Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån aug 17, 2020 5:41 pm

Rosén har envägskontrakt. Det är garanti på 7,5Mkr, tror inte han vill ge upp det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1837
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » mån aug 17, 2020 5:55 pm

Person skrev:Rosén har envägskontrakt. Det är garanti på 7,5Mkr, tror inte han vill ge upp det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag betalar!

Hade ingen aning om det....
Holm?

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån aug 17, 2020 6:59 pm

Ett tips är väl att kolla upp spelaren först innan du droppar. ;)

Holm är något mer rimlig men tror du att en toppback ska in både prismässigt och rutinmössigt? Skulle vara bra men jag är skeptisk till det. Känner mer att det lutar mot budget eller medel prisad pjäs.
Senast redigerad av StenhårtSlagskott mån aug 17, 2020 7:10 pm, redigerad totalt 8 gånger.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » mån aug 17, 2020 7:02 pm

StenhårtSlagskott skrev:Ett tips är väl att kolla upp spelaren först innan droppar. ;)

Skall göra det nästa gång :oops: :wink:
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån aug 17, 2020 11:41 pm

Ursäkta om jag sänker stämningen men är inte det här en smärre katastrof?? En tänkt toppback borta minst 25-30 matcher (40 innan han är full game) - Det är som om vi aldrig värvade PERSSON, de tar nu ut varandra :(
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1627
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Anders L » tis aug 18, 2020 8:24 am

Stubben skriver på, minHOCKEY.
Det innebär ny chans för 17-årige J20-forwarden Victor Stjernborg och debut för två J20-backar som delar på den sjätte backplatsen.

Men vilka är grabbarna?
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1659
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis aug 18, 2020 9:34 am

Skulle tippa att det blir Malysjev och Johnson. Två landslagsgrabbar i grunden, där den sistnämnde är lite större talang men också yngre.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tis aug 18, 2020 10:04 am

Towen skrev:Ursäkta om jag sänker stämningen men är inte det här en smärre katastrof?? En tänkt toppback borta minst 25-30 matcher (40 innan han är full game) - Det är som om vi aldrig värvade PERSSON, de tar nu ut varandra :(
Håller med!
Total katastrof - vår utan tvekan viktigaste och bästa spelare förra året...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3301
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis aug 18, 2020 10:24 am

Visst är det inte alls bra att Melart är borta. Men att han försvinner slår inte ut värdet och betydelsen av att vi har fått in Persson. Jag skulle snarare vilja påstå att Vainio slår ut att Melart saknas, och att Persson kryddar laget något enormt ändå.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1837
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tis aug 18, 2020 1:29 pm

Tycker att Victor Stjernborg borde få spela hela säsongen i A-laget.
Läser man om alla andra lag i SHL så ser man ett mönster att minst 2 platser hålls för juniorer utom i ett lag. Inte speciellt svårt att gissa vilket. Nämnligen vi. Folk får tycka och tänka hur dom vill men jag tycker faktiskt att det är svagt att vi inte är i närheten av att kunna slussa in juniorer till A-laget inom vår egna organisation. Hur länge har vi legat i SHL nu? 10 år. 10 fucking år och det har inte hänt ett skit vad gäller våra junisar. Jo det som händer är att man ger dom chansen när någon blir skadad i typ 5 matcher.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Jocke86 » tis aug 18, 2020 1:55 pm

Två nya juniorer ikväll. Känns som vi luftar hela J-20 i år. Gissar det finns en tanke med det också när man kanske gärna sparar alla pengar man kan vid skador med mera.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2333
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tor aug 20, 2020 12:51 pm

Filip Roos från BIK lånas in i två veckor pga skadeläget. Någon som vet hur det ligger till med Koivisto och Vainio? Väldigt tyst från Lakers håll när det gäller skador.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1837
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor aug 20, 2020 4:42 pm

Det som sagts är att Koivisto inte spelarfredag men att hallam hoppas att han är tillbaka efter det. Själv tycker jag det såg ut som skadan var allvarligare än en veckas vila. Svårt att lyfta benet över den lilla utgångenssargkanten. Vainio vet vi inte mycket om. Hallam sa att han skulle spela mot Oskarshamn dagen innan sedan blev det ingen match så troligen skadat sig på träning eller att han blev sjuk.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tor aug 27, 2020 11:59 am

KHL startar 2 september, Calof och Rasmussen är fortfarande kontraktslösa. Tänk att få in tex Rasmussen. Centra en andrakedja med Drury och Davidsson på varsin kant.

Davidsson har börjat vara på is enligt planerad rehab. Fortsätter det i samma takt bör han vara med och träna för fullt om ca 3 veckor.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1837
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tor aug 27, 2020 12:15 pm

Rasmussen lär bara vara på korttid isf.

Hans sambo är från Växjö, så vitt jag vet så är deras plan att ha Växjö som bas i framtiden och att Dennis kommer spela i VLH inom något år igen. Skulle säga att han är i Roséns ålder vid det laget, typ 32-33.

Calof kommer nog pressa ut så mycket stålars han kan innan han börjar avrunda karriären i Nordamerika igen. Sverige känns ganska otroligt är min känsla, då han ändå gjort fyra säsonger här innan.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tor aug 27, 2020 2:19 pm

Jag är inte alls säker på att Calof inte landar i Sverige. Nordamerika är inte så troligt då AHL i värsta fall ställer in. De har inget tv-avtal att falla tillbaka mot.
KHL är verkligen en osäker liga, och inte ett land man vill vara i just nu.
Schweiz är kanske det som lockar honom mest då, men då de flesta lag fyllt sina kvoter för utländska spelare blir det tufft att hitta jobb där.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1837
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor aug 27, 2020 5:03 pm

Calofs fruga är också svenska. Eller rättare sagt från skellefteå så att han skulle spela eller bosätta sig i Sverige under eller efter karriären lär ju vara 50-50 utan att känna dem.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tor aug 27, 2020 10:22 pm

Det är mycket drömmar nu - ketamin och rosa elefanter - men är det någon som hört något med substans i?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1627
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön aug 30, 2020 6:58 pm

Det verkar tyst. Det kan vara lovande. Blickar vi lite bakåt kan vi konstatera att det ofta är då 'Chief' just satt på baldrottningen - när han känns som mest tafatt och oskuld - landar han plötsligt årets käftsmäll!
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1627
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » sön aug 30, 2020 7:09 pm

Jag hoppas inte att han värvar något.

Viktigt att vi vet om förutsättningarna innan vi börjar spendera pengar. Annars är det som att låna till ett hus när du är provanställd...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Sura-pelle » sön aug 30, 2020 8:32 pm

Teemu Eronen klar från KHL.
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » sön aug 30, 2020 8:37 pm

Backen Teemu Eronen plockas in. Melart borta 2-3 mån (bättre prognos än väntat) och Koivisto borta 3-4 mån (betydligt sämre än väntat).

Av statsen att döma så ser han riktigt bra ut. Fina stats i både KHL och Liiga. Skridskostark, beskrivs som relativt lik Koivisto i spelstil.
Avtal på 4 månader.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1837
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » sön aug 30, 2020 8:37 pm

Koivisto var betydligt värre än vad man trodde då mao... "3-4 månader"

"... och som läget är med begränsad publik osv får vi nöja oss med att ersätta två med en. Teemus avtal avgörs av vårt behov men vi börjar med 4 månader." - Henrik Evertsson

Väldigt klokt! Verkar vara en riktigt stabil back dessutom, känns potential för mer än fyra månader om det faller väl ut med allt.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6422
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön aug 30, 2020 8:55 pm

Vad var det jag sa om koivisto. Såg allvarligare ut än vad hallam påpekade.
Vad vet vi om Teemu Eronen mer ân att han är finne? Hoppas våra finnar går i god för honom.
Hoppas att hanbinte bara nöjer sig med de här månaderna utan berkligen krigar för forsatt kontrakt.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tis sep 01, 2020 2:46 pm

Tycker chiefen gjorde det bra med Eronen. Han är vad jag kallar EuroHockeyTour (EHT)-kaliber. Han är för dålig för en topp4-plats i KHL, men håller hög inhemsk kvalitet. Rörlig, bra spelförståelse, sunkigt skott och något vek defensivt. Men kom ihåg att omdömena är i en jämförelse med en toppback i KHL. Skottet är den största bristen. Men det återstår att se. Finska backar skjuter generellt bättre än svenska. Så det ska bli intressant att se hur skottet håller i SHL.

Bästa egenskapen ska tydligen skridskoåkningen vara, vilket han nyttjar bra i andra anfallsvåg. Många defensiva situationer kan lösas genom snabbhet om nu inte den fysiska styrkan är topnotch.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14039
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis sep 01, 2020 5:01 pm

I Lakerspodden så säger Jepsen att hans ”kontakter” i Finland gett positiva responser på värvningen. Påminner mycket om Koivisto men strular inte till det lika mycket i egen zon. Med de omdömena är jag så nöjd man kan vara över en värvning när man inte sett spelaren tidigare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1837
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis sep 01, 2020 7:16 pm

Växjös backbesättning är skadeskjuten och i Ilari Melarts och Miika Koivistos långtidsfrånvaro har en annan finländare, Teemu Eronen, värvats in. Är det tillräckligt för ett Växjö med toppambitioner?

Johanna Dahlén:

– Det är tuffa namn att få på skadelistan direkt, det går inte att sticka under stolen. Utan Melart och Koivisto tror jag att topplaceringarna blir tuffa att nå, men att ersätta med Eronen i nuläget känns som ett stabilt val. Växjö får hoppas att ingen annan back sätts upp på den listan nu, tänk Joel Persson, då blir det problem.

Adam Johansson:

– Tillräckligt och tillräckligt... I dessa tider med rådande omständigheter resonerar Växjö att en får ersätta två, och det har jag full respekt för. Ekonomin får ej brandskattas.

Eronen blir ett välkommet tillskott, men jag skulle vilja flagga för Häman Aktell. En personlig favorit från den gångna säsongen i hockeyallsvenskan. Han kan vara redo för en större roll redan från start.

Med det sagt är jag inte säker på att Växjö med Melart och Koivisto ens hade aspirerat på en topplacering. Konkurrensen är stentuff och det finns större hål i Växjös truppsammansättning än i övriga.

Johan Svensson:

– Först och främst är det skönt att se klubbar ändå ta någon form av ansvar. Växjö menar på att i rådande läge kan man bara ersätta två skadade spelare med en. Ansvarsfullt! Risken är förstås att det blir tunt, men Eronen är ändå erfaren och blir direkt nödvändig. Tänk om klubben gått in med sex backar i seriespel, där debutanten Häman Aktell är en och Linus Nässén som inte ens platsade förra säsongen är en annan. Låt mig säga så här. Nu får inte fler etablerade backar gå sönder. Det vore direkt förödande.


Sanny Lindström:

– Det finns väldigt många frågetecken även i årets trupp. Jag har tidigare lite med vänsterhanden kollat igenom Växjös trupp de senaste åren tänkt att det nog blir ett topplag.

Men de senaste två åren har fått mig att ändra uppfattning och inte ta det Växa för givet. Klart det slår hårt när två av toppbackarna är borta och även om man nu tar in Teemu Eronen finns det så många frågetecken. Växjö landar nog in där man gjort de senaste säsongerna. Varken bättre eller sämre.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4858
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis sep 01, 2020 7:29 pm

Många dissar växjö ganska hårt. Jag vill också se ett annat växjö i seriespel innan jag tror något nytt om laget. Jag gillar inte den loosermentalitet och vekhet som smugit sig in de två senaste åren.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8488
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tis sep 01, 2020 7:59 pm

Vad Jepsen säger och tycker är gallimatias i mina öron. Har hobbyskribenten kontakter? När denne börjar raljera om att Peter Andersson har en växel till så kände jag samma huvudbry som när raketjournalisten Enestubbe sa att Peter Andersson är en spelare att bygga laget runt.

Sedan så är jag så förbannat trött på dessa skadeskjutna FINNAR som kommer hit och går sönder fullständigt!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis sep 01, 2020 8:10 pm

Kloker skrev:Vad Jepsen säger och tycker är gallimatias i mina öron. Har hobbyskribenten kontakter? När denne börjar raljera om att Peter Andersson har en växel till så kände jag samma huvudbry som när raketjournalisten Enestubbe sa att Peter Andersson är en spelare att bygga laget runt.

Sedan så är jag så förbannat trött på dessa skadeskjutna FINNAR som kommer hit och går sönder fullständigt!
Otur eller dålig sommarträning i Finland ? Jag vet inte , men drygt är det


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8488
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tis sep 01, 2020 8:36 pm

Den positionen som jag är mest orolig över i år är verken forwards eller backar. Däremot våra målvakter. Visst att Källgren gjorde det bra i TPS men han är helt oprövad i SHL och sen är det tråkigt att säga det men Fasth börjar bli till åren. Säg att Källgren blir skadad då ligger vi inte bra till. Visst att många andra målvakter i andra lag gjorde det bra förra året typ som Rifalk i Rögle. Men vad är det för garanti att Källgren går samma väg? Tyvärr är min känsla att våra målvakter inte håller.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tis sep 01, 2020 9:02 pm

Varanen skrev:Finska backar skjuter generellt bättre än svenska.

Källa på det?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » ons sep 02, 2020 10:44 am

Kloker skrev:
Varanen skrev:Finska backar skjuter generellt bättre än svenska.

Källa på det?

Yomama!
Borde lagt till imho. Ok så?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14039
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » ons sep 02, 2020 10:53 am

Lite löjlig debatt om finnarnas svaga kroppar/knoppar. Om teorin stämmer skulle finska spelare vara mer skadade i KHL/NHL/Schweiz/Liiga. Är det verkligen så, eller har fru Fortuna straffat oss specifikt för våra synder?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14039
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » ons sep 02, 2020 11:00 am

Kloker skrev:Vad Jepsen säger och tycker är gallimatias i mina öron. Har hobbyskribenten kontakter? När denne börjar raljera om att Peter Andersson har en växel till så kände jag samma huvudbry som när raketjournalisten Enestubbe sa att Peter Andersson är en spelare att bygga laget runt.

Sedan så är jag så förbannat trött på dessa skadeskjutna FINNAR som kommer hit och går sönder fullständigt!
Vad någons kontakter säger har inget med ens egna hockeyöga att göra.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1837
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster