Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » fre nov 22, 2019 10:11 am

Varanen skrev:Varför är det viktigt att säsongen slutar snabbt? Trots de enorma dipparna så har laget kapacitet att nå åtminstone PlayIn. Kan vi fälla ett kulturgäng så har vi gjort en insats för poppen.

Visst var matchen igår sur, men om vi lyfter blicken så ser vi att även andra lag har sura matcher. Hockeyns grundserie är ett j-a gnetande. Så låt oss gneta.
För att plats 13-14 kan bli för tufft [emoji4]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » fre nov 22, 2019 10:23 am

Vi kommer inte hamna 13-14. Melart tillåter inte sådant trams! :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Jocke86 » fre nov 22, 2019 12:31 pm

Bodie skrev på för IK igår.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre nov 22, 2019 12:45 pm

bratsson skrev:
Varanen skrev:Det går. Jag gör ju precis det. [emoji38]

JFK sänker inte laget. Han bär det inte heller, men kan göra det framöver om vi har tålamod.
Jag är med på det.

Låt den här säsongen sluta på plats 12 så den är slut snabbt.
Vi har många goa spelare över nästa säsong och då kan Evert justera bort vissa spelare.

Nästa år tar vi guld och Rosén lyfter bucklan.


Efter två totalt misslyckade lagsammansöttning/värvningssäsonger måste klubben sätta sig ner och utvärdera vad som går fel. Hoppas bara denna säsongen inte spårar ur helt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör nov 23, 2019 8:18 pm

Frågan är hur många spelare vi signar upp i Januari? Två känns ju som ett minimum, helst fyra t.om
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » lör nov 23, 2019 9:52 pm

Svartvadet skrev:Frågan är hur många spelare vi signar upp i Januari? Två känns ju som ett minimum, helst fyra t.om


Satsa på framtiden säger jag. De två sista placeringarna ska tom detta lag kunna undvika. Ska det värvas är det för att byta ut toppspelarna som inte presterar, inte för att flytta på talang. Vill väldigt gärna se Edmonds få göra ett par matcher innan jul.

Källgren gav ett stabilt första intryck. Hoppas han får fortsatt chans att visa vad han går för och inte blir satt på läktaren när Fasth är tillbaka.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » sön nov 24, 2019 4:12 pm

Svartvadet.....ge oss några namn över pölen som kan komma hit och rädda oss
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Jocke86 » mån nov 25, 2019 2:04 pm

Då var Bodie officiellt klar för IK också.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dannedd » mån nov 25, 2019 2:21 pm

Skönt, då var det avklarat
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Baker » mån nov 25, 2019 3:18 pm

Undrar hur stor del av Bodies lön vi får pynta, 50%?
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån nov 25, 2019 4:20 pm

Välkommen då https://www.vaxjolakers.se/artikel/ewuo ... xjo-lakers


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån nov 25, 2019 10:07 pm

Äntligen en rightare. Och jänkare. Shinnimin behöver en ny polare nu när Bodie lämnade.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tis nov 26, 2019 2:51 pm

Ofta har det krävts ca 85p för att komma topp 6.
Det tåget har nog gott.

(Hämtat från Madhawk)Bild
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tis nov 26, 2019 3:01 pm

Ja, det känns inte realistiskt. Och vi valde att sunka i den otroligt viktiga matchen mot Mif så det känns inte som vi vill nå topp6. Men se min signatur: PlayIn - The Dream!
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis nov 26, 2019 3:34 pm

Varanen skrev:Ja, det känns inte realistiskt. Och vi valde att sunka i den otroligt viktiga matchen mot Mif så det känns inte som vi vill nå topp6. Men se min signatur: PlayIn - The Dream!


Den rätta mentaliteten finns inte där ...det syns i sådana vattendelande matcher som mot MIF. Det finns ingen riktig vilja att vinna och göra något tillsammans med LAGET. De flesta är där som sin egen del och hoppas på ett skutt i karriären. Känns som det inte finns någon VIKÄNSLA i gruppen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dannedd » tis nov 26, 2019 4:11 pm

För engströms del är det nog inte prestationen på planen som varit dålig

Det är väl därför 2 kaptener får gå... De var värvade för driva på laget framåt när det gått tungt. Det behövs en stark och tydlig röst i omklädningsrummet när spelare inte ger sitt yttersta.
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tis nov 26, 2019 4:11 pm

Han trivdes inte tydligen.....
Men skönt för han att komma till ett vinnande lag. (Dom vann mot FBK).
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » tis nov 26, 2019 5:25 pm

vlk skrev:
Varanen skrev:Ja, det känns inte realistiskt. Och vi valde att sunka i den otroligt viktiga matchen mot Mif så det känns inte som vi vill nå topp6. Men se min signatur: PlayIn - The Dream!


Den rätta mentaliteten finns inte där ...det syns i sådana vattendelande matcher som mot MIF. Det finns ingen riktig vilja att vinna och göra något tillsammans med LAGET. De flesta är där som sin egen del och hoppas på ett skutt i karriären. Känns som det inte finns någon VIKÄNSLA i gruppen.


Så är det tyvärr; man har blivit ”Real Växjö”, en massa välbetalda syltryggar som hoppas att någon annan ska ta i och göra jobbet. Växjö har en av ligans dyraste trupper, kostnadsmässigt på den övre halvan i alla fall. Denna truppen ÄR den dyraste upplagan av VLH som någonsin äntrat isen. Att man nu - redan i november - pissat bort chansen att nå topp 6 i vår säger allt, detta är otroligt uselt! VLH har värvat två finska backar som är väldigt bra, ändå tycks det inte lyfta. Vad FAN håller resten av laget på med? Jag har inga som helst förväntningar på att den nye jänkaren ska lyfta detta laget, det måste till en förändring inom HELA gruppen. Annars lär det bli negativt kval.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Baker » tis nov 26, 2019 7:55 pm

Dannedd skrev:För engströms del är det nog inte prestationen på planen som varit dålig

Det är väl därför 2 kaptener får gå... De var värvade för driva på laget framåt när det gått tungt. Det behövs en stark och tydlig röst i omklädningsrummet när spelare inte ger sitt yttersta.



Kan inte vara lätt att driva den gruppen, krävs nog en Johan Markusson till det, minst. Sen är min undran vem som skall ta över detta uppdrag? Tränarna verkar inte vara byxade att kräma ut de sista svettdropparna ur gruppen.
Eller får Evert slå näven i bordet. Obs ironi.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tis nov 26, 2019 8:11 pm

Jag tror det är en kombination av flera faktorer. En del har lågt självförtroende och då hjälper det inte att slå nävar i bordet, andra är vilsna när det gäller sin egen roll och plats i flocken (här har lagledningen floppat), några är inte i form pga dålig/ofärdig rehabprocess, något rötägg har säkert hamnat i korgen och som är ovillig att tänka på gruppens bästa/stötta både på isen och utanför. Och till sist så har vi inte lyckats hitta trygghet i spelet/trygghet i lagkamraterna. Vi litar inte på oss själva. Vanligaste orsaken till passivitet i lagidrott. Inte nog med att man tvivlar på sig själv, man litar inte på sin kollega heller.

Därför vill chiefen ha in spelare som kör (som han uttrycker det). Melart är en sån snubbe. Han kan hockey och han vet det. Inga konstigheter. Precis som en chaufför inte funderar eller oroar sig så värst mycket när man sätter sig i bilen efter 10 år med körkort. Vi får hoppas Bailey har samma personlighet.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tis nov 26, 2019 10:30 pm

Man kan säga såhär, vänder Lakers detta till att hamna topp 6 så kommer man garanterat att vara en guldkandidat. Ett sådant poängsnitt måste innebära att man varit det starkaste laget den avslutande delen med start nu. Det tråkiga är att det är högst osannolikt att vi kommer topp 6.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » tis nov 26, 2019 11:27 pm

Glöm topp 6. För att nå 85 poäng krävs det att VLH vinner resterande matcher, 36 st, antingen på ordinarie tid eller via övertid. Och då ska dessutom sex lag framför i tabellen i princip rasa ihop. Det kommer såklart inte hända. På två månader har Lakers satt sig själva i skiten, ett praktfiasko av sällan skådat slag.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tis nov 26, 2019 11:56 pm

Jag hade mer än gärna sett Evertsson knyta till sig Ville Leskinen eller vad säger du Varanen om det? Visst att han kanske inte levererade så mycket i Färjestad men samtidigt så fick han inte så mycket speltid som han hade blivit lovad att få. Leskinen skulle kunna bli exakt det som Emil Pettersson blev när han lämnade SAIK för oss. Ny klubb, ny omgivning, och vara med att ta Växjö upp till toppen igen. Kanske till och med bli den där stora poänggöraren som det var tänkt när han gick till Färjestad och som vi just nu behöver. Dessutom är han inte en center utan en RW/LW spelare.
Visst att han kommer att kosta mycket pengar. Men samtidigt så kommer det kosta klubben 50-60 miljoner att åka ur SHL.
Även om vår trupp är den dyraste någonsin så är det ju ändå som det är nu. Med facit i hand så måste det kosta ännu mer om vi ska vända på detta!

Eller vad tycker övriga härinne?
Senast redigerad av Stupet ons nov 27, 2019 12:01 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tis nov 26, 2019 11:56 pm

Primeau skrev:Glöm topp 6. För att nå 85 poäng krävs det att VLH vinner resterande matcher, 36 st, antingen på ordinarie tid eller via övertid. Och då ska dessutom sex lag framför i tabellen i princip rasa ihop. Det kommer såklart inte hända. På två månader har Lakers satt sig själva i skiten, ett praktfiasko av sällan skådat slag.


Lite det jag syftade på. Men det låter bättre att säga att man har råd att förlora var tredje match om de andra är trepoängare :D
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » ons nov 27, 2019 12:56 am

Jag har nämnt Ville flera gånger. Han borde vara rätt revanschsugen själv, och inte glödhet på marknaden. Kanske kunde man få ner lönen hans. Ger lägre press. Win win om han hittar nivån igen och ger honom position för guldkantat kontrakt nästa sässe. Och det är ett muminår i klubben i år.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » ons nov 27, 2019 1:22 am

Kanske är just den spelaren som saknas i vår första lina i år.
Hade mycket hellre sett det se ut såhär.
Gynge - Pettersson - Leskinen
Bailey - Horak - Shinnimin

Än som det ser ut nu.
Shinnimin - Pettersson - Gynge/Cederqvist
Nilsson - Horak - JFK

Skulle isf bli att JFK får spela i 3:e linan istället. Men med tanke på hur extremt lite han levererar så är det bättre.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » ons nov 27, 2019 5:35 am

Bland forwards är 'KENNEDY ' den största gåtan. 'KARLA', 'ENGA', och 'LUDDE' har måttliga CV:s på den här nivån. 'MACKAN' har blixtrat till ibland och 'GYNGIS' temposensitivitet kanske var en no brainer efter 30 och knärehab, lägg till att han inte är någon skridskovirtuos. 'EP' har förväntat poängsnitt om än varit ojämn, och 'SHIN' har väl tjänat in att få göra en lite svagare sässe med tanke på hur exceptionellt nyttig han varit för laget de senaste två. Men 'JFK' - "BOSTON" FORSBACKA - varför lirar du inte som i NHL? Är det familjebekymmer som tar fokus?

Två finska backtroll som går som tåget. Ilari kommer ju t o m senast från Färjestad själv. Vad har vi - eller LESKINEN - att förlora på att han följer sina landsmän?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » ons nov 27, 2019 9:11 am

Jörgen Jönsson.

Det största tappet i klubbens historia. Tyvärr. Se vad han gör med Örebro idag och dess, minst sagt, halvdassiga forwards.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » ons nov 27, 2019 11:28 am

Visst är Jönsson ett oerhört tapp, men att kalla Örebros forwardsuppsättningen för halvdassig...?
Det som sitter fastetsat på näthinnan är pk:n i våras när VLH just vunnit mot Miffona. Sur-jävla Peter Andersson var ovanligt bitter och upprepade hela tiden att Växjö hade bättre spets. Han vägrade erkänna att Malmö var spelmässigt sämre, det var Växjös spets som avgjorde. Sen såg vi i play-in mot ÖHK vad han menade: jag tycker ÖHK var bättre men VLH lyckades, tack vare Kris Versteeg i hysterisk form, gå vinnande ur den striden.
Nu har vi inte spetsen, och spelmässigt hänger vi inte med. Bortsett från ett par junisar i ÖHK:s trupp så skulle vartenda forward gå rakt in i VLH: Weinstock, Stoa, Harper, Bromé, Mastomäki osv. Dom hade något bra på gång redan i fjol, som dom lyckats bygga vidare på. Mycket tack vare Jönsson, och såklart pga lyckade värvningar. Växjö däremot lyckades rädda fjolåret från magplask tack vare Versteegs insatser mot Örebro. Efter det har man nog trott sig vara bättre än man faktiskt är, plus då att 10 av 12 värvningar är totalt misslyckade. Nu försöker Evert Hall lappa ihop den sjunkande skutan så gott det går. Örebro kommer spela om guldet i vår, Växjö kommer - i bästa fall - hamna i ingenmansland.
Tack för kaffet!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons nov 27, 2019 10:11 pm

Jag skulle vilja ha in Jonathan Dahlén i Lakers , men det är omöjligt inser jag


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Anders L » ons nov 27, 2019 11:37 pm

Jag vill inte ha in vare sig den ena eller den andra spelaren.
Där emot vill jag att de som finns skall göra skäl för lönen!
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon
 
Inlägg: 1658
Blev medlem: sön apr 14, 2002 11:40 am
Ort: Ranchen.

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor nov 28, 2019 12:10 am

Anders L skrev:Jag vill inte ha in vare sig den ena eller den andra spelaren.
Där emot vill jag att de som finns skall göra skäl för lönen!


Medhåll.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav MalZon » tor nov 28, 2019 11:16 am

Person kanske skulle lockats hit på lån istället för att skapa i AHL. Mer matchtid, ledande roll, mer ansvar, mognar mer.. Win-win?
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor nov 28, 2019 11:55 am

Stupet skrev:Jag hade mer än gärna sett Evertsson knyta till sig Ville Leskinen eller vad säger du Varanen om det?

Innan Melart och Koivisto hade jag definitivt sagt nej. Vet ingenting om Leskinens språkkunskaper men fortfarande finns finländare som inte kan engelska (eller svenska) trots att man har det i skolan. Anledningen är att finskan som språk inte liknar någon av de stora språkgrupperna i världen. Kan vara en anledning till vantrivseln i Karlstad. Han har aldrig spelat utomlands tidigare och då finns en mängd omställningar man inte ens tänker på innan man är i det nya landet.

I Kärpät hade han Nicklas Lasu som center båda succésäsongerna. Har vi någon som passar den profilen trots 12 centrar i truppen?

Förra slutspelet balanserade Jussi Jokinen kedjan. Han har mer rutin än hela vårt lag vilket givetvis skapar trygghet. Under serien 17/18 hade han Saku Mäenalanen som LW. Förra säsongen återförenades Tjeckoslovakien i form av vänstervinge då Michal Kristoffl och Radek Koblizek delade på posten. Med lite andra inhopp, men konstant spelade man Lasu-Leskinen tillsammans.

Hade vi haft Kiiskinen - RR skulle Leskinen passa in perfekt. Men det har vi inte så jag är tveksam till om vi kan skapa den spelmässiga miljö Leskinen verkar behöva för att lyckas i SHL.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » sön dec 01, 2019 12:16 am

Hoppas att Evertsson agerar nu och kickar både JFK, Holmberg och Karlström!! De 3 spelarna som levererar allra minst i hela laget trots alla chanser dom får. Känns som att JFK gör sina kjedjekamrater mer sämre än bättre.
Nej Evertsson!! Dags att agera!!
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 25 gäster