Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » fre apr 12, 2024 6:22 pm

En som jag gärna hade sett i Lakers är Smejkal som lirade i Oskarshamn förra året.

Tung och jobbig jävel som inte gjort nån succé i NHL utan mest spelat i AHL…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3307
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » lör apr 13, 2024 12:16 am

STJERNBORG uppvaktas av Chicago.. En 'no brainer' är ju då kontraktskrivning och sedan utlåning till oss. Vore ju dum om han stack nu.

Fortfarande så jäv*a bitter. Men men. Snart börjar försäsongen och 'gubbs' börjar trilla in.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1639
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån apr 15, 2024 3:05 pm

Örebro presenterar KARLQVIST. HV smäller upp tönten ENGSUND - Vad gör VI? Inte ett ljud från staben. Inte ens en ursäkt till fansen efter käftsmällen i semin.

Varför offentliggör man inte redan klara förlängningar? Vem skeppas?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1639
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » mån apr 15, 2024 6:22 pm

Just nu behöver man någon vecka för att samla och analysera året, både med spelare och ledning. Hade känts konstigt om de slänger ut förlängningar och nyförvärv direkt efter att man åkt ur. Indirekt vet vi redan ganska mycket som kommer presenteras inom en ganska snar framtid.

Vad vi kan anta så är egentligen hela målvakt/backsidan kvar, plus Granberg fån SAIK. Forwardsidan är lite mer oklar. Där kommer nyförvärv komma, spets dessutom. Sen kan det nog finnas en del oklarheter som måste rätas ut, en del av dem går kanske inte att räta ut förrän senare. Är Sylvegård garanterad NHL-plats? Vad vill Chicago med Stjernborg? Ska Östlund lånas ut et år till? Fortsätter Rosén? Osv.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » mån apr 15, 2024 6:50 pm

Tror som sagt inte vi ska förvänta oss några stora förändringar. Blir dessutom Sylvegård kvar är truppen mer eller mindre spikad och klar. Stjernborg har gjort en bra säsong men för att citera Evertsson själv : om man inte är med i Tre kronor, inte bäst i SHL, inte ens bäst i egna laget - hur tänker man då om man tror att man ska platsa i världens bästa liga? Jag tror Stjernan kör här ett år till.
Östlund däremot tror jag testar AHL, Buffalo vill nog det, sen återvänder han till DIF. Garanterat att han gör det ifall dom går upp! Sebastian Strandberg ersätter honom, vi får in ungefär samma poängskörd men mer rutin.
RR kör ett år till, så snöpligt vill han nog inte avsluta karriären. Det är väll i så fall bara Kossilla som ska ersättas, han kom hit som skadat gods så Evertsson fick honom nog billigt. Tror inte vi kan räkna med nån supervärvning som ersättare. Eriksson lär ta en del av poängen som Kossila producerade, Filip kan bli en riktig succé i vinter.

Backarna är satta, mer eller mindre. Martinsson får vi dras med tror jag.

Känns tryggt med Larmi och Åhman där bak.

That’s it!
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1021
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån apr 15, 2024 7:06 pm

Dysterqvist skrev:Tror som sagt inte vi ska förvänta oss några stora förändringar. Blir dessutom Sylvegård kvar är truppen mer eller mindre spikad och klar. Stjernborg har gjort en bra säsong men för att citera Evertsson själv : om man inte är med i Tre kronor, inte bäst i SHL, inte ens bäst i egna laget - hur tänker man då om man tror att man ska platsa i världens bästa liga? Jag tror Stjernan kör här ett år till.
Östlund däremot tror jag testar AHL, Buffalo vill nog det, sen återvänder han till DIF. Garanterat att han gör det ifall dom går upp! Sebastian Strandberg ersätter honom, vi får in ungefär samma poängskörd men mer rutin.
RR kör ett år till, så snöpligt vill han nog inte avsluta karriären. Det är väll i så fall bara Kossilla som ska ersättas, han kom hit som skadat gods så Evertsson fick honom nog billigt. Tror inte vi kan räkna med nån supervärvning som ersättare. Eriksson lär ta en del av poängen som Kossila producerade, Filip kan bli en riktig succé i vinter.

Backarna är satta, mer eller mindre. Martinsson får vi dras med tror jag.

Känns tryggt med Larmi och Åhman där bak.

That’s it!
Kossila är inte billig. Bara för att en spelare är skadad behöver inte det betyda rabatterat pris. Kossila var en prestigevärvning.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1838
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån apr 15, 2024 9:19 pm

Många stabila pjäser men vilka x-faktor att överprestera?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » mån apr 15, 2024 11:38 pm

StenhårtSlagskott skrev:Många stabila pjäser men vilka x-faktor att överprestera?


Laget i sin helhet var i år tillräckligt bra för en semifinal, känslan var dessutom att de inte var i toppform. Med andra ord en väldigt okej grund att bygga vidare på.

Målvakt/försvar är tillräckligt bra för ett guldlag. Forwardsidan måste däremot upp.

Uppsida för nästa år tror jag finns i våra unga killar. Förhoppningsvis tar både Stjernborg och Hugo G ett steg till från att vara stabila SHL-spelare till övre hälften i sin roll. Filip är i allas tankar, kan han göra 25-30 poäng? Jag är lite spänd på Dylans andra år i Sverige. Nu har han lärt sig hur spelet går till men har fortfarande sitt irrationella spelsätt kvar. Tyvärr växte han inte ut i slutspelet men om han är hel nästa år hoppas jag på upp mot 40 poäng.

Rasmussen och Strandberg höjer vår lägstanivå rejält som trygga kort. Frågan är om Lundberg är kvar? Tänker att hans vinnarskalle fortfarande är viktig. Kvarstår gör forwardsspets, antagligen Karlström om ryktena stämmer men något mer som slår högt behövs.


Rasmussen-McLaughlin-Karlström
Eriksson - (Rosén) - Ågren (ny spets/M. Sylvegård)
Stjernborg-Strandberg-Nilsson
Gustafsson-Lundberg-E. Sylvegård

Joel Svensson (ska testas, utlån till IKO?)

Det behövs fler huvuden på forwardsidan men detta är inte helt osannolikt enligt mig. Dansken är fortfarande kvar i bilden men tänker att han inte kan, som utgångspunkt, ingå i topp 6. Eriksson tycker jag ska användas som forward och växa in i det, givetvis är han också aktuell som center om det passar lagbygget. Rasmussen och även Hugo G kan bli aktuella som centrar, finns gott om alternativ. Ser gärna Rasmussen och MacLaughlin i denna tidiga grid, känns som det kan bli jobbigt att möta dem.

Var tvungen att testa lite inför nästa år i brist på att kunna se laget på is :lol:
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tis apr 16, 2024 8:57 am

För mig är inte Karlström nån drömvärvning…Han kan möjligen ses som ersättare till Rieder - han gör väl 20-25 poäng kanske?
Nåt för tredjekedjsn typ…?

Vi räckte inte till framåt i år så vi behöver en Kossila 2.0 och ytterligare någon som nosar uppåt 40 poäng (även om Sylve stannar) för att det ska kännas bra!

Att ersätta Kossila OCH Sylvegård med Karlström har jag svårt att få ihop…?

Då blir vi MYCKET trubbigare nästa säsong

Men jag älskar att ha fel och Ericsson och/eller Hugo och/eller Svensson kanske lyfter till oanade höjder…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3307
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tis apr 16, 2024 4:11 pm

Härmapan skrev:För mig är inte Karlström nån drömvärvning…Han kan möjligen ses som ersättare till Rieder - han gör väl 20-25 poäng kanske?
Nåt för tredjekedjsn typ…?

Vi räckte inte till framåt i år så vi behöver en Kossila 2.0 och ytterligare någon som nosar uppåt 40 poäng (även om Sylve stannar) för att det ska kännas bra!

Att ersätta Kossila OCH Sylvegård med Karlström har jag svårt att få ihop…?

Då blir vi MYCKET trubbigare nästa säsong

Men jag älskar att ha fel och Ericsson och/eller Hugo och/eller Svensson kanske lyfter till oanade höjder…


Vem har sagt att vi ska ersätta Kossila och Sylvegård med Karlström. Om Sylvegård inte stannar så måste någon med kapacitet för 20 mål på en säsong in. Karlström är inte en ersättare till någon specifik, är mer intresserad av var man kan placera dem. Karlström i en förstakedja med Dennis och Dylan låter intressant i mina öron, då finns både tyngd spelskicklighet och någon som kan nypa dit dem.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tis apr 16, 2024 5:10 pm

Jag tror inte att Strandberg valt Växjö för att bli en tredjecenter, han ska in i första eller andra. Evertsson har inte oceaner med pengar, han har dessutom sett att stommen i laget håller för topplacering. Med lite medstuds hade vi spelat final nu, han kommer definitivt inte gödsla med nya forwards. Med utgångspunkt från Alex förslag tror jag i stället det blir så här:

McLaughlin - Rasmussen - X (M.Sylvegård)
Eriksson - Strandberg - Ågren
Stjernborg - RR - Nilsson
Gustafsson - Lundberg - E. Sylvegård
Blichfelt - Junior

Att man inte går ut med vissa förlängningar tror jag beror på att slutspelet fortfarande pågår, dessa spelare kan ha fått uppvaktning från något av semi- eller finallagen (Hugo? Dansken?). Sker det inga jätteförändringar i truppen är det nog bra ifall man mörkar detta så länge som möjligt.
Inte så sexigt om man gillar silly men det är nog nåt sånt här det landar i. Väljer RR att lägga av kommer det nog in något nytt, eller stoppar man in dansken på McLauglins plats och låter Dylan i stället gå som center i andra/tredje, beroende på hur det går för Filip E. Att ha dansken som extraforward känns konstigt, han kom trots allt topp 10 i skytteligan. Lämnar han måste Evertsson värva en riktig målskytt.

Jag tycker det ser lite klent ut i så fall, men det är nog för att jag fortfarande har semiförlusterna mot Rögle i skallen. Vissa försvann helt där. Laget kom tvåa i tabellen, får vi in Rasmussen och Strandberg framåt borde det bli lite bättre även i ett slutspel.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1021
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis apr 16, 2024 5:49 pm

Hugo står väl under gällande kontrakt? Visst skrev man för två nya år, inför den här säsongen?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1639
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis apr 16, 2024 6:38 pm

Har inte svalt säsongens säsong än så har svårt att vara nöjd eller missnöjd med truppen. Chief brukar vara ganska snabb på att tacka av spelare och det brukar öppna upp platser.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » ons apr 17, 2024 12:52 pm

Aleks skrev:
Härmapan skrev:För mig är inte Karlström nån drömvärvning…Han kan möjligen ses som ersättare till Rieder - han gör väl 20-25 poäng kanske?
Nåt för tredjekedjsn typ…?

Vi räckte inte till framåt i år så vi behöver en Kossila 2.0 och ytterligare någon som nosar uppåt 40 poäng (även om Sylve stannar) för att det ska kännas bra!

Att ersätta Kossila OCH Sylvegård med Karlström har jag svårt att få ihop…?

Då blir vi MYCKET trubbigare nästa säsong

Men jag älskar att ha fel och Ericsson och/eller Hugo och/eller Svensson kanske lyfter till oanade höjder…


Vem har sagt att vi ska ersätta Kossila och Sylvegård med Karlström. Om Sylvegård inte stannar så måste någon med kapacitet för 20 mål på en säsong in. Karlström är inte en ersättare till någon specifik, är mer intresserad av var man kan placera dem. Karlström i en förstakedja med Dennis och Dylan låter intressant i mina öron, då finns både tyngd spelskicklighet och någon som kan nypa dit dem.
Nä, det har väl ingen sagt men i praktiken blir det ju så om dessa båda försvinner och vi plockar in Karlström…?

Om du tittar i ”the grid” så byter vi RR mot Dennis och Noah mot Strandberg - övriga är ju kvar (än så länge) förutom Kossila - samt att Svensson som tillkommer…

Sen vet jag också att man inte ”ersätter” spelare rakt av så kalla det vad du vill…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3307
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » ons apr 17, 2024 3:10 pm

Vi går mot ett minusresultat, så vi ska nog vänta oss en trupp som är lite mer av ”budget” varianten.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 566
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » ons apr 17, 2024 5:50 pm

Härmapan skrev:
Aleks skrev:
Härmapan skrev:För mig är inte Karlström nån drömvärvning…Han kan möjligen ses som ersättare till Rieder - han gör väl 20-25 poäng kanske?
Nåt för tredjekedjsn typ…?

Vi räckte inte till framåt i år så vi behöver en Kossila 2.0 och ytterligare någon som nosar uppåt 40 poäng (även om Sylve stannar) för att det ska kännas bra!

Att ersätta Kossila OCH Sylvegård med Karlström har jag svårt att få ihop…?

Då blir vi MYCKET trubbigare nästa säsong

Men jag älskar att ha fel och Ericsson och/eller Hugo och/eller Svensson kanske lyfter till oanade höjder…


Vem har sagt att vi ska ersätta Kossila och Sylvegård med Karlström. Om Sylvegård inte stannar så måste någon med kapacitet för 20 mål på en säsong in. Karlström är inte en ersättare till någon specifik, är mer intresserad av var man kan placera dem. Karlström i en förstakedja med Dennis och Dylan låter intressant i mina öron, då finns både tyngd spelskicklighet och någon som kan nypa dit dem.
Nä, det har väl ingen sagt men i praktiken blir det ju så om dessa båda försvinner och vi plockar in Karlström…?

Om du tittar i ”the grid” så byter vi RR mot Dennis och Noah mot Strandberg - övriga är ju kvar (än så länge) förutom Kossila - samt att Svensson som tillkommer…

Sen vet jag också att man inte ”ersätter” spelare rakt av så kalla det vad du vill…


Då får du väl mer se det som att Karlström ersätter en av Kossila och Sylvegård, vilket är helt rimligt tänkt i kvalitet. En spetspelare till ska in utifrån det perspektivet.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1300
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tor apr 18, 2024 8:36 am

I ett första skede är det bara Rahm, Kossila, Rieder och Östlund som tackas av. Fler kommer ske löpande (gissningsvis Rosén och andra som förtjänar det en egen avtackning) men det tyder ändå på att det blir relativt låg omsättning till nästa säsong.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1838
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tor apr 18, 2024 8:43 am

Rieder blir svår att ersätta, han saknades enormt i slutet.

Kossila? Ja alltså, är han spelsugen och gör sitt yttersta så är han bäst i SHL. Han var inte påkopplad alls sista halvan, således är det lite skitsamma.

Rahm - best of luck!!

Östlund - hål i huvudet att tro att han ska lösa NHL när han inte löste SHL fullt ut.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6427
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor apr 18, 2024 11:44 am

Men handlar inte Östlunds flytt till NA om att han måste göra sina 3 slav-år. Har man tur får man göra de i Europa, annars är det bara att bita ihop och åka buss till Alaska. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tor apr 18, 2024 12:36 pm

Person skrev:I ett första skede är det bara Rahm, Kossila, Rieder och Östlund som tackas av. Fler kommer ske löpande (gissningsvis Rosén och andra som förtjänar det en egen avtackning) men det tyder ändå på att det blir relativt låg omsättning till nästa säsong.


Det blir nog som jag misstänkte, inga större förändringar i truppen.
Rasmussen, Strandberg och sedan ev. Karlström in bland forwards. Någon till ifall dansken försvinner eller RR slutar.
Petter Granberg ryktas in bland backarna, frågan är vem han ersätter? Tyvärr lär det inte bli Martinsson :roll:

Kontinuitet brukar vara bra, men här är jag lite tveksam faktiskt. Tyckte det var många som bara försvann så fort det blev lite tuffare i slutspelet.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1021
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » tor apr 18, 2024 6:41 pm

Markusson till SMP:
”Vi satsade ganska hårt på att gå för ett back to back-guld. Det var en uttalad målsättning och då är det klart att vi hade en ganska aggressiv budget.”

Då måste säsongen anses som ett misslyckande. Sen undrar jag vad som menas med aggressiv budget? Det såg man inte mycket av, inga under säsongen värvningar t ex. Jag trodde Växjö hade en av dom lägsta budgetarna?
Hela artikeln ger lite dåliga vibbar, kan nog bli några rätt skrala år framöver?
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1021
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor apr 18, 2024 6:44 pm

Håller med. Det är oroande att så många gjorde sina sämsta matcher i slutspelet. Visst var det avhuggna tummar, krossade bröstben och annat brutet. Förutom Blichfeld som faktiskt gjorde sina bästa matcher för säsongen, Larmi som höll standard, och våra sk slutspelsgruntar Lowe, Nilsson, E.Sylvegård, Stjernborg, Lundberg som gjorde sitt även om de inte höjde sig mer än förväntat så var det vinballe på resten. Eriksson sköt för att göra mål och ska ha cred för det och sin attityd.

Våra swag-backar var rätt skit.

Alla offensiva lirare ville hellre dansa the forbidden dance, Lambada, med Färjestad i solnedgången, än att vinna matcher. Men eftersom de hade brutna skelett-delar så är det förståeligt.

Hur får vi skeletten att hålla bättre och inte minst, HUNGERN för segrar att öka? Något för lagledningen att bita i. Vi såg inte lika hungriga ut som RBK. Vi ville inte gå vidare lika mycket. Det betyder allt i hockey. Vi får inte bli ett nytt LHC/HV där ett gott dagsverke anses som en vinst.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor apr 18, 2024 7:03 pm

Mycket oroande intervju med Markusson , vi spände alltså bågen och tog till i budgeten. Utan ett enda förvärv under säsongen. I det perspektivet är uttåget med 0-4 mot Rögle ett stort misslyckande, även om marginalerna är små så brukar de väga över till det bästa laget.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8492
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tor apr 18, 2024 9:11 pm

Vi låg väll 3a från slutet i truppbudgeten, "slagna" av Oskarshamn och Malmö typ?
I så fall är det skrämmande.
Oskarshamn borta nästa säsong så då kommer vi därmed ligga sist om den ska bantas?

Utan Evertsson så hade vi varit tillbaka i allsvenskan för länge sedan.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3932
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tor apr 18, 2024 10:27 pm

Har inte folk lärt sig av de senaste säsongerna att det knappt finns spelare tillgängliga efter säsongen startat? Det är typ bara från finska ligan det värvas. Spelare i AHL förlorar alldeles för mycket pengar nuförtiden att lämna för SHL. Dollarkursen är mycket starkare vilket gör att nettobeloppen blir absurda, dessutom har AHL-lönerna gått upp rejält.

NL är också svårt att hitta överblivna importer, de har för dyra avtal helt enkelt. Så att basera ekonomin på vad som värvas/inte värvas under säsongen känns svajigt. Däremot så är det övriga lite oroväckande, å andra sidan så ger ju Markusson förklaring på vad som påverkar resultatet. Till skillnad från klubbar som genom åren framstått som chockade över röda siffror och inte kan förstå hur det blivit så. Jag är inte orolig förens resultaten på isen ger anledning till det, vi har ett bra kapital och en kompetent ledning.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1838
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » fre apr 19, 2024 8:24 am

Vi får väll dra ner på flygandet då, buss ner till Geneve. Perfekt.
Jag har hittat en billig chaufför till pojkarna.
Bild
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3932
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre apr 19, 2024 12:23 pm

Efter moget övervägande har jag landat i att jag vill se en fullständig ombyggnad av forwards. Så många som möjligt måste bytas. Tyvärr måste hjältar som Rosén och Lundberg tacka för sig. Nya kaptener och ledare måste skapas för att forsätta vara med högst upp kommande fem säsonger.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » fre apr 19, 2024 1:18 pm

StenhårtSlagskott skrev:Efter moget övervägande har jag landat i att jag vill se en fullständig ombyggnad av forwards. Så många som möjligt måste bytas. Tyvärr måste hjältar som Rosén och Lundberg tacka för sig. Nya kaptener och ledare måste skapas för att forsätta vara med högst upp kommande fem säsonger.


Hear hear!
Tyvärr har ju Evertsson redan förlängt med Ågren och Gustafsson, McLaughlin ryktas också ha förlängt. Dom är bra alla tre men kändes helt vilse när spelet blev tyngre och grisigare.
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1021
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » fre apr 19, 2024 6:05 pm

Bortsett alla brutna/krossade skelettdelar...

Vilka slutsatser bör vi dra av årets säsong? Vi hade uppenbart en trupp som hanterade seriespelet bra, men som de flesta vet så är slutspelet något annat. Vi klarade av 10:an, Luleå, bra trots att deras spelstil och lagbygge passar oss dåligt på pappret. De satsar mer på kraft, närkamp och specialteams. Det visade sig att de var 10:a av flera anledningar. Allt var för dåligt. De hade power, men för lite. De var annoying, men för snälla. Deras keeper var sämre än vår. Och de hade inte ork (förutom fjärde matchen) att fullfölja sin spelplan.

Bra gjort av oss. De flesta trodde vi skulle få större problem med LHF än vad som visade sig vara fallet.

En helt annan historia mot RBK. Vi kom aldrig åt deras igelkottsförsvar framför eget mål. Vi förlorade nästan alla kamper framför vårt eget (Lundberg orkade lyfta motståndarklubbor annars var vi svaga), specialteams var total WO. Hade nästan varit mindre förnedring att faktiskt kasta i handduken så fort det blev utvisning för något av lagen så vi hade kunnat fortsätt 5 vs 5.

Allt detta måste vara en del av den analys som kommer ske framöver. Varför var flera av våra stjärnor helt slut i slutet av säsongen inklusive grundserien? Varför kunde inte coach Nicky hitta på något när han såg att vårt PP var en ENORM moralsänkare som inte uträttade mycket? Varför vågade inte coach Jörgen ta över ansvaret när han såg det vi alla såg. Måste vi spela spelare med brutna skelett i specialteams när alla vet hur mycket det betyder?

Vi var för stela i taktiken och coachningen. En av VLHs styrkor genom åren har varit att vi anpassat oss till förutsättningarna som rått och vågat vara okonventionella. Varför spela skelettskadade spelare när vi har kids som kan gå in? Låt exempelvis the big star M.Sylvegård gå i fjärde för att tackla när hans tumme hindrar honom för att avsluta, men resten av kroppen kan göra nytta?

Som ni har märkt av tidigare inlägg så är jag inte nöjd med hur vi agerade mot RBK. Fantasilöst och uppgivet. Vi måste kunna bättre. Bygg kommande trupp för både serie och slutspel där det sedermera är prioritet.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » fre apr 19, 2024 7:47 pm

Återkommer till vad Evertsson sa angående ersättare till Rahm: ”Ibland finns lösningen på närmare håll.”
Kan det bli så att RR lägger grillerna på hyllan, kliver in i båset och tar hand om pp-spelet? Han om någon har blick för detta!
Dysterqvist
Forumdemon
 
Inlägg: 1021
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre apr 19, 2024 8:04 pm

Slutsats. Inte en enda matchvinnare.

Guldåret hade vi Rosén, Sexton och backar som kunde avgöra enstaka matcher.
Senast redigerad av StenhårtSlagskott fre apr 19, 2024 8:14 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » fre apr 19, 2024 8:08 pm

Dysterqvist skrev:Återkommer till vad Evertsson sa angående ersättare till Rahm: ”Ibland finns lösningen på närmare håll.”
Kan det bli så att RR lägger grillerna på hyllan, kliver in i båset och tar hand om pp-spelet? Han om någon har blick för detta!
Eller en viss Rasmussen
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3932
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » lör apr 20, 2024 5:34 am

Det är rätt talande för vart klubben befinner sig just nu - när Minhockey.se gör en nyhet av att vår förre assisterande THERMELL förlängt med Örebro.. "WOW!?!" :| :|
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1639
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör apr 20, 2024 11:04 am

bratsson skrev:
Dysterqvist skrev:Återkommer till vad Evertsson sa angående ersättare till Rahm: ”Ibland finns lösningen på närmare håll.”
Kan det bli så att RR lägger grillerna på hyllan, kliver in i båset och tar hand om pp-spelet? Han om någon har blick för detta!
Eller en viss Rasmussen


Skulle säga Fasth?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6427
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör apr 20, 2024 1:52 pm

Avslutande avstämning med Chief finns nu. Alltid intressant att höra hans analys av läget.
https://www.vaxjolakers.se/article/fq7asc8-4af7d/view
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4864
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster