Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tis mar 10, 2020 2:06 pm

Sålänge Evertsson sitter kvar som sportchef/boss så kommer inte det ske innan 2050.
Växjö måste nog vara ett av de mest meningslösaste lagen att gå till som junior. Till 99,9% så spelar det ingen roll hur bra du är i J20 eller vilka framsteg du tar för du kommer ändå aldrig få ett A-kontrakt med denna klubben. Betydligt större chans i Hv71 eller Rögle eller någon annan av våra motståndare i SHL.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis mar 10, 2020 2:25 pm

Stupet skrev:Sålänge Evertsson sitter kvar som sportchef/boss så kommer inte det ske innan 2050.
Växjö måste nog vara ett av de mest meningslösaste lagen att gå till som junior. Till 99,9% så spelar det ingen roll hur bra du är i J20 eller vilka framsteg du tar för du kommer ändå aldrig få ett A-kontrakt med denna klubben. Betydligt större chans i Hv71 eller Rögle eller någon annan av våra motståndare i SHL.


Det du säger är inte sant, men klart att det kan bli bättre.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » tis mar 10, 2020 3:59 pm

davvee skrev:
DeLarge skrev:Vem fan bryr sig om egna produkter? Är ju den mest överskattade termen någonsin.

skrämmande.


Varför är det skrämmande? Det handlar om att vinna och ställa det bästa laget på isen. Hoppas du inte följer NHL, tror inte att supportrar i Nordamerika gråter över att sitt lag från exempelvis Florida inte har några "EGNA PRODUKTER" på isen.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1072
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tis mar 10, 2020 4:58 pm

Om vi nu lägger spelarsidan åt sidan för en sekund och spekulerar kring ledarsidan. Hur blir det där? Sam vill jag ha kvar. Han kan ju inte hjälpa att tändstiften till motorn han fått är slut. Men envåldshärskaren Henrik Evertsson (som har misslyckats kapitalt de två senaste säsongerna med RÅGE), Tobias Thermell och Fredrik Hellgren vad händer här?

Svågerpolitik rockar inte och miljöombyte förnöjer, eller?

Personligen så har jag inga nya namn som ersättare på rak arm. Men nog fan är det på tiden att det kommer in lite nytt blod, nytt tänk och rör om i den här Kamrat-swingers-grytan.

(...kan ju vara en känslig frågeställning för alla medhållstyckare...)
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tis mar 10, 2020 5:37 pm

vlk skrev:
Stupet skrev:Sålänge Evertsson sitter kvar som sportchef/boss så kommer inte det ske innan 2050.
Växjö måste nog vara ett av de mest meningslösaste lagen att gå till som junior. Till 99,9% så spelar det ingen roll hur bra du är i J20 eller vilka framsteg du tar för du kommer ändå aldrig få ett A-kontrakt med denna klubben. Betydligt större chans i Hv71 eller Rögle eller någon annan av våra motståndare i SHL.


Det du säger är inte sant, men klart att det kan bli bättre.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Det kan absolut bli mycket bättre men det finns INGET lag som ens är i närheten av att ha 8 egna produkter i A-laget!

Närmast är lhc med 4, hv har 3. Dif har 0...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tis mar 10, 2020 6:55 pm

Jag hade gärna sett att man byter ut både Evertsson och Thermell.
Tittar man på de 2 senaste säsongerna där Thermell har haft hand om både forwards och PP så ser alla att det inte har funkat för 5 öre. Har många gånger sett rent bedrövligt ut på denna nivån. Samma gäller Evertsson som jag tycker har tappat all verklighetsuppfattning. Ända sen han Joel Persson och Elias försvann så har det blandats ordentligt mycket bland spelarna. Känslan är att Evertsson tror att han kan göra poängspelare av vilken spelare som helst. Vilket vi har sett inte funkar alls. Dessutom så tar han sånna extrema felbeslut hela tiden.
Varför tog msn tex in Erik Källgren?
Varför höjde han Lucas Söderlund till skyarna när man i slutänden inte änns gav honom en chans?
Varför kickade man en av dom spelarna som verkligen tog för sig i år samtidigt som dom överbetalda föredetingarna inte levererade ett skit. Pratar om Cederqvist.
Varför uttalar sig Evertsson om att man inte behöll Kiskkinen pga hans skadeproblematik när man i samma veva plockar i en Gynge som var skadad hela förra året och även detta året?
Frågorna är många och jag tycker att Evertsson själv har satt sig i situationen att har gått från att vara en av landets bästa till en av alla andra.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tis mar 10, 2020 7:04 pm

Men Källgren har ju förklarats tidigare. Båda våra keepers var skröpliga just då och man visste inte hur allvarligt. En klubb på elitnivå måste ha minst en kurant mv. Om man inte vill köra med zamboniföraren som är så populärt. Källgren är dessutom en bra målvakt som jag är glad vi knutit till oss.

Bara för att man är kritisk mot någons insats behöver det inte betyda att allt är fel. Om chiefen hjälper en gammal dam över gatan så kan man tycka det är bra gjort även om hans trafikvett i övrigt suger.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tis mar 10, 2020 9:04 pm

Förstår inte varför så många härinne ser Evertsson som gud. Är det bara för våra 2 SM-Guld? Eller vad är det? Hur ska vi kunna ta oss ur detta bottenträsk om vi fortsätter med samma ledare år efter år? Tyvärr är jag väldigt rädd för att det kommer se exakt ut nästa år igen om vi har kvar samma ledare. Och då är risken ännu större att vi spelar i Allsvenskan 21/22

Hoppas att vi får se någon av toppspelarna i Allsvenskan i Växjö nästa år. Hade aldrig sagt nej till Adam Tembelini eller Jonathan Johnsson.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tis mar 10, 2020 9:12 pm

Skymfa inte Hockeyguden. Då åker vi garanterat ur.

Chiefen är varken ett helgon eller en djävul. De som du tycker anser att chiefen är gudomlig anser det garanterat inte själva. Lika lite som hans kritiker anser att de tycker han är ondskan personifierad.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav davvee » ons mar 11, 2020 1:18 am

Linus Fröberg har hittills gjort 33 pinnar. Vår poängbäste har gjort 30 i form av Horak. Inte godkänt.
davvee
Forumamatör
 
Inlägg: 14
Blev medlem: mån mar 09, 2020 12:40 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » ons mar 11, 2020 8:25 am

DeLarge skrev:
davvee skrev:
DeLarge skrev:Vem fan bryr sig om egna produkter? Är ju den mest överskattade termen någonsin.

skrämmande.


Varför är det skrämmande? Det handlar om att vinna och ställa det bästa laget på isen. Hoppas du inte följer NHL, tror inte att supportrar i Nordamerika gråter över att sitt lag från exempelvis Florida inte har några "EGNA PRODUKTER" på isen.
Du kan ju inte jämföra med NHL. ”Fansen” som går på matcher går för underhållningen, NHL är bara ett kommersiellt jippo med högkvalitativa spelare. Sen om ett lag flyttar från Kanada till USA är skitsamma, de hittar nya fans där också.

Klubbarna i NHL har inga juniorverksamheter eller dylikt, där går liksom konceptet ut på att köpa ihop ett så slagkraftigt lag som möjligt. I Sverige lever vi genom en föreningsanda, förening är ingenting som nordamerikaner vet vad det är knappt. I NHL lever de på ett stark organisationsstruktur.

Urusel jämförelse.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » ons mar 11, 2020 10:54 am

davvee skrev:Linus Fröberg har hittills gjort 33 pinnar. Vår poängbäste har gjort 30 i form av Horak. Inte godkänt.

Så är det. När jag analyserar ett lagbygge så tittar jag på de sk "försten", dvs målvakten, första offensiva back, första centern och förste forward/snipern.

Om man kollar på vårt lag så var målvakterna extremt sunkiga i början, lite bättre nu. Men 12:a (Andrén) och 14:e (Fasth) håller inte om man vill vara i toppen.

Bodie som förste back - flopp

JFK/EP som förste center - flopp. Lägg därtill att 94% av laget är centrar och fiaskot bara ökar.

Gynge som förste forward/sniper - flopp

En analys av ett lagbygge kräver förstås mer djup, men min metod är ganska träffsäker i sin enkelhet.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » ons mar 11, 2020 2:41 pm

Suck... Rögle verkar ta Adam Tambellini. Hade velat se honom hos oss.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » ons mar 11, 2020 7:38 pm

Att han hamnar i RBK känns naturligt. 14 SHL-klubbar har jagat honom, och då är inte vi förstaalternativet direkt. Rögle har en riktigt bra säsong med amerikansk SC, HC och ass-tränare. Men jag håller med, hade också velat se honom i Lakers. Imina ögon AS bästa forward.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » ons mar 11, 2020 8:31 pm

Person skrev:Att han hamnar i RBK känns naturligt. 14 SHL-klubbar har jagat honom, och då är inte vi förstaalternativet direkt. Rögle har en riktigt bra säsong med amerikansk SC, HC och ass-tränare. Men jag håller med, hade också velat se honom i Lakers. Imina ögon AS bästa forward.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hans brorsa har ju ändå spelat hos oss [emoji16]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » ons mar 11, 2020 8:46 pm

Spelar inte så stor roll att Jeff har spelat hos oss. Man vill självklart spela i en klubb som är pågång uppåt istället för att spela i en klubb som Växjö som de 2 senaste säsongerna har dalat ordentligt. Lättare att hitta bra spelare om man går plus under säsongen än om man går minus. Inte lika attraktivt i Växjö.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » ons mar 11, 2020 8:50 pm

Stupet skrev:Spelar inte så stor roll att Jeff har spelat hos oss. Man vill självklart spela i en klubb som är pågång uppåt istället för att spela i en klubb som Växjö som de 2 senaste säsongerna har dalat ordentligt. Lättare att hitta bra spelare om man går plus under säsongen än om man går minus. Inte lika attraktivt i Växjö.
Rögle kommer aldrig få ett likadant lag som i år.
Kom igen. Kodie Curran spelar sitt livs hockey, NHL-mässig.
Ted sticker till KHL/Schweiz. Bokk har sprattlat till på slutet.

Men visst, Abbots lär ha enklare få jänkare/Kanadick till laget än oss. [emoji106].
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » tor mar 12, 2020 11:32 am

Jag tror Modo går upp och att dom får behålla Tambellini. Han är dessutom lite för offensiv för att tilltala Evertsson, ska det plockas från HA verkar det bara vara grovjobbare typ Daggen/Engström/Holmberg/Marklund som är aktuella :dontknow:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav mollers » tor mar 12, 2020 12:05 pm

Eller spelare som Martinsson, Calle Rosén, Rasmussen uns so weiter.
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre mar 13, 2020 8:31 pm

Skellefteådödaren jobbar på en flytt till Gävle.

Andrén ska vara klar för Brynäs på 2 år. Bara att tacka och önska lycka till då.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » fre mar 13, 2020 9:10 pm

StenhårtSlagskott skrev:Skellefteådödaren jobbar på en flytt till Gävle.

Andrén ska vara klar för Brynäs på 2 år. Bara att tacka och önska lycka till då.


En schweizerost mindre.

RR på 3 år!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » fre mar 13, 2020 10:23 pm

PutteA skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Skellefteådödaren jobbar på en flytt till Gävle.

Andrén ska vara klar för Brynäs på 2 år. Bara att tacka och önska lycka till då.


En schweizerost mindre.

RR på 3 år!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Är tre år ett önskemål, rykte eller något annat? Isf, var kommer de uppgifterna ifrån?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » fre mar 13, 2020 10:50 pm

Rykten! Men att avslöja en källa tänker jag inte göra [emoji6]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre mar 13, 2020 11:21 pm

PutteA skrev:Rykten! Men att avslöja en källa tänker jag inte göra [emoji6]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Det låter bra


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » lör mar 14, 2020 12:21 am

Trevlig uppgift om den stämmer. RR kan lyfta ansikte och varumärke på den här stukade klubben. På GYNGE med förhoppningsvis. Kanske levlar det upp #14 också i bara farten.

Som läget är just nu får vi vara glada om SHL över huvudtaget öppnar upp för spel redan i höst. Vissa epidemiologer verkar ju mena att utbrottet eventuellt kan lätta till sommaren, för att sedan ta ny fart i höst igen i en andra våg. Likt vanlig säsongsinfluensa. Men i slutändan är det väl ingen som vet. Bara att hoppas på det bästa.

Det närmaste hockeyunderhållning vi kommer för stunden blir väl att följa kaoset kring hantering av upp- och nedflyttning. Alla lär inte bli glada :clappy:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör mar 14, 2020 2:15 pm

Vill hellre se 2 år på RR. Dels ligger han då i fas med Gynge samt att 3 år är en lång tid för en äldre spelare.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör mar 14, 2020 3:03 pm

RR är bara 33....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » lör mar 14, 2020 6:20 pm

StenhårtSlagskott skrev:Vill hellre se 2 år på RR. Dels ligger han då i fas med Gynge samt att 3 år är en lång tid för en äldre spelare.


Med den spelstil RR har tycker jag man ska signa 3 år, dessutom är kopplingen till Växjö så stark att man inte får låta honom spela någon annanstans så länge han kar krut kvar. Även om det försvinner lite fart i benen med åren är det hans spelsinne som gör honom så nyttig.

För övrigt lär det ändå bli livstid för RR. Hans nummer kommer alltid kunna skådas i taket den dagen han inte längre vill skådas på isen.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Anders L » lör mar 14, 2020 11:33 pm

Inte en återvändande till!
Jag tycker att Lakers har fått nog av återvändare.
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1658
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön mar 15, 2020 12:09 am

RR har en speluppfattning utöver det vanliga, men lite orolig är man över att han inte platsade i KHL. Ungefär som att EP d.ä inte platsade i AHL (vilket jag förstår nu). Våra stjärnor bör hålla EHT-klass.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön mar 15, 2020 3:34 am

Jag har inte följt KHL alls. Var inte ryssarna nöjda med 'Robban'? Och när vi ändå är inne på ämnet, hur klarar sig almighty RASMUSSEN? Honom ser man ju gärna på 2-3 habila år i en 2:a-, 3:e lina i nästa guldlag.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » sön mar 15, 2020 8:37 am

Om Rasmussen kommer tillbaka så är det som förstacenter, så bra är han. Har man gått in som given i EHT samt varit kapten under vissa turneringar, då är man en topp 3-center i ligan. Jag ser inte riktigt vad han ska göra i en tredjekedja.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön mar 15, 2020 9:28 am

Aleks skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Vill hellre se 2 år på RR. Dels ligger han då i fas med Gynge samt att 3 år är en lång tid för en äldre spelare.


Med den spelstil RR har tycker jag man ska signa 3 år, dessutom är kopplingen till Växjö så stark att man inte får låta honom spela någon annanstans så länge han kar krut kvar. Även om det försvinner lite fart i benen med åren är det hans spelsinne som gör honom så nyttig.

För övrigt lär det ändå bli livstid för RR. Hans nummer kommer alltid kunna skådas i taket den dagen han inte längre vill skådas på isen.


Robban är inte lastgammal men som hockeyspelare har han haft sin prime och kämpar nu som alla hockeyspelare mot hockeydemens. Kan snabbt gå utför för en 35 årig robban. Nu är det ju inget snacka. Robban ska in i laget förhoppningsvis och två eller tre år spelar väl mindre roll men hade hellre valt två år för att vid 35 år och utvärde läget om en ev förlängning eller hissa upp robban i taket.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » sön mar 15, 2020 10:26 am

Rosén har den perfekta spelstilen för att åldras väl. Lever inte på fysik eller fart utan rätt placerad och ett hockey-IQ som är högre än 99% av världens spelare.

Utan att jämföra nivån på spelare så kan vi iaf jämföra Roséns stil med Thornton, Bäckström, Davidsson och Sedinarna. Samtliga ovan nämnda har fortsatt leverera och vara värdefulla trots att tempot sprungit ifrån dem. Rosén kommer vara fan så mycket bättre vid 35 års ålder än vad t.ex. Shinnimin, Reddox och Lundberg kommer vara. Där snackar vi spelare vars spelstilar tar ut sin rätt på kroppen mycket tidigare i karriären.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » sön mar 15, 2020 10:53 am

Person skrev:Rosén har den perfekta spelstilen för att åldras väl. Lever inte på fysik eller fart utan rätt placerad och ett hockey-IQ som är högre än 99% av världens spelare.

Utan att jämföra nivån på spelare så kan vi iaf jämföra Roséns stil med Thornton, Bäckström, Davidsson och Sedinarna. Samtliga ovan nämnda har fortsatt leverera och vara värdefulla trots att tempot sprungit ifrån dem. Rosén kommer vara fan så mycket bättre vid 35 års ålder än vad t.ex. Shinnimin, Reddox och Lundberg kommer vara. Där snackar vi spelare vars spelstilar tar ut sin rätt på kroppen mycket tidigare i karriären.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Amen!!! [emoji106]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster