Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån jun 29, 2020 6:45 pm

vlk skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Hallam sa att de var klara. Tydligt. Men blir tex Davidsson borta kommer det självklart att bli ersättare. Evertsson följer givetvis marknaden och kanske bearbetar framtida nyförvärv samtidigt som han har lite semester.
Då startar vi med för tunn trupp igen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Med förra året i minne kan jag förstå att du tycker det. Hade vi inte varit i det världsläget vi har så skulle jag nog tänkt som du. Samtidigt har du väl ändå lärt dig något från de 10 senaste säsongerna? Evertssons lag är aldrig klart innan jultomten dyker upp. Utan att ha statistik skulle jag säga att han är den mest aktiva sportchefen i SHL när det kommer till att att ändra i truppen under säsong.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån jun 29, 2020 7:09 pm

Ja, det vore väl skumt annars om han inte var aktiv när vi har 13 forwards varav minst en halvskadad. Jag tror fortfarande det kommer en forward till oavsett vad Hallam sagt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån jun 29, 2020 7:19 pm

Inte alls omöjlig. Evertsson brukar inte sitta stilla i båten om han tror att han kan göra laget bättre.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis jun 30, 2020 7:16 am

Jag tror också att det kommer minst en till, två om/när Shinnimin försvinner (tror verkligen att han är borträknad, känns inte alls som att SMP skulle skriva en sådan nyhet om att de meddelat för trupp m.m. att han inte kommer tillbaka, om inte SMP hade väääldigt säkra källor på detta).

Evertsson och Hallam är till skillnad från andra tränare och sportchefer inte lika öppna vilket jag tycker är bra. Jag gillar inte hur t.ex. Örebro agerar när de diskuterar varenda detalj i truppbygget samt går ut i media och frågar om bidrag från supportrarna. Det känns inte alls proffsigt skött.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tis jun 30, 2020 8:23 am

Person skrev:Jag tror också att det kommer minst en till, två om/när Shinnimin försvinner (tror verkligen att han är borträknad, känns inte alls som att SMP skulle skriva en sådan nyhet om att de meddelat för trupp m.m. att han inte kommer tillbaka, om inte SMP hade väääldigt säkra källor på detta).

Evertsson och Hallam är till skillnad från andra tränare och sportchefer inte lika öppna vilket jag tycker är bra. Jag gillar inte hur t.ex. Örebro agerar när de diskuterar varenda detalj i truppbygget samt går ut i media och frågar om bidrag från supportrarna. Det känns inte alls proffsigt skött.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag håller med, jag vill inte ha nån glappkäft typ Örebro - men man hade ju inte behövt gå ut och säga att man INTE letar efter något när vi helt uppenbart är undertaliga - det blir ju inte heller trovärdigt.

Jag hade önskat att man släppte på lite info om hur man tänker... typ att man letar efter tyngd, speed, nån med bra skott, breddspelare eller att man säger att vi kommer att starta säsongen med 12 forwards och ge 2 juniorer chansen...

Bara någon indikation på hur tankarna går hade varit önskvärd!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis jun 30, 2020 8:25 am

Härmapan skrev:
Person skrev:Jag tror också att det kommer minst en till, två om/när Shinnimin försvinner (tror verkligen att han är borträknad, känns inte alls som att SMP skulle skriva en sådan nyhet om att de meddelat för trupp m.m. att han inte kommer tillbaka, om inte SMP hade väääldigt säkra källor på detta).

Evertsson och Hallam är till skillnad från andra tränare och sportchefer inte lika öppna vilket jag tycker är bra. Jag gillar inte hur t.ex. Örebro agerar när de diskuterar varenda detalj i truppbygget samt går ut i media och frågar om bidrag från supportrarna. Det känns inte alls proffsigt skött.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag håller med, jag vill inte ha nån glappkäft typ Örebro - men man hade ju inte behövt gå ut och säga att man INTE letar efter något när vi helt uppenbart är undertaliga - det blir ju inte heller trovärdigt.

Jag hade önskat att man släppte på lite info om hur man tänker... typ att man letar efter tyngd, speed, nån med bra skott, breddspelare eller att man säger att vi kommer att starta säsongen med 12 forwards och ge 2 juniorer chansen...

Bara någon indikation på hur tankarna går hade varit önskvärd!
Håller med , den finns mellanting mellan oss och Örebro


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis jun 30, 2020 10:25 am

Fast, Evertssons filosofi är ju inte hemlig väl? Han har ju kört samma varje år. Ett år, när vi hade nio forwards signade, så sa han samma sak då med:

"Vi kommer inte värva för att värva. Dyker rätt spelare upp, då kan vi utöka truppen" :wink:

Sedan är det ju fortfarande ett värvningsstopp i SHL pga Corona (eller en rekommendation iaf).
Endast dessa tre är OK vad jag vet:

1. Rookie-kontrakt (under 21 år)
2. Redan signade spelare
3. Spelare från andra länder

Går du igenom alla lag, så är det bara Arell MIF->HV 2020-06-01 som verkar skum. Annars har inget annat lag värvat inom SHL sedan i April. Dessa spelare, med tanke på tidpunkten, har garanterat varit klara sedan innan. Arell skulle rent av också kunnat ha varit det, då HV kanske vill presentera spelare allt eftersom.

Sedan är det ju väldigt lurigt och ovisst just nu. Vad händer med NHL till hösten? Blir det senarelagt och att NHL-spelare inleder i SHL? När öppnas Free-agent - när vår säsong redan börjat?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tis jun 30, 2020 12:36 pm

Nä, det är väl sant - man har nog bara abstinens. Det jag reagerade på var ju att man inte sa det vanliga med att man förstärker om/när etc... utan att man var ganska tydlig med att det inte var aktuellt!

Nåja, jag tror (oavsett vad ledningen säger) att det kommer in minst en ny till innan det drar igång
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jul 05, 2020 9:21 am

När återsamlas truppen? När är första isträning?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » sön jul 05, 2020 9:38 am

Laget gick på ledighet från gruppträningen i fredags. Återsamling 3:e augusti, så jag antar att det är tester då och därefter inleds isträningen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Nobodyelse » mån jul 06, 2020 9:03 pm

Svartvadet skrev:Just J20 har ganska skralt lag för stunden med. Är i princip bara Victor Stjernborg och nyförvärvet Eric Juhlin som skulle ha chans på tröja, resten är... so so. Adam Bäckstrand var uppskriven en match förra säsongen, men har inte varit tillräckligt glänsande i J20 i min bok.

Anmärk att Juhlin gjorde 12 matcher för Västerås och hade noll pinnar och -2 denna säsong.

Det säger en hel del när våra "bästa" J20-spelare går till:

Simon Svensson - Mariestad div.1
Matthias Kemppi - Nybro div.1
William Magnusson - Köping div.1
Lucas Edmonds - Kristianstad HA
Nils Thomasson - Mora HA

Egentligen bara de två sistnämnda som POTENTIELLT skulle lösa SHL redan nu. Även Simon Svensson ser jag stor potential i, men han behöver enormt med speltid mot seniorer. Bör spela i VLH om något år. Likaså Norbe. Hemskt att han inte återfinns i vår trupp än.
Hahaha, finns du på riktigt [emoji23]

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
Nobodyelse
Forumamatör
 
Inlägg: 23
Blev medlem: lör dec 20, 2014 9:29 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » mån jul 06, 2020 9:56 pm

Vad var det roliga i det inlägget? :?:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån jul 13, 2020 8:07 am

Helt plötsligt har de spelare som förra året inte presterade ett skit fått nytt liv. Det handlade bara om att ta av skridskorna och låta en ny skribent få nya förhoppningar. https://hockeynews.se/articles/14798/


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån jul 13, 2020 8:29 pm

Vet inte om det är så positivt. Hade inte de gubbarna Växjö etta förra året?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis jul 14, 2020 5:49 pm

StenhårtSlagskott skrev:Vet inte om det är så positivt. Hade inte de gubbarna Växjö etta förra året?
Jag uttryckte inte det som något positivt ...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis jul 14, 2020 7:22 pm

Positivt eller negativt? Vad journalister säger gör ingenting i slutändan, inte mer än att väcka intresse. Jag tror exempelvis inte att Malmös centersida blivit sämre pga att journalisterna säger det utan för att de har tappat Händemark och inte ersatt honom.

Journalister har en arbetsuppgift och spelare med ledarstab i SHL har en annan och dessa hänger sällan ihop.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » fre jul 17, 2020 10:17 am

Rörande Shinimin

Jag tror (tyvärr) att Putte & co har på fötterna när de säger att han fått kicken.

Jag förstår också till viss del att man är lite försiktig med information - MEN om det nu är 100% säkert att han, oavsett alla omständigheter, inte spelar här om en dryg månad - VARFÖR inte bara säga det???

Är tanken att vi ska märka att han saknas på isen utan förklaring när serien drar igång - om ingen tar över kontraktet????

Om det nu är så säkert som det påstås så säg det då för fan!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » fre jul 17, 2020 10:23 am

Finns ju mängder av anledningar...

Det är ju skitdåligt för hans marknadsvärde om VLH sparkar honom. Så mycket bättre för alla parter om de hittar en lösning med en ny klubb - however - VLH lär försöka få bort hela kostnaden för hans kontrakt, innan man går in på plan B.

Sedan lär Shinnimin ha önskemål, specifika land osv.

Finns alltså ingen anledning alls att diskutera sådant för fans eller media. Du får inte glömma att VLH är Shinnimins arbetsgivare och han har i princip alla rättigheter som övriga anställda i vårt avlånga land har!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » lör jul 18, 2020 10:17 am

Jesus vilken torka. Ingen som sitter på något smaskigt halvrykte? Lite sommarförälskelse nu hade ju inte skadat.

* Vad händer med 'SHIN'? - Vem kikar vi på istället?

* Tror ni vi ser EP40 et al i serieupptakten i höst? Är det önskvärt med NHL-spelare som gör 10-15 matcher i SHL och sen drar över? Jag är kluven.

* FHM ogillar trånga stränder, uteserveringar, bussar och tåg i sommar - varför skulle de uppskatta 5000 i en plåtlåda i höst..? Tveksamt va..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör jul 18, 2020 10:50 am

Tveksamt med EP40 skulle jag säga.

10-15 matcher spelar ju ingen roll, hade gärna sett han oavsett om det bara var EN match! Men, det är nog alldeles för stor kostnad att täcka försäkringen numera? De spår redan nu att hans kontrakt kommer hamna på minst $11.5m/år och att längden bör bli åtta år +/-. Närmre miljarden mao.

Så, nej. Tror inte det lär hända. En match utanför NHL, som inte är med Landslag (vet att de får en premiereduktion, kostar dock skjortan ändå) lär gå på kanske en miljon. Lite väl mycket gissningar nu kanske, men ser det ändå inte som sannolikt.

Det är så sjukt ovissa tider just nu... Vem vet vart detta ska sluta? Hur många matcher klarar de av utan publik? Djurgården, Frölunda, Färjestad, HV och SAIK lär inte ha några problem att spela en hel säsong utan publik rent ekonomiskt. VLH och Luleå är samma, fast mer pga ägare/investerare.

Brynäs - shoppat loss deluxe under silly, gamblar sjukt mycket med framtiden...
IKO - har inga pengar alls...
Leksand - samma som IKO, men kanske Ejendahl öppnar plånkan en sista? Kommunen?
LHC - samma som Brynäs, shoppat. Lär bli en rejäl kris om säsongen är utan publik...
Malmö - samma som Leksand och IKO. Tror inte Percy kommer ställa upp, oavsett...
Örebro - Fahlander har pengar, men inte i dessa summor va? Också shoppat en hel del...
Rögle - här lär det också vara helt kört. Vem ska rädda dem isf?

Svåra med Covid-19 är ju också - hur långt ska det gå? Vi lär ju aldrig bli av med det helt. Lätta på restriktioner till 500 personer bör ligga runt hörnet.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör jul 18, 2020 1:55 pm

Det verkar på coach Hallam som att lagledningen vågat pröva gamla sanningar och lösningar trots att de varit enormt framgångsrika tidigare (2+ säsonger sedan). Utmärkt om det stämmer och inte bara är en del av näringslivssvenskan...vi har ett lösningsfokuserat förhållningssätt och vänder på varenda sten med högt i tak bla bla bla...

Något jag är extremt nervös, men också positivt förväntansfull, inför är att se hur redo laget är när pucken släpps i seriespelet. Förra säsongen var det absolut katastrof. Visst ska ett lag växa under säsongen för att vara i bästa slagläge i slutspelet. Men det innebär inte att ett professionellt lag ska se ut som om de aldrig träffat varandra tidigare.

Till sist hoppas jag verkligen att det finns en klar plan för hur våra enheter ska formas. Förändringar sker alltid under säsongen men även de ska vara med i den större planen. Det är ingen uttagning till skollaget med öppen provmatch.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön jul 19, 2020 11:52 pm

$$$11.5 M. Om året. Mamma sa alltid att jag skulle plugga. Nu vet jag att hon ljög.. Vad tror du Svartis, att DAHLIN landar på i jämförelse? Han skriver väl också nytt under kommande säsong.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » mån jul 20, 2020 7:47 am

Nu hör ju inte det till denna tråden...

Men, tror inte Dahlin hamnar i samma summor alls. Buffalo har redan en fixstjärna i deras kapten Eichel. Han ligger på $10m/år - det är kutym att ingen tjänar mer i laget än den störste stjärnan.

Det är egentligen bara Blackhawks som har gett Kane & Toews samma, då de inte kunde bestämma vem som var den större stjärnan.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån jul 20, 2020 12:14 pm

Svartvadet skrev:Nu hör ju inte det till denna tråden...

Men, tror inte Dahlin hamnar i samma summor alls. Buffalo har redan en fixstjärna i deras kapten Eichel. Han ligger på $10m/år - det är kutym att ingen tjänar mer i laget än den störste stjärnan.

Det är egentligen bara Blackhawks som har gett Kane & Toews samma, då de inte kunde bestämma vem som var den större stjärnan.
Malkin ligger högre än Crosby. Nu är vi sjukt långt från SS (men det händer ju inte ett jävla skit).


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » mån jul 20, 2020 12:33 pm

Haha, verkligen! Nej, Malkin ligger inte över Crosby. Deras avtal är skrivna för att Crosby alltid ska vara "etta":

Crosby:
13/14 - $12m/år
14/15 - $12m/år
15/16 - $12m/år
16/17 - $10.9m/år
17/18 - $10.9m/år
18/19 - $10m/år
19/20 - $9.6m/år
20/21 - $9m/år
21/22 - $9m/år
22/23 - $3m/år
23/24 - $3m/år
24/25 - $3m/år

Malkin:
14/15 - $9.5m/år
15/16 - $9.5m/år
16/17 - $9.5m/år
17/18 - $9.5m/år
19/20 - $9.5m/år
20/21 - $4.5m/år
21/22 - $4.5m/år

Malkin fick dessutom sign-on bonus på $10m för år 20/21 & 21/22, för att han inte skulle ha högre årslön än Crosby de sista två åren. Vad Crosby fick i sign-on är oklart, men man var väldigt öppna med Malkins. Som du kan se ovan, så går Crosby ned i lön så fort Malkins kontrakt går ut! Går att kolla exakta siffror på CapFriendly om du är nyfiken :wink:

Nåväl, om vi ska ha något kring VLH att diskutera - kommer vi värva något mer innan start? Känns som om att Evert funderar mycket på NHL-spelare i SHL, eller?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån jul 20, 2020 1:01 pm

Jaha där ser man, jag tog den lata vägen och kollade bara på cap hit.

Jag utgår från att det kommer två till, Shinnimins ersättare och en till. Jag tror jag på den sista av två anledningar: just nu är truppen oerhört känslig för skador samt att Davidsson verkar vara en bit ifrån spel.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån jul 20, 2020 2:04 pm

Det måste komma fler spelare, forwards. De kan omöjligen börja med så tunn trupp. Vi behöver spets. Det går inte att förlita sig till att förra årets flippande spets helt plötsligt skulle fått liv igen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tis jul 21, 2020 1:35 pm

Svartvadet skrev:Finns ju mängder av anledningar...

Det är ju skitdåligt för hans marknadsvärde om VLH sparkar honom. Så mycket bättre för alla parter om de hittar en lösning med en ny klubb - however - VLH lär försöka få bort hela kostnaden för hans kontrakt, innan man går in på plan B.

Sedan lär Shinnimin ha önskemål, specifika land osv.

Finns alltså ingen anledning alls att diskutera sådant för fans eller media. Du får inte glömma att VLH är Shinnimins arbetsgivare och han har i princip alla rättigheter som övriga anställda i vårt avlånga land har!
Nu är ju detta i så fall en ganska dåligt bevarad hemlighet... Det har ju stått i varenda tidning.

Om det nu är så så borde man ju i så fall dementera ryktet som förstör marknadsvärdet...?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis jul 21, 2020 4:51 pm

Apropå marknadsvärde. Om DAHLIN och Sabres inte kommer överens - säg Buffalo bjuder $9M/år och Rasmus vill ha $10M - är andra klubbar fria att buda omgående då?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » ons jul 22, 2020 6:04 am

Nu har ju Dahlin ett år kvar med Buffalo, men om kontraktet gått ut nu så blir han Restricted Free Agent (RFA) vilket innebär att Buffalo måste ge honom ett "skäligt" erbjudande. Om de inte vill, eller kan, så blir han Unrestricted (UFA) men det händer aldrig spelare som inte har någon form av problem. I händelse av att Buffalo och Dahlins crew inte kommer överens trots klubbens bud går ärendet till en skiljedomstol. Om spelaren fortfarande är tjurig så blir han ett ettårsfall, alltså får sitta på läktaren och är inte fri att signa nytt kontrakt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons jul 22, 2020 8:11 am

Såvida ni inte har trovärdiga uppgifter som gör gällande att Dahlin är på väg till lakers så får ni gärna ta denna diskussion under en annan rubrik. Den har fan inget med Evertssons lakers att göra.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » lör jul 25, 2020 5:39 pm

Jack Drury på g enligt Höken!
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör jul 25, 2020 5:53 pm

Kan en 20 årig center rubba Robban eller Emil eller 3 och 4 center är också given.

https://m.youtube.com/watch?v=QJYuQkcRN28

Står han på tillväxt eller kan han vara så bra att han tvingar ut Emil som ytter. Hur många centrar ska vi ha?

Betyder detta att Shinnimin eller Davidsson är ute ur leken inledningsvis.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » lör jul 25, 2020 6:23 pm

Center [emoji17]

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » lör jul 25, 2020 8:27 pm

Jag gillar denna värvning starkt! Hallam sa tidigare att tre centrar (Rosén, Holmberg och Josen) var spikade.
I de tider som råder så känns faktiskt detta som en klockren värvning. Stor potential och troligtvis billig, samt att den sätter press på spelare som JFK och Pettersson. Vill de gå som centrar så är det dags att steppa upp rejält.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster