Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » sön dec 22, 2019 6:54 pm

Lias hade vart najs. Men borde varit något viskande om det som spridit sig till pressen om det var aktuellt. Kan ju vara till nästa säsong också.

Spännande juniorvärvning,Linus Skager
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1805
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Jocke86 » sön dec 22, 2019 7:53 pm

https://twitter.com/NYP_Brooksie/status ... 8427714562

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2333
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » sön dec 22, 2019 9:46 pm

Låter icke som en Evertsson-värvningBild
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön dec 22, 2019 10:54 pm

I twitter-flödet så är det ett rangers-fan som frågar om Lias skulle kunna vara bättre med mer hemoglobin i blodet. Wtf?

Nåväl, vi har vår älskade sjö som han kan springa runt, runt, runt...tills nästa pre-season börjar. Försvunnit från sitt AHL-lag. Får mig att tänka på när Jämtin bara stack från TPS och coachen sa i media att de nu måste tömma hans lägenhet:

- Hoppas verkligen vi inte hittar en död hora gömd i en garderob

Hockey-världen kan vara rätt bizarr ibland... 8O :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14041
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån dec 23, 2019 12:16 am

Säga vad man vill om lagbygget. Men Evertsson har lyckats med värvningarna under säsongen. Väntar på hans nästa move.
En sista HållKäftenVärvning kanske och ge det här laget en chans att försöka skrälla genom playIn?

Laget går bra när de lyckas kontrollera och sänka tempot och hålla i pucken. När det blir högt tempo och hawaiihockey trivs inte vår orangea krigare.

Kanske skulle vi kolla på en kontingsspelare med fart på skridskorna? Någon som bryter mönster hos vårt puckförande spel?

Tänk en Steve S eller en tidig Reddox.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4859
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån dec 23, 2019 12:56 am

En coach som känner sig bekväm med att kommunicera budskap som "hora" i rikspressen - där har vi ett komplement till polerade Sam nästa säsong. Vågar vi hoppas på ett byte rakt av med TPS där de får THERMELL?

"-Nej jag tyckte inte det var något.. LASCH dyker ju på rygg i isen likt en hora på madrass."

"-Klart vi åker på torsk när vi inte följer vår spelplan, vi agerar som en skock horor utan hallick där ute idag."

"-Roger RÖNNBERG.. ja den jä*la ho*an... han sitter ju alltid och gnäller när det vankas presskonferens."

:wink:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1629
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån dec 23, 2019 1:38 am

Hannu Jortikka verkar faktiskt vara ledig. Har inte coachat sedan 14/15. Tror han skulle vara little too much i dagens fredagsmysiga liga. Var i Mif 94/95 och 97/98 så några fula svenska ord kan han säkert.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14041
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån dec 23, 2019 7:06 am

Stefan Nyman kan vara ett intressant namn. Lämnat Schweiz efter att ha gjort det bra med Djurgårdens backar. Verkar ha endel pondus.

Skulle inte bli förvånad om Brynäs plockar in honom som huvudtränare även fast han verkar trivas mer som ass.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4859
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån dec 23, 2019 10:18 am

Nyman är nog inte aktuell för oss så länge Hellgren är kvar. Jag skulle gärna se en ass tränare som spelat på elitnivå och vet vad som krävs för att vara fruktad i offensiven, en Mattsson-typ.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1838
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » mån dec 23, 2019 10:46 am

Ser inte något behov av Nyman, däremot en ersättare till Jörgen Jönsson hade vart fint.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1805
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån dec 23, 2019 11:17 am

Nyman vill jag definitivt inte ha. Det var något som verkade skumt med honom Mif och spelaraffärer för ett antal säsonger sedan. Något som luktade korruption lång väg.

Är det någon som har något konkret att anföra mot coach Thermell? Känns som att flera överdriver de assisterande tränarnas betydelse. Coach Hallam har sista ordet i allt, eller borde åtminstone ha det.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14041
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån dec 23, 2019 11:40 am

Varanen skrev:Nyman vill jag definitivt inte ha. Det var något som verkade skumt med honom Mif och spelaraffärer för ett antal säsonger sedan. Något som luktade korruption lång väg.

Är det någon som har något konkret att anföra mot coach Thermell? Känns som att flera överdriver de assisterande tränarnas betydelse. Coach Hallam har sista ordet i allt, eller borde åtminstone ha det.


Jag har inget emot dem utan trodde vi mer spånade fritt. Skulle de sluta tror jag Nyman Bemström kunde vara intressant alternativ bakom hallam. Om man inte vill ha någon med hårda nypor som Nyman hoppas jag man försöker fiska upp någon yngre tränartalang som vill uppåt. Gärna lite okänd.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4859
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån dec 23, 2019 11:58 am

Jag riktade mig inte speciellt mot dig, utan det är flera som kritiserat Thermell. Och jag undrar bara om det finns något specifikt man inte gillar. Eller om det mer handlar om att någon måste bära hundhuvudet för resultaten, och han är den man har minst känslomässig koppling till.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14041
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » mån dec 23, 2019 2:07 pm

Varanen skrev:Jag riktade mig inte speciellt mot dig, utan det är flera som kritiserat Thermell. Och jag undrar bara om det finns något specifikt man inte gillar. Eller om det mer handlar om att någon måste bära hundhuvudet för resultaten, och han är den man har minst känslomässig koppling till.


Ja, han är den jag har minst känslomässig koppling till. Vi har presterat dåligt sen han anslöt. Inte nödvändigtvis hans fel, men ska jag gissa så tror jag Rahm och Jönsson satt inne med vissa egenskaper som fattas Sam och att Thermell inte fyller det tomrummet.
Sam har yttersta ansvaret, men som på vilken arbetsplats som helst så behöver alla chefer bra folk under sig. Sam är fabrikschefen, Hellgren och Thermell är avdelningsanvariga och spelarna är i sin tur arbetarna.
Det kanske är en slump att vi fastnat i spelet sen Thermell anslöt, det kan lika gärna vara att våra konkurrenter helt läst sönder våra idéer. Eller är det fysiken som halkat efter?
Spelarmaterialet skulle jag inte påstå är sämre, även om den rätta mixen är svår att hitta.

Samtidigt, HV har höjt sig igen efter att Rahmn gick dit, Örebro är ett nytt lag efter att Jönsson anslöt.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1805
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån dec 23, 2019 3:00 pm

smashinlovely skrev:
Varanen skrev:Jag riktade mig inte speciellt mot dig, utan det är flera som kritiserat Thermell. Och jag undrar bara om det finns något specifikt man inte gillar. Eller om det mer handlar om att någon måste bära hundhuvudet för resultaten, och han är den man har minst känslomässig koppling till.


Ja, han är den jag har minst känslomässig koppling till. Vi har presterat dåligt sen han anslöt. Inte nödvändigtvis hans fel, men ska jag gissa så tror jag Rahm och Jönsson satt inne med vissa egenskaper som fattas Sam och att Thermell inte fyller det tomrummet.
Sam har yttersta ansvaret, men som på vilken arbetsplats som helst så behöver alla chefer bra folk under sig. Sam är fabrikschefen, Hellgren och Thermell är avdelningsanvariga och spelarna är i sin tur arbetarna.
Det kanske är en slump att vi fastnat i spelet sen Thermell anslöt, det kan lika gärna vara att våra konkurrenter helt läst sönder våra idéer. Eller är det fysiken som halkat efter?
Spelarmaterialet skulle jag inte påstå är sämre, även om den rätta mixen är svår att hitta.

Samtidigt, HV har höjt sig igen efter att Rahmn gick dit, Örebro är ett nytt lag efter att Jönsson anslöt.


Det sista du nämner är intressant, att andra jag lyft sig efter att de fått in ledare som var med i vår framgång.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån dec 23, 2019 3:19 pm

Du kommer med argument, fler än bara känslomässiga. Så därför lägger jag in ett känslomässigt. Jag känner att laget varit i disharmoni under de två senaste säsongerna. Det kuggar inte i, och spelarna verkar bara stundtals tycka att hockey är tokskoj. Dessutom har våra säsongsinledningar varit knasigt lama. Ungefär som om vi blivit tagna på sängen att det spelas på allvar.

Det är först nu vi börjat kämpa i matcherna på ett professionellt sätt denna säsong. Vissa kallar det desperation, jag använder uttrycket sund hockeyilska. Det är oerhört märkligt att vi väljer bort (?) eller inte kan hitta drivet förrän efter en halv säsong + preseason. Det kan omöjligen bara bero på coach Thermell.

Vi ligger 3:a i PP-statistiken om han nu är ansvarig för denna. Förra säsongen var vi 11:a. Vad säger det?

Kanske bör vi göra förändringar, men då tycker jag att vi ska titta bredare än bara på the new kid in school.

Känslan att vi är svaga och åker omkring med pingislungor (kanske därför vi inte kan hantera 2:a perioder). Finns det belägg för det? Hur mycket har coach Thermell Rahms gamla roll?

Jag är öppen för det mesta. Särskilt om man kommer med någon form av argument. Däremot köper jag inte avgå alla-drevet.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14041
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » mån dec 23, 2019 4:09 pm

Nej Rahms roll har han nog inte i den bemärkelsen. Och fysiken kanske är ett av alla problem.
Sen kanske den sunda hockeyilskan behöver lockas fram, och kanske var det en styrka som t.ex. Jörgen hade? En vinnare som visste vad som krävdes.
Har verkligen PP blivit så mycket bättre? Säger statistiken det så är det ju så, men samtidigt kan inte jag vara den enda som ofta känner att vi allt som ofta tappar allt initiativ i samband med att vi får möjligheten att spela med en man mer.
Är det % utdelning sett till antal PP vi pratar?
Vi hade en period i början av säsongen där varje PP innebar chans till mål, nackdelen då var att vi läckte som ett såll bakåt resten av matchen och sen det täpptes till har vi spenderat mycket lite tid i PP.
Och ett PP i nivå med förrförra året är det väl knappast? Då var vi iofs dopade med en unge vars skott har mer precision än något annat denna ligan skådat så möjligen är det en dålig referens.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1805
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » mån dec 23, 2019 4:28 pm

Vad jag vet så fick Thermell sparken från tränarjobbet i Bofors (Karlskoga) sen gick han in som ass tränare i ett SHL lag för att han är kompis med Sam. Innan dess har han aldrig verken spelat eller varit tränare i SHL. Sätta in ett så oprövat kort som ersättare för Jönsson eller Rahm i ett topplag i Sveriges högsta serie kändes konstigt från början och känns fortfarande konstigt. Han fick jobbet bara för att Sam och han är polare. För meriterna kan det ju knappast vara.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » mån dec 23, 2019 5:16 pm

Alexander Johansson?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3931
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » mån dec 23, 2019 5:18 pm

Nepitism bär undvikas i alla dess former! Säger jag samtidigt som jag tycker det är rätt gött när t.ex. Elias följde i sin brors fotspår 8)

Allt är givetvis inte Thermells fel, samtidigt hade han som sagt aldrig fått detta jobbet om det inte vore för hans vänskap med Hallam.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1805
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » mån dec 23, 2019 5:33 pm

vlk skrev:
smashinlovely skrev:
Varanen skrev:Jag riktade mig inte speciellt mot dig, utan det är flera som kritiserat Thermell. Och jag undrar bara om det finns något specifikt man inte gillar. Eller om det mer handlar om att någon måste bära hundhuvudet för resultaten, och han är den man har minst känslomässig koppling till.


Ja, han är den jag har minst känslomässig koppling till. Vi har presterat dåligt sen han anslöt. Inte nödvändigtvis hans fel, men ska jag gissa så tror jag Rahm och Jönsson satt inne med vissa egenskaper som fattas Sam och att Thermell inte fyller det tomrummet.
Sam har yttersta ansvaret, men som på vilken arbetsplats som helst så behöver alla chefer bra folk under sig. Sam är fabrikschefen, Hellgren och Thermell är avdelningsanvariga och spelarna är i sin tur arbetarna.
Det kanske är en slump att vi fastnat i spelet sen Thermell anslöt, det kan lika gärna vara att våra konkurrenter helt läst sönder våra idéer. Eller är det fysiken som halkat efter?
Spelarmaterialet skulle jag inte påstå är sämre, även om den rätta mixen är svår att hitta.

Samtidigt, HV har höjt sig igen efter att Rahmn gick dit, Örebro är ett nytt lag efter att Jönsson anslöt.


Det sista du nämner är intressant, att andra jag lyft sig efter att de fått in ledare som var med i vår framgång.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Vill man så kan man även hävda att Karlskoga aldrig gått så bra som nu, men det finns nog andra anledningar.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1805
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån dec 23, 2019 5:42 pm

smashinlovely skrev:
vlk skrev:
smashinlovely skrev:[quote="Varanen"]Jag riktade mig inte speciellt mot dig, utan det är flera som kritiserat Thermell. Och jag undrar bara om det finns något specifikt man inte gillar. Eller om det mer handlar om att någon måste bära hundhuvudet för resultaten, och han är den man har minst känslomässig koppling till.


Ja, han är den jag har minst känslomässig koppling till. Vi har presterat dåligt sen han anslöt. Inte nödvändigtvis hans fel, men ska jag gissa så tror jag Rahm och Jönsson satt inne med vissa egenskaper som fattas Sam och att Thermell inte fyller det tomrummet.
Sam har yttersta ansvaret, men som på vilken arbetsplats som helst så behöver alla chefer bra folk under sig. Sam är fabrikschefen, Hellgren och Thermell är avdelningsanvariga och spelarna är i sin tur arbetarna.
Det kanske är en slump att vi fastnat i spelet sen Thermell anslöt, det kan lika gärna vara att våra konkurrenter helt läst sönder våra idéer. Eller är det fysiken som halkat efter?
Spelarmaterialet skulle jag inte påstå är sämre, även om den rätta mixen är svår att hitta.

Samtidigt, HV har höjt sig igen efter att Rahmn gick dit, Örebro är ett nytt lag efter att Jönsson anslöt.


Det sista du nämner är intressant, att andra jag lyft sig efter att de fått in ledare som var med i vår framgång.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Vill man så kan man även hävda att Karlskoga aldrig gått så bra som nu, men det finns nog andra anledningar.[/quote]

Jag tror inte på slumpen ....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8490
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån dec 23, 2019 5:58 pm

Att inte tro på RNGesus i dessa tider är hädelse. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14041
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån dec 23, 2019 6:44 pm

THERMELL fick jobbet för att man TRODDE på honom. Lagkapten med sjujäkla ledaregenskaper som spelare och gick väl riktigt bra som tränare initialt summerat av vad jag förstått. Precis som man TRODDE på Sam. Växjö Lakers är en professionell ishockeyklubb. Det handlar inte om godtyckliga rekryteringar av fastrar, mostrar eller buksvågrar. Om man har personlig erfarenhet av någon, så är det bara en extra tung referens. Personkemi har sina fördelar men det är ett tveeggat svärd - ibland kan polemik vara att föredra. Sedan skall vi inte göra vårt misslyckande i år och ifjol synonym med THERMELL i ett korrelat 1.0 - ALLA har ett ansvar. Bara lättast hacka på new kid on the block.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1629
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » mån dec 23, 2019 7:44 pm

Jag är fortfarande övertygad om att hans personliga vänskap med Sam var den största anledningen, därmed inte sagt att det kunde varit vem som helst av Sams gamla lagkamrater. Att han besitter kvalitéer säger jag inte emot, frågan är snarare om de faktiskt passar in Lakers och om det är egenskaper vi inte redan har.

Det jag menade med mitt uttalande om en ersättare till Jörgen var att jag tror han har en förmåga att plocka fram motivation och kvalitéer ur spelare som nuvarande stab saknar. Jag säger inte att enbart Jönsson hade gjort detta bättre utan att jag som åskådare upplevt att pusslet inte är komplett.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1805
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Overkill » mån dec 23, 2019 8:14 pm

Jag vill se Janne Karlsson som assisterande. Lite kuk i ledararstaben behövs!
Ingen minns en fegis!
Användarvisningsbild
Overkill
Forumamatör
 
Inlägg: 200
Blev medlem: tor nov 30, 2017 11:21 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån dec 23, 2019 8:29 pm

Angående THERMELL ville jag bara nysnsera bilden lite. Jag tar gärna in nytt blod nästa sässe. Skall det vara - något ståndaktigt - tycker jag reptilens förslag ovan på Hannu JORTIKKA känns innovativt som assisterande. Det syns ju i blicken i länkade bilden på EP att det bor en liten djävul i honom.

Det skall vara en ho*a i båset för att väcka lite nationell samling, engagemang och debatt kring SHL igen.
Kan vi inte genom framgång älskas så skall vi ta mig f-n sätta avtryck med att i motgång hatas :wink:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1629
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » mån dec 23, 2019 9:43 pm

Skulle gärna se något kanadensiskt bland ledarna.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1805
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis dec 24, 2019 1:24 am

Jag skall berätta för er vilken nordamerikan jag vill se biträda i båset:

John MCENROE. Ingen, absolut ingen, behöver vara orolig för att vi kommer ut med på isen med fel attityd. Inte en enda spelminut över 52 omgångar.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1629
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » tis dec 24, 2019 1:45 am

Herr majonnäs är ute på marknaden igen
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1805
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis dec 24, 2019 11:19 am

Skulle gärna ta in honom. Tex istället för Högberg. Men nu har vi nog lagt tillräckligt med krut på backsidan. Med Peter Andersson tillbaka?? Så blir det tufft.

Så ska någon in nu ska var något med Speed.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4859
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » tis dec 24, 2019 11:52 am

StenhårtSlagskott skrev:Skulle gärna ta in honom. Tex istället för Högberg. Men nu har vi nog lagt tillräckligt med krut på backsidan. Med Peter Andersson tillbaka?? Så blir det tufft.

Så ska någon in nu ska var något med Speed.


Titta på Högbergs stats så finns det faktiskt både en rejäl uppsida som nersida med grabben. Nersidan är definitivt hans defensiva sida där han har rejäla problem. Alla backar i vår nuvarande uppsättning ligger på 0 och uppåt i +/- ligan. Högberg är den enda som ligger på minus. Och då pratar vi inte -1 eller -2, utan hela -8. Vilket givetvis inte är bra. Tittar vi istället på den offensiva sidan så ser vi nått annat. Där är han 3:a i backarnas poängliga på 7 pinnar efter Melart och Erixon, vilket jag ser som nått jätte positivt.

Som jag ser det så ska han behållas men våra ledare måste coacha honom rätt, samtidigt som Hellgren måste jobba hårdare med hans defensiv. Hallam ska ju undvika att peta in Högberg i spelet när vi spelar för att stänga en match vi leder. Likaså ska han ju inte spelas i 3 mot 3. Däremot ska definitivt vara med bland topp 4 backar när vi jagar. Det är min syn på Linus Högberg.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16437
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tis dec 24, 2019 3:59 pm

GOD SILLY JUL TILL ER ALLA!!
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Jocke86 » tis dec 24, 2019 4:16 pm

Bara att ge Maione kontrakt i julklapp.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2333
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Nobodyelse » tis dec 24, 2019 4:30 pm

Overkill skrev:Jag vill se Janne Karlsson som assisterande. Lite kuk i ledararstaben behövs!
Räcker det inte med att han har fått nästan alla J20 spelare att vilja lämna klubben.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
Nobodyelse
Forumamatör
 
Inlägg: 23
Blev medlem: lör dec 20, 2014 9:29 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster