Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Baker » tor apr 25, 2019 1:58 pm

Svartvadet skrev:Håller med. Tror vi får inställa oss på negativt kval nästa säsong. Det sägs att vi erbjöd Sylvegård 600.000kr/mån och Söderlund fick hela 900.000kr/mån(!!)

Tanken är, enligt Hallam, att vi ska inleda säsongen med följande:

Netterberg - Horak - Söderlund
Cederqvist - Holmberg - Engström
Nilsson - Karlström - Sylvegård
Heljemo - Josefsson - Lundberg

Rahimi - Linder
Högberg - Nässén
Bernhardt - Andersson
Bohm

Förstår din ironi men sanningen är att 90-95% av dina namn stämmer, och det räcker för att göra mig orolig.


Som ni säger, vi kommer inte ha en chans mot något av lagen från HA ens. Nåja, det var ju skoj så länge det varade iaf. Vi kan alltid hävda att vi har två SM-Guld om TEJF skulle börja mobba oss.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tor apr 25, 2019 2:49 pm

Det jag undrar isf, ni som tror att domedagen är här redan innan detta årets SHL är över, vad är vårt issue?

Bevisligen har vi ju värvat väldigt billigt hittills. Dessutom har vi gjort oss av med dyra avtal som Burström, Kiiskinen, Reddox, Junttila, Pesonen, Shinnimin och Versteeg. Tror ni att vi har en ekonomisk kris? Håller Evertsson på och förskingrar pengar ur VLH?

ELLER kanske det är så att Evertsson sitter med 20mkr och funderar "hur får jag ut så mycket som möjligt av detta"?

Det är inte rimligt att börja med det laget, det fattar ju vem som helst. De skulle ha brutalt svårt att sälja några säsongskort alls med den truppen. Sanningen är ju den att vi har råd med Emil P, Gynge, Postma och Bergström.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav sampan » tor apr 25, 2019 3:42 pm

Kom igen, vi är i April fortfarande. SHL är inte ens slut än.

Lugna er.
sampan
Forumentusiast
 
Inlägg: 383
Blev medlem: sön dec 26, 2010 5:29 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » tor apr 25, 2019 3:43 pm

Svartvadet skrev:Det jag undrar isf, ni som tror att domedagen är här redan innan detta årets SHL är över, vad är vårt issue?

Bevisligen har vi ju värvat väldigt billigt hittills. Dessutom har vi gjort oss av med dyra avtal som Burström, Kiiskinen, Reddox, Junttila, Pesonen, Shinnimin och Versteeg. Tror ni att vi har en ekonomisk kris? Håller Evertsson på och förskingrar pengar ur VLH?

ELLER kanske det är så att Evertsson sitter med 20mkr och funderar "hur får jag ut så mycket som möjligt av detta"?

Det är inte rimligt att börja med det laget, det fattar ju vem som helst. De skulle ha brutalt svårt att sälja några säsongskort alls med den truppen. Sanningen är ju den att vi har råd med Emil P, Gynge, Postma och Bergström.


Jag menar att jag håller med dig.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tor apr 25, 2019 3:47 pm

En GAME SEVEN i negativt kval är kanske det emotionellt starkaste du kan uppleva som hockeysupporter. Åtta papp på Hovet. Blir det vi eller Gnaget?Lasse Granqvist sjöng som en operasångerska i sextio minuter. Nu i den femte övertidsperioden har han tappat rösten sedan länge. ..Och Karlström drar iväg en öppnande 40-meterspass rätt i gapet.. och vem är det som har friläge.. skjuter han Växjö till SHL 2020.. Det är 'Bommen' - Det är Oliver (0+2 18/19) Bohm som har chansen att bli historisk.. :roflol:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor apr 25, 2019 4:10 pm

sampan skrev:Kom igen, vi är i April fortfarande. SHL är inte ens slut än.

Lugna er.


Det sade vi denna tid förra året också, och fick rätt. Visst , det kommer in spelare. Jag får dock inte ihop antalet spelare. Det finns inte så många platser kvar snart. Men vi kan ju hoppas att vi startar säsongen med 16-17 forwards en sen lånar ut. Men det har ju inte tidigare varit lakers likör.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tor apr 25, 2019 4:12 pm

Jag kan förstå vissas ifrågasättanden. Nyrekryteringarna hittills har har väl inte gjort att man runkat bäver i blindo precis. Förlängningen av Horak är väl egentligen den enda som sticker ut. Och så kryddas frustrationen på med att Lukas Söderlund lyfts upp. Och detta mina damer och herrar är ett PR-trick från VLH.

Missnöjet och skepsis bland Lackers ska vara totalt innan Hönan presenterar BOMBERNA. Dessa smäller så mycket högre då och ger massmedial uppmärksamhet till VLH och Hönan framför allt. Och alla jublar!

Höneröven har press på sig. Förväntningarna är stora - och han ska känna piskan!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor apr 25, 2019 4:25 pm

Cederqvist , är han kvar ? Han står utan kontrakt


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tor apr 25, 2019 4:36 pm

Lukas SÖDERLUND ifrågasätts redan - MEN - omgärdas av epitet som "poängspruta i division ett", "fantastiskt skott" och "late bloomer" RING A BELL om en viss anonym skånepåg häromåret..?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tor apr 25, 2019 4:59 pm

När Hönan värvade Kalle Johansson så var det för att han inte var helt olik Burström.
- Kalle är en spelande, intensiv back som kommer passa bra in i vårt sätt att spela. Inte helt olik Niclas Burström i stilen, självklart har han en resa att göra innan vi kan jämföra de två på allvar men där någonstans ligger vår målsättning med Kalle. Det ska bli spännande att följa hur det går, säger sportchef Henrik Evertsson.

Var är dom nu?
---
Austin Ortega;
-Austin har en lysande college karriär bakom sig. Att göra tre raka säsonger med 20 mål eller fler är det väldigt få spelare som mäktar med. Vi såväl som Austin tror att Europa är vägen för honom att kunna maximera sin utveckling. Detta är en mycket spännande spelare som vi välkomnar till lagbygget, säger sportchef Henrik Evertsson.

Öppnar armar avslutas med en bitchslap och ett dyrt kvitto.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tor apr 25, 2019 5:15 pm

När det gäller Kalle J så hade ju 'CHIEF' rätt i sak hela tiden - pöjken VAR ju nya BURSTRÖM - vad 'CHIEF' inte visste var ju vilken oväntad nivå 'BURIS' skulle hålla under sässen.. :wink:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tor apr 25, 2019 5:22 pm

Ungefär så här;
- Niclas Burström har ända sedan han lånades in till oss säsongen 09/10 varit något av en favoritspelare för mig (Henrik Evertsson). En spelare med fantastiskt blick och en konstant vilja att vinna varje situation ute på isen. Det ska bli grymt kul att jobba med Niclas igen och tillsammans ytterligare höja hans och vår nivå.

:oops:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tor apr 25, 2019 7:05 pm

Värvningen av Ortega förra året handlade nog mycket om att truppen var dyr som den var redan. Tänk själv vilka kontrakt det har varit:

Reddox - Säkert 250k+ som lagkapten och så många år i klubben
A. Lundberg - Skrev ett ett-års efter Guld-året där han var fenomenal. Lär varit löneök.
M. Lundberg - Satt på ett riktigt fett kontrakt men var borta hela förra året
Kiiskinen - Samma som Reddox. Trotjänare som alltid levererat innan. 250k+ här med.
Pesonen - Aldrig billig. Skulle säga mellan 200-250k.
Shinnimin - Lär fått rejält med extra pengar för att förlänga
Horak - Saftig lön på direkten, värd pengarna dock.
Junttila - Lär haft 5000 klubbar att välja på, trots avtalet bröts av Sibir. Aldrig billigt från KHL.

I år har vi bara M.Lundberg och Horak kvar under kontrakt. Lundberg har fått gå ned rejält i lön, Horak har fått lite tillskott. Skulle säga jämnt ut mot förra året mao men att vi kanske får ha Lundberg på ISEN i år istället.

Något Hallam pratade om var att han "inte fick ihop laget när det kom skador, då det saknades djup". Då faller det ju sig ganska så naturligt att vi breddar laget - rejält. Utlåningar är bara nyttigt, fröet kan planteras på annans tomt, men när det är dags för skördning så är fröet vårt - viktigt att inte glömma! 8)
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tor apr 25, 2019 7:27 pm

Svartvadet skrev:Utlåningar är bara nyttigt, fröet kan planteras på annans tomt, men när det är dags för skördning så är fröet vårt - viktigt att inte glömma!

Instämmer. Bra rutat!

Framöver så får vi hoppas på mer kvalificerade Krigare. Som sagts innan, fundamenten är lagda. Nu ska det byggas på uppåt.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » tor apr 25, 2019 7:38 pm

Alltså ursäkta Svartis, men VEM har du tänkt ska lånas ut? Karlström har fått ett löfte om att få spela center, i en mer offensiv roll jämfört med i LHC. Sylvegård väljer Växjö för att han vill ta nästa steg, Holmberg och Cederqvist var årets positiva överraskningar, både Hallam och Evert är väldigt nöjda med hur deras rookiesäsonger såg ut. Lär inte lånas ut någonstans, förutsatt att dom håller samma nivå i år. Ludvig Nilsson lär ju inte nöja sig med att bli utlånad efter att ha spenderat hela förra året som ordinarie i Brynäs. Jag ser INGEN som ska lånas ut ibland årets forwards, bortsett då från juniorerna Heljemo och Söderlund.

Jag säger det igen: förlänger man med Shinnimin och Bokk så finns det typ EN plats kvar ibland forwards. Niklas Hardt ligger kvar på hemsidan, jag ser det som ett tecken på att man jobbar på en förlängning.

Detta (ganska troliga) scenario ser i mina ögon ut som rena skiten, det kommer bli en strid med kniven på strupen för att undvika kvalserien.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor apr 25, 2019 7:58 pm

Primeau skrev:Alltså ursäkta Svartis, men VEM har du tänkt ska lånas ut? Karlström har fått ett löfte om att få spela center, i en mer offensiv roll jämfört med i LHC. Sylvegård väljer Växjö för att han vill ta nästa steg, Holmberg och Cederqvist var årets positiva överraskningar, både Hallam och Evert är väldigt nöjda med hur deras rookiesäsonger såg ut. Lär inte lånas ut någonstans, förutsatt att dom håller samma nivå i år. Ludvig Nilsson lär ju inte nöja sig med att bli utlånad efter att ha spenderat hela förra året som ordinarie i Brynäs. Jag ser INGEN som ska lånas ut ibland årets forwards, bortsett då från juniorerna Heljemo och Söderlund.

Jag säger det igen: förlänger man med Shinnimin och Bokk så finns det typ EN plats kvar ibland forwards. Niklas Hardt ligger kvar på hemsidan, jag ser det som ett tecken på att man jobbar på en förlängning.

Detta (ganska troliga) scenario ser i mina ögon ut som rena skiten, det kommer bli en strid med kniven på strupen för att undvika kvalserien.


Det för verka hur omöjligt som helst, det kan inte bli som du säger, det kan inte bli så. Det får inte bli så.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor apr 25, 2019 8:08 pm

Lånas ut?

Vänta lite nu. Truppen är inte ens halvklar. Ingen ska väl lånas ut nu.

Vem, om någon ska lånas ut brukar ge sig. Ingen vill bli utlånad. Men fungerar det inte. Ja, då kanske utlåning är bäst för klubb/spelare och när det händer brukar både klubb och spelare inse att det behövs.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tor apr 25, 2019 8:27 pm

Det är ju det som är hela vitsen med en bred trupp, eller hur?

Sylvegård, Karlström, Nilsson, Cederqvist, Holmberg och Söderlund är samtliga under 20 år. Finns inte en chans i helvetet att Evertsson erbjuder en FAST plats i en producerande kedja. Speltid är något du förtjänar inte något du ska ha. Är gruppdynamiken instämmande kring detta så är det inget issue alls.

Cederqvist var väldigt bra förra året, men skulle må bäst av en säsong i HA helt klart. Söderlund får chansen att skrälla, annars gäller samma för honom. Karlström har inte tag de klivet som han är beräknad att göra - än.

Det finns ju en anledning till varför samtliga av dessa har kritat på för tre år. Tre år skriver man för att man vill ge spelaren tid att utvecklas, inget annat.

När vi vann vårt första Guld så inledde vi såhär:

Lundh - Rosén - Johnson
Kallio - Johansson - Rakhshani
Kiiskinen - Lajunen - Reddox
Strömwall - Josefsson - Rydahl
(Tre hyfsat producerande samt en checking)


Efter 15 omgångar såg det ut såhär:

Kiiskinen - Rosén - Johnson
Kallio - Lundh - Rakshani
Åslin - Lajunen - Reddox
Söderqvist - Josefsson - Johansson
(Två framtunga samt två checking)

På slutet av säsongen adderades Hennessy och Tambellini.

Det jag vill säga är att inget lag kan vara gjutet i sina positioner. Inget. Spelare tar olika kliv, vissa går fort framåt och andra inte. Sylvegård och Holmberg sitter båda två inne på 30+ säsonger för året som kommer t.ex, Karlström likaså. Är det rimligt att alla tre når dit? Nej. Vad är rimligt då? Ingen vet. Det kan likaväl vara Engström som, från ingenstans, gör en Alexander Bergström och bombar in 40 poäng på direkten.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » tor apr 25, 2019 8:34 pm

Angående Hardts namn på hemsidan:
Jag tycker det är ett jävligt märkligt sätt att presentera lagbygget på (”Följ Lakers lagbygge här”).
Man börjar väl med en blank sida, och sedan fyller man på med namn vartefter dom blir klara??

Varför är t ex Hardt och Shinnimin ens med där? Eftersom Bohm och Lundberg fanns med där innan, och man har förlängt med båda nu, så förutsätter jag att man jobbar på en förlängning med både Hardt och Shinnimin...? :dontknow:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav västrastå » tor apr 25, 2019 9:44 pm

Väldigt märkligt om Hardt förlänger då vi redan har 2-3 spelare som kan axla hans roll. Enda anledningen skulle vara om någon av nyförvärven planeras att lånas ut. Tycker inte heller att vi ska förlänga med Bokk, han har inte 30+ poäng i en ledande lina i sig...än
västrastå
Forumentusiast
 
Inlägg: 471
Blev medlem: sön mar 27, 2016 12:34 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dannedd » fre apr 26, 2019 11:15 am

Säsongen är väl officiellt inte slut ännu så därför står de spelare som har kontrakt denna säsongen kvar på hemsidan men som inte är klara för annan klubb eller bestämt sig för annat. Tror inte det är mer komplicerat än så.
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav AN » fre apr 26, 2019 11:51 am

Svartvadet: Kan du förklara för oss hur lönesysten fungerar. När du säger att någon har en lön på 200-250 kr/mån, vad ligger i det?

1) Är det klubbens totala kostnad för spelaren, oavsett hur pengarna betalas ut?
2) Är det en lön som de flesta av oss har, 200.000 kr i månaden, plus sociala avgifter på omkring 32%? Sedan betalar spelaren själv alla kringkostnader som bostad, bil, försäkringar, kapitalförsäkringar, etc, precis som en "vamlig" löntagare?
3) Är det en klumpsumma som betalas ut till spelarens eller agentens bolag, dvs spelaren jobbar i princip som konsult? Vad detta bolag gör med innestående meldel är sedan en sak mellan bolagshanteraren och spelaren. Dvs i detta fall betalar bolaget också försäkringar och skatt på de pengar som betelas ut löpande?
4) Det verkar ju inte vara så många av VLH-spelarna som betalar artistskatt. Vad jag minns var det bara Macnevin under ngn säsong (eller det var kanske bara när han var i AIK, som han först lånades ut till något finskt lag) och senare Welsh som formellt bodde i Köpenhamn fram till slutet av oktober.

Man kan ta Evertsson själv som ett exempel: I personutredningen i samband med rättegången uppgavs att han hade en månadslön på 40.000 kr. Det finns väl ingen som tror att Evertsson jobbar för 40.000/mån. Men överskjutande del går naturligtvis till kapital- och/eller pensuionsförsäkringar, som beskattas först när de tas ut. Han tycker väöl han kan leva normalt på 40.000/mån. Jag tror att det finns lika många lösningar som det finns spelare. Men eftersom du talar om specifika nivåer skulle det vara intressant att diskutera hur du uppfattar att uppläggen ser ut. Sjäklv är jag ganska övertygad om att de summior som ibland läcker ut ligger ganska nära klubbens kostnader för en spelare, inte en normal lön
Användarvisningsbild
AN
Forumentusiast
 
Inlägg: 255
Blev medlem: mån sep 27, 2010 4:39 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » fre apr 26, 2019 12:26 pm

Utan att fördjupa mitt svar alldeles för långt (blir för mycket text kring varje fråga) - det finns givetvis mängder med variationer. Precis som du skriver. När jag skriver "lön" då syftar jag på de 45mkr som spelarbudgeten är öronmärkt för, vilket jag skulle gissa innefattar samtliga kostnader för spelaren ifråga. Det är väl de spelare som önskar boende som det blir ett extra belopp för. Bilarna är väl fortsatt sponsrade, så spelaren behöver endast betala bränsle.

Jag vet t.ex att Robert Rosén (bara för att nämna någon) låg kring 4,2mkr i årslön, men valde bara att plocka ut 1,8mkr. Resterande belopp är avlagt för kapitalförsäkring/pension.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav AN » fre apr 26, 2019 1:35 pm

Vad är då mest relevant att säga när det gäller att jämföra spelarlöner, att RR hade 100.000 kr/mån mindre än Burström eller att RR hade 100.000 kr/mån mer än Burström?
Användarvisningsbild
AN
Forumentusiast
 
Inlägg: 255
Blev medlem: mån sep 27, 2010 4:39 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » fre apr 26, 2019 2:49 pm

Att han hade 100k mer givetvis? Pengarna ska ju betalas ut, hur du än vrider och vänder på det. Det är ju upp till spelaren hur de vill fördela pengarna.

Sedan är jag också för dåligt insatt för att uttala mig mer precist, tyvärr. Har inte jobbat som Sportchef utan mina källor är mer kring spelare som jag känner.

Lite mer ON-topic: Emil P är inte aktuell för Sverige enl. Pajen i LHC. Kan detta stämma månne? Vore tråkigt för oss
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » fre apr 26, 2019 4:26 pm

'PAJENS' bäst före datum har väl passerat med råge? Sådant grumlar omdömet. Som Arlas mjölkpaket översta hyllan till vänster i kylen, från mitten av februari - du kan inte lita på den.. :wink:

Hoppas det är en dimridå signerad team 'CHIEF'..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » fre apr 26, 2019 5:00 pm

Jag skulle bli djupt besviken och mkt förvånad om PETTERSSON gick till annan klubb i SHL. Klart LHC är intresserade. Det är alla utom SAIK. Men under HALLAM vet Emil EXAKT vad han får - och hur bra han går.. Bättre trampolin för nya utlandsäventyr finns inte.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre apr 26, 2019 5:23 pm

Skulle bli mäktigt förvånad om EP den större valde LHC.

Främst av fyra anledningar.
1. EP den större har sagt att det ör Växjö eller Timrå som gäller.

2. LHC skulle behöva sälja sin egen njure, hjärta och sina sista 4,2 miljoner för att klara det ekonomiskt trots nyemissionen.

3. Det är LHC vi snackar om. Emil P vill vinna SM-Guld. Det vet väl alla att man inte gör i LHC. LHC skulle behöva lägga upp 500.000 i månaden. Ca 150-200k mer än flera andra klubbar som ändå vinner ibland ;)

4. Bert var väl i tränarestaben när Emil kickades från Skellefteå. Varför spela under en sådan tränare igen?

Att Pajen fick kalla handen beror nog mer på att LHC inte är altuellt. Sedan tror jag inte heller SHL är första alternativet. KHL eller Schweiz är nog i förarsätet är jag rädd.

Sedan är det förmodligen 5-10 klubbar som skulle vara seriöst intresserade av Emil om blev sugen på SHL.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » lör apr 27, 2019 12:02 am

Ganska många här inne tycks ha snöat in på E Pettersson och/eller Gynge :crazy:

Pettersson har spelat en halv (1/2) säsong här. Gynge en (1), då med #87 som lockbete. Varför skulle nån av dom per automatik välja att återvända till Växjö (vid ev. spel i SHL)? Det finns typ 10.000 spelare som är lika bra, eller bättre, som dessa båda. Personligen vill jag se ett par nordamerikaner i laget, för tillfället har vi ingen sådan i truppen; tror det är första gången sedan 1998 i så fall...?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör apr 27, 2019 12:40 am

Primeau skrev:Ganska många här inne tycks ha snöat in på E Pettersson och/eller Gynge :crazy:

Pettersson har spelat en halv (1/2) säsong här. Gynge en (1), då med #87 som lockbete. Varför skulle nån av dom per automatik välja att återvända till Växjö (vid ev. spel i SHL)? Det finns typ 10.000 spelare som är lika bra, eller bättre, som dessa båda. Personligen vill jag se ett par nordamerikaner i laget, för tillfället har vi ingen sådan i truppen; tror det är första gången sedan 1998 i så fall...?


Vi har väl inte en enda import än...vad kan bli det nya folk hugger på?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » lör apr 27, 2019 4:36 am

Nej vem vill ha svenska klassforwards i sina bästa år som snittat en pinne per game i klubben tidigare - GYNGE: 46/ 21+23 = 44; PETTERSSON: 27/ 9+17 = 26 - och har kulturkompetens för ligans unika utmaningar - När man kan slussa in två random TRANSOR som gjort två KHL-säsonger "skapligt" och aldrig satt sin fot på svensk mark.
Fråga Sporten i klubben. Fråga Marknad i klubben. Tror mig veta vilka namn man helst ser på tröjorna. Därmed inte sagt att det inte finns nordamerikaner som levererar på samma nivå. Men förstnämnda kommer med större garanti, och är affischnamn. Sen players likt VERSTEEG kommer först i vårfönstret, alternativt som osäkra kort efter skadeperioder.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör apr 27, 2019 9:30 am

Primeau har mycket rätt, tyvärr.

Det som talar för är:

-De känner till staden och tränarna
-De har varit framgångsrika här innan
-De vill ha revansch efter uttågen senast

Det som talar emot:

-De har inga anknytningar hit
-De känner max två i laget
-De har säkert 1000 andra erbjudanden från Europa
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » lör apr 27, 2019 10:16 am

Det spelar ju inte så jättestor roll exakt vilka spelare som ansluter...

Men OM någon av dessa herrar vänder blicken mot Sverige tror jag att vi är med i racet!
Jag tror att det är spelare med deras karaktär man vill ha in i laget!

Om det blir dom, några transor eller något helt annat får tiden utvisa!

Jag tror på minst 3 riktigt spetsiga spelare inför seriestart!

Sen kommer man att ge våra youngsters chansen - MEN jag tror att tålamodet kommer att vara betydligt sämre än vad som var fallet med exempelvis Ortega!

De som inte levererar efter typ 15 omgångar riskerar att bytas ut/lånas ut.
Jag tror inte att vi kommer att fira jul med ett lag som behöver uppdateras med 3-4 spelare!

Jag tror att vi kommer att se ett mer färdigt lag tidigare och beroende på hur hösten utvecklar sig kan det komma att förändras...

Spännande hur eller hur
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3275
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » lör apr 27, 2019 11:04 am

Det som talar för, framförallt Pettersson, är att han själv sagt att Timrå och Växjö är de klubbar han vill spela i om han vänder hem till Sverige. Gynge uttryckte också att han trivdes otroligt bra i klubben och staden. Men det finns inga garantier, de kanske bara är smarta och håller en god relation till klubben ifall det skulle dyka upp något i framtiden.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör apr 27, 2019 11:23 am

Jag tror det finns en bra chans med Gynge till säsongen efter den som kommer. Då är förhoppningsvis #87 tillbaka och det bidrar nog starkt.
För Emils del så är det nog KHL som gäller nu. Är SHL intressant, då tror jag vi är ett givet val. Hans utveckling i VLH på bara någon månad var magnifik.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 33 gäster