eller annat sätt. Silly är bland det roligaste jag vet. Och kan inte live hockey spelas så får vi tokhaussa hockey som e-sport. Jag VÄGRAR leva ett liv utan hockey, om det så bara är pixlar på en skärm.


Matchen mot FBK utan publik kanske blev den sista matchen man såg. Nu är det slut. RR flyttar hem och tar jobb på Ica-lager. Vida byggs om till ridhus.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8488
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön mar 15, 2020 6:50 pm

Självklart skall vi prospektera för hockey as usual så snart som möjligt. Jag menar bara att förutsättningarna för spelaromsättningen kommer skilja sig givet epidemiologi och socioekonomi.

Ingen verkar veta ännu om covid-19 är säsongskänsligt, men genomet för viruset verkar enligt uppgift mer stabilt jämfört influensasträngar. Vilket är bra för då minskar risken för mutation till mer patogena former, och det blir lättare att få fram ett effektivt vaccin. Men ingen vet ju säkert än.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1627
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön mar 15, 2020 7:07 pm

3 frågor jag vill ha svar på innan jag uttalar mig om laget 20/21

1. Gynges skada. Är den på riktigt och kan den läka eller går den att lösa med operation eller inte?
2. Cmore sänker priset och kommer säkert kräva ersättning för avtalet? Både reklam och abbonemamgsintäckter påverkas. Påverkar det summan Växjö får av SHL? Minskad publik och uteblivet slutspel minskar intäkter med miljoner. Hur påverkar det spelarbudgeten 20/21?
3. Kommer säsongen 20/21 starta som det är tänkt. Annars kan det vara rimligt att börja med ett billigare lag tills man vet säkert eller ha klausuler eller resultatbaserade kontrakt.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » sön mar 15, 2020 7:11 pm

Svartvadet skrev:Ny - Rosén - Gynge
Shinnimin - Emil - Ny
Karlström - Holmberg - Sylvegård
Ny - Josen - Nilsson
Skager

Melart - Koivisto
Joel (drömma går) - Lundgren
Ny - Andersson
Erixon/Svensson

Källgren/Eliasson (alt. låta Eliasson vara utlånad ett år till, värva ny)

JFK, Davidsson (lever han ens?), Högberg, Rahimi, Bohm, Fasth, Andrén, Bailey, Horak, Paulsson, Mickflicker och Lundberg - tack för gamla minnen.


Att ha kvar 14 och 10 är sannerligen en chansning. Kanske är det lika dyrt och chansartat att bryta kontraktet dock. Förmodligen blir de kvar båda två, frågan är vad vi kan förvänta oss? Kommer RR tillbaka hoppas man att glädjen i Gynges spel gör att han höjer sig. 14 ser jag ingenting hos, han har haft hela säsongen att visa fragment av skicklighet och bra spel men inte lyckats...

Jag vill att man vågar gå in med mod på våra juniorer. Skager bör testas i 10 matcher högt upp i rangordning, topp 2-inorna. Svensson ska var en av 7-8 backar, Thomasson in i fjärde med Josen och Nilsson. Det måste in en back på EHT nivå samt en forward på EHT-nivå.

Linan med Karlström-Holmberg-Sylvegård har varit vår 1:a lina efter nyår. De ska få fortsatt förtroende att leda laget som en av två topplinor.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1298
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » sön mar 15, 2020 7:11 pm

vlk skrev:
Svartvadet skrev:Ny - Rosén - Gynge
Shinnimin - Emil - Ny
Karlström - Holmberg - Sylvegård
Ny - Josen - Nilsson
Skager

Melart - Koivisto
Joel (drömma går) - Lundgren
Ny - Andersson
Erixon/Svensson

Källgren/Eliasson (alt. låta Eliasson vara utlånad ett år till, värva ny)

JFK, Davidsson (lever han ens?), Högberg, Rahimi, Bohm, Fasth, Andrén, Bailey, Horak, Paulsson, Mickflicker och Lundberg - tack för gamla minnen.
Ett dödsdömt lag, jag har sett vad jag behöver av 14 och 10. Ska de solka ner våra två konstruktiva kedjor igen ger jag upp på förhand.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skulle nog hellre se Horak än EP och sen kan vi behålla Lundberg - annars är jag enig!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3301
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » sön mar 15, 2020 7:26 pm

Det kommer kosta rejält med para att bryta avtalen med Gynge och Emil.
De vet båda att de inte kommer få i närheten av den degen vi betalar idag.

Jag tycker fortfarande vi bör göra ett försök på Norbe innan han signar vidare med HV. Frågan är ju med - hur länge orkar C. Rosén kriga på i AHL? Ett år till med VLH, sedan KHL kanske? Samma gäller ju Philip Holm, som inte heller gjort någon succé i AHL/NLA...

Nick Ebert var en otroligt bra back i Örebro i mina ögon - kan vi locka över honom hit? Har inte rosat marknaden i AHL direkt.

Marcus Krüger hade man ju gärna offrat högerarmen för, kanske båda armarna för André Pettersson. Om vi fortsätter i den melankoliska drömvärlden - Teemu Hartikainen. Lite doldis, men älskar hans spel. En Lundberg med offensiv.

Tror tyvärr att det blir svångremmen som gäller kommande säsong. Vi har haft enorma utgifter under året, lägg till TV-pengarna som lär minska (om de gör avdrag för slutspelet i år) samt publikintäkter för sista matchen+slutspel.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön mar 15, 2020 7:33 pm

Om vi verkligen utgår från att vi är det bottenlag vi är utan eget spel så kan vi ta sikte mot att bli ett mittenlag. Vi måste inse hur fel detta bygge var. För lite spets, för många hänghuvuden och för dåligt ledarskap.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8488
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » sön mar 15, 2020 7:52 pm

C, Rosén sitter med ett avtal värt en del dollars ett år till. Därför gör han nog ett sista år/försök att ta sig in i finrummet. Därefter är det inte omöjligt att han mellanlandar.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1298
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön mar 15, 2020 7:54 pm

En sak vet vi: Recession i ekonomin kommer slå lika över samtliga europeiska elitklubbar. Det gör att vi - i relativa termer - kommer kunna ställa en lika slagkraftig rooster på banan som tidigare år. Vi har mindre att handla för i ligan, men vi skall komma ihåg att högst troligt kommer KHL och NLA också hålla i svångremmen i tider av oro. Färre och mindre sockrade erbjudanden från utlandet kommer landa på SHL:s toppspelares bord, och enskilda svenska spelare ute i Europa och Nordamerika kan vara mer benägna att flytta hem, med närhet till familj och trygghet i hemlandet.

Vi kan därmed bli mindre dränerade på klass, och allt är således inte nattsvart.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1627
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön mar 15, 2020 7:57 pm

Towen skrev:En sak vet vi: Recession i ekonomin kommer slå lika över samtliga europeiska elitklubbar. Det gör att vi - i relativa termer - kommer kunna ställa en lika slagkraftig rooster på banan som tidigare år. Vi har mindre att handla för i ligan, men vi skall komma ihåg att högst troligt kommer KHL och NLA också hålla i svångremmen i tider av oro. Färre och mindre sockrade erbjudanden från utlandet kommer landa på SHL:s toppspelares bord, och enskilda svenska spelare ute i Europa och Nordamerika kan vara mer benägna att flytta hem, med närhet till familj och trygghet i hemlandet.

Vi kan därmed bli mindre dränerade på klass, och allt är således inte nattsvart.
Sen vet vi inte hur Coronasutiationen ser ut i olika länder i höst, skulle Ryssland ha stora mörkade problem då lär inte KHL få lätt att signa spelare


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8488
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » sön mar 15, 2020 8:13 pm

Aleks skrev:C, Rosén sitter med ett avtal värt en del dollars ett år till. Därför gör han nog ett sista år/försök att ta sig in i finrummet. Därefter är det inte omöjligt att han mellanlandar.


Hade helt glömt att han satt på ett en-vägs i NHL!

Då kan han avskrivas helt.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön mar 15, 2020 9:02 pm

Ni verkar långt framme och få ekonomiska frågeställningar.
En annan sak som ni inte beaktar är att det kan bli lockout den 15 September I NHL även om spelarna sagt att de inte vill omförhandla avtalet.

Kan vara bra att ha 14 om vi då också vill ha 40. Säger inte att blir så men kan vara bra att ha lite plats.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » sön mar 15, 2020 10:37 pm

Viktigast är att förlänga med Pontus Holmberg.

Killen hade +18(!!) i detta soplaget. Han var alltså femma i hela SHL med den statistiken.
Jämför med Gynge, som hade smått imponerande -19.

Blir så tydligt när man radar upp topp fem och botten fem:

1. Holmberg +18
2. Melart +15
3. Koivisto +8
4. Josefsson +8
5. Karlström +7

1. Gynge -19
2. Högberg -14
3. Horak -13
4. Pettersson -10
5. Bailey -8
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » sön mar 15, 2020 10:55 pm

Ge Holmberg ett fett 3-års kontrakt och låt Skager gå samma väg, sakta men säkert. Vi snackar 2 pojkar med otroligt spelsinne.

Vi måste ha in någon Juhani Tyrväinen eller Ilomäki.
Jag tror inte på Lundberg mer, ibland riktigt bra men ibland inte och väldigt skadebenägen. Samma med Fasth, hans kropp håller inte genom en helt slutspel. Tycker han skadar sig på slutet av säsongerna. Men Fasth och Källgren känns som ett perfekt par. Andrén hade ingen hög högstanivå utan en ok shl-målvakt.

Sedan ett par spelare som KAN göra mååål. Inte svårare än så [emoji16]

Men den här säsongen gräver nog djupa hål i egna kapitalet så det kommer nog bli en massa chansningar åter igen. Eller satsas det på Juniorer kanske?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön mar 15, 2020 11:17 pm

Blir det någon del x från sportchefen som snackar ner säsongen och kanske lite inblick i hur spelartrupp/budget kan påverkas 20/21

Absolut att skager ska få fler chanser. Men han måste lära sig att släppa pucken. Just nu kör han i 110 rakt in i motståndare utan att riktigt utnytta farten och skaffa sig yta.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån mar 16, 2020 11:46 am

Ordförande Arvsell nämner en stark ägare som står bakom klubben i intervjun för SMP. Vem/vilka är det som avses?

Sedan är det nästan patetiskt när SMP tjabbar om förbundets ansvar för SHL. SHL har själva valt att ha så lite med förbundet att göra som möjligt av ekonomiska skäl. Man vill helt enkelt ha hela kakan. Nu när den kakan ser ut att bli mindre så vill man att kidsen i distrikten ska sälja lotter för SHL-klubbarna. Kom igen! Förbundet har knappt råd att skicka lag till officiella turneringar. Och inte blir det bättre av att inkompetensen är (har varit?) enorm. Förbundet gick back när man hade VM 2 år i rad tillsammans med Finland. Finska förbundet gick däremot enormt med plus. Folk borde nog åtalats för det fiaskot, men som vanligt tystades allt ner.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14039
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån mar 16, 2020 12:05 pm

Varanen skrev:Ordförande Arvsell nämner en stark ägare som står bakom klubben i intervjun för SMP. Vem/vilka är det som avses?

Sedan är det nästan patetiskt när SMP tjabbar om förbundets ansvar för SHL. SHL har själva valt att ha så lite med förbundet att göra som möjligt av ekonomiska skäl. Man vill helt enkelt ha hela kakan. Nu när den kakan ser ut att bli mindre så vill man att kidsen i distrikten ska sälja lotter för SHL-klubbarna. Kom igen! Förbundet har knappt råd att skicka lag till officiella turneringar. Och inte blir det bättre av att inkompetensen är (har varit?) enorm. Förbundet gick back när man hade VM 2 år i rad tillsammans med Finland. Finska förbundet gick däremot enormt med plus. Folk borde nog åtalats för det fiaskot, men som vanligt tystades allt ner.

Fick också den tanken, vadå för jävla ägare? Det är väl förfan inte en person/grupp som äger hela föreningen! Varför sitter en person på ordförandeposten om man har noll intresse för svensk hockey och föreningslivet? För det citatet misstolkas ju sjukt lätt utifrån inkompetensen hos henne.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1837
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » mån mar 16, 2020 12:59 pm

Det är väl 49%-regeln hon syftar på?

Där finns det väl en herrans massa deg ännu
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » mån mar 16, 2020 1:24 pm

Tror nog hon syftar på SUSAB. Dom är väl största ägare utanför klubben, och har väl ganska rejäla muskler.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16437
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot] och 13 gäster