Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons dec 04, 2019 11:01 am

Varanen skrev:Jag bra skojade. Glömde emoijin. :wink:

Men det har varit ovanligt lite skit riktat mot Källgren efter HV-matchen. Trodde på fler psykbryt.


Stavas kanske chock eller resignation. Vi har två målvakter som ligger tror jag längst ner i målvaktsrangen hittills. Vi värvar en ny, och efter två matcher har han sämre räddningsprocent än våra tidigare. Man kan knappt ta in det, oavsett anledningar. Parodi.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » ons dec 04, 2019 11:01 am

Varanen skrev:Jag bra skojade. Glömde emoijin. :wink:

Men det har varit ovanligt lite skit riktat mot Källgren efter HV-matchen. Trodde på fler psykbryt.
Jag skyller på Hallam som borde tänkt på pressen mot en oprövad 23 åring i ett derby där hela laget är sjukt skört och som inte klarar av motgångar i större mängder.
Första målet tog udden totalt av laget och dom kom igång först i andra.

Lite krasst.... Hade Källgren tagit första pucken så hade vi vunnit. [emoji16][emoji3590]

Skit i det nu. Han blir nog grym till nästa säsong... Som resten av laget.....
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » ons dec 04, 2019 11:15 am

Jo så är det. Men det är lätt att vara efterklok. Jag tyckte det var bra coachat innan. Är personligen fundersam till hur klubbarna alltid slänger in reserven i förmodade enkla matcher, eller där förlust är väntad.

Gillar fortfarande hans MV-stil. Tror att vi börjar röra oss mot ett meta där målvakterna faktiskt gör aktiva räddningar och inte bara försöker hinna i position. Försöka hitta det bästa från båda skolorna. Nu har vi täckt allt längs isen i mer än ett decennium, men sårbarheten över axlarna, de overksamma plockarna (+klubbhandsken) och det extrema beroendet av att backarna lyckas rensa varje retur finns där. Aktivare stil kan bättre kontrollera de höga skotten och tvinga skyttarna till att tänka till. Nu kör de automatiskt höga skott. Nackdelen är givetvis de låga skotten, men samtidigt har man större möjlighet till dubbel- och trippelräddningar. Och man får nytta av sina handskar, speciellt plocken. Dessutom lär man sig skydda luckan mellan benen vilket är viktigt vid tex straffläggning.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » ons dec 04, 2019 11:40 am

Jag tycker våra målvakter är alldeles för upprätta i sin utgångsställning. Tittar man på Andrén så är han inte speciellt snabb i sidled, vilket jag tror beror mycket på den upprätta stilen. Många av dagens målvakter jobbar med en stor vinkel mellan skridskorna vilket gör att man hela tiden ligger i ett bra startläge att snabbt kunna trycka ifrån. Kolla en Mv som Lassinanti som är grymt snabb i sidled. Han är också väldigt låg i underdelen. Men det gäller samtidigt att vara stark i bålen och orka hålla upp överkroppen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Jck » ons dec 04, 2019 11:44 am

Jag undrar om det historiskt har funnits ett lag med så låg räddningsprocent över tid som vi har haft hittills denna säsongen.

Just nu har våra målvakter följande:
Andrén 90.03 (har chockhöjt sin statistik senaste matcherna genom att faktiskt hitta ett rätt bra spel på slutet men det är ändå en extremt låg siffra som ger en 13e plats i MV-ligan)

Fasth 88.66

Källgren 83.72
Detta ger oss ett räddningssnitt på 87,47 vilket kan jämföras med Luleå, som är bäst i klassen på 92,765 (Rautio/Lassinanti).

Näst sämst i klassen är Leksand på 88,755 vilket ändå är ett markant övertag gentemot våra horribla siffror.

Det är verkligen en helt absurd skillnad och kan till viss del tillskrivas vår totalt usla defensiv i början av säsongen men man kan såklart inte säga annat än att målvakterna behöver höja sig rejält.
Jck
Forumamatör
 
Inlägg: 189
Blev medlem: fre jan 13, 2012 11:20 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » ons dec 04, 2019 6:50 pm

VLHs center-mani bekräftas av McD i en intervju till SMP/minhockey:

– De nämnde när de värvade mig att de älskar att ha centrar.

Älskar kanske är fel ord...mer TOKFIXERADE. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tor dec 05, 2019 8:33 am

Att lyfta in en räddningsprocent på 83 efter fyra spelande perioder blir ju inte rätt någonstans. Om vi hade haft en målvakt med 94% och en med 70%, hade du räknat på samma sätt då?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tor dec 05, 2019 10:27 am

Person skrev:Att lyfta in en räddningsprocent på 83 efter fyra spelande perioder blir ju inte rätt någonstans. Om vi hade haft en målvakt med 94% och en med 70%, hade du räknat på samma sätt då?


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Mmm, statistik är ju både avslöjande och ibland vilseledande...

Källgren har exempelvis även hållit nollan i samtliga tredjeperioder hittills!

Det är han ensam om i SHL så med honom i kassen är vi statistiskt sett sjukt starka i slutet av matcherna...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor dec 05, 2019 11:03 am

Vore rätt häftigt om det vore så. VLH kör med Andrén i två perioder och inför tredje spelas Wild Thing i högtalarna, ljusen slocknar och Källgren kliver in med spotlights på sig. Keepern som aldrig släppt in ett mål i tredje!
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav ratscore » tor dec 05, 2019 5:00 pm

Varanen skrev:Vore rätt häftigt om det vore så. VLH kör med Andrén i två perioder och inför tredje spelas Wild Thing i högtalarna, ljusen slocknar och Källgren kliver in med spotlights på sig. Keepern som aldrig släppt in ett mål i tredje!
Ge killen döskalle-glasögon med för att fullända känslan du är ute efter..

Sent from my J9110 using Tapatalk
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs
 
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:42 pm
Ort: weXio

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor dec 05, 2019 5:15 pm

Självklart. Och mohikan-frilla. Varför inte dundra in på isen på en Harley?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön dec 08, 2019 7:45 am

Varanen skrev:Halva säsongen spelad och inte ett enda radarpar, än mindre en hel kedja eller femma, har skapats. De här pusselbitarna är helt enkelt inte från samma pussel. Frustrerande. Jag bryr mig egentligen inte om de enskilda delarna och deras egenskaper, utan vill se enheter formas. Just nu är det en mängd enskilda atomer som inte kan bilda mer komplexa former.

Chiefen & lagledningen måste börja tänka mer i "rutor", rörelsemönster, och se framför sig vilka delar som skulle kunna kugga i varandra, alternativa lösningar och klassisk rollbesättning. Men nu har vi det som vi har det. Gäller att traggla vidare och försöka få så många som möjligt att förstå varandra och tränarens vision. Hittills har det arbetet gått overkligt segt.


Nej, jag har inte tappat förståndet (fullständig åtminstone), utan citerar mig själv från matchtråden för att jag fortsätter mitt resonemang om lagbygget och det passar bättre i den här tråden. I parentes så borde Svartvadet göra samma sak med inlägget om Märsta, Dickhead, nr 10 osv och klistra in det i ni suger fatta-tråden.

Den här preseason såg jag inte en enda träningsmatch, men enligt rapporter såg det likadant ut då som nu. Jag ska ärligt säga att jag var skakad efter premiären. Laget var inte, som jag tyckte, redo för seriestart. Det ledde till att jag starkt ifrågasatte hur man skött försäsongen. Var laget dåligt tränat fysiskt? Hade ledarskapet varit frånvarande? Det såg inte ut som om man hade arbetet med att få ihop laget och dess roller. Allt kändes vimsigt och yrvaket. Tävlingsinstinkten saknades.

En bit in på säsongen flyttade mitt fokus till det klassiska "hitta fem fel" i laget som de flesta supportrar ägnar sig åt. Skeppa spelare x, y, z och ta in super-sniper a, b och Erik Karlsson när han var som bäst på backen. Förändringar kom och en viss förbättring kunde skönjas, men ingen fundamental förändring.

Efter matchen igår tror jag inte längre att några fel begåtts eller att slarv och/eller lathet ens är delförklaringar. Pusselbitarna i laget är helt enkelt inte kompatibla. Enda anledningen till att vi ändå vinner matcher är den individuella skickligheten som finns hos de enskilda spelarna (+nivån på SHL). Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så är det bara att nöta på och hoppas någon koppling sker som ger 1+1=3.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » sön dec 08, 2019 1:16 pm

Läste att Lakers är det lag som har färst pass i anfallszon med bara IKO bakom sig. Säger allt egentligen! Vi kommer inte in i anfallszon och etablerar anfall. Hela lagbygget är som sagt fel. Backar kan inte spela upp pucken och anfallare kan inte skapa tryck i anfallszon och sätta press på motståndaren. Placeringen i tabellen är inte en slump, den speglar ganska bra vilken nivå årets upplaga håller.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » mån dec 09, 2019 5:12 pm

Emil Pettersson är representativ för allt detta; han en glimrande pusselbit i sig, problemet är bara att han inte passar in i detta pusslet - inga befintliga bitar passar in bredvid honom. Jag får mer och mer Vampola-vibbar här, tyvärr.

Det räcker kanske inte med att Hallam sågar sina adepter framöver, han kanske även måste börja figursåga dom..? :wink:

Jag har nästintill gett upp, hockey är fan inte kul längre. Det har inget med en massa förluster att göra, dom kan jag ta, utan det är allt det andra, hur SHL har blivit; urusla domare, inkonsekvens i bedömningar, granskningar, anmälningar, jippo och krimskrams i stället för fokus på hockeyn, filmningar, spelaromsättning, individualister i stället för lagspelare, CMore-pisset osv. osv.
Sen hjälper det såklart till att dra ner intresset ifall egna laget och klubben inte heller verkar tycka det är kul med hockey längre.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån dec 09, 2019 5:51 pm

Primeau skrev:Jag har nästintill gett upp, hockey är fan inte kul längre. Det har inget med en massa förluster att göra, dom kan jag ta, utan det är allt det andra, hur SHL har blivit; urusla domare, inkonsekvens i bedömningar, granskningar, anmälningar, jippo och krimskrams i stället för fokus på hockeyn, filmningar, spelaromsättning, individualister i stället för lagspelare, CMore-pisset osv. osv.
Sen hjälper det såklart till att dra ner intresset ifall egna laget och klubben inte heller verkar tycka det är kul med hockey längre.

Håller med. När Melart åkte ut i en kampsituation med Alcén senast insåg jag att hockeyn i SHL har blivit något annat än det jag älskat hela mitt liv. Det var de situationerna som hållit kvar mitt intresse trots sunkeriet i övrigt. Nu ska även de väck i ivern att anpassa produkten enligt TV-sponsorernas önskemål. Jag är så otroligt ledsen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » mån dec 09, 2019 9:06 pm

Jag förespråkar att man spränger laget, och jag har min favorit sprängning:

Bort: JFK, Holmberg och Karlström

Från Traktor som redan är avsågat i KHL.
In: Jesse Virtanen (B), Andrew Calof (F) och Tomas Hyka (F).

Dyrt? Ja, så in i helvete! Men jävla vilken höjning av offensiven!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » mån dec 09, 2019 9:56 pm

PutteA skrev:Jag förespråkar att man spränger laget, och jag har min favorit sprängning:

Bort: JFK, Holmberg och Karlström

Från Traktor som redan är avsågat i KHL.
In: Jesse Virtanen (B), Andrew Calof (F) och Tomas Hyka (F).

Dyrt? Ja, så in i helvete! Men jävla vilken höjning av offensiven!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Taget....

Jag kan Swisha en hundring så vi har råd
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » mån dec 09, 2019 10:26 pm

Hade inte tackat nej till dom 3 istället för JFK, Holmberg och Karlström.
Visst att det kommer bli så in i helvete dyrt. MEN!!!!
Det blir så in i helvete mycket dyrare att åka ur SHL!!

Skulle se bra ut med.
Melart - Koivisto
Virtanen - Erixon
Rahimi - Bohm
Högberg - Nässen

Calof - Pettersson - Gynge/Hycka
Shinnimin - Davidsson - Horak
Nilsson - Lundberg - Bailey
Cederqvist - Josefsson - Sylvegård.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » mån dec 09, 2019 11:46 pm

bratsson skrev:
PutteA skrev:Jag förespråkar att man spränger laget, och jag har min favorit sprängning:

Bort: JFK, Holmberg och Karlström

Från Traktor som redan är avsågat i KHL.
In: Jesse Virtanen (B), Andrew Calof (F) och Tomas Hyka (F).

Dyrt? Ja, så in i helvete! Men jävla vilken höjning av offensiven!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Taget....

Jag kan Swisha en hundring så vi har råd


Har du Evertssons mobilnummer? [emoji1787][emoji1787][emoji106]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » mån dec 09, 2019 11:50 pm

Går det låna ut JFK till AIK resten av säsongen?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » tis dec 10, 2019 12:02 am

bratsson skrev:Går det låna ut JFK till AIK resten av säsongen?


Tror AIK är i mer behov av någon som tycker hockey är ”tokskoj” just nu, om dom ska ha en möjlighet att vända säsongen. Ser ut som den klubben faller handlöst ner i ettan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tis dec 10, 2019 12:11 am

PutteA skrev:
bratsson skrev:Går det låna ut JFK till AIK resten av säsongen?


Tror AIK är i mer behov av någon som tycker hockey är ”tokskoj” just nu, om dom ska ha en möjlighet att vända säsongen. Ser ut som den klubben faller handlöst ner i ettan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Och detta för att vi köpte Robban för 5 mille [emoji28]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis dec 10, 2019 12:08 pm

JFK är på gång. Tänker hur Lundberg presterade förra året jämfört med nu. Han har ju varit vår jämnaste spelare iår och träffat mycket ram. JFK blir aldrig någon poängkung men vi bör ge honom den här säsongen.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis dec 10, 2019 12:34 pm

StenhårtSlagskott skrev:JFK är på gång. Tänker hur Lundberg presterade förra året jämfört med nu. Han har ju varit vår jämnaste spelare iår och träffat mycket ram. JFK blir aldrig någon poängkung men vi bör ge honom den här säsongen.


Men det får inte kosta oss en toppkedja.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis dec 10, 2019 7:10 pm

vlk skrev:
StenhårtSlagskott skrev:JFK är på gång. Tänker hur Lundberg presterade förra året jämfört med nu. Han har ju varit vår jämnaste spelare iår och träffat mycket ram. JFK blir aldrig någon poängkung men vi bör ge honom den här säsongen.


Men det får inte kosta oss en toppkedja.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Ser jag inte riktigt hur det gör.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis dec 10, 2019 7:40 pm

Han upptar just nu en plats i våra topplinor. Antingen kommer han igång nu, eller måste en annan in. Halva serien spelad nu.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis dec 10, 2019 10:06 pm

vlk skrev:Han upptar just nu en plats i våra topplinor. Antingen kommer han igång nu, eller måste en annan in. Halva serien spelad nu.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Du vet att Pettersson 6 poäng mer leder poängligan. Gynge Horak, Shinnimin, Davidsson också har ungefär samma poäng som JFK och utöver det är de inte ljusår bättre i spelet heller även om jag tycker att Horak och Shinnimin har en styrka som de andra saknar och kan göra det där tråkiga spelet på bortaplan.

Han upptar en plats som alla andra. Men det är inte jfks fel att laget och alla toppspelare inte levererar nu.

Det sjuka är att Josefsson och melart är upp i toppen av poängligan. Där någonstans ligger felet. Eller Shinnimin. Han är inte heller en toppspelare i ett topplag utan gör sig bäst i en tredjelina.

Nu gäller det att få ihop laget och går det att byta in någon spelare till så gör nog evertsson det men tror knappast fler forwards kommer lämna under säsong.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » ons dec 11, 2019 12:27 am

JFK är en enda stor MEGAFLOPP. 5 mål varav 3 han i princip snubblat in, sen några andraassist på det. Vem som helst i Hockeyallsvenskan hade gjort några poäng i VLH med lika mycket istid och förtroende i numerära överlägen som han.
Det är inte enbart JFK:s fel att laget inte levererar, men han är en del av haveriet. Han försöker knappt ens längre känns det som, miljöombyte eller timeout från hockey ett bra tag skulle nog göra honom gott.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » ons dec 11, 2019 3:40 am

JFK spelade nästan 30 matcher i NHL förra året och han hade tagit en plats i Boston om han inte hade flyttat hem igen. Med tanke på hur mycket istid han får och att han spelar i PP jämt så är känslan att Evertsson trodde/tror för mycket på honom. Man ska samtidigt komma ihåg det att innan JFK började hos oss så har han inte spelat en enda match i SHL tidigare. Med tanke på det så kan man se honom som Ortega tex. Sen går det inte att jämföra honom med Pettersson, Horak, Davidsson och Shinnimin. Dessa herrar ser man att dom försöker iaf och ser man på de 3 sistnämnda så har deras kjedja sett bättre och bättre ut på sista tiden. Däremot så spelar det ingen roll i vilken kjedja JFK spelar i för han levererar ingenting ändå. Han ser allmänt trött och tråkig ut och inte alls speciellt sugen på att spela hockey. Så ja jag håller med om att han (med dom förutsättningarna och den pressen) är en MEGAFLOPP. Och att vi måste få bort honom från laget. Antingen att han lämnar eller tar en time out från hockeyn.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » ons dec 11, 2019 8:14 am

Stupet skrev:JFK spelade nästan 30 matcher i NHL förra året och han hade tagit en plats i Boston om han inte hade flyttat hem igen. Med tanke på hur mycket istid han får och att han spelar i PP jämt så är känslan att Evertsson trodde/tror för mycket på honom. Man ska samtidigt komma ihåg det att innan JFK började hos oss så har han inte spelat en enda match i SHL tidigare. Med tanke på det så kan man se honom som Ortega tex. Sen går det inte att jämföra honom med Pettersson, Horak, Davidsson och Shinnimin. Dessa herrar ser man att dom försöker iaf och ser man på de 3 sistnämnda så har deras kjedja sett bättre och bättre ut på sista tiden. Däremot så spelar det ingen roll i vilken kjedja JFK spelar i för han levererar ingenting ändå. Han ser allmänt trött och tråkig ut och inte alls speciellt sugen på att spela hockey. Så ja jag håller med om att han (med dom förutsättningarna och den pressen) är en MEGAFLOPP. Och att vi måste få bort honom från laget. Antingen att han lämnar eller tar en time out från hockeyn.
Patrik Berglund med rätt mycket mer NHL-matcher bakom dig ligger på 16p. JFK ligger på 10p.

SHL är en svår liga.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » ons dec 11, 2019 12:15 pm

Skriver också, återigen, under på ett timeout för JFK.

Han gjorde en match, mot Luleå om jag inte missminner, där han visade hur dominant han kan vara OM viljan är där. Han gick in i varje närkamp till 100%, omöjlig att ta pucken ifrån och drev mot mål. Tyvärr var det bara en match.

Ge killen långledigt från hockeyn nu över Julen. Låt han åka hem till Hufvudstaden och umgås med sina nära, så kan han komma tillbaka till efter nyår - laddad till 1000!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » ons dec 11, 2019 6:24 pm

Patrik Berglund besitter höga ledaregenskaper oxå och ibland är det mer värdefullt än poängskörden. JFK har inga ledaregenskaper för 5 öre.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons dec 11, 2019 6:59 pm

AttJFK hade högre förväntningar på sig är ju en sak. Men att han megafloppat mer än övriga håller jag inte med om.
Hade högre förväntningar på alla utom Nilsson, Lundberg, två finnar och Josefsson(Bailey undantagen med för få matcher) som presterat bättre än jag väntat mig.

Spelarna har inte tokfloppat in min bok men laget har däremot gjort det. Än så länge.

Där någonstans landar jag.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » ons dec 11, 2019 7:27 pm

StenhårtSlagskott skrev:Spelarna har inte tokfloppat in min bok men laget har däremot gjort det. Än så länge.


Då ser vi olika på vad som är en stor flopp.
I min bok har dessa nyförvärv varit totalt misslycka (än så länge), knappt tillfört ett skit faktiskt:
1. JFK
2. Gynge
3. Karlström
4. Sylvegård
5. Bodie (skeppad)
6. Engström (skeppad)

Davidsson, Erixson och Pettersson har definitivt inte levt upp till förväntningarna, men är väl kanske inga tokfloppar.

Evert & Hall har knappt prickat rätt en gång innan säsong, nu gäller det att hosta upp Krigskassan och försöka rädda det som räddas kan. Utan Melart och Koivisto hade man nog tagit julledigt som tabelljumbo. Där någonstans landar jag.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons dec 11, 2019 7:38 pm

Bodie och Engström är ju inte kvar så de behöver vi inte fundera över. Karla och Sylve hade jag extremt låga förväntningar på och har inte floppat i min bok. Gynge och JFK har varit besvikelser såhär långt men det har 10 spelare till varit. Så onödigt med så mycket fokus på JFK.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 24 gäster