Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör feb 29, 2020 3:18 pm

Att något nhllag skulle plocka in RR kan vi utesluta.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4854
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » lör feb 29, 2020 3:40 pm

Nä, det är såklart ytterst osannolikt och det var mest ett uttryck för att poängtera att det kan dyka upp saker som grusar planen...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3301
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » lör feb 29, 2020 8:18 pm

Hv går Rosen aldrig till. Inte sålänge som Hv och Växjö ligger i samma serie. Jag lovar att Robban tycker lika illa om Hv som vi fans gör. Man kan jämföra Robban med Johan Davidsson som aldrig någonsin skulle skriva på för Växjö.
Dessutom ska Rosens barn börja i skolan till hösten i Växjö så med tanke på det och med tanke på att jag inte tror att Robban vill vara allt för långt ifrån sin familj då så är jag iaf 100% säker på att Robban spelar i Växjö tröjan till hösten.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån mar 02, 2020 8:32 am

Enligt Sanny & Svensson försvinner troligtvis både Davidsson och JFK efter säsongen. Bra att det ändå blir konsekvenser efter denna säsong och att Evert visar någon form av handlingskraft.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1836
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån mar 02, 2020 9:02 am

Person skrev:Enligt Sanny & Svensson försvinner troligtvis både Davidsson och JFK efter säsongen. Bra att det ändå blir konsekvenser efter denna säsong och att Evert visar någon form av handlingskraft.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Möjligt att de lämnar, ingen vågad gissning. Det är just vad jag tror de gör, gissar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8486
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån mar 02, 2020 1:28 pm

Och Holmberg nära förlängning, sköna nyheter på måndagsförmiddagen som släpps.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1836
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav venomizer » mån mar 02, 2020 4:14 pm

Bohm, Rahimi och Högberg hörde jag också ryktas bort. Kanske inte så oväntat och kanske inget nytt.
Inte heller någon källa jag hört innan, så lägger inget större värde i det mer än att det verkar rimligt.

Synd på Bohm som jag tycker blivit stabil på det han gör. Dessutom kul kille att ha i laget kan jag känna, som står bredvid =)
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 574
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » mån mar 02, 2020 5:48 pm

venomizer skrev:Bohm, Rahimi och Högberg hörde jag också ryktas bort. Kanske inte så oväntat och kanske inget nytt.
Inte heller någon källa jag hört innan, så lägger inget större värde i det mer än att det verkar rimligt.

Synd på Bohm som jag tycker blivit stabil på det han gör. Dessutom kul kille att ha i laget kan jag känna, som står bredvid =)


Bohm har utvecklats och är numer en stabil SHL-back i sin roll. Ingen som vinner några titlar åt oss men en stabil stomme. Kan tänkas att hans löneanspråk ökat en del och att det därmed inte är rimligt med en förlängning. Om löneanspråken är rimliga för en back i ett tredje backpar vore det kul att ha kvar honom, en kille som visar uppskattning för vår förening.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1298
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » mån mar 02, 2020 8:01 pm

Jag gillar Bohm. Kommer att sakna honom.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav VLHeartofhockey » tis mar 03, 2020 11:40 am

Gillar verkligen Bohmen jag också. En av få kvar i laget som det går att odla en långsiktig kultur omkring. Känns lojal mot klubben, tar roller som det inte är mycket glamour i utan att klaga, gör andra bättre och bryr sig om fansen. Vore synd om vi tappar honom tycker jag. Utifrån att han spenderar minst 70% (ren gissning) av sin istid i egen zon, ofta mot de bästa spelarna har han ändå ok statistik vill jag påstå. Sen håller jag med om att han inte kommer att vara den som avgör de stora matcherna framåt.
Även om hans löneanspråk ökat lite så vet man vad man minst får ut och det är förmodligen ändå en droppe i havet jämfört med många andra. Den typen behövs det ett antal av i alla vinnande lag! Tappar vi honom är det verkligen någon det är lätt att önska lycka till med det nya.
VLHeartofhockey
Forumamatör
 
Inlägg: 23
Blev medlem: tor maj 09, 2019 11:07 am
Ort: Småland såklart

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tis mar 03, 2020 11:53 am

VLHeartofhockey skrev:Gillar verkligen Bohmen jag också. En av få kvar i laget som det går att odla en långsiktig kultur omkring. Känns lojal mot klubben, tar roller som det inte är mycket glamour i utan att klaga, gör andra bättre och bryr sig om fansen. Vore synd om vi tappar honom tycker jag. Utifrån att han spenderar minst 70% (ren gissning) av sin istid i egen zon, ofta mot de bästa spelarna har han ändå ok statistik vill jag påstå. Sen håller jag med om att han inte kommer att vara den som avgör de stora matcherna framåt.
Även om hans löneanspråk ökat lite så vet man vad man minst får ut och det är förmodligen ändå en droppe i havet jämfört med många andra. Den typen behövs det ett antal av i alla vinnande lag! Tappar vi honom är det verkligen någon det är lätt att önska lycka till med det nya.
Det där med sympati och känslor för en spelare har aldrig och kommer aldrig Evertsson bry sig om. Han kör på sina stats och hockey/krona.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3927
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis mar 03, 2020 12:02 pm

bratsson skrev:
VLHeartofhockey skrev:Gillar verkligen Bohmen jag också. En av få kvar i laget som det går att odla en långsiktig kultur omkring. Känns lojal mot klubben, tar roller som det inte är mycket glamour i utan att klaga, gör andra bättre och bryr sig om fansen. Vore synd om vi tappar honom tycker jag. Utifrån att han spenderar minst 70% (ren gissning) av sin istid i egen zon, ofta mot de bästa spelarna har han ändå ok statistik vill jag påstå. Sen håller jag med om att han inte kommer att vara den som avgör de stora matcherna framåt.
Även om hans löneanspråk ökat lite så vet man vad man minst får ut och det är förmodligen ändå en droppe i havet jämfört med många andra. Den typen behövs det ett antal av i alla vinnande lag! Tappar vi honom är det verkligen någon det är lätt att önska lycka till med det nya.
Det där med sympati och känslor för en spelare har aldrig och kommer aldrig Evertsson bry sig om. Han kör på sina stats och hockey/krona.


Och det går ju inte så bra nuförtiden det...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8486
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav VLHeartofhockey » tis mar 03, 2020 12:31 pm

bratsson skrev:
VLHeartofhockey skrev:Gillar verkligen Bohmen jag också. En av få kvar i laget som det går att odla en långsiktig kultur omkring. Känns lojal mot klubben, tar roller som det inte är mycket glamour i utan att klaga, gör andra bättre och bryr sig om fansen. Vore synd om vi tappar honom tycker jag. Utifrån att han spenderar minst 70% (ren gissning) av sin istid i egen zon, ofta mot de bästa spelarna har han ändå ok statistik vill jag påstå. Sen håller jag med om att han inte kommer att vara den som avgör de stora matcherna framåt.
Även om hans löneanspråk ökat lite så vet man vad man minst får ut och det är förmodligen ändå en droppe i havet jämfört med många andra. Den typen behövs det ett antal av i alla vinnande lag! Tappar vi honom är det verkligen någon det är lätt att önska lycka till med det nya.
Det där med sympati och känslor för en spelare har aldrig och kommer aldrig Evertsson bry sig om. Han kör på sina stats och hockey/krona.


Så är det, rätt eller fel! Den där måttenheten (hockey/krona) har minst sagt varit framgångsrikt i vår etableringsfas helt klart. Men ser man krasst på det så är vi omsprungna av klubbar som jobbat långsiktigt med just den parametern (kulturspelare) som en del av sin framgångsstrategi.
VLHeartofhockey
Forumamatör
 
Inlägg: 23
Blev medlem: tor maj 09, 2019 11:07 am
Ort: Småland såklart

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » tis mar 03, 2020 10:56 pm

VLHeartofhockey skrev:Gillar verkligen Bohmen jag också. En av få kvar i laget som det går att odla en långsiktig kultur omkring. Känns lojal mot klubben, tar roller som det inte är mycket glamour i utan att klaga, gör andra bättre och bryr sig om fansen. Vore synd om vi tappar honom tycker jag. Utifrån att han spenderar minst 70% (ren gissning) av sin istid i egen zon, ofta mot de bästa spelarna har han ändå ok statistik vill jag påstå. Sen håller jag med om att han inte kommer att vara den som avgör de stora matcherna framåt.
Även om hans löneanspråk ökat lite så vet man vad man minst får ut och det är förmodligen ändå en droppe i havet jämfört med många andra. Den typen behövs det ett antal av i alla vinnande lag! Tappar vi honom är det verkligen någon det är lätt att önska lycka till med det nya.


Håller med dig. Dessutom ingen spelare som tar en massa utvisningar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tor mar 05, 2020 9:54 am

Har hört ett annat rykte om våra målvakter. Verkar som att Andren lär lämna efter säsongen. Ett av lagen som är intresserade är tydligen Djurgården. Sen verkade det oxå som att Fasth förlänger och att Källgren blir 2:a målis.
Håller Fasth sig ifrån skador så är han en av de bästa i hela SHL plus att det går inte hitta en större vinnarskalle.
Känner Fasth att han vill fortsätta även om han börjar bli till åren så tycker jag att han ska fortsätta hos oss.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tor mar 05, 2020 10:28 am

Stupet skrev:Har hört ett annat rykte om våra målvakter. Verkar som att Andren lär lämna efter säsongen. Ett av lagen som är intresserade är tydligen Djurgården. Sen verkade det oxå som att Fasth förlänger och att Källgren blir 2:a målis.
Håller Fasth sig ifrån skador så är han en av de bästa i hela SHL plus att det går inte hitta en större vinnarskalle.
Känner Fasth att han vill fortsätta även om han börjar bli till åren så tycker jag att han ska fortsätta hos oss.
Låter vettigt...
Andrén är bra men ingen renodlad förstamålis.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3927
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tor mar 05, 2020 10:45 am

De uppgifterna kom ut för drygt 10 dagar sedan. Mrmadhawk sa att Andrén uppvaktats av DIF och SAIK samt att Fasth är sugen på en säsong till. Andrén har varit bra men inte riktigt blommat ut till den förstakeeper man hoppats på. Blir nog bäst för honom med en ny miljö.

Källgren kan nog växa ut till en bra andrakeeper nästa säsong, och med Fasth i en mentorsroll är det inte omöjligt att Källgren kan ta ytterligare kliv. Han har trots allt visat sig vara en av Liigas bästa målvakter sedan han kom in i ligan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1836
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor mar 05, 2020 10:53 pm

Någon som såg om RR signade ett två års kontrakt idag när han besökta Vida?
Och nej, jag talar inte om Roger Röd.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4854
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre mar 06, 2020 12:18 am

Spelare som 14 , 22 och 10 är fortfarande fullständigt under isen framåt. . Men de jobbar hårdare defensiv nu. När M Lundberg är tillbaka får dock någon av dom maka på sig ....dom hotar i princip ingenting i match efter match.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8486
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav västrastå » fre mar 06, 2020 11:47 pm

vlk skrev:Spelare som 14 , 22 och 10 är fortfarande fullständigt under isen framåt. . Men de jobbar hårdare defensiv nu. När M Lundberg är tillbaka får dock någon av dom maka på sig ....dom hotar i princip ingenting i match efter match.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Kan man tro på en nystart av åtminstone en av ovanstående till åttondelen?
västrastå
Forumentusiast
 
Inlägg: 484
Blev medlem: sön mar 27, 2016 12:34 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » lör mar 07, 2020 12:06 am

Gynge, Pettersson och JFK är floppar. Att en av dessa kan slira och ha en dålig vecka är mänskligt. Men att alla tre drabbas av vinballe under en grundseriesäsong är kuk-knas och samtidigt en dyr anseendefråga att knäcka för Hönan inför kommande säsong. Svårt att se något blått piller som får fart på detta trio-debakel. Skulle väl vara ett prestationsbaserat lönesamtals-avtal kanske?

Vill dock höja ett litet finger för Gynge. Han har börjat bubbla lite och känns ljummare än de två ovanstående iskalla besvikelserna.

Tur för VLH att underhuggarna burit laget och verkligen gjort skäl för både lönekuvert, istid och lovord.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » lör mar 07, 2020 1:45 am

Lägg till Bodie, Erixson och Davidsson till redan nämnda trio; sex av sex toppvärvningar inför säsongen har mer eller mindre tokfloppat. Men tydligen spelar det mindre roll hur det har sett ut fram till nu, det är fr o m nästa lördag som det gäller. Jag personligen tycker det är trevligt med bra och sevärt spel även under grundserien, 52 matcher, ändå rätt mycket tid och pengar man lägger på detta. Men men, inte så viktigt tydligen...
Upp till bevis nu då Lakers, min väntan sedan augusti är över :D
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » lör mar 07, 2020 12:00 pm

Primeau skrev:Lägg till Bodie, Erixson och Davidsson till redan nämnda trio; sex av sex toppvärvningar inför säsongen har mer eller mindre tokfloppat. Men tydligen spelar det mindre roll hur det har sett ut fram till nu, det är fr o m nästa lördag som det gäller. Jag personligen tycker det är trevligt med bra och sevärt spel även under grundserien, 52 matcher, ändå rätt mycket tid och pengar man lägger på detta. Men men, inte så viktigt tydligen...
Upp till bevis nu då Lakers, min väntan sedan augusti är över :D


Davidsson hade jag inte så stora förväntningar på... han är väl en påläggskalv som kan bli både en Hilding och en Rasmusen så småningom...?
(Mest troligt en Hilding)

Bodie är ju årets största flopp - här hoppades man ju på en ny Cory M...

Erixon har väl inte tokfloppat men visst hade man önskat sig mycket mer!

EP ställde jag mig lite frågande till redan innan säsongen. Enda gången han varit bra var ju de 26 matcher han gjorde här för tre år sen och han har definitivt inte pallat trycket och levererat!

I JFK såg man ju en potentiell poängligavinnare men där är ju nåt som inte stämmer alls...

Gynge tror jag fortfarande på och tror att han kommer igen med RR nästa år!

Karlström och Sylvegård förstod jag inte alls - men det är skönt att ha fel!

Från och med nu har vi ALLT att vinna!

Någonstans långt där inne finns potentialen - nu är det dags att plocka fram den!!!!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3301
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav västrastå » lör mar 07, 2020 2:44 pm

Någon som vet ifall Davidsson är tillbaka i någon form av träning?
I vilket fall tror jag inte man bryter kontraktet med honom som några här tror...ser mer potential i honom än EP, Gynge & JFK. Hans fart är ju inte direkt något vi har överskott av heller
västrastå
Forumentusiast
 
Inlägg: 484
Blev medlem: sön mar 27, 2016 12:34 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav davvee » mån mar 09, 2020 12:42 pm

Ingen som reagerar på att den enda Växjöprodukten i shl riskerar att förlänga med hv? Norbe har varit väldigt stabil enligt rykten från det hållet. Varför går vi inte all in? Det är ju pinsamt. :roll:
davvee
Forumamatör
 
Inlägg: 14
Blev medlem: mån mar 09, 2020 12:40 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » mån mar 09, 2020 12:46 pm

davvee skrev:Ingen som reagerar på att den enda Växjöprodukten i shl riskerar att förlänga med hv? Norbe har varit väldigt stabil enligt rykten från det hållet. Varför går vi inte all in? Det är ju pinsamt. :roll:
För sent....
Som sagt... Evertsson kör på sin linje och skiter i vart och när och hur du kommit till...
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3927
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » mån mar 09, 2020 12:49 pm

Håller med om att det är konstigt.

Är ju inte direkt så att det florerar med Lakers-produkter på HA/SHL/Landslags-nivå.
Dock inte första gången Evertsson slarvar bort stabila & talangfulla backar med Lakers-anknytning...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6418
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav davvee » mån mar 09, 2020 12:54 pm

Svartvadet skrev:Håller med om att det är konstigt.

Är ju inte direkt så att det florerar med Lakers-produkter på HA/SHL/Landslags-nivå.
Dock inte första gången Evertsson slarvar bort stabila & talangfulla backar med Lakers-anknytning...

Ännu konstigare när vi har den backsidan vi har. Snart förlängs det väl med Högberg också.
davvee
Forumamatör
 
Inlägg: 14
Blev medlem: mån mar 09, 2020 12:40 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » mån mar 09, 2020 3:26 pm

Vem fan bryr sig om egna produkter? Är ju den mest överskattade termen någonsin.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » mån mar 09, 2020 4:41 pm

Den som vill vara Sveriges största köpelag satsar inte ett skit på egna produkter. Och vi vet ju vem som ligger i topp. Vi!!
Norbe har varit riktigt bra i Hv så bara att önska honom lycka till. Tyvärr har vi en avdankad sportchef som hellre satsar på föredetingar än på verken juniorer eller på egna produkter.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav davvee » mån mar 09, 2020 5:07 pm

DeLarge skrev:Vem fan bryr sig om egna produkter? Är ju den mest överskattade termen någonsin.

skrämmande.
davvee
Forumamatör
 
Inlägg: 14
Blev medlem: mån mar 09, 2020 12:40 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav mollers » mån mar 09, 2020 8:17 pm

Är man junior vid 25 år ålder?
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1648
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis mar 10, 2020 2:05 am

Tror inte han syftade på Norbe som junior här, snarare generellt.

Det går inte att neka att det är ett grovt misslyckande att inte Norbe spelar för VLH.

Tänker på när Rosén värvades från (även då) KHK. Då hade Öman, m.fl. gjort följande uttalande:

" I grova drag innebär styrelsedirektivet att Växjös A-trupp inom tre år (2014) ska bestå av fyra spelare fostrade i klubben. Inom sju år ska det finnas åtta stycken (2021) och inom tio år ska man ha en stomme av elva stycken spelare som fostrats i den egna organisationen. "

En vision som absolut inte blir sann.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6418
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » tis mar 10, 2020 7:12 am

Svartvadet skrev:" I grova drag innebär styrelsedirektivet att Växjös A-trupp inom tre år (2014) ska bestå av fyra spelare fostrade i klubben. Inom sju år ska det finnas åtta stycken (2021) och inom tio år ska man ha en stomme av elva stycken spelare som fostrats i den egna organisationen. "

En vision som absolut inte blir sann.


Du får ge det lite tid, Lakers är en ung förening och det tar tid för sådant här att sätta sig. :wink:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis mar 10, 2020 7:53 am

Primeau skrev:
Svartvadet skrev:" I grova drag innebär styrelsedirektivet att Växjös A-trupp inom tre år (2014) ska bestå av fyra spelare fostrade i klubben. Inom sju år ska det finnas åtta stycken (2021) och inom tio år ska man ha en stomme av elva stycken spelare som fostrats i den egna organisationen. "

En vision som absolut inte blir sann.


Du får ge det lite tid, Lakers är en ung förening och det tar tid för sådant här att sätta sig. :wink:


Den målsättning är utopisk om vi ska ligga kvar i SHL. Inte möjlig helt enkelt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8486
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster