Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » sön jul 24, 2022 6:27 pm

Towen skrev:Den här defensiva toppbacken, vad var det han hette, han som gick till föredettingarna 'Old Boys' i Dalarna - de som var bra på typ 1970-talet - Knäcketofsarna?
Visst var vi ute efter pjäsen också? EFTER alla 'backs' ramlat in av de vi har (undantaget LOWE). Det betyder att vi inte hittade rätt avseende hockey/krona - och att 'soldier John' kommer längre fram.

Apropå LOWE, tänk om han är släkt med Rob LOWE :P - då bådar det gott! Leading man i den bästa hockeyföreställning som någonsin spelat - YOUNGBLOOD (1986).


När vi nu ser vad pengarna räckte till så är man inte så förvånad att vi inte hade råd med Lindholm, han fick förmodligen ett skambud utan dess like.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » sön jul 24, 2022 6:28 pm

Cooper är välldigt bra, men den ända verkliga smällkaramellen hittills i Växjös silly är i mitt tycke Lukas Bengtsson , landslagsnivå pang bom . Frammåt har det varit kinapuffar hittills , en hel del potential men det måste in två kryssningsmissiler annars luktar det nästan neggativt kval . Målvakterna är ett stort frågetecken , flera av nyförvärven också .
Spelare som Krupic ska få mer i lön , Fasth ska in på en helt ny konstruerad post , Janne K ska tillbaka från Kiruna ? Känns som att mycket pengar går till annat änn extraordinära nyförvärv .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dannedd » sön jul 24, 2022 9:16 pm

Jag blev själv förvånad av värvningen av Keegan men ju mer man efterforskar ju fler intressanta egenskaper ser man hos honom som man inte får hos en junior. Och det är dessa jag tror man letat efter. Att statistiken är dålig betyder ju inte att han är en dålig spelare då han rätt säkert matchats mot det andra lagens topplinor. Sedan att han spelat med #97 him self (om än bara för 2 matcher) gör att jag är försiktigt positiv. Vi behöver också någon som motståndarlaget har respekt för och även lite smårädda för som inte backar undran och jag tror att han kan fylla den rollen väl. Jag tror dessutom han är relativt billig och även kan ge oss en bra kanal till ”andra sidan”.
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » mån jul 25, 2022 10:31 am

Dannedd skrev:Jag blev själv förvånad av värvningen av Keegan men ju mer man efterforskar ju fler intressanta egenskaper ser man hos honom som man inte får hos en junior. Och det är dessa jag tror man letat efter. Att statistiken är dålig betyder ju inte att han är en dålig spelare då han rätt säkert matchats mot det andra lagens topplinor. Sedan att han spelat med #97 him self (om än bara för 2 matcher) gör att jag är försiktigt positiv. Vi behöver också någon som motståndarlaget har respekt för och även lite smårädda för som inte backar undran och jag tror att han kan fylla den rollen väl. Jag tror dessutom han är relativt billig och även kan ge oss en bra kanal till ”andra sidan”.

Vi kan bara gissa .Han kanske har matchats mot lagens lite sämmre spelare ? Jag vet inget om hans spelstil häller han känns ju inte abnormt stor vare sig till längd eller vikt , vet inte varför motstånndarna ska åka omkring och vara smårädda ? Time will tell vad detta , fågel fisk eller mittemellan !
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån jul 25, 2022 10:49 am

Dysterqvist skrev:
Dannedd skrev:Jag blev själv förvånad av värvningen av Keegan men ju mer man efterforskar ju fler intressanta egenskaper ser man hos honom som man inte får hos en junior. Och det är dessa jag tror man letat efter. Att statistiken är dålig betyder ju inte att han är en dålig spelare då han rätt säkert matchats mot det andra lagens topplinor. Sedan att han spelat med #97 him self (om än bara för 2 matcher) gör att jag är försiktigt positiv. Vi behöver också någon som motståndarlaget har respekt för och även lite smårädda för som inte backar undran och jag tror att han kan fylla den rollen väl. Jag tror dessutom han är relativt billig och även kan ge oss en bra kanal till ”andra sidan”.

Vi kan bara gissa .Han kanske har matchats mot lagens lite sämmre spelare ? Jag vet inget om hans spelstil häller han känns ju inte abnormt stor vare sig till längd eller vikt , vet inte varför motstånndarna ska åka omkring och vara smårädda ? Time will tell vad detta , fågel fisk eller mittemellan !


Dyster. Du lyckas ta mig fan alltid hitta värsta tänkbara scenario i varje given situation. Bra jobbat :D
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dannedd » mån jul 25, 2022 12:53 pm

Dysterqvist skrev:
Dannedd skrev:Jag blev själv förvånad av värvningen av Keegan men ju mer man efterforskar ju fler intressanta egenskaper ser man hos honom som man inte får hos en junior. Och det är dessa jag tror man letat efter. Att statistiken är dålig betyder ju inte att han är en dålig spelare då han rätt säkert matchats mot det andra lagens topplinor. Sedan att han spelat med #97 him self (om än bara för 2 matcher) gör att jag är försiktigt positiv. Vi behöver också någon som motståndarlaget har respekt för och även lite smårädda för som inte backar undran och jag tror att han kan fylla den rollen väl. Jag tror dessutom han är relativt billig och även kan ge oss en bra kanal till ”andra sidan”.

Vi kan bara gissa .Han kanske har matchats mot lagens lite sämmre spelare ? Jag vet inget om hans spelstil häller han känns ju inte abnormt stor vare sig till längd eller vikt , vet inte varför motstånndarna ska åka omkring och vara smårädda ? Time will tell vad detta , fågel fisk eller mittemellan !
Googla videos med ”fight keegan lowe”

Hatar de primadonnorna som försöker vara så kaxiga men när det kommer till att stå upp för sitt lag så trillar de så lätt…
Keegan är ingen sådan spelare och har inga problem att ta fighten om det skulle behövas. Ofta blir det avskräckande, det räcker för mig.
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » mån jul 25, 2022 1:40 pm

Försöker hitta hur mycket tid han fått per match under AHL-tiden. Får inte fram det på EP eller AHL:s hemsida. Utöver att vara elak måste han faktiskt hänga med i en skridskostark liga. Eftersom vi har en stark backbesättning i övrigt kan han inte bara vara elak utan han måste konkurrera ut iaf Cleasson i allround skill. Svårt när man inte sett honom in action men "time will tell". Just nu ser han ut som en sjätteback, vilket kan vara ok om han inte kostar för mycket.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dannedd » mån jul 25, 2022 3:12 pm

Aleks skrev:Försöker hitta hur mycket tid han fått per match under AHL-tiden. Får inte fram det på EP eller AHL:s hemsida. Utöver att vara elak måste han faktiskt hänga med i en skridskostark liga. Eftersom vi har en stark backbesättning i övrigt kan han inte bara vara elak utan han måste konkurrera ut iaf Cleasson i allround skill. Svårt när man inte sett honom in action men "time will tell". Just nu ser han ut som en sjätteback, vilket kan vara ok om han inte kostar för mycket.
Ja det hade varit intressant samt tid i BP. Det lilla jag sett från olika videos så är han aktiv i sin spelstil så verkar helt ok på skridskorna. Verkar ha en bra blick och spelförståelse. Puckskicklighet okänd men det är inte så viktigt i mina ögon för den rollen han ska fylla.

Det jag även ser positivt är att han haft sitt jungfruår i Europa redan.
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » mån jul 25, 2022 3:29 pm

Aleks skrev:Försöker hitta hur mycket tid han fått per match under AHL-tiden. Får inte fram det på EP eller AHL:s hemsida. Utöver att vara elak måste han faktiskt hänga med i en skridskostark liga. Eftersom vi har en stark backbesättning i övrigt kan han inte bara vara elak utan han måste konkurrera ut iaf Cleasson i allround skill. Svårt när man inte sett honom in action men "time will tell". Just nu ser han ut som en sjätteback, vilket kan vara ok om han inte kostar för mycket.

Sjätteback. Jag var övertygad om att sista backen skulle bli en Christian Folin typ , en som slukar både istid och motstånndare . Inte en sjätte back .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dannedd » mån jul 25, 2022 4:33 pm

Tänker vi något liknande som detta?

1:a backpar
Joel Persson (R)
Brian Cooper (L)

2:a backpar
Lukas Bengtsson (R)
Miika Koivisto (L)

3:e backpar
Hardy Häman Aktell (L)
Keegan Lowe (L)

Övriga
Ludvig Claesson (L)
Amil Krupic (L)

PP1
Joel Persson (R)

PP2
Lukas Bengtsson (R)

BP1
Keegan Lowe (L)
Brian Cooper (L)

BP2
Miika Koivisto (L)
Hardy Häman Aktell (L)
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån jul 25, 2022 4:45 pm

Ser mycket bra ut. HHA har ju matchats med Persson men svårt att veta hur Coach J tänker. personligen att jag flyttat Cooper till tredje och flyttat HHA eller Lowe beroende på vem som fungerar bäst för Persson.

Sedan är ju frågan om inte Krupic/Claesson kan fokusera lite mer på BP och frigöra Cooper eller Koivisto för mer 5m5.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » mån jul 25, 2022 5:15 pm

Det ska givetvis testas lite backpar för att hitta optimal kemi men till en start vill jag inte rubba HHA-Persson. HHA ska bara lära sig att inte spela exakt som Persson och fortsätta sin defensiva utveckling som han växte i under slutskedet av förra säsongen. Kan på sikt bli en av SHL:s bästa tvåvägsbackar tror jag.

Persson-HHA
Cooper-Bengtsson
Koivisto-Lowe

Cleasson
Krupic


Koivisto kommer säkert smygas in under säsongen men är han redo direkt gör det inget om han får lite mindre istid för att sakta bygga upp sig.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån jul 25, 2022 6:18 pm

Backparen är ändå sekundära. Vad som verkligen har effekt på tabelläget är hur överhuvud 'Don J' implementerar ett spel värdigt FAMILJEN under den epok då seriesegrar och SM-bucklor stals på löpande band, signerat den beryktade JÖNSSON-LIGAN..

Nu har vi GUDFADERN själv i roostern. Det är här jag har mina verkliga förväntningar på Växjö Lakers Hockey 2022/23.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis jul 26, 2022 5:24 pm

Vem tar den sista forwardsplatsen före seriestart?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis jul 26, 2022 5:25 pm

StenhårtSlagskott skrev:Vem tar den sista forwardsplatsen före seriestart?
Gustav Hjalmarsson. Då blir alla nöjda.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis jul 26, 2022 5:32 pm

Såg precis intervjun med Kung COOPER. Jag gillar passagen där han klargör varför han valde Europas vackraste klubb: Han är här för att bli en bättre spelare och ta nästa steg i karriären. Det är precis DET man vill höra. En obändig järntro på att det finns en nivå till att krama ut.

"-Jag är här för att ta nästa kliv /läs nå NHL/ i den här starka organisationen."

Är ljuvare musik i mina öron än;

"-Jag är här för att hjälpa klubben ta sitt nästa guld."

Det kan för övrigt vara så, att man ser en synergieffekt i två transor i gruppen - apropå valet av LOWE.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis jul 26, 2022 5:50 pm

vlk skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Vem tar den sista forwardsplatsen före seriestart?
Gustav Hjalmarsson. Då blir alla nöjda.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Inte Gyngehatarna. De är missnöjda med både Gynge och Emil Pettersson.

Jag tror på en Nordamerikan.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tis jul 26, 2022 9:19 pm

Nä dags för en käck tjeck

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis jul 26, 2022 9:26 pm

Kul att de för en gångs skull bygger en hype och gör något kul av presentationen. För det är något Lakers annars är sämst på i hela SHL. Jag undrar vem fan som rattar sociala medier för det finns mycket mer att önska.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tis jul 26, 2022 9:47 pm

Person skrev:Kul att de för en gångs skull bygger en hype och gör något kul av presentationen. För det är något Lakers annars är sämst på i hela SHL. Jag undrar vem fan som rattar sociala medier för det finns mycket mer att önska.
Är väl Caroline va?

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis jul 26, 2022 9:54 pm

Då är det otroligt stor skillnad på det hon gör i rörlig bild och det som presenteras i övrigt. Ibland blir det rent ut sagt barnsligt.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Daste » ons jul 27, 2022 12:51 am

Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons jul 27, 2022 1:07 am

Daste skrev:https://www.eliteprospects.com/player/31223/dan-sexton


Är han inte aningen gammal? Men kanske blir han.
Jag tror på. joseph. Kan spela både center och vinge. https://www.eliteprospects.com/player/9 ... h-blandisi
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » ons jul 27, 2022 1:54 am

Ha ha, ni lär ju ha fel båda två. Har vi någonsin lyckats markera 'Slippery Chief'? :P

Off topic, men hänger Sam uppe i VIDA något?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » ons jul 27, 2022 5:38 am

Enligt mrmadhawk hr Sextons syster börjat följa Lakers på instagram. Samtidigt som ett par journalister fått in ryktet om att det är just Sexton.

Jag gillar inte hans ålder, men onekligen har han levererat bra i KHL i många år. Även om poängen varit färre senaste två säsongerna så har han gjort över 0,5p/ match, det är bra i KHL. Många svenskar som legat däromkring som är toppspelare i SHL.


Btw, detta är ett exempel på hur uruselt det sköts i sociala medier. Hur fan kan man släppa ett kryptiskt meddelande sent på kvällen och inte göra mer för dagen?! Nu har ju olika journalister hunnit gräva fram nyheten.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons jul 27, 2022 8:38 am

Intressant spaning. Han är R så det skulle inte vara fel. Annars känns det inte som det skiljer så mycket mot Gynge. Lite fler passningspoäng kanske.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » ons jul 27, 2022 8:58 am

Dan Sexton kan det ju inte vara.
Evertsson sa "anledningen vi inte förlänger med Gynge är att vi behöver föryngring" - då tar de ju givetvis inte en annan 35 åring!

Det ni ska försöka hitta på EP:

- Spelare med potential, men som aldrig lyckats på toppnivå
- Väger under 95kg
- Namnet ska aldrig ha förekommit tidigare
- Har någon konstig koppling till klubben, typ "Steve Savianos buksvåger"
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons jul 27, 2022 9:20 am

Kan tipsa om hockeypuls med Chiefen.
https://open.spotify.com/episode/0GZbH7 ... =copy-link
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dannedd » ons jul 27, 2022 10:23 am

#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Sura-pelle » ons jul 27, 2022 10:23 am

Och där var Sexton klar Svartvadet.
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » ons jul 27, 2022 10:24 am

Det var Sexton ,så var det med den föryngringen av laget . Dalande kurva känns det som och ännu ett stort frågetecken kring både lagbygget och klubbens ekonomi ???
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » ons jul 27, 2022 10:26 am

- I och med Dan är detta truppen vi startar upp med den 1 augusti. Vi får i Dan en klassiskt produktiv fw. Dan har levererat jämnt och bra under lång tid i väldigt bra ligor. Avtalet är skrivet på 1+1 år.

Jaha, då blir det denna trupp fram till jul då

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » ons jul 27, 2022 10:33 am

När vi tar in Saxton som är 35 år gammal så förstår jag inte varför Gynge fick gå.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons jul 27, 2022 10:45 am

Då är det bara att sätta ihop laget och börja trampa mot GULD! :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dannedd » ons jul 27, 2022 10:56 am

The grid???
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster