Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » lör apr 04, 2020 5:03 pm

När topic blev Schweiz så kanske Hånberg vore något? Sitter säkert fast på kontrakt bara
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör apr 04, 2020 5:16 pm

Inget superfan av Hånberg.

Klas Östman känns spännande, borde lärt sig en del av Grönborg bl.a.
Johan Lundskog är också en outsider.
Tangnes är väl ledig, men känns också sisådär...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör apr 04, 2020 5:18 pm

Lundskog känns spännande men är väl under kontrakt. Dock brukar det gå att komma ur som tränare.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör apr 04, 2020 5:20 pm

Svartvadet skrev:Det är ju trist att höra, då han är en sådan otrolig stomme för vad vi har lyckats med sedan vi gick upp.

Men, förra året var inget bra. Dessutom sa han till Wikegård att "jag gör klart mina år här, sedan sticker jag nog utomlands" - det är ju ett säkert tecken på att han redan har "checkat ut".

Dessutom är ju Bern, Bern. De har otroliga muskler rent ekonomiskt, slår mängder av KHL-lag på näsan där. 17.000 på hemmamatcherna osv. osv. Kan ju vara så att de betalar saftigt, för en tränare som inte ens vill vara här. Dessutom unnar jag Hallam möjligheten, den är han värd!

Dock hoppas jag FÖR GUDASKYMNING INTE att det blir Tobias "Skalle-Per" Thermell som tar över rodret. Det vore värsta tänkbara.
Då börjar jag hålla på HV.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav västrastå » lör apr 04, 2020 5:22 pm

Vill se Penneborn om (när) Sam drar
västrastå
Forumentusiast
 
Inlägg: 471
Blev medlem: sön mar 27, 2016 12:34 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » lör apr 04, 2020 6:47 pm

Jag tycker det vore kul om Evertsson kunde hitta någon ung lovande tränare på andra sidan pölen. En Colliton/Abbott typ. Hoppas man inte gräver upp nått gammalt bara.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » lör apr 04, 2020 7:37 pm

Det blir väl Thermell - Hellgren - Steen eller Janne.
Ett stabilt tränargäng.
Thermell höll inte änns i allsvenskan men i SHL går det "säkert" bättre.
Evertsson skulle hur som helst tagit in en tränare redan förra året som kunde skolats av Sam. Nu kanske det är försent. Blir väl någon föredeting. Typ Hardy Nilsson eller Håkan Nygren.
Senast redigerad av Stupet lör apr 04, 2020 7:40 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav mollers » lör apr 04, 2020 7:39 pm

Hallam har dementerat uppgifterna på minhockey
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör apr 04, 2020 8:24 pm

mollers skrev:Hallam har dementerat uppgifterna på minhockey
Klart han gör fram till dess att han bekräftar


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör apr 04, 2020 8:26 pm

Klart han har dementerat.
Du får inte göra något officiellt enl. reglerna idag.

Betyder ju dock inte att inte:
1. Han hade tackat Ja om han kunde
2. Bern har erbjudit VLH bra med deg
3. Vår HT helst vill lämna

Det man ska ha med sig, är att Hallam har haft ofantligt fina förutsättningar varje år. Två år har han lyckats, resten har han inte. Gör det han till odödlig? Vet inte. Han har dock fortfarande lyckats, det går inte ta ifrån honom. Men, ponera att man är i 2018 igen - hade Du själv kunnat lösa ett SM-Guld till VLH då? Bara att det finns en tanke som är 5%-ig med att "Ja, det hade jag" säger ganska mycket om materialet han förfogade över...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » lör apr 04, 2020 9:39 pm

Grattis alla rak- och stålryggade sanningsorakel - nu kanske ni får er efterlängtade förändring...

Hoppas vid gud att ni har rätt...

Detta gör dock mig orolig... men men...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör apr 04, 2020 10:24 pm

Om coach Hallam nu försvinner kanske Niklas Sundblad skulle kunna vara en ersättare. En helt annan profil, mindre Disney-anpassad, och det är kanske något vi behöver efter två säsonger av sömn-gång. Lite slagsmål på träningarna håller alla vakna. :wink: :lol:

Och laget skulle nog inte våga gå in i säsongen oförberedda.

Medialt kan det vara katastrof då Sundblads mys-faktor är rätt låg. Eller är det positivt? Ger lite rubriker åtminstone.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » sön apr 05, 2020 12:01 am

Vi får hoppas att det finns en stormålvakt i Källgren nu när vi lagt korten på honom.

https://hockeysverige.se/2020/04/04/mal ... tstalanger
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön apr 05, 2020 4:38 pm

Någon som har Expressen plus som kan säga vad Sanny anser om Växjö och varför det gick det gick dåligt?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » sön apr 05, 2020 4:55 pm

StenhårtSlagskott skrev:Någon som har Expressen plus som kan säga vad Sanny anser om Växjö och varför det gick det gick dåligt?

Det behöver du inte läsa Expressen för att få reda på, det kan JAG tala om för dig: dom tilltänkta spetsspelarna levererade inte ett skit.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » sön apr 05, 2020 5:09 pm

Thermell ut och Horsky in? Någon som vet hur han är? Verkar vara lite upcoming och ett bra alternativ att skola in bredvid en rutinerad headcoach.

https://hockeynews.se/articles/13918/?f ... fndxqsQWos
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön apr 05, 2020 5:20 pm

Primeau skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Någon som har Expressen plus som kan säga vad Sanny anser om Växjö och varför det gick det gick dåligt?

Det behöver du inte läsa Expressen för att få reda på, det kan JAG tala om för dig: dom tilltänkta spetsspelarna levererade inte ett skit.


Fast spelarna leverar ju ju ändå något bättre än din kommentar ovan. Varför gjorde de inte det?

Du behöver atiklen mer än någon annan :D
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » sön apr 05, 2020 5:56 pm

StenhårtSlagskott skrev:
Primeau skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Någon som har Expressen plus som kan säga vad Sanny anser om Växjö och varför det gick det gick dåligt?

Det behöver du inte läsa Expressen för att få reda på, det kan JAG tala om för dig: dom tilltänkta spetsspelarna levererade inte ett skit.


Fast spelarna leverar ju ju ändå något bättre än din kommentar ovan. Varför gjorde de inte det?

Du behöver atiklen mer än någon annan :D


Frågan Sanny ställer sig är varför nyförvärven floppar? Växjö måste reda ut varför och det är roten till problemet.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » sön apr 05, 2020 6:18 pm

StenhårtSlagskott skrev:
Primeau skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Någon som har Expressen plus som kan säga vad Sanny anser om Växjö och varför det gick det gick dåligt?

Det behöver du inte läsa Expressen för att få reda på, det kan JAG tala om för dig: dom tilltänkta spetsspelarna levererade inte ett skit.


Fast spelarna leverar ju ju ändå något bättre än din kommentar ovan. Varför gjorde de inte det?

Du behöver atiklen mer än någon annan :D


Det vet jag redan att du tycker, du har ju klapphattsförsvarat Emil, Gynge och JFK hela vintern :lol:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » sön apr 05, 2020 6:48 pm

INGEN annan sportchef har sprätt så många miljoner omkring sig som Evert Hall de senaste säsongerna. Ingen. I stället för att behålla och satsa på Alsenfelt har det kommit och gått NIO stycken s k. förstemålisar sedan Oscar var här. Det är bara ett exempel, varje säsong har det ju fyllts på med typ ett kvarts lag (eller mer), för att justera sånt som inte blivit rätt från första början. ”Vi behöver förstärka truppen inför slutspelet” som det så fint hetat, i själva verket har det varit för att skiten kanat hit och dit. Är skithuspappret slut så in med MER skithuspapper, bara fyll på tills skiten lagt sig. T o m. Ryan Lasch, Europas främste poänggörare, lyckades misslyckas här. Han var i alla fall inte i närheten av vad han varit, varken innan eller efter han var här. Det sitter i väggarna, eller rättare sagt det SAKNAS i väggarna, alla som kommer hit blir oftast lite sämre som spelare. Varför då? Det kan ni få fundera på 8)

”Växjö har faktiskt inte alls den dyraste truppen, det finns massvis med lag som har betydligt dyrare trupp!!” Jo men visst, det kan man ju välja att tro på om man vill :lol:

Men nu är miljonerna från arenabygget slut och popcornkalaset över, då är Evert Hall inte lika mycket kung uppe på toppen längre...? Och juniorer kan man varken få fram eller utbilda, det hade annars kunnat vara en livlina nu när det kommer bistrare tider :idea:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav MalZon » mån apr 06, 2020 12:28 am

MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån apr 06, 2020 10:47 am

Bohm out. Kommer saknas som person men som spelare behövdes en uppgradering. Hittills måste jag säga att ”rätt” beslut har fattats när det kommer till avtackningar, förlängningar och värvningar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån apr 06, 2020 12:52 pm

Bohm var skön. Ingen skugga ska falla över honom. Gjorde mycket av det "tråkiga" i det tysta. Skön gubbe som man nu får önska lycka till!
Lär ju se honom i defensivt sarghörn även i framtiden då han troligtvis inte har kapaciteten att gå till någon av de större ligorna.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån apr 06, 2020 1:48 pm

Lucas Edmonds lämnar Lakers för Kristianstad... Varför inte signa honom på 2-3 år och låna ut honom en säsong ifall han inte bedöms redo för SHL? Han lämnar ju inte Lakers för att spela SHL någon annanstans ju.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån apr 06, 2020 4:40 pm

Under Evertssons och Hallams era har framgångar skördats. Enorma. Vi är bra på många saker, annars hade vi inte tagit 2 guld. Dock ska ingen ta ifrån oss vår uselhet i att utveckla juniorer till bra spelare på a-lagsnivå. Det spelar ingen till om spelaren är i juniorlandslaget eller om vi är ett topplag i J-20, juniorerna blir ingenting i Lakers. De som får chansen förpassas snabbt till roller de inte trivs i, sen väntar bänknötande för att till sist lånas ut.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Nobodyelse » mån apr 06, 2020 5:46 pm

vlk skrev:Under Evertssons och Hallams era har framgångar skördats. Enorma. Vi är bra på många saker, annars hade vi inte tagit 2 guld. Dock ska ingen ta ifrån oss vår uselhet i att utveckla juniorer till bra spelare på a-lagsnivå. Det spelar ingen till om spelaren är i juniorlandslaget eller om vi är ett topplag i J-20, juniorerna blir ingenting i Lakers. De som får chansen förpassas snabbt till roller de inte trivs i, sen väntar bänknötande för att till sist lånas ut.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Sen var det minst fem juniorer som hade petat spelare ifrån den ordinarie laguppställningen, om ledningen hade haft någon koll över huvud taget.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
Nobodyelse
Forumamatör
 
Inlägg: 23
Blev medlem: lör dec 20, 2014 9:29 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Lakershjärta71 » mån apr 06, 2020 6:15 pm

Sam som säkert har koll på sitt Karlskoga, varför högg inte Evertsson på Fredrik Forsberg?
https://www.eliteprospects.com/player/9 ... k-forsberg
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Lakershjärta71 » mån apr 06, 2020 6:20 pm

Var det inte VLH som gick ut och sa att man hade en målsättning att ha 10-11 egna ordinarie produkter i A-laget vid den här tiden eller om något år till ? Hittills går det väl sådär.
Rätta mig om jag har fel.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån apr 06, 2020 6:21 pm

Nobodyelse skrev:
vlk skrev:Under Evertssons och Hallams era har framgångar skördats. Enorma. Vi är bra på många saker, annars hade vi inte tagit 2 guld. Dock ska ingen ta ifrån oss vår uselhet i att utveckla juniorer till bra spelare på a-lagsnivå. Det spelar ingen till om spelaren är i juniorlandslaget eller om vi är ett topplag i J-20, juniorerna blir ingenting i Lakers. De som får chansen förpassas snabbt till roller de inte trivs i, sen väntar bänknötande för att till sist lånas ut.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Sen var det minst fem juniorer som hade petat spelare ifrån den ordinarie laguppställningen, om ledningen hade haft någon koll över huvud taget.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
Koll hade de nog, handlade nog mer mer om att de var livrädda för att peta Gynge och Pettersson , det såg så ut i 40 omgångar


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis apr 07, 2020 1:01 pm

Då kan vi avskriva veterantrion. Kiiskinen kör vidare med Skellefteå.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis apr 07, 2020 2:51 pm

Japp. Å andra sidan så känns det på ett sätt bäst att han inte återvänder, att det får vara ett avslutat kapitel. Är rädd för att det hade kunnat skada hans status och eftermäle om han återvänt.

Modo försöker lösa lån/värvning av Nässén. Varför värvades han? Han har ju inte ens fått en enda ärlig chans. Man ser ju på honom att han har väldigt mycket hockey i sig. Hoppas verkligen han får chansen bland våra sex första backar kommande säsong, men om Modo ligger på så hårt för att få honom så känns det som att han inte ingår i planerna.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav västrastå » tis apr 07, 2020 7:42 pm

Person skrev:Japp. Å andra sidan så känns det på ett sätt bäst att han inte återvänder, att det får vara ett avslutat kapitel. Är rädd för att det hade kunnat skada hans status och eftermäle om han återvänt.

Modo försöker lösa lån/värvning av Nässén. Varför värvades han? Han har ju inte ens fått en enda ärlig chans. Man ser ju på honom att han har väldigt mycket hockey i sig. Hoppas verkligen han får chansen bland våra sex första backar kommande säsong, men om Modo ligger på så hårt för att få honom så känns det som att han inte ingår i planerna.


Om Nässen skulle lämna för Modo måste någon konfrontera Evertsson med vad i helvete han håller på med. Helt obegriplig hantering av unga spelare
västrastå
Forumentusiast
 
Inlägg: 471
Blev medlem: sön mar 27, 2016 12:34 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tis apr 07, 2020 8:26 pm

Sålänge vi har Evertsson som sportchef så kommer vi aldrig kunna lotsa in juniorer till A-laget. Med tanke på att man aldrig ger dom en enda chans så kan man lika gärna stänga ner hockeygymnasiet fram tills dess att våra ledare börjar fatta att för att någonsin gå från att vara ett poplag till ett lag med någon kultur i sig så MÅSTE vi börja ge våra juniorer chansen.
Är man för rädd och för feg att plocka bort en såkallad nyckelspelare som inte levererar ett skit framåt och med all rätt sätta in en junior istället så hör man inte hemma i SHL.
Bara för att du har X antal tusen i lön varje månad plus att du är värvad som en tilltänkt nyckelspelare så ska det inte innebära att du automatiskt ska få massor av speltid när du inte levererar ett skit framåt. Men tyvärr så såg säsongen ut så i år. Var det typ 26 raka matcher utan att Emil gjorde mål? Trots det fick han hur mycket speltid som helst. Att man inte tar in en junior som typ Skager där och då är för mig helt sanslöst.
Men det beror helt och hållet på att man inte tror på sina juniorer. Även om inte Skager hade gjort 10 mål på dom 26 matcherna som Emil gick mållös så är jag helt säker på att han hade gjort fler än Emil iaf.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tis apr 07, 2020 8:27 pm

Headcoachen beviljar istid. Inte sportchefen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis apr 07, 2020 8:37 pm

Varanen skrev:Headcoachen beviljar istid. Inte sportchefen.
Det var dock absurt alltsamman denna säsong gällande istid, någon som gjorde att jag till sist ledsnade.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster