Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis okt 08, 2019 11:21 pm

StenhårtSlagskott skrev:
Kloker skrev:Varför så arg? Andas.

Kort och gott. Jag tror inte att Bodie blir en ny Kurry.

Och du ska veta att jag har aldrig fel...

Vi får väl se.

Jisses. :D


Nu har evertsson agerat och tagit in en ny pjäs i ett försöka att stabilisera defensiven. Då borde vi väl vänta åtminstone vänta 30 sekunder innan vi börjar skälla.

Har du ingen munkorg? Med lite tur kan melart motverka ett mål mindre per match och det kan få bägaren att svänga över till Växjös fördel i avgörande lägen. Låt oss se vad som händer och utvördera läget.

Han kommer ju från en operation och reahab så han är nog väldigt sugen men timing kan ju vara lite snekalibrerad tänker jag.


Tydligen kan melart varken springa eller hoppa....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis okt 08, 2019 11:36 pm

..Men han åker väl skridskor utan kon och håller i en klubba? Annars vore det en tveksam värvning..

Ilari är en sådan pjäs vars varumärke skulle passa med lite old school hockey, typ att alltid vara på is utan hjälm - Det skall synas vem man får stryk av :wink:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » ons okt 09, 2019 12:18 am

Kloker skrev:Varför så arg? Andas.

Kort och gott. Jag tror inte att Bodie blir en ny Kurry.

Och du ska veta att jag har aldrig fel...

Vi får väl se.

Jisses. :D


Hahaha, uppfattade du mig som arg. Ja det är inte alltid lätt att analysera skriven text. Ja vi får se var detta slutar. [emoji106][emoji6]

Jisses! [emoji851]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons okt 09, 2019 1:28 pm

vlk skrev:
StenhårtSlagskott skrev:
Kloker skrev:Varför så arg? Andas.

Kort och gott. Jag tror inte att Bodie blir en ny Kurry.

Och du ska veta att jag har aldrig fel...

Vi får väl se.

Jisses. :D


Nu har evertsson agerat och tagit in en ny pjäs i ett försöka att stabilisera defensiven. Då borde vi väl vänta åtminstone vänta 30 sekunder innan vi börjar skälla.

Har du ingen munkorg? Med lite tur kan melart motverka ett mål mindre per match och det kan få bägaren att svänga över till Växjös fördel i avgörande lägen. Låt oss se vad som händer och utvördera läget.

Han kommer ju från en operation och reahab så han är nog väldigt sugen men timing kan ju vara lite snekalibrerad tänker jag.


Tydligen kan melart varken springa eller hoppa....


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Så vi har alltså inte värvat en 200-meters löpare eller en eller höjdhoppare utan en hockey spelare? Det är ju själva fan också ;)

Men du att han inte kan spela ännu? I intervjun hoppades han ju kunna spela båda matchernerna? Vad har du för källa eller vad menar du?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » ons okt 09, 2019 3:41 pm

Saxat från SMP:

”-Det känns bra, mycket bättre på is redan nu än under förra säsongen. Sen är det klart att jag måste fortsätta att jobba på med stabiliteten i det. Jag kan fortfarande inte springa och hoppa men det känns riktigt skönt att vara på is utan att ha någon smärta.”
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » ons okt 09, 2019 4:52 pm

Bra. Vi behöver någon som inte springer iväg eller hoppar undan när det blir lite tuffare.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons okt 09, 2019 6:00 pm

Primeau skrev:Saxat från SMP:

”-Det känns bra, mycket bättre på is redan nu än under förra säsongen. Sen är det klart att jag måste fortsätta att jobba på med stabiliteten i det. Jag kan fortfarande inte springa och hoppa men det känns riktigt skönt att vara på is utan att ha någon smärta.”


Märkligt. Här verkar han ju redo.
https://www.vaxjolakers.se/artikel/w5p4 ... ari-melart

Kan ju vara så att han inte gillar löpträning :D
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » ons okt 09, 2019 8:36 pm

StenhårtSlagskott skrev:
Primeau skrev:Saxat från SMP:

”-Det känns bra, mycket bättre på is redan nu än under förra säsongen. Sen är det klart att jag måste fortsätta att jobba på med stabiliteten i det. Jag kan fortfarande inte springa och hoppa men det känns riktigt skönt att vara på is utan att ha någon smärta.”


Märkligt. Här verkar han ju redo.
https://www.vaxjolakers.se/artikel/w5p4 ... ari-melart

Kan ju vara så att han inte gillar löpträning :D
Han har för mycket muskler för att springa...

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons okt 09, 2019 9:29 pm

StenhårtSlagskott skrev:
vlk skrev:
StenhårtSlagskott skrev:[quote="Kloker"]Varför så arg? Andas.

Kort och gott. Jag tror inte att Bodie blir en ny Kurry.

Och du ska veta att jag har aldrig fel...

Vi får väl se.

Jisses. :D


Nu har evertsson agerat och tagit in en ny pjäs i ett försöka att stabilisera defensiven. Då borde vi väl vänta åtminstone vänta 30 sekunder innan vi börjar skälla.

Har du ingen munkorg? Med lite tur kan melart motverka ett mål mindre per match och det kan få bägaren att svänga över till Växjös fördel i avgörande lägen. Låt oss se vad som händer och utvördera läget.

Han kommer ju från en operation och reahab så han är nog väldigt sugen men timing kan ju vara lite snekalibrerad tänker jag.


Tydligen kan melart varken springa eller hoppa....


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Så vi har alltså inte värvat en 200-meters löpare eller en eller höjdhoppare utan en hockey spelare? Det är ju själva fan också ;)

Men du att han inte kan spela ännu? I intervjun hoppades han ju kunna spela båda matchernerna? Vad har du för källa eller vad menar du?[/quote]

Varför skulle man ljuga om något så dumt? Säger bara vad han sade i intervjun.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons okt 09, 2019 9:44 pm

Tror knappast han ljuger. Kanske skojar lite eller att det faktiskt sliter om han försöker spriga några kilometer med sin tunga kropp. Ser ju tydligt att han kan hoppa i videon.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » tor okt 10, 2019 9:38 pm

Jag tror inte Sam Hallam är vår huvudcoach imorgon eftermiddag.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tor okt 10, 2019 9:56 pm

Jag hade hoppats på en backsida som kan slå uppspel på SHL-nivå, tyvärr har vi inte det. Om det värvas in en skicklig back är det rimligt. Med det sagt hoppas jag inte man försöker ta sig ur sitsen man satt sig i genom att värva en massa nytt, tror inte det är lösningen. Tror både klubben och vi supportrar haft en för stor tilltro till transfermarknaden genom åren. Inför denna säsongen var alla inklusive mig väldigt taggad på en spännande trupp där stommen är utbytt. Men så funkar det inte, vi kan inte värva oss ur det här.

Det gäller att spelarna knyter näven i fickan och att ledarna vågar ta modiga beslut. Vi har haft juniorlag som tagit sig långt i slutspel senaste åren. Våra juniorer är inte sämre än andras. Varför inte använda dem? Sam, nu måste du vara modig och ta ditt ansvar, annars kan du börja söka nytt jobb med en gång (ta med dig Thermell).
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor okt 10, 2019 10:04 pm

steve_saviano_theking skrev:Jag tror inte Sam Hallam är vår huvudcoach imorgon eftermiddag.


Skulle bli sjukt besviken om evertsson sparkar hallam redan nu pga av lite motgång. Sedan bör Cederqvist få chansen nu.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » tor okt 10, 2019 10:29 pm

Lite motgång? Har inte gått bra sedan senaste guldet? Och ärligt talat, ganska många tränare hade nog tagit guld med den truppen! Hallams hockey är passé!
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor okt 10, 2019 10:37 pm

Nä. Men att sparka folk ska vara sista utvägen. Vad får dig att tro att den här gruppen skulle ta guld med annan tränare? 8O
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tor okt 10, 2019 10:44 pm

Om nu Hallam ska få sparken, vem ska in istället?

Är det en ny röst som kommer göra skillnad?

Dessutom - Hallam kommer ändå sitta kvar på en rejält saftig lön. Är det inte att bränna pengar att slänga in en ny?

Jag vet faktiskt inte. Känner inte att han är ens ett topp fem problem i laget.

1. Vad fan hände med målskyttet? Gynge, Pettersson, Shinnimin, Horak etc. Vakna, för fan.
2. Victor Fasth? Hallå? Kan du iaf stå på huvudet någon match. 1-1 målet är katastrof idag. 88,02 är horribelt.
3. VART ÄR VILJA? Kom igen för fan. Hur kan man inte göra A-L-L-T som går i varje byte?
4. Sluta ta dessa jävla idiot-utvisningar. En sak om det är en fet jävla köttare i solarplexus, helt annan med spearing.
5. "Två pass framåt i rad"? Kanske låter löjligt, men en gyllene regel i hockey är att två passningar ska räcka för att ta sig in i anfall - när hände det senast? Övergivit helt och börjat med dump n' chase.

Om det är någon som ska få sin lönespec i tusen bitar, då är det fan i mig Hellgren. Åseda-hockey fungerar inte längre.
Senast redigerad av Svartvadet tor okt 10, 2019 10:45 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav MalZon » tor okt 10, 2019 10:45 pm

Hallam kan, det vet vi allihop. Hoppas de förlänger med honom efter att hans kontrakt gått ut.
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tor okt 10, 2019 11:19 pm

Svårt för Sam när Bernhardt åter igen ger iväg pucken i 3e perioden och sedan Shinnimin på det.
Utan dessa situationer så kunde vi kanske fått 1 poäng i alla fall.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » tor okt 10, 2019 11:28 pm

Svartvadet skrev:Om nu Hallam ska få sparken, vem ska in istället?

Är det en ny röst som kommer göra skillnad?

Dessutom - Hallam kommer ändå sitta kvar på en rejält saftig lön. Är det inte att bränna pengar att slänga in en ny?

Jag vet faktiskt inte. Känner inte att han är ens ett topp fem problem i laget.

1. Vad fan hände med målskyttet? Gynge, Pettersson, Shinnimin, Horak etc. Vakna, för fan.
2. Victor Fasth? Hallå? Kan du iaf stå på huvudet någon match. 1-1 målet är katastrof idag. 88,02 är horribelt.
3. VART ÄR VILJA? Kom igen för fan. Hur kan man inte göra A-L-L-T som går i varje byte?
4. Sluta ta dessa jävla idiot-utvisningar. En sak om det är en fet jävla köttare i solarplexus, helt annan med spearing.
5. "Två pass framåt i rad"? Kanske låter löjligt, men en gyllene regel i hockey är att två passningar ska räcka för att ta sig in i anfall - när hände det senast? Övergivit helt och börjat med dump n' chase.

Om det är någon som ska få sin lönespec i tusen bitar, då är det fan i mig Hellgren. Åseda-hockey fungerar inte längre.


Alla dessa punkter är vår huvudtränare högst ansvarig för... Bara en sån sak att han bänkar Cederqvist, vad tänker han? Varför får exempelvis EP chans på chans utan att göra ett enda rätt. Men Cederqvist ska bänkas trots att han knappt gjort ett dåligt byte. Samma sak med Bernhardt och Nässén, nu fick ju dock Nässén komma in när Bernhardt förlorat matchen åt oss, ett steg i rätt riktning.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor okt 10, 2019 11:36 pm

Just nu känns tyvärr Hallam som Bagdad Bob mer än en sund hockeytränare. Droppen var när han inte såg några brister i boxplay. Han menade att Örebro hade bara tur. Jag satt bara och gapade under intervjun.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor okt 10, 2019 11:44 pm

Samtidigt är inte Cederqvists eller Nässéns vara eller inte vara i laget en avgörande faktor. Anledningen enligt mig till en eventuell förändring är inte matchningen eller laguttagningen, utan på att jag ifrågasätter preseason.

Laget ser fortfarande inte förberett ut. Vilka svar gav preseason på lagledningens frågor? Uppenbarligen inga, eller helt falska, för mycket lite av den nödvändiga strukturen var satt när säsongen började. Kanske ställde man inga frågor? Hur har kommunikationen i ledningen varit sedan slutsignalen förra säsongen? Jag skiter i om de kör tysta leken nu, utan undrar vad som hänt under perioden 1 april - 13 september i år. Har alla skött sin del? Är vi bara psykiskt svaga eller är fysiken inte heller den bästa? Vi har inte sett en enda match där laget skulle ha orkat, än mindre malt ner motståndet med stark fysik och flås, en hel match. Vi blir tamare och tamare ju längre matcherna lider.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre okt 11, 2019 7:14 am

Varanen skrev:Samtidigt är inte Cederqvists eller Nässéns vara eller inte vara i laget en avgörande faktor. Anledningen enligt mig till en eventuell förändring är inte matchningen eller laguttagningen, utan på att jag ifrågasätter preseason.

Laget ser fortfarande inte förberett ut. Vilka svar gav preseason på lagledningens frågor? Uppenbarligen inga, eller helt falska, för mycket lite av den nödvändiga strukturen var satt när säsongen började. Kanske ställde man inga frågor? Hur har kommunikationen i ledningen varit sedan slutsignalen förra säsongen? Jag skiter i om de kör tysta leken nu, utan undrar vad som hänt under perioden 1 april - 13 september i år. Har alla skött sin del? Är vi bara psykiskt svaga eller är fysiken inte heller den bästa? Vi har inte sett en enda match där laget skulle ha orkat, än mindre malt ner motståndet med stark fysik och flås, en hel match. Vi blir tamare och tamare ju längre matcherna lider.


Eller så har det med just det att göra. Vilka signaler skickar Hallam ute då han gång på gång bänkar en spelare som faktiskt inlett säsongen ganska bra ändå.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » fre okt 11, 2019 10:40 am

Vi måste tänka på att laget har fler transor än någonsin. What?! :dontknow:

1. JFK - Han har aldrig spelat seniorhockey på stor rink förut. Trots att han till stilen är väldigt europeisk, så vet vi att just anpassningen för centrarna är stor. Inte bara mellan den transatlantiska och europeiska hockeyn, utan speciellt till den svenska där centrarnas defensiva uppgifter är en nyckelkomponent till hela spelet. När en transa kallar sig tvåvägs-, ler vi lite i mjugg. De har ingen aning om vad det innebär i gamla Svedala. Här jobbar vi inte i defensiven för att vi måste utan för att vi ÄLSKAR det. :wink: :lol:

2. Erixon - Den av transorna som klarat sig bäst. En av de som varit bäst i laget överlag, inte bara bland transorna. Kommer bara bli bättre och här är jag inte orolig ett dyft. Är rutinerad och det syns att han spelat hockey förr.

3. Bodie - En säsong i Mother Russia. Lärt sig säga Na Zdrovije. Men är i princip ny på stor rink och den europeiska/svenska hockeyn.

4. Nässén - Har trots sin ungdom relativt stor erfarenhet av svensk hockey, men har de två senaste säsongerna spelat över pölen. Juniorhockey. En hockey där de bästa offensiva spelarna snittar typ 4 poäng/match. SHL är något HELT annat. Inte lika besudlad av Lakers sunkiga start eftersom istiden varit liten.

5. EP - Den största besvikelsen i mina ögon. Två säsonger i NA. Ser inte ut att vara bekväm och ha roligt. Hockey ska vara tokskoj även när det går segt och flytet saknas. Om inte annat så kan man alltid få Jocke Lindström att lipa i tv om hur VLH förstört hockeyn för honom. Något jag skulle kunna leva på i 10 år. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » fre okt 11, 2019 10:40 am

Ryggdunkar Varanen här, även om jag förstår din poäng VLK.

Det är nu, när det går motigt, som lagets stjärnor ska kliva fram. Det ansvaret ska inte vila på axlarna till en 19-åring.

Sedan tycker jag också att det är lite synd att vi valde att justera hela laget efter förlusterna i början. Fine, matchen mot Luleå var ingen hit. Dock var matcherna mot DIF och FBK riktigt bra förutom BP - bägge ska vara tre poäng. "Lika barn leka bäst" har varit Sams filosofi, varför droppar han den? Tror han inte på den?

Jag vill se Emil gå på kanten ett tag. Liksom Elias gjorde när han kom hit. Kedjorna borde vara (med is i magen):

Shinnimin - JFK - Pettersson
Davidsson - Horak - Gynge
Holmberg - Karlström - Lundberg
Cederqvist - Josefsson - Sylvegård

Engström&Nilsson som extra

Vill man bänka lite stjärnor, för att ta VLK:s parti:

Shinnimin - Horak - Sylvegård
Cederqvist - Davidsson - Lundberg
Holmberg - Karlström - Engström
Nilsson - Josefsson - Edmonds
Kemppi

Detta laget kommer åka skridskor av bara helvete iaf
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » fre okt 11, 2019 11:08 am

Hade bara Emil och JFK kommit upp i normal standard så hade inte skillnaden varit på om Bernhardt gör ett felpass eller ej.

Sam bänkade väl Rosén back in the days eller har jag drömt det? Någon "nyckelperson" vet jag han bänkat så varför inte nu?

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » fre okt 11, 2019 12:16 pm

- Lundberg - JFK - Davidsson -

Vad det gäller JFK så vill jag ha honom som center, men med en "oldschool" balansforward som avlastar i det taktiska och defensiva ansvaret. Lundberg tar den rollen och sedan låter jag Davidsson ta den andra kanten. Han är pigg, förstår JFKs tänk och skjuter bra.

- Shinnimin - Horák - Gynge -

Horák ska spela center. Förra säsongen hade han rätt bra kemi med Shinnimin. Gynge snipar.

- Nilsson - Karlström - EP -

Karlström tar hand om trean. Ludvig "Heavy Metal" Nilsson balanserar och EP tar den offensiva rollen. Kanske lossnar det när hans defensiva uppgifter inte tynger axlarna lika mycket.

- Engström - Josefsson - Holmberg -

Vi måste försöka få fram en permanent parhäst till Josef i BP. Jag väljer att satsa på Engström. De två ska bli som ett gammalt strävsamt par. De behöver inte bli bästa vänner, men de ska skapa en yrkesmässig relation som bara de förstår, med egna taktiska genomgångar, med en kommunikation och dialog om ALLA aspekter som rör hockeyn. De ska synkronisera sig till varandra på ett sätt som får Gretzky - Kurri att likna två främlingar som möts för första gången i rulltrappan. Den ene på väg upp och den andra ner. :lol:

RW-positionen tar den hetaste för tillfället av Holmberg (även center-reserv), Cederqvist, Sylvegård. Holmberg väger alldeles för lätt i närkamperna. Dessutom håller han på med ett ofog som han måste jobba bort och det är att han ramlar i tid och otid. Jag tror det bara handlar om något han lagt sig till med, alltså inte så att han inte klarar av att stå på benen, utan det har blivit ett sätt för honom att hantera ruffigt spel. Studsmetoden kan vi kalla det för. Lite judo över det. Ruff - följ med kraften i närkampen med fall som följd - blixtsnabbt upp igen och fortsätt. Han har bra speluppfattning i det offensiva spelet och god teknik, men måste bli en hockeyspelare i grunden först för att ta nästa steg i hierarkin. Sylvegård är grymt underskattad. Ligger fortfarande tvåa i tacklingsligan bland anfallarna trots mycket mindre istid. Vet inte om lagledningen tyckt han misskött taktiska aspekter, latat sig på träning, bråkat med lagkompisarna eller vad? Man värvar inte en Sylvegårdare om man inte kan hantera attityd. Självklart ska det kombineras med stor ödmjukhet, men...samtidigt verkar det bara vara jag som gillar honom så alla andra kan inte inte ha fel och jag rätt (fast vi vet att jag alltid har rätt. Försöker bara visa min bästaste ödmjukhet :wink: :lol:.)

Cederqvist verkar vi alla vara överens om. Jag gillar hans spel. Sättet han sköter sina byten på oavsett vad det står på resultattavlan. Bra på att skydda pucken, forechecka, böka längs sargen. Smart i det offensiva spelet och hittar ofta bra lösningar där. Fortfarande en del att lära vad det gäller spelet i egen zon och disciplinen och valen i backcheckingen.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » fre okt 11, 2019 1:20 pm

Glömde nämna att Nilsson och EP spelat ihop tidigare i Timrå. Också en faktor som möjligen skulle kunna göra att EP trivs bättre.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre okt 11, 2019 6:48 pm

Fast du ödlan. JFK började lovande men nu är han allt annat än balanserade. Har väl sämst +- av alla och närmar väl sig 10. Minus 10.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » fre okt 11, 2019 6:51 pm

Jag vet. Men just därför ska Lundberg hjälpa till att stabilisera upp det hela. Balansforwarden är alltid en ytter.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre okt 11, 2019 11:31 pm

Funderat lite mer på dina treor ödlan. Och tycker vi kör på dem. Men skulle nästan hellre se Josefsson och JFK byta plats med nuvarande form.

Sedan tycker inte jag hallam ska kasta om så mycket i kedjorna. Hellre gå ner på tre linor tilfälligt än att ändra under match.

@svartis. Hur bra är Edmonds egentligen?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav venomizer » lör okt 12, 2019 9:08 am

Har du skrivit ut uppställningen med motiveringen och tejpat upp den på dörren till vida eller omklädningsrummet?
Hallam har ju inga sociala medier...
venomizer
Forumproffs
 
Inlägg: 569
Blev medlem: sön apr 17, 2011 3:30 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav MalZon » lör okt 12, 2019 11:43 am

Bara en kul tanke.. Är det någon i laget, ledningen eller tränarstaben här inne och läser nåt tros?
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör okt 12, 2019 11:47 am

Nej, det tror jag inte. Chiefen kollade enligt Fagervall in forumet på den gamla goda tiden. Men nu tror jag ingen i organisationen gör det. Möjligen någon junis som blivit uppkallad.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » lör okt 12, 2019 11:54 am

Vi alla vet ju att Kloker egentligen är Höneröven him self. Mr Gösserman

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Baker » lör okt 12, 2019 10:30 pm

Blir spännande att höra delårsintervjun med Evert. Brukar väl komma efter 10-15 omg. Blir säkert samma ordbajseri som vanligt och usel självinsikt. Ingen kan säga annat än att han gjort ett riktigt bra jobb men de typ senaste 60-70 matcherna varit med få undantag riktigt usla.

Säger som tidigare vi kommer inte över tid att överleva som toppklubb om inte j20 involveras som en språngbräda för spelare som har VLH som moderklubb. Det gäller publikintresse och sponsorer. Dessa grupper kräver i en förlängning betydligt fler egna spelare. Och är JK byxad att utbilda dessa killar, tillåt mig att tvivla.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster