Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav davvee » fre apr 03, 2020 2:30 pm

Eliasson till FBK. Pinsamt av Evert att vi har Fasth/Källgren istället för Fasth/Eliasson...
davvee
Forumamatör
 
Inlägg: 14
Blev medlem: mån mar 09, 2020 12:40 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » fre apr 03, 2020 3:21 pm

davvee skrev:Eliasson till FBK. Pinsamt av Evert att vi har Fasth/Källgren istället för Fasth/Eliasson...


Inför nästa säsong känner jag mig tryggare med Fasth/Källgren än med Fasth/Eliasson. Fasth är fortfarande en bra SHL-målvakt om han är skadefri men frågan är om han kommer vara det? Därför känns Källgren som ett bättre alternativ.

MEN, Eliasson kan mycket väl bli en av Lakers största bommar. Känns verkligen inte bra att släppa honom, bara hoppas att de valt rätt. Problemet uppstod egentligen när man värvar in Källgren på 2 år under pågående säsong, varför inte utvärdera efter säsongen liksom?
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » fre apr 03, 2020 3:36 pm

Viktigt att låta Källgren behålla sin mv-stil. Inte bara för att jag gillar den "estetiskt". Utan också för att jag tror på den. Skyttarna har kommit ikapp och kan svagheterna i den stil som dominerat hockeyn så länge nu. Dags för målvakterna att ta nästa steg och låta skyttarna börja svälja tårarna igen.

Gör INTE om Källgren. Om sådana idéer finns kommer jag kräva allas avgång varje dag, Fys, finslipning, taktiska aspekter osv ska det givetvis jobbas på, men ingen j-a extreme makeover!

edit: ett också för mycket
Senast redigerad av Varanen fre apr 03, 2020 8:13 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » fre apr 03, 2020 3:46 pm

Varanen skrev:Viktigt att låta Källgren behålla sin mv-stil. Inte bara för att jag gillar den "estetiskt". Utan också för att jag också tror på den. Skyttarna har kommit ikapp och kan svagheterna i den stil som dominerat hockeyn så länge nu. Dags för målvakterna att ta nästa steg och låta skyttarna börja svälja tårarna igen.

Gör INTE om Källgren. Om sådana idéer finns kommer jag kräva allas avgång varje dag, Fys, finslipning, taktiska aspekter osv ska det givetvis jobbas på, men ingen j-a extreme makeover!
Precis som vi vill göra om centrar till R/LW?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » fre apr 03, 2020 4:16 pm

Varanen skrev:Viktigt att låta Källgren behålla sin mv-stil. Inte bara för att jag gillar den "estetiskt". Utan också för att jag också tror på den. Skyttarna har kommit ikapp och kan svagheterna i den stil som dominerat hockeyn så länge nu. Dags för målvakterna att ta nästa steg och låta skyttarna börja svälja tårarna igen.

Gör INTE om Källgren. Om sådana idéer finns kommer jag kräva allas avgång varje dag, Fys, finslipning, taktiska aspekter osv ska det givetvis jobbas på, men ingen j-a extreme makeover!


Av någon konstig anledning gillade jag också det jag såg av Källgren. Kändes stabil, fattade inte varför puckarna trillade in. Han kom in i fel läge då spelarna åkte runt med huvudet under armen och försvaret vägrade göra jobbet.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre apr 03, 2020 4:48 pm

Aleks skrev:
Varanen skrev:Viktigt att låta Källgren behålla sin mv-stil. Inte bara för att jag gillar den "estetiskt". Utan också för att jag också tror på den. Skyttarna har kommit ikapp och kan svagheterna i den stil som dominerat hockeyn så länge nu. Dags för målvakterna att ta nästa steg och låta skyttarna börja svälja tårarna igen.

Gör INTE om Källgren. Om sådana idéer finns kommer jag kräva allas avgång varje dag, Fys, finslipning, taktiska aspekter osv ska det givetvis jobbas på, men ingen j-a extreme makeover!


Av någon konstig anledning gillade jag också det jag såg av Källgren. Kändes stabil, fattade inte varför puckarna trillade in. Han kom in i fel läge då spelarna åkte runt med huvudet under armen och försvaret vägrade göra jobbet.
Den perioden mot HV kan väl ingen ha gillat.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav västrastå » fre apr 03, 2020 4:48 pm

Edmonds påväg till Kristianstad. Vad fan är ens poängen med att vi har juniorlag när alla talanger skickas?
västrastå
Forumentusiast
 
Inlägg: 471
Blev medlem: sön mar 27, 2016 12:34 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » fre apr 03, 2020 4:56 pm

vlk skrev:
Aleks skrev:
Varanen skrev:Viktigt att låta Källgren behålla sin mv-stil. Inte bara för att jag gillar den "estetiskt". Utan också för att jag också tror på den. Skyttarna har kommit ikapp och kan svagheterna i den stil som dominerat hockeyn så länge nu. Dags för målvakterna att ta nästa steg och låta skyttarna börja svälja tårarna igen.

Gör INTE om Källgren. Om sådana idéer finns kommer jag kräva allas avgång varje dag, Fys, finslipning, taktiska aspekter osv ska det givetvis jobbas på, men ingen j-a extreme makeover!


Av någon konstig anledning gillade jag också det jag såg av Källgren. Kändes stabil, fattade inte varför puckarna trillade in. Han kom in i fel läge då spelarna åkte runt med huvudet under armen och försvaret vägrade göra jobbet.
Den perioden mot HV kan väl ingen ha gillat.

Han stod väl på på Hovet matchen innan också. Har för mig att han gjorde ett bra intryck, iaf på mig. Fick fortsatt förtroende när hela laget rasade ihop mot HV. Den perioden var surrealistisk, bland det sämsta man sett från allt och alla. Kändes inte rättvist att Källgren stod i kassen sin andra match i ett smålandsderby och fick ta skiten.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre apr 03, 2020 5:56 pm

Calof verkar bli ledig

Gynge-rosen-kiiskinen
Calof-Rasmussen-Pettersson
Holmberg & Co
Nilsson-Josefsson-shinnimin
JFK, Davidsson
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » fre apr 03, 2020 6:39 pm

Aleks skrev:
davvee skrev:Eliasson till FBK. Pinsamt av Evert att vi har Fasth/Källgren istället för Fasth/Eliasson...


Inför nästa säsong känner jag mig tryggare med Fasth/Källgren än med Fasth/Eliasson. Fasth är fortfarande en bra SHL-målvakt om han är skadefri men frågan är om han kommer vara det? Därför känns Källgren som ett bättre alternativ.

MEN, Eliasson kan mycket väl bli en av Lakers största bommar. Känns verkligen inte bra att släppa honom, bara hoppas att de valt rätt. Problemet uppstod egentligen när man värvar in Källgren på 2 år under pågående säsong, varför inte utvärdera efter säsongen liksom?

Det kan ju omöjligt bli värre än när man släppte Alsenfelt, trots att killen bönade och bad om att få vara kvar här.
Det är bara att gratulera Eliasson till kontraktet med FBK, ifall det stämmer. Nu kommer han till en klubb som utvecklar unga talanger, tror Detroit är rätt nöjda också med denna lösning.
Växjö kan dra åt helvete när det kommer till den biten, lätt sämst i hela SHL på att få fram juniorer. Sen får alla ryggdunkande klapphattar säga vad dom vill, det är bara att kolla osmickrande fakta!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » fre apr 03, 2020 9:42 pm

Primeau skrev:
Aleks skrev:
davvee skrev:Eliasson till FBK. Pinsamt av Evert att vi har Fasth/Källgren istället för Fasth/Eliasson...


Inför nästa säsong känner jag mig tryggare med Fasth/Källgren än med Fasth/Eliasson. Fasth är fortfarande en bra SHL-målvakt om han är skadefri men frågan är om han kommer vara det? Därför känns Källgren som ett bättre alternativ.

MEN, Eliasson kan mycket väl bli en av Lakers största bommar. Känns verkligen inte bra att släppa honom, bara hoppas att de valt rätt. Problemet uppstod egentligen när man värvar in Källgren på 2 år under pågående säsong, varför inte utvärdera efter säsongen liksom?

Det kan ju omöjligt bli värre än när man släppte Alsenfelt, trots att killen bönade och bad om att få vara kvar här.
Det är bara att gratulera Eliasson till kontraktet med FBK, ifall det stämmer. Nu kommer han till en klubb som utvecklar unga talanger, tror Detroit är rätt nöjda också med denna lösning.
Växjö kan dra åt helvete när det kommer till den biten, lätt sämst i hela SHL på att få fram juniorer. Sen får alla ryggdunkande klapphattar säga vad dom vill, det är bara att kolla osmickrande fakta!


Kan absolut bli värre än när man släppte Alsenfelt. Eliasson får väl ändå anses som en större talang i än vad Alsenfelt var i motsvarande ålder. Ett Alsenfelt växte till en "stormålvakt" har vi nu facit på men Eliassons kapacitet kan bära honom över pölen.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre apr 03, 2020 10:59 pm

Aleks skrev:
Primeau skrev:
Aleks skrev:[quote="davvee"]Eliasson till FBK. Pinsamt av Evert att vi har Fasth/Källgren istället för Fasth/Eliasson...


Inför nästa säsong känner jag mig tryggare med Fasth/Källgren än med Fasth/Eliasson. Fasth är fortfarande en bra SHL-målvakt om han är skadefri men frågan är om han kommer vara det? Därför känns Källgren som ett bättre alternativ.

MEN, Eliasson kan mycket väl bli en av Lakers största bommar. Känns verkligen inte bra att släppa honom, bara hoppas att de valt rätt. Problemet uppstod egentligen när man värvar in Källgren på 2 år under pågående säsong, varför inte utvärdera efter säsongen liksom?

Det kan ju omöjligt bli värre än när man släppte Alsenfelt, trots att killen bönade och bad om att få vara kvar här.
Det är bara att gratulera Eliasson till kontraktet med FBK, ifall det stämmer. Nu kommer han till en klubb som utvecklar unga talanger, tror Detroit är rätt nöjda också med denna lösning.
Växjö kan dra åt helvete när det kommer till den biten, lätt sämst i hela SHL på att få fram juniorer. Sen får alla ryggdunkande klapphattar säga vad dom vill, det är bara att kolla osmickrande fakta!


Kan absolut bli värre än när man släppte Alsenfelt. Eliasson får väl ändå anses som en större talang i än vad Alsenfelt var i motsvarande ålder. Ett Alsenfelt växte till en "stormålvakt" har vi nu facit på men Eliassons kapacitet kan bära honom över pölen.[/quote]

Det kommer att ta lång tid innan vi tar fram nästa J-VM målvakt. Lycka till Eliasson ....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre apr 03, 2020 11:01 pm

StenhårtSlagskott skrev:Calof verkar bli ledig

Gynge-rosen-kiiskinen
Calof-Rasmussen-Pettersson
Holmberg & Co
Nilsson-Josefsson-shinnimin
JFK, Davidsson
Ett nostalgilag , nej, bara nej


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » fre apr 03, 2020 11:24 pm

StenhårtSlagskott skrev:Calof verkar bli ledig

Gynge-rosen-kiiskinen
Calof-Rasmussen-Pettersson
Holmberg & Co
Nilsson-Josefsson-shinnimin
JFK, Davidsson

Du glömde Sam Marklund, han har också spelat här tidigare.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre apr 03, 2020 11:43 pm

Pucken ska hamna i motståndarnas mål. Hur den kommer dit spelar mindre roll och vilka gubbar så sköter spakarna är än mindre viktigt.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » fre apr 03, 2020 11:54 pm

Det man hatar så sjukt mycket med denna klubben och med Evertsson är att man inte satsar ett skit på sina talanger.
Om någon vecka kan vi säkert läsa att Skager kritat på för någon allsvensk klubb oxå.
Vill ha in en sportchef i denna klubben som nångång börjar satsa på våra juniorer. För Evertsson måste vara den sämsta sportchefen i hela Sverige när det kommer till just den frågan.
Som sagt signalerna man skickar till alla unga talanger i hockey Sverige som ska söka hockeygymnasium är väldigt tydliga.
Här i Växjö kan du få spela i J18 och J20 men inget mer. Även om du blir uttagen till JVM så kommer du aldrig få spela i vårt SHL lag. Vi satsar hellre på halvskadade föredetingar som får mer i plånboken än dom visar att dom är värda på isen.
Hade aldrig någonsin sagt till en junior att välja Växjö i valet om gymnasium.
Med tanke på vad du säger slagskott så kan vi lika gärna lägga ner hela juniorversamheten och fortsätta vara hela hockey Sveriges största köpelag. Att bara satsa på inköpta spelare som redan är på toppen eller som en gång varit där känns inte rätt för fem öre. Men det kanske är så Evertsson och andra tycker.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » lör apr 04, 2020 12:02 am

vlk, Eliasson är absolut en större talang än Alsenfelt, vad jag menade var att Alsenfelt redan var färdig för SHL, en jättebra målvakt (ligans bäste visade det sig) som dessutom gärna ville spela här, ändå valde VLH att dumpa honom/gå på ett annat spår. Varför??? Alsenfelt har bara pumpat på, vuxit ut till en gigant. Hur många målisar har VLH haft sedan Oscar var här? Jag får det till 9 st uttalade förstemålvakter:
Modig
Norrena
Andrén
Lassila
Munroe
Nihlstorp
Steen
Eriksson
Fasth

Alsenfelt har varit bättre än allihop, just saying.... :whistle:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » lör apr 04, 2020 12:06 am

Och vem har vi haft som sportchef under hela den tiden? Jo Henrik Evertsson.
Den mannen har tagit lite för många felbeslut de senaste åren. Och tyvärr så fortsätter han göra det. Det har gjort att min respekt för honom är totalt noll och ingenting.
Senast redigerad av Stupet lör apr 04, 2020 12:16 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » lör apr 04, 2020 12:14 am

Det sjuka är ju att Eliasson inte ens dög som tredjekeeper, man värvade Källgren i stället. Nu är han, Växjös fjärdekeeper, alltså klar för FBK. Dom måste ha sett nåt under JVM eller scoutat honom i J20, för med a-laget blev det på två säsonger här inhopp i en halv period :oops:

AVGÅ ALLA
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » lör apr 04, 2020 12:20 am

Ja det säger en hel del om Växjö som klubb.
Som sagt utan tvekan den sämsta klubben att gå till som junior om du vill utvecklas.
I andra SHL klubbar får du iaf chansen. Här är du inte änns i närheten.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör apr 04, 2020 1:12 am

Primeau skrev:vlk, Eliasson är absolut en större talang än Alsenfelt, vad jag menade var att Alsenfelt redan var färdig för SHL, en jättebra målvakt (ligans bäste visade det sig) som dessutom gärna ville spela här, ändå valde VLH att dumpa honom/gå på ett annat spår. Varför??? Alsenfelt har bara pumpat på, vuxit ut till en gigant. Hur många målisar har VLH haft sedan Oscar var här? Jag får det till 9 st uttalade förstemålvakter:
Modig
Norrena
Andrén
Lassila
Munroe
Nihlstorp
Steen
Eriksson
Fasth

Alsenfelt har varit bättre än allihop, just saying.... :whistle:

Det är sant, känner bara att duger inte J-vm så känns det meningslöst att ens ha ett j-20 lag


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör apr 04, 2020 7:45 am

Växjö släpper fram juniorer som känna på SHL. Men det är stor skillnad på att matcha in dem lite då och då till att bygga laget på dem. J20 och seniornivå är stor skillnad där är det bra med utlåning till allsvenskan eller div1 en tid för att se om de klarar en säsong på seniornivå.
Ligger man i toppen är det lättare att spela dem för då har man ett fungerande lag. Titta på Frölunda, de har många bra junisar men bara 1 eller ibland två spelar med A-laget ibland och de är på en nivå som toppspelare i SHL.
Så för att spela i SHL måste de vara till räckligt bra. Inte bara kunna in och köra några matcher utan kunna leverera något mål. Det är lätt att se bra ut när man tillfälligt får chansen men över tid är detnlikdom tuffare. Det ser man på unga spelare som får chansen en hel säsong.
Växjö är inte bäst på jsidan men att släppa fram några halvhyfsade juniorer bara för att känns också fel.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » lör apr 04, 2020 8:58 am

Spelare ska platsa pga prestation, inte för att dem har en ålder som kan generera fina rubriker på Aftonbladet.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1069
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » lör apr 04, 2020 10:11 am

Linus Högberg är ett exempel på juniorspelare som kommit från j-lag och fått chansen!

Hyllningarna har ju inte varit helt enstämmiga till honom direkt...

Jag tycker också att det känns både tråkigt och konstigt att släppa en jvm-målis MEN jag har ingen aning kring omständigheterna?
Han kanske ville iväg? Fbk kanske bjöd oskäligt mycket?

Det kan såklart finnas massor av anledningar annat än att E hatar juniorer och hellre plockar in skadade föredettingar bara för att reta Kloker och Stupet...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Jocke86 » lör apr 04, 2020 2:09 pm

If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Snoken » lör apr 04, 2020 3:33 pm

Primeau skrev:
Aleks skrev:
davvee skrev:Eliasson till FBK. Pinsamt av Evert att vi har Fasth/Källgren istället för Fasth/Eliasson...


Inför nästa säsong känner jag mig tryggare med Fasth/Källgren än med Fasth/Eliasson. Fasth är fortfarande en bra SHL-målvakt om han är skadefri men frågan är om han kommer vara det? Därför känns Källgren som ett bättre alternativ.

MEN, Eliasson kan mycket väl bli en av Lakers största bommar. Känns verkligen inte bra att släppa honom, bara hoppas att de valt rätt. Problemet uppstod egentligen när man värvar in Källgren på 2 år under pågående säsong, varför inte utvärdera efter säsongen liksom?

Det kan ju omöjligt bli värre än när man släppte Alsenfelt, trots att killen bönade och bad om att få vara kvar här.
Det är bara att gratulera Eliasson till kontraktet med FBK, ifall det stämmer. Nu kommer han till en klubb som utvecklar unga talanger, tror Detroit är rätt nöjda också med denna lösning.
Växjö kan dra åt helvete när det kommer till den biten, lätt sämst i hela SHL på att få fram juniorer. Sen får alla ryggdunkande klapphattar säga vad dom vill, det är bara att kolla osmickrande fakta!


Jag har för mig att Alsenfelt valde att gå för att han inte skulle bli förstemålis?
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » lör apr 04, 2020 3:36 pm

Även om det är en gigantisk bomb att Sam är påväg bort så tror jag inte på den. Han säger ju själv att han har 2 år kvar på sitt kontrakt.
Skulle det däremot vara sant så får Evertsson ett uppdrag som han aldrig kommer att klara av.
Att man inte har tagit in någon redan som ska bli Sams efterträdare sen är för mig idiotiskt!!
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör apr 04, 2020 4:03 pm

Det verkar faktiskt som om det kan bli så


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör apr 04, 2020 4:22 pm

Det skulle kunna bli riktigt illa. Är väl möjligen stupet och toker som skulle gilla det.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör apr 04, 2020 4:24 pm

Det är ju trist att höra, då han är en sådan otrolig stomme för vad vi har lyckats med sedan vi gick upp.

Men, förra året var inget bra. Dessutom sa han till Wikegård att "jag gör klart mina år här, sedan sticker jag nog utomlands" - det är ju ett säkert tecken på att han redan har "checkat ut".

Dessutom är ju Bern, Bern. De har otroliga muskler rent ekonomiskt, slår mängder av KHL-lag på näsan där. 17.000 på hemmamatcherna osv. osv. Kan ju vara så att de betalar saftigt, för en tränare som inte ens vill vara här. Dessutom unnar jag Hallam möjligheten, den är han värd!

Dock hoppas jag FÖR GUDASKYMNING INTE att det blir Tobias "Skalle-Per" Thermell som tar över rodret. Det vore värsta tänkbara.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » lör apr 04, 2020 4:38 pm

Hallam har kanske märkt att skutan kantrar mer och mer? Bern kanske dök upp väldigt lägligt med ett fett kontraktsförslag, förutom en rejäl slant på kontot skulle Sam slippa dras med ner i Växjösjöns sörjiga och bruna vatten :idea:

Janne Karlsson tillbaka i båset, med Steen bredvid sig? :eeeh:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » lör apr 04, 2020 4:40 pm

Svartvadet skrev:Det är ju trist att höra, då han är en sådan otrolig stomme för vad vi har lyckats med sedan vi gick upp.

Men, förra året var inget bra. Dessutom sa han till Wikegård att "jag gör klart mina år här, sedan sticker jag nog utomlands" - det är ju ett säkert tecken på att han redan har "checkat ut".

Dessutom är ju Bern, Bern. De har otroliga muskler rent ekonomiskt, slår mängder av KHL-lag på näsan där. 17.000 på hemmamatcherna osv. osv. Kan ju vara så att de betalar saftigt, för en tränare som inte ens vill vara här. Dessutom unnar jag Hallam möjligheten, den är han värd!

Dock hoppas jag FÖR GUDASKYMNING INTE att det blir Tobias "Skalle-Per" Thermell som tar över rodret. Det vore värsta tänkbara.


Om det blir så att Hallam (Gud förbjude) rör på sig måste han lova att ta Thermell med sig, han har inget att erbjuda i sin coaching. Tror att Abbot var tilltänkt efterträdare och hade redan stått vid sidan om Hallam om inte Rögle var så heta på gröten.

Vem ska ta över om Hallam försvinner? Ingen aning... men något nytänkande vore bra. Problemet om Hallam drar nu är att man kanske inte hinner byta ut fler i ledarposition. Är Hallam kvar kontraktet ut vore det bra att dra in ett nytt team samtidigt som Hallam drar, Evertsson inkluderat.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör apr 04, 2020 4:53 pm

Nytänk är väl bra. Men betänk att det är sent och kryllar inte av unga hungriga tränare som andas nytänk. Utöver det är spelsystemet och spelare inkörda med ett spel.

Men lista gärna vad ni vill se och ha även namn.

Är en stor omställning och det är klart att laget kan få en nyrändning men blir det för mycket förändring så brukar det inte bli lyckat och det är det jag är mest rädd för. Att någon kommer in och vill förändra för mycket, för snabbt eller att det plockas in någon trötthet som tex Melin.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör apr 04, 2020 4:58 pm

Om nu Hallam drar, så är han ändå inte oersättlig. Det går att göra lungtransplantationer, även om det är en vital del av kroppen!

Peter Popovic är en herre som är alldeles för bra för att spela andrafiolen i FBK.
Skulle även tycka en återkomst av Cory Murphy hade varit inspirerande på något sätt!

Vi får se helt enkelt. Som vanligt dock; "Ingen rök utan eld"...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör apr 04, 2020 5:01 pm

Svartvadet skrev:Om nu Hallam drar, så är han ändå inte oersättlig. Det går att göra lungtransplantationer, även om det är en vital del av kroppen!

Peter Popovic är en herre som är alldeles för bra för att spela andrafiolen i FBK.
Skulle även tycka en återkomst av Cory Murphy hade varit inspirerande på något sätt!

Vi får se helt enkelt. Som vanligt dock; "Ingen rök utan eld"...


Det viktiga är väl om han drar att det blir klart fort som fan!

Nej tack till popo som head.
Filander skulle vara mitt förstaval. Tror Oskarshamn hittade en riktigt bra pjäs där. Ung, hungrig och redo att visa världen vad han går för. Bland gubbarna är nog Lindbom mitt val. Skulle kunna fungera också.

Lindbom, bemström, Murphy
Senast redigerad av StenhårtSlagskott lör apr 04, 2020 5:10 pm, redigerad totalt 4 gånger.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster