Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön apr 21, 2019 5:18 pm

Efter att ha sett djurgården i kvart, semi och final så är jag lite tveksam till Davidsson som andracenter. Som andralina måste man leverera. Tycker mer det känns som att han kommer konkurrera med Holmberg om tredjespaden.

Nu är de ju unga och kan utvecklas snabbt samt att kedjakanrater kan påverka men tror vi behöver få in en center under säsong.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön apr 21, 2019 9:24 pm

Lundberg blir kvar. Då kan vi inte ta in Hardt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » sön apr 21, 2019 9:42 pm

En billig, revanschsugen och förmodligen! frisk Lundberg är helt ok.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dannedd » sön apr 21, 2019 10:13 pm

Marcus Sylvegård och Ludvig Nilsson är ju spelare värvade för att vara en pain in the ass åt motståndarens ledande line = 4de linan. Lundberg ska ju egentligen vara en mer produktiv spelare och husera i en 3djelina (minst). Det ska ju dock Hardt också men om Lundberg är kvar finns nog ingen plats för Hardt. Uppsidan är större hos Lundberg om han får vara skadefri, och levererar han inte finns både en och två andra ungtuppar som kan ta den rollen. Tror också Lundbergs "tyngd" väger tyngre i detta fallet! =P

Missuppfatta mig rätt nu, gillar attityden hos Hardt men det är ju något man kan jobba med hos de andra om de inte går in 100%
Det jag trodde han skulle tillföra var lite mer offensivt och även i omklädningsrummet. Tror bl.a. därför man värvade Engström. Vi behöver ledare som slår näven i bordet när man inte gör jobbet.
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » mån apr 22, 2019 2:07 am

Är lite tveksam till förlängningen av Lundberg. Men jag hoppas verkligen att jag har fel och att det verkligen är en nytänd Lundberg som vi får se nästa säsong. Blir det däremot den sega Lundberg som under första säsongen så är det ikke bra. Lite det man är rädd för. Hoppas hoppas att Evertsson hittar en lösning på Shinnimin. Hade varit kul att se Shinnimin - Horak - Gynge tex.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » mån apr 22, 2019 2:14 am

Däremot ska det sägas att den spelaren som drar ner hela uppställningen nu är Netterberg. 3 år och 3 chanser och han har inte tagit en enda av dom chanserna. Han har gått från 18 poäng första säsongen till 16 poäng andra och nu senast endast 10. Nej tyvärr han måste väck. Utlåning till hockeyallsvenskan eller vad som helst. Men det funkar inte att ge honom fler chanser nu.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » mån apr 22, 2019 2:57 am

Eller som någon härinne sa att Shinnimin skulle ha snackat med Skellefteå. Ja lyckas dom landa honom så vet jag en som ingen som håller på Växjö vill ha kvar i truppen. Och det är vår egen sportchef. Med tanke på hur mycket pengar Evertsson nu har att röra sig med efter alla avslutade kontrakt så skulle det kännas helt sjukt märkligt om något annat lag än vi landar Shinnimin i SHL. Isf är det nog dags för Evertsson att kliva åt sidan. Eller rättare sagt skulle vi alla kräva det.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » mån apr 22, 2019 10:28 am

Stupet skrev:Eller som någon härinne sa att Shinnimin skulle ha snackat med Skellefteå. Ja lyckas dom landa honom så vet jag en som ingen som håller på Växjö vill ha kvar i truppen. Och det är vår egen sportchef. Med tanke på hur mycket pengar Evertsson nu har att röra sig med efter alla avslutade kontrakt så skulle det kännas helt sjukt märkligt om något annat lag än vi landar Shinnimin i SHL. Isf är det nog dags för Evertsson att kliva åt sidan. Eller rättare sagt skulle vi alla kräva det.


Beror såklart på prislappen! E är (tack och lov) inte känslostyrd och betalar inte vad som helst för någon!

Vilken sportchef skulle du vilja ha istället?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3302
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav västrastå » mån apr 22, 2019 12:04 pm

Härmapan skrev:
Stupet skrev:Eller som någon härinne sa att Shinnimin skulle ha snackat med Skellefteå. Ja lyckas dom landa honom så vet jag en som ingen som håller på Växjö vill ha kvar i truppen. Och det är vår egen sportchef. Med tanke på hur mycket pengar Evertsson nu har att röra sig med efter alla avslutade kontrakt så skulle det kännas helt sjukt märkligt om något annat lag än vi landar Shinnimin i SHL. Isf är det nog dags för Evertsson att kliva åt sidan. Eller rättare sagt skulle vi alla kräva det.


Beror såklart på prislappen! E är (tack och lov) inte känslostyrd och betalar inte vad som helst för någon!

Vilken sportchef skulle du vilja ha istället?


Brendan får kosta vad han kostar det handlar inte bara om pengar i det fallet. En förlust av honom skulle svida lika mkt som #87
västrastå
Forumentusiast
 
Inlägg: 484
Blev medlem: sön mar 27, 2016 12:34 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån apr 22, 2019 1:42 pm

västrastå skrev:
Härmapan skrev:
Stupet skrev:Eller som någon härinne sa att Shinnimin skulle ha snackat med Skellefteå. Ja lyckas dom landa honom så vet jag en som ingen som håller på Växjö vill ha kvar i truppen. Och det är vår egen sportchef. Med tanke på hur mycket pengar Evertsson nu har att röra sig med efter alla avslutade kontrakt så skulle det kännas helt sjukt märkligt om något annat lag än vi landar Shinnimin i SHL. Isf är det nog dags för Evertsson att kliva åt sidan. Eller rättare sagt skulle vi alla kräva det.


Beror såklart på prislappen! E är (tack och lov) inte känslostyrd och betalar inte vad som helst för någon!

Vilken sportchef skulle du vilja ha istället?


Brendan får kosta vad han kostar det handlar inte bara om pengar i det fallet. En förlust av honom skulle svida lika mkt som #87


Allt beror ju på.

Vad finns ledigt?
Vad kan dyka upp framöver?

Själv skulle jag byta in åttisju mot shinnimin vilken dag som helst. Även om shinnimin är bra så är han inte så bra att han kan leda en förstalina till GULD. Han är rivig och slitig så det förslår och det kommer man långt på. Men när det kommer till finsnickeri i anfallszon kommer shinnimin med en motorsåg och resultat blir inte optimalt.

Att shinnimin vinner poängligan tycker jag är ett svaghetstecken i laget. Han ska lira i en andra eller tredje, göra poäng och vara en jobbig gubbe att möta. Men vi måste ha en förstlina som lirka upp motståndarförsvaret utan shinnimins aggressivitet om vi ska utmana om guldet.

Vi behöver en finsnickare till center. Sedan vill man ju absolut inte tappa shinnimin om det går att undevika. Men han är inte oresättlig som gubbar med 87 eller 40 på ryggen.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » mån apr 22, 2019 2:34 pm

Shinnimins värde går inte enbart att mäta i poäng, utvisningsminuter, riv och slit eller vad man än vill säga. Det är sådant han ska göra på isen oavsett. Shinnimins värde sitter också i hans person, möjligtvis på gott och ont. Visserligen är jag väldigt partisk här men Shinnimin får ändå ses som SHL:s mest omtalade spelare i år, översatt är han en profil/affishnamn. Sådana spelare kan få sponsorer att putta in lite extra och sälja 100 extra säsongskort och många lösbiljetter till.

Horak är en lika bra spelare men säljer inte lika mycket, därav kan man ge Shinnimin lite extra krydda i lönekuvertet då det inte kommer synas i resultatberäkningen ändå. Profilspelare som varit i Lakers vill man inte se i andra lag. Känns väldigt långt borta att SAIK skulle landa honom, finns inga som kan prata engelska där :zzz:
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1298
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » mån apr 22, 2019 2:53 pm

Nä, misstolka mig inte!
Shinimin är min absoluta favorit och det vore katastrof att bli av med honom MEN jag kommer inte att kräva någons avgång om något annat lag snor honom med ett gigantiskt överbud!
(Ponera att Minecraft-snubben bestämmer sig för att jävlas och vill ha honom i Luleå och erbjuder honom 3 miljoner i månaden)
Jag skulle svära och gråta en skvätt men tycker inte att man ska riskera hela klubbens framtid för att in absurdum få behålla en spelare!
Han är värd rejäl med deg (och jag överdriver lite såklart) men det är klart att det finns en övre gräns för vad vi kan betala!

Men låt oss verkligen hoppas att han stannar!!!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3302
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » mån apr 22, 2019 2:55 pm

https://hockeynews.se/articles/8428/?fb ... MooLCKtMdU

Kom igen Evert!

Kanske inte till nästa säsong trots allt men det känns inte helt omöjligt. Känns däremot helt rimligt med Rosén och Gynge tillsammans en säsong framåt. Kanske spelar och pratar de ihop sig redan i år, för visst skulle Sotji kunna hugga här?
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1298
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » mån apr 22, 2019 3:01 pm

Härmapan skrev:Nä, misstolka mig inte!
Shinimin är min absoluta favorit och det vore katastrof att bli av med honom MEN jag kommer inte att kräva någons avgång om något annat lag snor honom med ett gigantiskt överbud!
(Ponera att Minecraft-snubben bestämmer sig för att jävlas och vill ha honom i Luleå och erbjuder honom 3 miljoner i månaden)
Jag skulle svära och gråta en skvätt men tycker inte att man ska riskera hela klubbens framtid för att in absurdum få behålla en spelare!
Han är värd rejäl med deg (och jag överdriver lite såklart) men det är klart att det finns en övre gräns för vad vi kan betala!

Men låt oss verkligen hoppas att han stannar!!!


Yes, förstår det! Finns få i Växjö som inte vill ha honom kvar. Enda argumentet är att han tyvärr lite för ofta går över den hårfina gränsen. Tror inte några SHL-klubbar vill lägga något överbud på honom. Han har retat gallfebern på många tränare och fans så där faller nog en del bort :clappy: . Tror Luleåfansen inte vill se honom i Norrbotten oavsett hur mycket minecraftpengar som slängs fram.

Tror och hoppas att det stöd han fått från oss i Växjö gör att han enbart ser en möjlighet om det är i SHL han vill spela.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1298
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dannedd » mån apr 22, 2019 4:23 pm

Aleks skrev:
Härmapan skrev:Nä, misstolka mig inte!
Shinimin är min absoluta favorit och det vore katastrof att bli av med honom MEN jag kommer inte att kräva någons avgång om något annat lag snor honom med ett gigantiskt överbud!
(Ponera att Minecraft-snubben bestämmer sig för att jävlas och vill ha honom i Luleå och erbjuder honom 3 miljoner i månaden)
Jag skulle svära och gråta en skvätt men tycker inte att man ska riskera hela klubbens framtid för att in absurdum få behålla en spelare!
Han är värd rejäl med deg (och jag överdriver lite såklart) men det är klart att det finns en övre gräns för vad vi kan betala!

Men låt oss verkligen hoppas att han stannar!!!


Yes, förstår det! Finns få i Växjö som inte vill ha honom kvar. Enda argumentet är att han tyvärr lite för ofta går över den hårfina gränsen. Tror inte några SHL-klubbar vill lägga något överbud på honom. Han har retat gallfebern på många tränare och fans så där faller nog en del bort :clappy: . Tror Luleåfansen inte vill se honom i Norrbotten oavsett hur mycket minecraftpengar som slängs fram.

Tror och hoppas att det stöd han fått från oss i Växjö gör att han enbart ser en möjlighet om det är i SHL han vill spela.


Tror det är mer troligt att #24 tittar mer på Schweiz än annat SHL-lag. Klart rykten går med en sådan spelare. Håller med, lite extra deg är han värd utifrån han som person och inte som spelare, men inga fantasisummor. Då ser jag hellre att vi lägger lite extra för att få hem sådana som #87, #70 eller EP den äldre
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » mån apr 22, 2019 4:46 pm

Shinnimin är en spelare som jag också definitivt vill se i Vida kommande säsong. Jag har dock svårt att se honom som en förväntad poängproducerande spelare. Det är inte hans gebit. Han ska inte förväntas ha den rollen. Han ska spela sitt spel och vara ett pain in the ass på motståndarna. Och det är just det han ska lägga sin energi på - inte vara snipern som pyttsar hem tre poäng. Den rollen ska andra ha.

Att Shinnimin vann interna poängligan denna säsongen säger väl ett och annat om hur jävla felsnickrad offensiven var.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån apr 22, 2019 4:51 pm

Aleks skrev:https://hockeynews.se/articles/8428/?fbclid=IwAR1rMz8CyGYcbXtT8vRwmwyrLolIhfqQAfbZqCaTJcaszhuCkMooLCKtMdU

Kom igen Evert!

Kanske inte till nästa säsong trots allt men det känns inte helt omöjligt. Känns däremot helt rimligt med Rosén och Gynge tillsammans en säsong framåt. Kanske spelar och pratar de ihop sig redan i år, för visst skulle Sotji kunna hugga här?


Gynge tror jag inte är omöjligt. Han har ju i ärlighetens namn tjänat sina pengar. Rosen å andra sidan kan jag faktiskt se lira i KHL 2-3 år till innan han vänder hem och då är ju frågan vilken form han är i.

Hade gärna sett gynge vid sidan om Horak. :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » mån apr 22, 2019 5:59 pm

Kloker skrev:Shinnimin är en spelare som jag också definitivt vill se i Vida kommande säsong. Jag har dock svårt att se honom som en förväntad poängproducerande spelare. Det är inte hans gebit. Han ska inte förväntas ha den rollen. Han ska spela sitt spel och vara ett pain in the ass på motståndarna. Och det är just det han ska lägga sin energi på - inte vara snipern som pyttsar hem tre poäng. Den rollen ska andra ha.

Att Shinnimin vann interna poängligan denna säsongen säger väl ett och annat om hur jävla felsnickrad offensiven var.


Du är medveten om att Shinnimin varit en 1p/match-spelare var han än har varit i princip? Källor från Coyotes har även sagt att han skulle förmodligen varit ordinarie i Arizona om han coolat ner sitt temperament en aning.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » mån apr 22, 2019 6:00 pm

StenhårtSlagskott skrev:
Aleks skrev:https://hockeynews.se/articles/8428/?fbclid=IwAR1rMz8CyGYcbXtT8vRwmwyrLolIhfqQAfbZqCaTJcaszhuCkMooLCKtMdU

Kom igen Evert!

Kanske inte till nästa säsong trots allt men det känns inte helt omöjligt. Känns däremot helt rimligt med Rosén och Gynge tillsammans en säsong framåt. Kanske spelar och pratar de ihop sig redan i år, för visst skulle Sotji kunna hugga här?


Gynge tror jag inte är omöjligt. Han har ju i ärlighetens namn tjänat sina pengar. Rosen å andra sidan kan jag faktiskt se lira i KHL 2-3 år till innan han vänder hem och då är ju frågan vilken form han är i.

Hade gärna sett gynge vid sidan om Horak. :clap:


Jag tror att RR kommer tillbaka efter nästa säsong!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3302
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » mån apr 22, 2019 6:32 pm

DeLarge skrev:
Kloker skrev:Shinnimin är en spelare som jag också definitivt vill se i Vida kommande säsong. Jag har dock svårt att se honom som en förväntad poängproducerande spelare. Det är inte hans gebit. Han ska inte förväntas ha den rollen. Han ska spela sitt spel och vara ett pain in the ass på motståndarna. Och det är just det han ska lägga sin energi på - inte vara snipern som pyttsar hem tre poäng. Den rollen ska andra ha.

Att Shinnimin vann interna poängligan denna säsongen säger väl ett och annat om hur jävla felsnickrad offensiven var.


Du är medveten om att Shinnimin varit en 1p/match-spelare var han än har varit i princip? Källor från Coyotes har även sagt att han skulle förmodligen varit ordinarie i Arizona om han coolat ner sitt temperament en aning.


Shinnimin gör poäng men jag ser inte honom som någon poängspruta. Han ska vara en Mäster-Thrasher. Där märks han och gör det bra. Fokus på det.

Jag tycker att han ska behålla sitt temperament och göra det han är bäst på. Det är nog för mycket av det goda att begära att det både ska noteras poäng och samtidigt vara en Evil. Men i de bästa av hockeyvärldar så hade det ju varit optimalt.

Överens är vi att Brendan Shinnimin är en spelare som är värd att buda på. Han gör skillnad.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kenpa » mån apr 22, 2019 7:08 pm

Förstår inte vad folk kräver av Shinnimin?! Först ska han dra ner på utvisningarna och göra 70p i SHL. Sen ska han vara en brunkar-typ som är jävligt jobbig att möta bara. Sen ska han vara både och fast ändå inte utan asså typ nåt bättre fast ne. Han är en spelare som är helt jävla unik i ligan, låt han vara det. Finns ingen annan i laget som visar så mycket hjärta för klubben just nu. Snacka om att folk här underskattar han.
Kenpa
Forumamatör
 
Inlägg: 111
Blev medlem: mån aug 22, 2016 2:47 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » mån apr 22, 2019 7:13 pm

Ni missförstår det Kloker skriver.

Det han menar är att Shinnimin gör sig som absolut bäst i en tredje-kedja, där han gör lite poäng men är mer utav en "gris". Det är inte så att han gör sig dåligt i en topp-sex, men optimalt är att ha mer skillade offensivt på dessa positioner. Skills och poäng behöver inte alltid gå hand-i-hand, hur sjukt det än kan låta.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » mån apr 22, 2019 7:50 pm

Jag ber om ursäkt om jag har varit sladdrig och slarvig i mina ovanstående inlägg gällande Shinnimin.

Läsförståelse, en gnutta hockeytänk och ett uns av att kunna läsa mellan raderna trodde jag var en regel utan undantag på forumet.

Tack Svartis för förtydligandet på lätt-hockey-svenska så att budskapet når fram till övriga.

:D
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav västrastå » mån apr 22, 2019 9:34 pm

Svartvadet skrev:Ni missförstår det Kloker skriver.

Det han menar är att Shinnimin gör sig som absolut bäst i en tredje-kedja, där han gör lite poäng men är mer utav en "gris". Det är inte så att han gör sig dåligt i en topp-sex, men optimalt är att ha mer skillade offensivt på dessa positioner. Skills och poäng behöver inte alltid gå hand-i-hand, hur sjukt det än kan låta.


Jag anser inte att Brendan har för lite skills för att vara top-6 forward överhuvudtaget.
Kolla bara när vi dominerade 17/18, då lirade han i andralinan, minst lika mkt skills i honom som ex. Miele. Får han rätt spelare omkring sig kan han både avgöra matcher och reta gallfeber på norrbottningar ifrån en andralina 8)
västrastå
Forumentusiast
 
Inlägg: 484
Blev medlem: sön mar 27, 2016 12:34 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » mån apr 22, 2019 10:19 pm

Håller inte med dig där. Den truppen vi hade 2017/18 går inte att jämföra med. Du hade kunnat slänga in Stefan Nilsson i andrakedjan jämte Dennis (48 poäng i KHL) & Calof (41 poäng KHL) och jag vågar nästan lova att han med hade löst 30 poäng...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » mån apr 22, 2019 10:22 pm

När Shinni vann poängligan i WHL 11/12 gjorde han det 10 poäng före Mark Stone. Denna Stone är i dagsläget en av NHL-slutspelets bästa forwards. Det är lite det jag menar med Brendans potentiall, om han hade haft lite mer fokus på rätt saker.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » mån apr 22, 2019 10:25 pm

Svartvadet skrev:Håller inte med dig där. Den truppen vi hade 2017/18 går inte att jämföra med. Du hade kunnat slänga in Stefan Nilsson i andrakedjan jämte Dennis (48 poäng i KHL) & Calof (41 poäng KHL) och jag vågar nästan lova att han med hade löst 30 poäng...


Ja, hade jag lirat med Draisatl och McDavid skulle jag nog gjort 30 poäng minst.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav västrastå » mån apr 22, 2019 11:57 pm

Svartvadet skrev:Håller inte med dig där. Den truppen vi hade 2017/18 går inte att jämföra med. Du hade kunnat slänga in Stefan Nilsson i andrakedjan jämte Dennis (48 poäng i KHL) & Calof (41 poäng KHL) och jag vågar nästan lova att han med hade löst 30 poäng...


Vilka offensiva skills är det du anser att Shinnimin saknar?
västrastå
Forumentusiast
 
Inlägg: 484
Blev medlem: sön mar 27, 2016 12:34 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tis apr 23, 2019 9:30 am

Det som man är lite rädd för till nästa säsong är våra målvakter. Många av de andra lagens målisar ser väldigt bra ut i jämföresle.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tis apr 23, 2019 12:01 pm

Jag är mer rädd för våran backsida nu när Bohm verkar förlänga. Hoppas Nässén är sjukt vass framåt....

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tis apr 23, 2019 12:50 pm

Måste säga att Rögle har gjort en riktig supervärvning i Everberg. Undra när våra klassvärvningar landar och vilka det isf blir.
Håller med om att backsidan ser väldigt tunn ut. Förlägning med Bohm är ju inte direkt något som man ropar wow över. Behövs ju minst 2 klassbackar in i denna uppställningen.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Sura-pelle » tis apr 23, 2019 6:08 pm

En månad har gått sedan uttåget och evertsson har lyckats förlänga med Horak. Resten av värvningarna är ren mellanmjölk på SHL-nivå. Mellanmjölk vi redan har i truppen. Dessutom förlängning på lundberg. :roll:
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » tis apr 23, 2019 6:21 pm

Sura-pelle skrev:En månad har gått sedan uttåget och evertsson har lyckats förlänga med Horak. Resten av värvningarna är ren mellanmjölk på SHL-nivå. Mellanmjölk vi redan har i truppen. Dessutom förlängning på lundberg. :roll:


Stanley Cup är är ju inte slut ännu. :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis apr 23, 2019 8:06 pm

Både Jacob JOSEFSSON och Chay GENOWAY är också fortfarande i spel.. :wink:

EVERBERG är en fin stabilisator för Rögle i det här skedet, men vi hittar bättre för motsvarande kosing. Dennis var grym under hösten hos oss men försvann lite under våren. Lyste inte som Emil.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1629
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tis apr 23, 2019 8:17 pm

Klart nu att Bohm förlänger med ett år. Är lite kluven över den förlängningen. Undra hur tankarna är hos Evertsson gentemot backsidan? Vem är Joels ersättare och vem är Burströms? Ingen just nu skulle jag säga. Men går tankarna hos Evertsson att det ska in 1 eller 2 klassbackar eller hur går han tankar?
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster