Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön jun 16, 2019 8:08 am

Mathew BODIE review E P:

Bodie is an offensive defenseman with good passing ability. Plays a cerebral, very poised game. Known as a terrific leader and team guy in college. Could improve his defensive coverage, though. Also, bulking up a bit wouldn't hurt.

Inte ett ljud om BÖSSAN. Man kan ju tycka att på åtta backar skall en karate-sportis kunna fighta fram en RIGHTARE med KNALLSKOTT - men icke..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » sön jun 16, 2019 11:03 am

Men hans skott känns hyfsat välplacerat i alla fall. Upp med blicken och söker nätet!

https://youtu.be/ISdLbtKCV5A


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » sön jun 16, 2019 5:02 pm

Towen skrev:Mathew BODIE review E P:

Bodie is an offensive defenseman with good passing ability. Plays a cerebral, very poised game. Known as a terrific leader and team guy in college. Could improve his defensive coverage, though. Also, bulking up a bit wouldn't hurt.

Inte ett ljud om BÖSSAN. Man kan ju tycka att på åtta backar skall en karate-sportis kunna fighta fram en RIGHTARE med KNALLSKOTT - men icke..


Du kan ju inte basera en spelare på vad en sida på internet säger. Stamkos, Kucherov, Phil Kessel, Draisatl och Pastrnak har ingen text alls på eliteprospect. Betyder det att dem inte kan någonting?
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1072
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön jun 16, 2019 5:38 pm

E P har långa noveller om de spelarna när jag kollar. Du har inte virus på din laptop då? Om man t ex ofta ansluter till erotiska domäner på nätet är det lätt att få med sig skadlig kod hem.. :wink:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jun 16, 2019 7:43 pm

Tror vi har snubben i Växjö-tröjan att tacka för Emil valde växjö ;)
https://youtu.be/mPmbjz1RRak

Han älskar oss :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » sön jun 16, 2019 8:08 pm

Varför då, hur menar du? Vilken snubbe då? Fatta typ ingenting!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jun 16, 2019 8:11 pm

Kloker skrev:Varför då, hur menar du? Vilken snubbe då? Fatta typ ingenting!


Alla har Sverigekläder utom en som har Växjötröja. Gäller att exponera tröjan så mycket som möjligt för tilltänkta nyförvärv.

Bild
Senast redigerad av StenhårtSlagskott sön jun 16, 2019 9:23 pm, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » sön jun 16, 2019 8:12 pm

Åfan. Nu hajjar jag. Respekt! :D
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » mån jun 17, 2019 12:55 am

Towen skrev:E P har långa noveller om de spelarna när jag kollar. Du har inte virus på din laptop då? Om man t ex ofta ansluter till erotiska domäner på nätet är det lätt att få med sig skadlig kod hem.. :wink:


Är det ditt sätt att motargumentera? Jag försökte initiera en diskussion huruvida man kan betygsätta och ge en spelare en helhetsbild baserat Eliteprospect. Och jag får ovanstående text tillbaka?
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1072
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån jun 17, 2019 1:31 am

Om du vill ha ett torrt motargument så menar jag att nej, ett omdöme på E P (eller någon annanstans) på nätet sprunget ur en snäv och icke verifierbar hockeyexpertis - ger inte en helhetsbild av en spelares kompetens eller karaktär - men är en pusselbit bland andra man får suga upp och assimilera till en prognos och förväntan - som längre fram kan slå rätt eller fel.
En spelare som har ett omdöme på E P - och som är allmänt känd för sin BÖSSA - har förmodligen också det nämnt i omdömet. Oavsett om din Phil KESSEL finns beskriven på E P eller ej. Men jag hoppas han har en SJUJÄVLA bössa. Vi får helt enkelt se.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån jun 17, 2019 9:41 pm

Slänger in ett sjukt osannolikt långskott. Är ju trots allt silly.

https://www.expressen.se/sport/hockey/n ... nnanstans/

Köps ut från kontraktet. Får inga vettiga erbjudanden i NHL. Lessnar och snackar lite med EP om Växjö. Evertsson ringer och BOOM! Loui - EP - Horak

Nu snackar vi superspjut!
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån jun 17, 2019 11:06 pm

Loui ERIKSSON är väl lika given i Frölunda som Johan SUNDSTRÖM, tänker jag. Den dag han vill runda av i Svea.

Någon som lyssnade av HALLAM, SYLVE' och DAVIDSSON hos Lakejerna? Vore trevligt med en resumé.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » mån jun 17, 2019 11:35 pm

Tycker det är LÅTER som om ATT DU skriker UT vartannat ORD eller har någon form av SCHIZOFRENI när du SKRIVER med stora BOKSTÄVER helt RANDOM
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån jun 17, 2019 11:47 pm

Jag använder stora bokstäver på efternamn på spelare, och nyckelord i texten. Jag förstår inte anmärkningen alls. Jsg ser mångs inlägg här inne som brister i grammatik, särskrivningar och stavning - inget som jag anmärker på. Alla har sin stil och bakgrund.

Sedan, är det ju synd att du använder psykiatriska diagnoser som skällsord på nätet - strösslar du med att kalla folk "CP" eller "homo" också? (Det senare inte psykiatri förstås). Den typen av personangrepp går FETBORT i min - icke schizofrena - världsuppfattning.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis jun 18, 2019 12:00 am

Håll dig till god ton, eller lämna det här forumet. Samma spelvillkor som i vanliga livet. Det är inte svårare för dig än för andra. Om du inte lider av någon diagnos förstås. Typ DSM - DRYG...
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis jun 18, 2019 9:26 am

Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis jun 18, 2019 12:18 pm

Tycker truppen ser väldigt LOVANDE ut i år! Kommer bli tokskoj att SE Lakers LIRA i Vida, frågan är bara hur BITTER Davidsson KOMMER BLI när han troligtvis FÅR ÖVERLÄMNA rollen som ANDRECENTER till NÅGON ANNAN?

HOPPAS han nöjer sig med ATT gnugga på och göra sitt JOBB lika bra i tredje som i ANDRA
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Snoken » tis jun 18, 2019 12:59 pm

Davidsson ska vara i versaler.

Håller med dig om att det är svårt att läsa men som Towen skriver så finns det massor av jobbiga sätt att skriva på. Minns en senior som alltid satte blanksteg framför punkt och komma t ex :)
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav VLHeartofhockey » tis jun 18, 2019 2:16 pm

Magnus Pääjärvi får inte förnyat med Ottawa! Tror iofs att han kan spela i alla europeiska ligor om han vill. Men om det rycker i hans sverigetarm så vore det en spelare som skulle kunna göra oss till allvarlig utmanare från start i år.
VLHeartofhockey
Forumamatör
 
Inlägg: 23
Blev medlem: tor maj 09, 2019 11:07 am
Ort: Småland såklart

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » tis jun 18, 2019 7:01 pm

Klart med Josen som ny C.
Blir perfekt det tror jag.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis jun 18, 2019 7:58 pm

smashinlovely skrev:Klart med Josen som ny C.
Blir perfekt det tror jag.


Helt rätt med josen! Härligt! :clap:

En levande legend från tiden i Lakerdome.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Lakershjärta71 » tis jun 18, 2019 9:32 pm

Svartvadet, är det någon som det borde svida för ang sitt ordspråk och påhopp, och att uteslutas från forumet så är det väl du? Är du lite förner än andra? Oavsett det är stora eller små bokstäver så kan du väl läsa ? Se till att MOGNA!
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » tis jun 18, 2019 9:42 pm

Tror Marcus Sylvegård kommer bli en liten publikfavorit i vinter. Han kommer täcka skott med ansiktet om det hjälper för att vinna! En skön karaktär!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis jun 18, 2019 9:53 pm

PutteA skrev:Tror Marcus Sylvegård kommer bli en liten publikfavorit i vinter. Han kommer täcka skott med ansiktet om det hjälper för att vinna! En skön karaktär!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Kanske det. Men hur bra hockeyspelare är han egentligen? Känns mer som han vill flytta hemifrån och "slippa" familjen.(läs stå på egna ben).

Är han en tjurig rettsticka för tredje, fjärde eller ett offensvt hot för första Ellen andra? En mindre och enklare version av #24.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » tis jun 18, 2019 10:02 pm

Det återstår givetvis att se, men det gäller ju fler än han. Han är en typisk karaktär som vi på VS kan trigga till stordåd. Han kommer aldrig att vika ner sig!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis jun 18, 2019 10:26 pm

Vika ner sig hjälper bara om man inte gör det som lag. Laget har onekligen talang och fin uppsida på många. Men vi har inte har är ett tufft eller tungt lag(forwards). Frölunda och även Luleå sitter ju mer eller mindre pá självspelande pianon då deras trupper är inspelade. Kan inte minnas något lag som tappat så lite spelare efter ett sm-Guld som Frölunda. De har ju faktiskt bättre forwards 19/20.

Hur står vi oss mot tunga lag som Frölunda, Luleå och även Malmö har tunga forwards. Speciellt i slutspel. Känns mer som om vi har ett spelande lag.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » ons jun 19, 2019 12:04 am

Tror vi har det mesta i denna truppen för att utmana om LeMat!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » ons jun 19, 2019 2:01 am

Håller med. Rollerna som saknas är en utpräglad målskytt och en backskytt, men truppen som helhet har trots det absolut möjligheten att utmana.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons jun 19, 2019 7:26 am

Gillar den klassiska supporteroptimismen som alltid visar sig såhär års när laget börjar falla på plats. Det slår aldrig fel oavsett lag.
Tycker också det ser bra ut med både ungt och gammalt. Samtidigt har vi under många år kunnat luta oss tillbaka och lita på vår en vinnande stomme. Nu tvingades vi till att byta ut hela forwardssidan och även om vi har några förlängningar är jag inte helt säker på hur rollerna kommer accepteras och om laget har kraften att stå emot ex Malmö eller Frölundas viktmässigt tunga lirare när det blir slutspel.
Många unga spelare är bra men unga spelare gör fler misstag och måste få göra det även om det kostar i tex slutspel.
Blir intressant att se hur laget agerar i träningsmatcherna. Året vi vann gick träningsmatcherna bra. Förra året såg det mycket sämre ut poängmässigt vilket resulterade i en lite pinsam säsong.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav jahak » ons jun 19, 2019 12:49 pm

intressant att du återkommande hävdar att Frölunda har så stort och tung lag?
En liten snabb EP-koll visar att Växjö snarare har ett mer välvuxet lag än ex. Frölunda.
Spännade att vissa saker blir sanningar bara för att man upprepar det tillräckligt ofta.
Användarvisningsbild
jahak
Forumamatör
 
Inlägg: 131
Blev medlem: tor apr 21, 2011 2:30 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons jun 19, 2019 1:13 pm

jahak skrev:intressant att du återkommande hävdar att Frölunda har så stort och tung lag?
En liten snabb EP-koll visar att Växjö snarare har ett mer välvuxet lag än ex. Frölunda.
Spännade att vissa saker blir sanningar bara för att man upprepar det tillräckligt ofta.


Nu har ju hittills bara skriv det engång där det handlar om just fysiska vikten så några gånger till kan du väl ge mig.

Så kan det vara. Hur ser det ut viktmässigt på forwards?
Hur ser viktfördelningen ut när du tittat på den? Tycker Joel Lundqvist, Johan Sundström, Simon Hjalmarsson och Nicklas Lasu känns jäkligt tunga, hårt arbetande. Även Olausson, Connolly, Ilomäki/Tyrväinen, Berglund. Även Malmö bygger på hårt jobb.
Vi har mycket skicklighet men känslan är att vi är tunnare. Om det visar sig återstår att se. Kanske är det förbannad lögn och vi kan svara upp på tyngden mot mål.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » ons jun 19, 2019 3:37 pm

Inte alltid tyngden som avgör hur starka man är rent fysiskt. Mycket vilja och teknik/balans som gäller. Vi har Rahimi, Martin Lundberg (om han hittar tillbaka efter rehab), Sylvegård och även en kille som Peter Andersson är riktigt tung i närkampsspelet.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons jun 19, 2019 4:56 pm

Sant. Våra backar är ju onekligen ganska tunga. Ingen muckar med Peter ”crosscheckar dig i fejan” Andersson.

Oroar mig kanske i onödan :D
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » ons jun 19, 2019 5:41 pm

Rahimi står för tyngd och attityd. Säsongen som var är ett misslyckande för honom. Pinsamt stundtals. Utstrålade ingen som helst pondus. Ingen Fuck-Off mentalitet. Men boxhandskarna finns där. Dags att plocka fram dom och visa vägen!

Vad det anbelangar Lundberg så vet vi att det finns tyngd. Men finns jävlaranammat kvar? Jag tror att Lundberg är oerhört revanschsugen och vill visa upp sig från sin absoluta bästa sida säsongen som kommer. Lundberg tror jag blir en positiv överraskning.

Sylvegård. Jag tror att han stormtrivs i att få komma till Växjö och få klippa navelsträngen. Hans (testosteron)spelstil måste nog strypas från och till. Att han kommer att vara ruffig och obekväm att möta råder det inga tvivel om. Känns som en tacksam obekväm pjäs att slänga in när det blåser snålvind. På gott och ont.

Peter Andersson. Jag har inget pushande att säga om denna halvfiguren. Jag begriper inte vad Hönan ser i honom. En gänglig kopia av Mathias Olsson som hittar rätt ibland.

Trevlig midsommar! :D
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav teddy » ons jun 19, 2019 6:30 pm

Smaskigt rykte.
Kiiskinen.
Växjö håller dörrarna öppna. Dom vill att han vilar upp sig och ser till att bli hel och ren.
Kanske inte till början av säsongen. Mer troligt att han ansluter runt jul.

Känner han att han är 100% redan i augusti så blir det vår sista spetsspelare. Annars mer troligt som sagt runt jul.
Om han är skadefri.
I always tell the truth, even when i lie
Användarvisningsbild
teddy
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3967
Blev medlem: fre okt 29, 2004 11:00 pm
Ort: Växjö

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster