Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre nov 23, 2018 8:48 pm

StenhårtSlagskott skrev:
vlk skrev:
DeLarge skrev:Martinsson är inte bättre än någon back i Växjös backuppsättning. Skandal om Evertsson väljer att signera honom


Om vi lyckas med ekvationen att frigöra Burström vore det guld. Något stämmer inte gällande honom.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Burström tycker jag börjar hitta mer och mer rätt. Att skeppa honom är som att skita i det blå skåpet.


Synsam har billiga glasögon idag black friday.....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » fre nov 23, 2018 8:54 pm

Ja, tillsammans med Magnus Nygren är Burström en av Europas mest överskattade spelare.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1072
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » lör nov 24, 2018 1:19 am

3-4 forwards i denna truppen håller nätt och jämnt för SHL (Netterberg, Junttila, Ortega), fattar inte vad dessa spelare gör hos dom regerande mästarna... Junttilla har levererat några riktiga smörpassningar, men l övrigt känns han väldigt vek och begränsad i sitt spel; 9 ggr av 10 hamnar han ute i sarghörnet och chansar med att hiva iväg en puck in mot mål på klassiskt pojklagsmanér. MVP i SM-Liiga, my ass :oops: Bokk glimtar till ibland men har hittills inte motsvarat dom skyhöga förväntningarna, verkar dock som att krampen håller på att lossna för vår unge tysk. Fröberg, Reddox och Josefsson är fruktansvärt bleka, tre forwards som var tänkta att kliva fram och bära detta laget, men som långa stunder oftast är helt osynliga. Hoppas dom vaknar, åtminstone Fröberg såg lite rappare ut senast mot DIF.

Bland backarna så är Burström en riktig flopp, ofattbart dålig. Rahimi känner jag inte heller igen, men han höjer sig kanske efter nyår, förutsatt att vi är med i slutspelsracet? Peter Andersson klar för två år till: *Axelryckning*

Fasth är alltid bra, men gör numera nästan alltid en riktig dundertabbe per match. Dessvärre inte sällan en matchavgörande sådan. Ibland får jag känslan av att han helt enkelt bara skiter i det, för plötsligt kan en väldigt enkel puck rinna rakt genom honom. Det har hänt flera gånger, både i CHL och i SHL.

Jag saknar passionen, desperationen, viljan att vinna. Och det gäller för hela laget
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör nov 24, 2018 3:02 am

Tycker du är hård mot Junttila faktiskt. Visst, han hade en sjukt tuff start och var inte bra alls. Men tycker du det idag?

Senaste tio matcherna har han gjort 8 poäng har har +5. Detta i ett lag som verkligen går på knäna när det gäller målskytte.

Nä, jag håller faktiskt inte med där alls. Han har absolut kommit igång. Däremot kan jag hålla med om Netterberg, han har ingen utveckling alls tyvärr. En hygglig lirare på SHL-nivå, men kommer aldrig vara topp 6 forward.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » lör nov 24, 2018 5:57 pm

Tycker att Junttila är rätt ok [emoji3]
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » sön nov 25, 2018 12:45 am

Martinsson ryktas till Frölunda! Vad tycker vi om det? Känns nästan som man vill att vi ska signa honom bara för att ingen annan ska få honom...
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön nov 25, 2018 1:17 am

Aleks skrev:Martinsson ryktas till Frölunda! Vad tycker vi om det? Känns nästan som man vill att vi ska signa honom bara för att ingen annan ska få honom...


Det tvivlar jag verkligen på. Frölunda har ögonen på tömmernäs skulle jag lägga mina pengar på.

Tar de in Martinsson som komplement till Genoway så blir det minst 1+1 och då tvivlar jag att de har råd med tex tömmernäs om han vänder till SHL.

Tar de Martinsson nu tar vi tömmernäs till nästa säsong som ersättare till Persson i PP.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » sön nov 25, 2018 10:46 am

StenhårtSlagskott skrev:
Aleks skrev:Martinsson ryktas till Frölunda! Vad tycker vi om det? Känns nästan som man vill att vi ska signa honom bara för att ingen annan ska få honom...


Det tvivlar jag verkligen på. Frölunda har ögonen på tömmernäs skulle jag lägga mina pengar på.

Tar de in Martinsson som komplement till Genoway så blir det minst 1+1 och då tvivlar jag att de har råd med tex tömmernäs om han vänder till SHL.

Tar de Martinsson nu tar vi tömmernäs till nästa säsong som ersättare till Persson i PP.


Måhända, väldigt många som skriver att intresset är väldigt seriöst. Hoppas att det blir Rögle eller utlandet.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön nov 25, 2018 11:04 am

Aleks skrev:
StenhårtSlagskott skrev:
Aleks skrev:Martinsson ryktas till Frölunda! Vad tycker vi om det? Känns nästan som man vill att vi ska signa honom bara för att ingen annan ska få honom...


Det tvivlar jag verkligen på. Frölunda har ögonen på tömmernäs skulle jag lägga mina pengar på.

Tar de in Martinsson som komplement till Genoway så blir det minst 1+1 och då tvivlar jag att de har råd med tex tömmernäs om han vänder till SHL.

Tar de Martinsson nu tar vi tömmernäs till nästa säsong som ersättare till Persson i PP.


Måhända, väldigt många som skriver att intresset är väldigt seriöst. Hoppas att det blir Rögle eller utlandet.


Ok. Har inte läst något seriöst nör det gället det.
Men man vet ju aldrig. Efter SM-guldet förra året sökte Martinsson lägenhet i Göteborg 6månader för vår/sommar innan han drog till USA. Så kanske är han sugen på Göteborg.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön nov 25, 2018 11:11 am

Kan vi få Martinsson måste vi ta chansen. Vi har spelare som kommer att lämna efter denna säsongen som måste ersättas.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav MalZon » sön nov 25, 2018 11:22 am

Men har det gått så dåligt för Martinsson där borta? 9p på 13 matcher för en back är väl ändå ganska ok?
Eller är det nåt annat som ör att han vänder om hemåt?

Mvh Jonas
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön nov 25, 2018 11:30 am

MalZon skrev:Men har det gått så dåligt för Martinsson där borta? 9p på 13 matcher för en back är väl ändå ganska ok?
Eller är det nåt annat som ör att han vänder om hemåt?

Mvh Jonas


Enligt artiklar jag läst hintas det om något annat. Agenten vill dock inte säg vad. Men kan ju bar bullshit också och att de helt enkelt inte tykte han var tillräckligt bra. Omöjligt att säga.

Ja. Nästa år skulle det var fint med Martinsson i truppen.

Joel försvinner säkerligen och Lundberg är jag lite orolig över att han kanske vill prova något annat.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav ZAP » sön nov 25, 2018 6:52 pm

Spelet ser allt bättre ut, mot SKAIK höll man spelet igång bra även i tredje (är annars VLH:s svagaste period enligt statistiken).
Efter de första 10 matcherna låg VLH på plats 9 med 14 pinnar och 15-16 i mål. Efter ytterligare 10 matcher ligger man nu 6:a på 34 pinnar och 46-40 i mål, så mycket går på rätt håll. Har tagit 2p och gjort drygt 3 mål i snitt per match de senaste 10. Corsi ligger fortfarande nära 58%, (högst i SHL).
Horak (17p) och Personen (16p) är nu på plats 7 resp 8 i SHL:s poängliga. Julle (+8) och Horak (+7) ligger på plats 19 och 23 i +/-. VLH släpper in minst mål med 1,9 per match.

Något som oroar mig mer är skador och sjukdomar med Bohm, Kiiskinen, Reddox, Ortega och M Lundberg borta samtidigt som man släppt Carnbäck. Känns som vi iaf behöver ha in någon forward snart om skadesituationen inte blir bättre. Dock har Cederqvist och Heljemo verkligen tagit chansen, riktigt kul att se.
Användarvisningsbild
ZAP
Forumamatör
 
Inlägg: 136
Blev medlem: lör okt 02, 2004 7:57 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » sön nov 25, 2018 7:13 pm

Ja, utfyllnadsforwards har vi ingen nytta av när vi har så pass bra juniorer som vi har. Ska det vara något så är det reeedi snaaajper. Typ Gynge.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » sön nov 25, 2018 8:40 pm

Problemet med Heljemo och Cederqvist är att dom är unga och ska köras in på seniornivå med lugn och tålamod. Dom kan leverera mycket under en kort tid men ör inga spelare vi kan förlita oss på under en längre tid. Tror vi måste ha in nån forward inom kort.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » sön nov 25, 2018 8:42 pm

Ja, Cederqvist och Heljemo är ju underbara att se!
De är väl så bra som Bokk och Rönbjerg.

Men de kanske spelar adrenalinstinna och lite över sin förmåga - men så länge de gör det så är det ju ingen panik.

Däremot vill jag ha in en riktigt bra center till!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Baker » sön nov 25, 2018 10:32 pm

Primeau skrev:3-4 forwards i denna truppen håller nätt och jämnt för SHL (Netterberg, Junttila, Ortega), fattar inte vad dessa spelare gör hos dom regerande mästarna... Junttilla har levererat några riktiga smörpassningar, men l övrigt känns han väldigt vek och begränsad i sitt spel; 9 ggr av 10 hamnar han ute i sarghörnet och chansar med att hiva iväg en puck in mot mål på klassiskt pojklagsmanér. MVP i SM-Liiga, my ass :oops: Bokk glimtar till ibland men har hittills inte motsvarat dom skyhöga förväntningarna, verkar dock som att krampen håller på att lossna för vår unge tysk. Fröberg, Reddox och Josefsson är fruktansvärt bleka, tre forwards som var tänkta att kliva fram och bära detta laget, men som långa stunder oftast är helt osynliga. Hoppas dom vaknar, åtminstone Fröberg såg lite rappare ut senast mot DIF.

Bland backarna så är Burström en riktig flopp, ofattbart dålig. Rahimi känner jag inte heller igen, men han höjer sig kanske efter nyår, förutsatt att vi är med i slutspelsracet? Peter Andersson klar för två år till: *Axelryckning*

Fasth är alltid bra, men gör numera nästan alltid en riktig dundertabbe per match. Dessvärre inte sällan en matchavgörande sådan. Ibland får jag känslan av att han helt enkelt bara skiter i det, för plötsligt kan en väldigt enkel puck rinna rakt genom honom. Det har hänt flera gånger, både i CHL och i SHL.

Jag saknar passionen, desperationen, viljan att vinna. Och det gäller för hela laget


Om nu i stort sett halva laget inte håller måttet i SHL måste den andra halvan vara djävulsk bra. Vi ligger än du sexa i kanske världens tredje högst rankade liga, 4 poäng efter de som leder. Jag tycker det är helt ok.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav MalZon » mån nov 26, 2018 2:54 pm

Emil kan vara på väg tillbaka säsongen ut. Blir Schweiz eller Ryssland nästa säsong.

http://www.minhockey.se/article/petters ... ll-europa/
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån nov 26, 2018 3:03 pm

MalZon skrev:Emil kan vara på väg tillbaka säsongen ut. Blir Schweiz eller Ryssland nästa säsong.

http://www.minhockey.se/article/petters ... ll-europa/

Där snackar vi drömförstärkningen. Dock så gissar jag på att han fullföljer kontraktet i NA, men man kan ju alltid hoppas att han återvänder. Positivt att han har samma agent som Rasmussen.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån nov 26, 2018 8:42 pm

Jag gissar att vi snart får se honom i VLH. Finns ingen anledning för honom att spela kvar i NA.

Hos oss får han spela matcher som betyder något. Dessutom på europeisk rink. Jag tror även det är bättre pröjs. Enda skälet till att harva på i AHL är om han verkligen älskar big fat burgers. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån nov 26, 2018 8:46 pm

Jag räknar in honom i truppen redan, välkommen !


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav ivc » mån nov 26, 2018 8:56 pm

Baker skrev:
Primeau skrev:3-4 forwards i denna truppen håller nätt och jämnt för SHL (Netterberg, Junttila, Ortega), fattar inte vad dessa spelare gör hos dom regerande mästarna... Junttilla har levererat några riktiga smörpassningar, men l övrigt känns han väldigt vek och begränsad i sitt spel; 9 ggr av 10 hamnar han ute i sarghörnet och chansar med att hiva iväg en puck in mot mål på klassiskt pojklagsmanér. MVP i SM-Liiga, my ass :oops: Bokk glimtar till ibland men har hittills inte motsvarat dom skyhöga förväntningarna, verkar dock som att krampen håller på att lossna för vår unge tysk. Fröberg, Reddox och Josefsson är fruktansvärt bleka, tre forwards som var tänkta att kliva fram och bära detta laget, men som långa stunder oftast är helt osynliga. Hoppas dom vaknar, åtminstone Fröberg såg lite rappare ut senast mot DIF.

Bland backarna så är Burström en riktig flopp, ofattbart dålig. Rahimi känner jag inte heller igen, men han höjer sig kanske efter nyår, förutsatt att vi är med i slutspelsracet? Peter Andersson klar för två år till: *Axelryckning*

Fasth är alltid bra, men gör numera nästan alltid en riktig dundertabbe per match. Dessvärre inte sällan en matchavgörande sådan. Ibland får jag känslan av att han helt enkelt bara skiter i det, för plötsligt kan en väldigt enkel puck rinna rakt genom honom. Det har hänt flera gånger, både i CHL och i SHL.

Jag saknar passionen, desperationen, viljan att vinna. Och det gäller för hela laget


Om nu i stort sett halva laget inte håller måttet i SHL måste den andra halvan vara djävulsk bra. Vi ligger än du sexa i kanske världens tredje högst rankade liga, 4 poäng efter de som leder. Jag tycker det är helt ok.


Haha ja.
Helt otroligt hur man kan toksåga ett lag på detta sätt som har 4 poäng upp till förstaplatsen och är formstarkast av alla just nu.

Kan hålla med om att starten var oroväckande. Men om man ser till senaste 10 matcherna så finns inte mycket att oroa sig över i jämförelse med övriga lag. Vad ska vi jämföra med? Laget vi avslutade säsongen ifjol med?

Evert kommer dunka in ett par lirare som spetsar detta bygget ytterligare. Vi kommer vara med och utmana i år också.
ivc
Forumamatör
 
Inlägg: 136
Blev medlem: tor aug 11, 2011 1:36 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav MalZon » mån nov 26, 2018 9:36 pm

Varanen skrev:Jag gissar att vi snart får se honom i VLH. Finns ingen anledning för honom att spela kvar i NA.

Hos oss får han spela matcher som betyder något. Dessutom på europeisk rink. Jag tror även det är bättre pröjs. Enda skälet till att harva på i AHL är om han verkligen älskar big fat burgers. :lol:

Vad säger att han inte väljer Timrå? Om de nu har visat intresse vill säga.. Vad skulle Elias ha valt?
Missförstå mig rätt, hade gärna sett värvningen till VLH, men om det blir SHLspel så har han ju säkert lite olika klubbar att välja på.
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån nov 26, 2018 9:38 pm

MalZon skrev:
Varanen skrev:Jag gissar att vi snart får se honom i VLH. Finns ingen anledning för honom att spela kvar i NA.

Hos oss får han spela matcher som betyder något. Dessutom på europeisk rink. Jag tror även det är bättre pröjs. Enda skälet till att harva på i AHL är om han verkligen älskar big fat burgers. :lol:

Vad säger att han inte väljer Timrå? Om de nu har visat intresse vill säga.. Vad skulle Elias ha valt?
Missförstå mig rätt, hade gärna sett värvningen till VLH, men om det blir SHLspel så har han ju säkert lite olika klubbar att välja på.


Då blir det inget slutspel för honom


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav MalZon » mån nov 26, 2018 9:39 pm

vlk skrev:
MalZon skrev:
Varanen skrev:Jag gissar att vi snart får se honom i VLH. Finns ingen anledning för honom att spela kvar i NA.

Hos oss får han spela matcher som betyder något. Dessutom på europeisk rink. Jag tror även det är bättre pröjs. Enda skälet till att harva på i AHL är om han verkligen älskar big fat burgers. :lol:

Vad säger att han inte väljer Timrå? Om de nu har visat intresse vill säga.. Vad skulle Elias ha valt?
Missförstå mig rätt, hade gärna sett värvningen till VLH, men om det blir SHLspel så har han ju säkert lite olika klubbar att välja på.


Då blir det inget slutspel för honom


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Nä, så kan det nog vara. Vet inte hur tanken går hos en spelare på så sätt.. Spela för hjärtat eller för hjärnan
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån nov 26, 2018 9:56 pm

Har svårt att tro att han skulle välja timrå nu. Han är fortfarande ung och vill vinna saker och tjäna lite penger men också utvecklas. Hade han varit runt 30 hade det varit en annan sak.
Tror även växjö får svårt att matcha bud från KHL.

Men kanske vill han försöka matcha sin bror med ett SM-Guld och ett VM-Guld och då är växjö ett bra alternativ som språngbräda till förhandling med KHL till 19/20.

Frågan är bara hur missnöjd han är med att inte få chansen i NHL. Är han så less att han är redo att dra eller har expressen kokat ihop det för att få klick.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » mån nov 26, 2018 11:10 pm

"Tror även växjö får svårt att matcha bud från KHL."

Jag sticker ut hakan och säger - han kan fetglömma KHL. Iaf i år. Nämn ett KHL-lag som skulle vilja erbjuda ett fett kontrakt till en som har 10 poäng på 22 matcher i en andrakedja i AHL... Han rosar inte marknaden direkt.

Han bör göra som Everberg och Rasmussen - använda VLH som trampolin till nästa år. Tycker det är värt att erbjuda honom en rejäl hög med pengar, för det utrymmet borde vi ha.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån nov 26, 2018 11:39 pm

Svartvadet skrev:"Tror även växjö får svårt att matcha bud från KHL."

Jag sticker ut hakan och säger - han kan fetglömma KHL. Iaf i år. Nämn ett KHL-lag som skulle vilja erbjuda ett fett kontrakt till en som har 10 poäng på 22 matcher i en andrakedja i AHL... Han rosar inte marknaden direkt.

Han bör göra som Everberg och Rasmussen - använda VLH som trampolin till nästa år. Tycker det är värt att erbjuda honom en rejäl hög med pengar, för det utrymmet borde vi ha.


Det har du rätt i. Men Schweizerostarna då?

Känner inte att han är värd samma pengar som Rasmussen då han inte lirat i NHL. Hur känner du där?
Nu har de ju samma agent så han lär väl inte acceptera mindre. Typ 300k i månaden på fem månader.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » mån nov 26, 2018 11:55 pm

Det där är dock lite skillnad, skumt nog. Rasmussen ser Växjö som ett andra hem, nästan som en moderklubb. Tror inte att hans lön sprang iväg för mycket, då han ville vinna SM-Guld och VLH redan hade värvat Miele.

Men jag tycker att man ska ge han en bra slant, han är exakt den typen som vi saknar (ihop med en riktig sniper). En som kan styra PP på riktigt hög nivå, både genom avslut och passningar. Han och Elias har samma Hockey-IQ, med den skillnaden att Elias har 20% mer skill som gör att han löser fler situationer än Emil.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis nov 27, 2018 12:19 am

Klart PETTERSSON skall hem. Han har stor respekt för Lakers som klubb, lagledning och organisation. Självklart är det HÄR han har optimal potential både vad gäller SM, VM och personlig utveckling (jfrt t ex Timrå). Att han skall göra "en RASMUSSEN" och komma hem som en ny språngbräda, har jag sagt i snart ett år. Kan ju t o m bli en andra NHL-chans på det.

PETTERSSON har större offensiva skills än RASMUSSEN. Killen snittade väl en pinne per game hos oss? Det gör inte RASMUSSEN som är mer tvåvägs. Och OFFENSIV är ju precis vad vi saknar! Lätt värd samma peng som "Rasse".
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis nov 27, 2018 12:33 am

Nu har vi ju alltid några skadade men såhär kunnde ett slutspelslag se ut. Skulle be massor med möjligheter med Pettersson i laget. Holmberg och Bokk försvinner väl för landslagsspel runt jul också.

Pesonen-Horak-Juntilla
Shinnimin-Pettersson-Kisskinen
Holmberg-Fröberg-bokk
Reddox-Josefsson-Lundberg
Netterberg, Ortega, Röndbjerg
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön dec 02, 2018 9:58 pm

Nu är ju bla Arvidsson och Forsbergs långtidsskadade och Emil verkar ju inte bli uppkallad. Kanske dags att visa upp sig i toppen av SHL och sedan signa en toppklubb i KHL eller göra ett nytt försök i annan NHL-klubb.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön dec 02, 2018 11:24 pm

En FET +1:a på den.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån dec 03, 2018 9:10 am

Här är det inte tal om att ta in juniorer trots att skada inte ens är på nyckelspelare....tiderna förändras. https://hockeybladet.nu/klubbar/ske/ske ... d-forward/


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån dec 03, 2018 10:21 am

SAIK-supportrarna är ju sjuka. De lyckas säkert hitta en koppling till bygden på spelarens "mammas-sysslings-kusins-pysslings" sida - vilket gör honom till "egen produkt ". Någon har säkert också sett i hans patientjournal att han "föddes för tidigt" - vilket gör att han egentligen fortfarande är junior.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster