Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » fre okt 04, 2019 11:12 am

Evert/Hall kommer ta fram stridskassan och justera felen.
Sedan är det raka spåret till Stortorget.
Saknar en pådrivare ala Reddox. Josefsson är lojal och bra på det han gör men inte en ledare i min värld och kom inte å säg det finns andra i laget som tar den rollen när Josefsson är kapten.


Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » fre okt 04, 2019 11:20 am

Med tanke på vad Evert Hall har presenterat efter månader av förberedelser, så är jag ytterst tveksam till vad som komma skall... En ny Netik? Pilar? Junttilla? En överviktig tjeckisk målis som lirade VM -05? Det blir nåt sånt, riktigt bra spelare får inte kicken. Hyggliga/bra spelare kan av olika få lämna sina klubbar, men då är nog inte SHL:s JUMBOLAG, ligans slagpåse, det främsta alternativet :oops:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » fre okt 04, 2019 11:46 am

Fast alla här inne jublande när Emil, JFK, Gynge presenterades. Däremot var vi lite kritiska mot backarna.

Men jag tror alla var nöjda med truppen innan det började gå dåligt. Lätt med facit i hand att gnälla på dem.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » fre okt 04, 2019 12:58 pm

Facit har vi som tur är inte än, men vi var ändå några här inne som inte var alldeles lyriska över värvningarna du nämner.
Du kanske får rätt brattson, att det blir guldfirande på torget framåt vårkanten. Men just nu känns det väldigt avlägset; jag liknade VLH vid KHK för någon vecka sedan, men vi är nog mer som Modo det året vi gick upp. Dom hade spelare som Nagy, Bartecko, Danielsson, Timander, Tollefsen, Dimitrakos, Svartvadet. Ändå fick man inte ihop laget på hela säsongen :roll:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Baker » fre okt 04, 2019 12:58 pm

Primeau skrev:I min bok är Hallam forfarande KUNG - han är överst på tronen. Ingen annan tränare i SHL kommer i närheten vad gäller analyser och ”rätt” svar. Det är ju bara att kolla AN:s inlägg här ovan för att fatta vad som gått snett; spelarna som ska vara stjärnorna i detta laget, dom som ska gå i fronten och lyfta med sig resten, har SÄMST stats. Att kolla på Lakers lineup inför match är som att öppna frysen och kolla rätt ner i isbitsfacket, där ligger ett gäng iskalla bitar som ser exakt lika grå och blanka ut. Det pratas utåt om att man möblerar om i femmorna för att sprida ut kvalitén jämnare, sanningen är nog den att man försöker sära på isbitarna för att minimera frostskadorna.

Evert Hall har chansat nåt så in i helvete när denna truppen plockades ihop. Visst, vem kunde förutspå att alla dessa spelare skulle vara lika dåliga - samtidigt? Inte jag i alla fall. Samtidigt fanns det en uppenbar risk för just detta scenario, det är bara att kolla på spelarnas mediokra historik 1-2 säsonger bakåt i tiden. Ingen kan leva på gamla meriter, det är ingen nyhet.

VLH skjuter många skott, ja. Men avsluten är bedrövliga och man tar sig knappt in framför kassen. Man förlorar kampen framför båda målen pga fysiken (och viljan?) saknas. Bra corsi har man också. Den statistiken kan Evert Hall knyckla upp i töven, vi såg ifjol vad bra corsi hade för betydelse för spelet och inställningen.

Efter fjolårets lama inställning och miserabla hockey ger Evert Hall oss detta. Jag är fly förbannad! :bash:


Håller med till 100% ang Evert men nog har väl Sam nåt att säga till om när det gäller truppen, annars blir jag orolig.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Baker » fre okt 04, 2019 1:00 pm

bratsson skrev:Evert/Hall kommer ta fram stridskassan och justera felen.
Sedan är det raka spåret till Stortorget.
Saknar en pådrivare ala Reddox. Josefsson är lojal och bra på det han gör men inte en ledare i min värld och kom inte å säg det finns andra i laget som tar den rollen när Josefsson är kapten.


Skickat från min SM-G975F via Tapatalk


Och tomten kommer som vanligt till jul.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » fre okt 04, 2019 2:25 pm

Baker skrev:
bratsson skrev:Evert/Hall kommer ta fram stridskassan och justera felen.
Sedan är det raka spåret till Stortorget.
Saknar en pådrivare ala Reddox. Josefsson är lojal och bra på det han gör men inte en ledare i min värld och kom inte å säg det finns andra i laget som tar den rollen när Josefsson är kapten.


Skickat från min SM-G975F via Tapatalk


Och tomten kommer som vanligt till jul.
Nej det gör han inte...

Sam får påståendet att det ofta blir hönsgård i egen zon och svarar med "....skapar vi rätt bra hönsgård hos våra motståndare också."

Han är pressad nu Sam. [emoji3525]

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » fre okt 04, 2019 2:33 pm

Primeau skrev:Facit har vi som tur är inte än, men vi var ändå några här inne som inte var alldeles lyriska över värvningarna du nämner.
Du kanske får rätt brattson, att det blir guldfirande på torget framåt vårkanten. Men just nu känns det väldigt avlägset; jag liknade VLH vid KHK för någon vecka sedan, men vi är nog mer som Modo det året vi gick upp. Dom hade spelare som Nagy, Bartecko, Danielsson, Timander, Tollefsen, Dimitrakos, Svartvadet. Ändå fick man inte ihop laget på hela säsongen :roll:


Samtidigt - MoDo hade lite annan statistik:

Skotteffektivitet var de 4:a i Elitserien
Antal skott mot eget mål var de 5:a
De hade 22:86% i PP - 2:a i Elitserien (de hade fjärde flest PP:n av alla)
80,57% BP - 7:a
Fairplay - 11:e plats i Elitserien (näst flest efter Timrå)
Tekningar 50,72% - 6:a

De fick ut väldigt mycket av sitt material, men var inte bättre.

VLH:s siffror:

Skotteffektivitet är vi 14:e
Antal skott mot egna är vi 2:a (två skott bakom MIF)
Vi har PP på 35,29% - 5:a (minst antal PP:n av alla lag, endast 17st)
59% BP - 14:de
Fairplay - 13:de plats i SHL (vi tar näst flest utvisningar efter IKO)
Tekningar 47,15% - 11:a

Bara av att läsa denna typ av stats, så kan man säga att det skiljer sig ganska rejält mellan MoDo 2010/11 och VLH 19/20. Effektiviteten kommer komma, PP lär bli fler, BP blir lite tätare - så rullar det in.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Baker » fre okt 04, 2019 3:38 pm

bratsson skrev:
Baker skrev:
bratsson skrev:Evert/Hall kommer ta fram stridskassan och justera felen.
Sedan är det raka spåret till Stortorget.
Saknar en pådrivare ala Reddox. Josefsson är lojal och bra på det han gör men inte en ledare i min värld och kom inte å säg det finns andra i laget som tar den rollen när Josefsson är kapten.


Skickat från min SM-G975F via Tapatalk


Och tomten kommer som vanligt till jul.
Nej det gör han inte...

Sam får påståendet att det ofta blir hönsgård i egen zon och svarar med "....skapar vi rätt bra hönsgård hos våra motståndare också."

Han är pressad nu Sam. [emoji3525]

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk


Problemet med den hönsgård vi skapar leder till minst gjorda mål för tillfället i SHL.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » fre okt 04, 2019 4:04 pm

Svartvadet,
är man som jag lagd åt det negativa hållet så ser man ju att inte ens bra stats hjälpte Modo - hur ska det då gå för Lakers? :

Min liknelse med Modo var väl mer den att dom den gången hade ett lag fyllt med stjärnor, inte en enda person i hockey-Sverige trodde väl att dom, sett till truppen, skulle hamna i kvalserien? VLH ligger toksist efter 7 omgångar, det hade nog inte heller många räknat med.

Vi har ett vekt lag, väldigt få tycks ha viljan eller förmågan att ta sig ända in på mål, det blir många taffliga avslut ur dåliga vinklar. Oftast mot en oskymd målvakt. Det är min åsikt. Bland våra forwards gillar jag Shinnimin, Cederqvist, Engström och Holmberg. Bland backarna gillar jag... ingen! :lol: :oops:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » fre okt 04, 2019 4:23 pm

Om vi ändå skulle klara oss ifrån kvalet till våren så MÅSTE det ske stora förändringar på backsidan och målvaktsidan till nästa säsong. Ser just nu ingen back som platsar till nästa säsong. Och tyvärr inte heller någon målvakt.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » fre okt 04, 2019 4:50 pm

Målvaktsspelet har varit undermåligt. Inte för att man ska skylla någonting på de. Men 84 och 87% håller inte.

Backarna:
Erixon och Andersson är de enda som ser ut som normala hockeybackar. Möjligen Bohm också vars spel drogs upp från helvetets avgrund när han och Bodie separerades. Högberg får beröm på forumet. Otroligt svag i alla kampmoment och då menar jag inte bara närkamper, utan i kamp om pucken, åkdueller, volleytävlingar framför egen kasse. Så fort det blir tävling man-mot-man viker han ner sig. Ingen naturlig hockey-ilska. Visst är han ibland bra med pucken, i uppspelen, i det konstruktiva spelet. Det har han i sig och därför fungerar han i ett lag i medvind. Men inte i ett lag där gyttja konstant kastas i ansiktet, allt smärtar både fysiskt och psykiskt, irritationen sprider sig överallt och lagmoralen testas till det yttersta.

Centrarna:
Det mest tragiska i den här storyn. Precis som LHC (en klubb vi börjar likna alltmer i alla avseenden) för ett antal säsonger sedan skulle vi nu testa att ha ett överflöd av centrar. Alla centrar kan spela ytter heter det.

Jag är en gammal basist. Det är sant att alla gitarrister kan spela bas, men ibland vill man ha en basist som spelar bas som en basist. Precis som ett lagbygge behöver yttrar som har det spelet inom sig naturligt.

Alla är centrar - men förvirringen är total. You? Me? Him? Do you mean me? Stabilitet 0. Inget ledarskap i enheterna. Alla är mini-centrar för hela skiten. Varför inte börja ta in backar som tidigare centrat eller centrar som också kan spela back. Fasth kan säkert teka om det skulle knipa. Bättre än 11 av 12 anfallare i alla fall.

Yttrar
Se ovan.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » fre okt 04, 2019 8:31 pm

Japp, detta med centrarna är ett stort problem tror jag. Jag tror det är för många som åker runt och är obekväma i sina roller. Davidsson kommer till Lakers för att få en större roll. Som center trodde han säkert. Hamnar på en kant i olika konstellationer. Hur trygg är han. Horak, naturlig center som inte spelat så mycket kant trots allt. Hur trygg är han. Det värsta är att vi kan dra de här frågorna kring alldeles för många spelare. Jag tror tyvärr att detta istället kan bli vårt fall. Vi skulle behöva plocka bort några av våra centrar och få in ett antal renodlade kantspringare med en mer naturlig attack instinkt som kan få in spelet mer i den viktiga offensiva sektorn!! Idag är vi mest på utsidan och det känns inte som vi har fysiken som krävs för att utmana i offensiv zon.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » sön okt 06, 2019 1:37 pm

Kan inte sifforna bakom PDO men vi är fortsatt oturliga.
Stämmer överens med spelet överlag.
Vi kanske inte blir ett topplag men någonstans i mitten känns rimligt.Bild

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Daste » sön okt 06, 2019 11:08 pm

Pdo, eller SPSV%, är inte så jättespännande siffror egentligen. Det enda du får ut är skotteffektivitet och räddningsprocent sammanslaget i 5v5.

Man brukar säga att lag kommer ligga kring 100 sammantaget, dvs ca 9% skotteffektivitet och 91% räddningsprocent och tanken är att lagen kommer dras mot 100 över tid. Dvs, ligger du på 104-105 så har du förmodligen haft en del medstuds och ligger du kring 95-97 så har du antagligen haft lite oflyt. Lyft över till tabellen ovan skulle det betyda att Örebros utdelning (främst) och målvaktsspel förmodligen kommer tappa lite ju längre vi spelar och Lakers och Linköping kommer bli bättre. Viktigt att veta att hela teorin bygger på tanken att tur spelar en stor roll i målskott och räddningar och att pdo tenderar att dras mot 100 över tid.
Daste
Forumdemon
 
Inlägg: 1380
Blev medlem: ons sep 19, 2007 5:35 pm
Ort: Vxo

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » mån okt 07, 2019 5:19 pm

Bergström klar för Hv71. Kommer garanterat göra mycket poäng där.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån okt 07, 2019 5:21 pm

Intressant backsidan med mycket tyngd. Hur melert ska användas och med vem?

Som general eller som en som gör skitgörat i skyttegravarna eller både och... 8O
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån okt 07, 2019 5:53 pm

Ilari är tänkt att användas som en "cross over hunk" mellan WELCH, MURPHY och HEIKKINEN at their primes. Ingen inbördes rangordning. På så sätt kan vi klättra i tabellen 8)
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån okt 07, 2019 6:41 pm

Towen skrev:Ilari är tänkt att användas som en "cross over hunk" mellan WELCH, MURPHY och HEIKKINEN at their primes. Ingen inbördes rangordning. På så sätt kan vi klättra i tabellen 8)


Du menar såhär va?
https://youtu.be/PQ8XdAXXOHo
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » mån okt 07, 2019 7:06 pm

Hur coach Hallam och coach Hellgren matchar backarna med varandra kan man inte med logik komma fram till. Bohm - Rahimi har gjort gissningar mycket svårare. Men vi vann faktiskt med det backparet så kanske Andersson - Melart?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån okt 07, 2019 7:37 pm

Backparet blir alltså:

ANDERSSON - [WELCH +MURPHY + HEINEKEN]

Sitter som en smäck i ett guldlag.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » mån okt 07, 2019 7:44 pm

Bryter vi ner det har vi väl gjort ETT backmål eller något. Hyfsat ofarliga från blå alltså. Men om vi antar att Erixon och Bodie gillar att spela med varandra och rahimi-Bohm/Högberg

Så har vi Melart-Bernhardt/Andersson.

Nässen. Kanske dags att testa melart-Nässen :roflol:

Erixson 3
Bohm 0
Andersson 0
Bernhardt -1
Bodie -4
Rahimi -4
Högberg -6
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån okt 07, 2019 10:49 pm

En Johan ÅKERMAN, Petteri NUMMELIN eller Mange JOHANSSON. Hur jäv** svårt skall det behöva vara att scouta och vaska nytt - Egentligen? Kanske dags för lite fler resdagar per år, CHIEF och HALL..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tis okt 08, 2019 2:31 pm

Bodie tränade inte idag. Kan det kanske vara en indikation på att han är på väg bort? Andersson var inte heller (åter) i träning. Tyvärr så tränade Bernhardt, om inte så hade man kunnat slå tre medelmåttor i en smäll och skeppat alla tre.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tis okt 08, 2019 2:49 pm

Varför vill du skeppa Andersson? Det är ju inte som att vi kan gödsla med backar som kan tävla med motståndet. +/-0 i +/- är hårdvaluta i den här truppen. Hellre en medelmåtta som vinner sina byten än en skön lirare som förlorar sina.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tis okt 08, 2019 3:01 pm

Har aldrig haft mycket övers för Andersson. En högst medioker back som blandar och ger alldeles för mycket. Han blixtrar till ibland med några offensiva räder men på det stora hela ger jag inte mycket för honom. Långsam och sävlig. Att han dessutom spelar med nummer fyrtiofyra gör ju inte saken bättre. :wink:

Trösten är väl att han förmodligen inte lyfter någon jätteflis. Men finge jag välja så skulle det inte bli några krokodiltårar från min sida om han skeppades.

Att Bodie skeppas tar jag nästan för givet. Alldeles för undermålig sett till vad han förväntas göra, tjänar och vad som har uträttats. Hoppas verkligen att Hönan skrev in en klausul i det kontraktet. MEN att Bernhardt hittills inte har blivit tuffare ifrågasatt tycker jag är aningen ögonhöjande. Det har ju inte direkt slagit gnistor kring hans hockeyagerande på isen inledningsvis.

Som sagt. Tre backar som enligt mig kan få lämna plats till någ(ra)on bättre.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis okt 08, 2019 4:12 pm

Hopps verkligen att Bodie är på väg bort. Det som känns bra med Hallams uttalande är att han enbart säger ”sen har vi (Matt) Bodie som heller inte är tränings- eller spelbar just nu. Med tanke på skadesituationen är det inga konstigheter just nu”.

Ingen anledning till varför han inte ska kunna träna eller spela. Försvinner han frigörs mycket deg!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » tis okt 08, 2019 4:56 pm

Person skrev:Hopps verkligen att Bodie är på väg bort. Det som känns bra med Hallams uttalande är att han enbart säger ”sen har vi (Matt) Bodie som heller inte är tränings- eller spelbar just nu. Med tanke på skadesituationen är det inga konstigheter just nu”.

Ingen anledning till varför han inte ska kunna träna eller spela. Försvinner han frigörs mycket deg!


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Om Bodie försvinner hoppas jag verkligen inte det kostar alltför mycket pengar att lösa honom. Om det gör det vill jag att man har is i magen till match 15 iaf. Går inte att slänga bort pengar hur som helst om man från början trott på honom.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tis okt 08, 2019 5:22 pm

Nu vet jag inte hur vanligt det är att man skriver in diverse klausuler i kontrakt. Men det ju vore aningen naivt av Höneröven att signa en DYR förväntad POÄNGBACK utan att ha någon försäkring. Kontraktet med denna Guldklimpen är på ett år och borde kunna brytas utan konstigheter med gemensamt tänk. Dennes CV är harvande i AHL-/KHL och en massa kaptensbindlar. Just det, han är ju kompis med Shinnimin - som skapade kontakten åt Hönan. Hälften jobb med förhoppning om full belöning. En röd tråd genom åren.
Mathew eller Matt som han oftast kallas är född och uppvuxen i kanadensiska landsbygdskommunen East St. Paul, strax utanför Winnipeg och är barndomsvän med ett år yngre Brendan Shinnimin som även han är uppväxt på samma ställe.

- Vi är väldigt glada att kunna lägga till Matt Bodie till vår trupp. Förutom att vara en riktigt bra hockeyspelare bidrar Matt med ett högklassigt ledarskap. Redan sin andra säsong i AHL utsågs han till kapten och sedan dess har han haft en bokstav vart han än har spelat, undantaget förra året i Ryssland.

Som spelare får vi en smart och skridskostark back, Matt har i sin karriär visat en väldigt jämn produktion. Strax under 40 poäng med bra plus/minus-statistik, säger Henrik Evertsson.

Svågerpolitiksvärvningar-/samarbeten kan dyrt straffa sig.

(källa)
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » tis okt 08, 2019 7:18 pm

Jag hade gärna sett att vi gett Bodie åtminstone 20 matcher innan han skeppas. Jag tänker på kritiken som flödade gälland en viss Kodie Curran i början av förra säsongen. Ingen som klagar på den killen idag. Vi har spelat 7 matcher. Är det verkligen tillräckligt för att utvärdera en spelare som aldrig spelat SHL tidigare?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tis okt 08, 2019 7:37 pm

Vi har spelat åtta matcher.

Curran är en onehitwonder och är roligt när det sker. Det dyker upp sådana spelare ibland MEN Bodie är definitivt ingen sådan. Att ge Bodie tretton matcher till tycker jag vore ett ödsleri med pengar.

Bryt kontraktet och ut på POWERPLAYBACKSNIPER-JAKT!

Jisses.
Senast redigerad av Kloker tis okt 08, 2019 7:50 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis okt 08, 2019 7:50 pm

Bodie har gjort 100% mer mål än övriga backar tillsammans. Visst kan man kolla om det finns intresserade bland klubbar men nog bör han få mer tid. Köpa ut spelare när hela laget haltar känns dyrt.
Senast redigerad av StenhårtSlagskott tis okt 08, 2019 7:54 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » tis okt 08, 2019 7:53 pm

Det är mycket möjligt du har rätt. Om man skeppar honom så vore det jävligt intressant om nått annat SHL lag plockar upp honom så man får se hur resan slutar. Onehitwonder, ja dom dyker upp med jämna mellanrum. Och du kan faan inte veta när. Kom ihåg en gång för inte så längesedan som det spyddes galla på detta forum gällande en väldigt speciell liten spelare. Han fick dock fortsätta och är väl mer eller mindre en legendar idag i denna förening. Så visst, du kan ha rätt, men du kan likväl ha fullständigt fel, vilket du haft förr!

Jisses....


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tis okt 08, 2019 8:11 pm

Varför så arg? Andas.

Kort och gott. Jag tror inte att Bodie blir en ny Kurry.

Och du ska veta att jag har aldrig fel...

Vi får väl se.

Jisses. :D
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis okt 08, 2019 9:45 pm

Kloker skrev:Varför så arg? Andas.

Kort och gott. Jag tror inte att Bodie blir en ny Kurry.

Och du ska veta att jag har aldrig fel...

Vi får väl se.

Jisses. :D


Nu har evertsson agerat och tagit in en ny pjäs i ett försöka att stabilisera defensiven. Då borde vi väl vänta åtminstone vänta 30 sekunder innan vi börjar skälla.

Har du ingen munkorg? Med lite tur kan melart motverka ett mål mindre per match och det kan få bägaren att svänga över till Växjös fördel i avgörande lägen. Låt oss se vad som händer och utvördera läget.

Han kommer ju från en operation och reahab så han är nog väldigt sugen men timing kan ju vara lite snekalibrerad tänker jag.
Senast redigerad av StenhårtSlagskott tis okt 08, 2019 10:04 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster