Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre jan 08, 2021 4:16 pm

Kloker skrev:4-6 veckor konvalescens för Drury. Då kan vi nog räkna med 8 veckor. Jäkla tråkigt då han verkligen hade något riktigt bra på gång. Tungt avbräck helt klart. Om dagens topplacering ska behållas så vill det nog till att Drury ersätts.

Nog lättare sagt än gjort dock.


Hur vet vi att det är 4-6 veckor. Det har jag missat.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8487
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre jan 08, 2021 4:18 pm

vlk skrev:Vi behöver EN riktig sniper och inga fler. Det är inte kiski. Om nu inte 13 är borta längre. Då måste en center in också.?

Jaja, jag fattar din point, men du fattar inte min uppenbarligen. Jag har inte påstått att Kiiskinen är en sniper utan en möjlig och billig komplementspelare. Jag hade inte varit avig om så skulle ske.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre jan 08, 2021 4:22 pm

Kloker skrev:
vlk skrev:Vi behöver EN riktig sniper och inga fler. Det är inte kiski. Om nu inte 13 är borta längre. Då måste en center in också.?

Jaja, jag fattar din point, men du fattar inte min uppenbarligen. Jag har inte påstått att Kiiskinen är en sniper utan en möjlig och billig komplementspelare. Jag hade inte varit avig om så skulle ske.

https://www.minhockey.se/sport/lakarnas ... -39352ce4/


Min point var att vi inte behöver fler kompletteringsspelare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8487
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre jan 08, 2021 4:39 pm

Han missar 11 matcher. Minst. Det måste in en toppcenter då.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8487
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre jan 08, 2021 4:43 pm

Ok. Cased closed. Men jag tror ändå att Kiiskinen skulle kunna komma mer till sin rätt i VLH för ett billigt portmonnäsöre. Vore värt tjingelingen från Evert till norr OCH chansningen för tror jag vi skulle kunna få mycket hockey för liten avlöning.

Däts moi påjnt åf vju. 8O
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » fre jan 08, 2021 6:07 pm

Knepigt... Positiva? Ökar chansen att han stannar i VLH en säsong till!

Men frågan är vad man gör nu... Ska vi peta in EP som center?

Gaunce - EP - Calof
Forslund - RR - Gynge
Karla - Holma - Sylve
Stjernborg - Josen - Lundberg

Eller kör vi hel HEY BABERIBA:

Gaunce - Holma - Gynge
EP - RR - Calof
Forslund - Karla - Sylve
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6418
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre jan 08, 2021 6:27 pm

Är Nilsson också ute ur leken eller bara glömd? Lundberg kan centra i första mellan Pettersson och Calof som första alternariv. Åtminstone i några matcher för att testa. Han är en allätare. Minimal inverkan på övriga femmor eftersom det är så vi går.
Senast redigerad av StenhårtSlagskott fre jan 08, 2021 6:33 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4855
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » fre jan 08, 2021 6:32 pm

Tungt avbräck! Sedan tidigare tycker jag dock att Lakers brukar ha prognoser i överkant. Många spelare kommer tillbaka tidigare än klubben gått ut med. Är det 4-6 veckor bör Drury vara tillbaka efter landslagsuppehållet som Sam säger.

Tänker inte att man ska slänga in någon för att ersätta Jack. Möjligtvis kan man slå till på den spetsforward man kanske redan scoutat men tänkt avvakta med. Centrar finns i truppen och vi bör kunna hantera detta även om det är tungt att det är vår bästa som fick skadan.

Förra säsongen var det vid denna tiden som Holma och co växlade upp och drog hela laget. Kanske dags att växla upp igen med lite mer istid?
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1298
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre jan 08, 2021 6:34 pm

Aleks skrev:Tungt avbräck! Sedan tidigare tycker jag dock att Lakers brukar ha prognoser i överkant. Många spelare kommer tillbaka tidigare än klubben gått ut med. Är det 4-6 veckor bör Drury vara tillbaka efter landslagsuppehållet som Sam säger.

Tänker inte att man ska slänga in någon för att ersätta Jack. Möjligtvis kan man slå till på den spetsforward man kanske redan scoutat men tänkt avvakta med. Centrar finns i truppen och vi bör kunna hantera detta även om det är tungt att det är vår bästa som fick skadan.

Förra säsongen var det vid denna tiden som Holma och co växlade upp och drog hela laget. Kanske dags att växla upp igen med lite mer istid?


11 matcher är det till landslagsuppehållet


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8487
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » fre jan 08, 2021 7:02 pm

##!?!!!!?!/%÷ !!! - ALLTID SKALL DET FUCKA UPP!??!

Just när man på allvar började tro på det här. Där gick inte bara #13 utan också 30% av #14.
Enda positiva: unghäst = gott läkekött och kanske tillbaka tidigare än väntat.

Vinka adjö till topp-2-placering. Och SM-final? Time will tell. Det kanske istället sammansvetsar och härdar? Får igång #29?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1623
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » fre jan 08, 2021 7:26 pm

vlk skrev:
Aleks skrev:Tungt avbräck! Sedan tidigare tycker jag dock att Lakers brukar ha prognoser i överkant. Många spelare kommer tillbaka tidigare än klubben gått ut med. Är det 4-6 veckor bör Drury vara tillbaka efter landslagsuppehållet som Sam säger.

Tänker inte att man ska slänga in någon för att ersätta Jack. Möjligtvis kan man slå till på den spetsforward man kanske redan scoutat men tänkt avvakta med. Centrar finns i truppen och vi bör kunna hantera detta även om det är tungt att det är vår bästa som fick skadan.

Förra säsongen var det vid denna tiden som Holma och co växlade upp och drog hela laget. Kanske dags att växla upp igen med lite mer istid?


11 matcher är det till landslagsuppehållet


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Precis, är han tillbaka och 100% efter det tycker jag det är överdrivet att ersätta honom när vi har många centrar i truppen. Det vi behöver är fortfarande en målskytt med spets, inte en center.

OM det ska värvas någon för att ersätta Drury måste det vara någon som är i matchform direkt, annars förlorar man det syftet.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1298
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav jahak » fre jan 08, 2021 8:44 pm

Tycker inte man behöver drabbas av panik även om det Drury såklart blir ett rejält avbräck MEN bra tillfälle för andra att steppa upp, exvis Holmberg. Jag tror på följande

Gaunce-RR-Gynge
EP-Holmberg-Calof
Karlström-Lundberg-Sylvegård
Nilsson-Josen-Forslund
Stjernborg

Känns inte allt för kasst på förhand, här kan man mycket väl tänka sig att Stjernborg går in och centrar 3e kedjan.
Tror EP och Calof som omgivning kan höja Holmberg rejält. Inte lätt att prestera/producera jämte en ojämn Karlström och en trubbig Sylvegård.
Användarvisningsbild
jahak
Forumamatör
 
Inlägg: 131
Blev medlem: tor apr 21, 2011 2:30 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre jan 08, 2021 9:18 pm

jahak skrev:Tycker inte man behöver drabbas av panik även om det Drury såklart blir ett rejält avbräck MEN bra tillfälle för andra att steppa upp, exvis Holmberg. Jag tror på följande

Gaunce-RR-Gynge
EP-Holmberg-Calof
Karlström-Lundberg-Sylvegård
Nilsson-Josen-Forslund
Stjernborg

Känns inte allt för kasst på förhand, här kan man mycket väl tänka sig att Stjernborg går in och centrar 3e kedjan.
Tror EP och Calof som omgivning kan höja Holmberg rejält. Inte lätt att prestera/producera jämte en ojämn Karlström och en trubbig Sylvegård.


Den trubbigaste i 3:e kedjan är än Holmberg själv.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8487
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » fre jan 08, 2021 9:41 pm

jahak skrev:Tycker inte man behöver drabbas av panik även om det Drury såklart blir ett rejält avbräck MEN bra tillfälle för andra att steppa upp, exvis Holmberg. Jag tror på följande

Gaunce-RR-Gynge
EP-Holmberg-Calof
Karlström-Lundberg-Sylvegård
Nilsson-Josen-Forslund
Stjernborg

Känns inte allt för kasst på förhand, här kan man mycket väl tänka sig att Stjernborg går in och centrar 3e kedjan.
Tror EP och Calof som omgivning kan höja Holmberg rejält. Inte lätt att prestera/producera jämte en ojämn Karlström och en trubbig Sylvegård.
Jag tror inte ni förstår vilken nivå Drury ligger på. Det är EP-nivå fast på ett litet annat sätt.... Elias skjuter ju som ingen annan men Drury är bra över hela banan + han skapar sjukt mycket framåt.

Han var på G mot en rekordjuniorsäsong enligt minhockey och Betterthanamonkey, men så lär det väl inte bli nu.

Jag tänkte lägga in det dom skrivit i statistikväg men tycker ni snåla personer får skaffa en prenumeration själva [emoji8]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3928
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » fre jan 08, 2021 10:13 pm

bratsson skrev:
jahak skrev:Tycker inte man behöver drabbas av panik även om det Drury såklart blir ett rejält avbräck MEN bra tillfälle för andra att steppa upp, exvis Holmberg. Jag tror på följande

Gaunce-RR-Gynge
EP-Holmberg-Calof
Karlström-Lundberg-Sylvegård
Nilsson-Josen-Forslund
Stjernborg

Känns inte allt för kasst på förhand, här kan man mycket väl tänka sig att Stjernborg går in och centrar 3e kedjan.
Tror EP och Calof som omgivning kan höja Holmberg rejält. Inte lätt att prestera/producera jämte en ojämn Karlström och en trubbig Sylvegård.
Jag tror inte ni förstår vilken nivå Drury ligger på. Det är EP-nivå fast på ett litet annat sätt.... Elias skjuter ju som ingen annan men Drury är bra över hela banan + han skapar sjukt mycket framåt.

Han var på G mot en rekordjuniorsäsong enligt minhockey och Betterthanamonkey, men så lär det väl inte bli nu.

Jag tänkte lägga in det dom skrivit i statistikväg men tycker ni snåla personer får skaffa en prenumeration själva [emoji8]


Finns väl inga som vill bli av med sin bästa spelare. Lösningen är dock inte alltid att värva. Drury kommer vara redo till ett slutspel och fram till dess måste truppen steppa upp och fylla luckan så gott de kan. Jag hoppas och tror att det är en forwadsspets på väg in och att det redan finns en plan vem det är.

Att hitta en center som ska in och leverera som Drury på transfermarknaden är kanske inte heller realistiskt, därav bättre att inte panikvärva om det inte finns ett oerhört säkert kort.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1298
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre jan 08, 2021 10:15 pm

bratsson skrev:
jahak skrev:Tycker inte man behöver drabbas av panik även om det Drury såklart blir ett rejält avbräck MEN bra tillfälle för andra att steppa upp, exvis Holmberg. Jag tror på följande

Gaunce-RR-Gynge
EP-Holmberg-Calof
Karlström-Lundberg-Sylvegård
Nilsson-Josen-Forslund
Stjernborg

Känns inte allt för kasst på förhand, här kan man mycket väl tänka sig att Stjernborg går in och centrar 3e kedjan.
Tror EP och Calof som omgivning kan höja Holmberg rejält. Inte lätt att prestera/producera jämte en ojämn Karlström och en trubbig Sylvegård.
Jag tror inte ni förstår vilken nivå Drury ligger på. Det är EP-nivå fast på ett litet annat sätt.... Elias skjuter ju som ingen annan men Drury är bra över hela banan + han skapar sjukt mycket framåt.

Han var på G mot en rekordjuniorsäsong enligt minhockey och Betterthanamonkey, men så lär det väl inte bli nu.

Jag tänkte lägga in det dom skrivit i statistikväg men tycker ni snåla personer får skaffa en prenumeration själva [emoji8]


Han var inte påväg mot en rekordjuniorsäsong. Vad för rekord snackar du om?
Han är bra men inte mer.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4855
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » fre jan 08, 2021 10:32 pm

StenhårtSlagskott skrev:
bratsson skrev:
jahak skrev:Tycker inte man behöver drabbas av panik även om det Drury såklart blir ett rejält avbräck MEN bra tillfälle för andra att steppa upp, exvis Holmberg. Jag tror på följande

Gaunce-RR-Gynge
EP-Holmberg-Calof
Karlström-Lundberg-Sylvegård
Nilsson-Josen-Forslund
Stjernborg

Känns inte allt för kasst på förhand, här kan man mycket väl tänka sig att Stjernborg går in och centrar 3e kedjan.
Tror EP och Calof som omgivning kan höja Holmberg rejält. Inte lätt att prestera/producera jämte en ojämn Karlström och en trubbig Sylvegård.
Jag tror inte ni förstår vilken nivå Drury ligger på. Det är EP-nivå fast på ett litet annat sätt.... Elias skjuter ju som ingen annan men Drury är bra över hela banan + han skapar sjukt mycket framåt.

Han var på G mot en rekordjuniorsäsong enligt minhockey och Betterthanamonkey, men så lär det väl inte bli nu.

Jag tänkte lägga in det dom skrivit i statistikväg men tycker ni snåla personer får skaffa en prenumeration själva [emoji8]


Han var inte påväg mot en rekordjuniorsäsong. Vad för rekord snackar du om?
Han är bra men inte mer.
Det var han visst.... Sedan var det ingen garanti att han hade gått hela vägen...

Jag skickar med ett citat...
Bild
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3928
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre jan 08, 2021 10:41 pm

Jaja, ett corsirekord endast 5 år tillbaka i tiden. Det går att hitta rekord i allt tydligen. Han ligger bra, men det gör även JFK. Moritz Seider är väl 19 och ligger högre än Drury. Men han är ju back.

https://www.shl.se/statistik/spelare/ex ... r&count=25
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4855
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » fre jan 08, 2021 10:55 pm

StenhårtSlagskott skrev:Jaja, ett corsirekord endast 5 år tillbaka i tiden. Det går att hitta rekord i allt tydligen. Han ligger bra, men det gör även JFK.

https://www.shl.se/statistik/spelare/ex ... r&count=25
Och att han omsätter detta även till poäng spelar mindre roll eller? Och bakåt, och teckningar.... Han är ju inte gammal heller killen.

Men inget bra lag står och faller med en gubbe så klart... Men det här svider....
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3928
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre jan 08, 2021 11:01 pm

bratsson skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Jaja, ett corsirekord endast 5 år tillbaka i tiden. Det går att hitta rekord i allt tydligen. Han ligger bra, men det gör även JFK.

https://www.shl.se/statistik/spelare/ex ... r&count=25
Och att han omsätter detta även till poäng spelar mindre roll eller? Och bakåt, och teckningar.... Han är ju inte gammal heller killen.

Men inget bra lag står och faller med en gubbe så klart... Men det här svider....


Nä, det är imponerande siffror. Blir bara konfunderad när ordet rekord kommer in i bilden :D. Wilsby har också fina stats och var bra i matchen igår. En värvning där skulle sitta fint till nästa år.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4855
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » fre jan 08, 2021 11:07 pm

StenhårtSlagskott skrev:
bratsson skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Jaja, ett corsirekord endast 5 år tillbaka i tiden. Det går att hitta rekord i allt tydligen. Han ligger bra, men det gör även JFK.

https://www.shl.se/statistik/spelare/ex ... r&count=25
Och att han omsätter detta även till poäng spelar mindre roll eller? Och bakåt, och teckningar.... Han är ju inte gammal heller killen.

Men inget bra lag står och faller med en gubbe så klart... Men det här svider....


Nä, det är imponerande siffror. Blir bara konfunderad när ordet rekord kommer in i bilden :D. Wilsby har också fina stats och var bra i matchen igår. En värvning där skulle sitta fint till nästa år.
Rekord är rekord [emoji28]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3928
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis jan 12, 2021 12:19 am

Skall vi tro att kanadicken kvittas mot JFK, #13 är fit till slutspel och vi sitter cannabis-lugna i ekan - eller springer 'Sportis' mellan telefonerna och jagar?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1623
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav västrastå » tis jan 12, 2021 7:43 am

Calle Rosén uppsatt på waivers..
västrastå
Forumentusiast
 
Inlägg: 484
Blev medlem: sön mar 27, 2016 12:34 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis jan 12, 2021 8:41 am

Tänk OM Rosén plockas in:
Rosén-Persson
Melart-Folin
Koivisto-Vainio
Häman Aktell/Erixon

Hade nästan varit i klass med den dominans som uppvisades i division 2 för en herrans massa år sedan.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1836
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav venomizer » tis jan 12, 2021 9:01 am

Då får han fasen spela forward!
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 574
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav västrastå » tis jan 12, 2021 9:59 am

Hade känts enormt surt om han vände hem till något annat SHL lag, om vi inte har utrymme för honom :bash:
västrastå
Forumentusiast
 
Inlägg: 484
Blev medlem: sön mar 27, 2016 12:34 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis jan 12, 2021 11:27 am

västrastå skrev:Hade känts enormt surt om han vände hem till något annat SHL lag, om vi inte har utrymme för honom :bash:


Kommer inte att ske. En sådan spelare måste man ta hem.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8487
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis jan 12, 2021 1:20 pm

Kan nästan lova att Calle inte spelar i Sverige

Det är Ryssland eller Schweiz i första hand, om NHL skiter sig helt.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6418
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis jan 12, 2021 1:44 pm

HV har laddat upp mycket pengar på Växjöspelare i närtid. Nu är de desperata. Det gör dom farliga. Skulle inte förvåna om de lägger några miljoner extra för att slippa kvala mot helvetet.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4855
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav västrastå » tis jan 12, 2021 2:40 pm

Person skrev:Tänk OM Rosén plockas in:
Rosén-Persson
Melart-Folin
Koivisto-Vainio
Häman Aktell/Erixon

Hade nästan varit i klass med den dominans som uppvisades i division 2 för en herrans massa år sedan.


Har en bättre backuppsättning ställts på isen någonsin i SHL??
västrastå
Forumentusiast
 
Inlägg: 484
Blev medlem: sön mar 27, 2016 12:34 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis jan 12, 2021 3:30 pm

Skulle säga att denna är lite vassare från Färjestad:

Radek Hamr - Zdeno Chara
Janne Grönvall - Sheldon Souray
Jonas Frögren - Mats Trygg
Robin Jonsson

:lol:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6418
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis jan 12, 2021 5:56 pm

Vad hade Frölunda för rooster den lockout-säsongen? Sami SALO m m. De vann sen. Om det nu var en svensk liga ö h t - dopade lag :?: :wink: :!:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1623
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis jan 12, 2021 6:08 pm

Sen, skall vi vara RIKTIGT noga. Brynäs 1970 till -73: En fantom som snittade 413 minuter per match och ekvivalerade sex landslagsbackar - sedermera sexton säsonger som "The King" i Toronto's jersey 21 - Börje "Det-finns-inga-andra-riktiga-backar" SALMING.. 8)
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1623
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis jan 12, 2021 6:10 pm

Vår från 2018 var magisk. Kanske inte de största namnen men jävlar vad de spelade fickpingis med Skellefteås får käck i finalen och alla andra lag också

Det var inte bara jag som blev förvånad över hur väl Joel P tog sig annan sin första säsong. Bland annat fick han en geting av expressen. "
94 Joel Persson NY!
23 år, 181 cm, 77 kg. Moderklubb: Osby IK. Kom från: Kristianstad 2017. Senaste säsongen: 38 matcher, 40 poäng (10+30), 6 utv.min. Kontrakt till: 2020.

Värvas som offensiv kung i hockeyettan med Kristianstad, rakt in i SHL. En häftig värvning som givetvis får se och lära mycket, men här känns det spännande!"
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4855
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » ons jan 13, 2021 10:57 am

Hur har Folin och Brendan matchas på träningarna?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3928
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster