Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Jocke86 » tor jan 09, 2020 2:11 am

Inga av de namnen jag hört. Men som sagt, tror inte de namnen jag fått är aktuella till 100 procent. Får jag mer dumpar jag det här.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: fre dec 19, 2008 6:04 pm
Ort: Uppsala

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » lör jan 11, 2020 5:31 pm

Jag skulle vilja ha en intervju med Erik Källgren, höra lite vad han tycker om VLH som sitt karriärsval efter sejouren i Nordamerika. Sen ett snack med Jesper Eliasson på det, höra ifall det flyter på bra i Almtuna efter JVM-bronset? Skulle även vilja att minhockey tar tempen på Cederqvist, draftad av Buffalo men med träsmak i röven pga allt bänknötande, trots att han visat x antal gånger att han ska ha en plats i truppen. Han lär ju inte avslöja nåt om nästa klubb, men mina lurviga tentakler får kraftiga FBK-vibbar...
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör jan 11, 2020 5:44 pm

Jocke86 skrev:Inga av de namnen jag hört. Men som sagt, tror inte de namnen jag fått är aktuella till 100 procent. Får jag mer dumpar jag det här.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk


Att en skadad loj Gynge spelar och ceder är på bänken skulle jag vilja veta lite mer om. Evertssons HALLÅ !!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör jan 11, 2020 10:19 pm

Stormaktstiden för Lakers är över. Vi är just nu ett medelmåttalag och det gäller att inte dippa mer nu, att häva fallet. Jag hade en förhoppning om att förra årets missräkning skulle rättas till denna säsong, men så blir det inte. Om vi tar 20 poäng till i serien så kommer vi att undvika negativt kval. Det måste vi kunna klara, även om jag inte tar någonting för givet. Hur ska man kunna göra det en sådan här säsong. Däremot vet jag att vi inte kan ta guld. Vi har helt enkelt inte lag för det.

Dags att börja så för framtiden. Tyvärr sitter vi som det visat sig på hemska kontrakt vad det förefaller. Tre dyra år med Gynge smakar inget vidare. Ett år till med Emil. Tja, jag vet inte. Ytterligare ett med Forsbacka känns så där. Vi kommer aldrig att få laget till att fungera så länge våra ledande linor inte är bättre än vad som nu är fallet. Så hur löser vi detta ? Det sitter mycket pengar låste i ”rent skit” faktiskt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör jan 11, 2020 11:06 pm

Gyngiläinen kanske blir Gynge igen efter operation. Tills dess får han gärna ta smarta fights, som idag. Han har tillräckligt namn för att ta ut någon bra i motståndet. :wink:

JFK kanske gör en Rissanen och är en helt annan spelare nästa säsong. Skulle gärna se att vi försöker få in honom som center då.

EP behöver kanske ta semester i Paris efter säsongen och få ur sig drömmen om fransk pantomimteater. Full laddning när preseason börjar.

Fullständigt sant att våra offensiva toppspelare måste prestera bättre om vi ska kunna nå topp6 kommande säsong, men där bakom skapas den nya stommen för fullt. Alltid något.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » lör jan 11, 2020 11:29 pm

Varanen skrev:Gyngiläinen kanske blir Gynge igen efter operation. Tills dess får han gärna ta smarta fights, som idag. Han har tillräckligt namn för att ta ut någon bra i motståndet. :wink:

JFK kanske gör en Rissanen och är en helt annan spelare nästa säsong. Skulle gärna se att vi försöker få in honom som center då.

EP behöver kanske ta semester i Paris efter säsongen och få ur sig drömmen om fransk pantomimteater. Full laddning när preseason börjar.

Fullständigt sant att våra offensiva toppspelare måste prestera bättre om vi ska kunna nå topp6 kommande säsong, men där bakom skapas den nya stommen för fullt. Alltid något.
Ludvig är en bra stomme [emoji3590][emoji16]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör jan 11, 2020 11:38 pm

Ja, han är en av få som verkligen verkar trivas. Heavy Metal har blivit lite av en favorit.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör jan 11, 2020 11:41 pm

Josen gör en kanonsäsong. Han har höjt sin nivå ett snäpp.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » sön jan 12, 2020 12:15 am

vlk skrev:Josen gör en kanonsäsong. Han har höjt sin nivå ett snäpp.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


In med Josen i fler offensiva situationer, då kanske vi kan få lite produktion trots allt.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » sön jan 12, 2020 12:35 am

De som ska våra produktiva spelare har inte presterat, en total missräkning. Vad det beror på är inte så självklart, det enda vi kan säga är att de inte är "dåliga" spelare i grunden. När Petersson, Gynge och JFK presenterades var jag oerhört nöjd och kände nog att offensiv produktion var säkrat. Men så var det inte.

Känns som de tre nämnda har bakomliggande faktorer som gör att de inte kommer igång. JFK (familj?), Petersson (stukat självförtroend?), Gynge (spökande skada?) behöver tid, frågan är om de kan få det i Lakers? Jag tycker nog de ska få det. Finns ingen värvning som kan ge oss en rimlig möjlighet att gå långt och samtidigt är det inte rimligt att kräftgången blir så stor att vi riskerar att åka ut.

Vi bygger stomme för framtiden och jag vill inte att man bara skeppar vidare kvalitetsspelare. Ge dem våren att hitta hem i Växjö, nästa år kan de mycket väl få den utväxlingen vi förväntade oss i år. Vår tredje- och fjärdelina ser riktigt bra ut just nu, Lundberg har fått chansen att starta om här och är just nu kanske vår bästa spelare. Nästa år landar Robban och Gynge kanske finner harmoni.

Vi får nog helt enkelt acceptera att ibland blir en säsong eller två mellanmjölk, men vi studsar tillbaka.
Senast redigerad av Aleks sön jan 12, 2020 12:46 am, redigerad totalt 1 gång.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » sön jan 12, 2020 12:39 am

En viktig förlängning ser jag i Lundberg. Vår klart bästa spelare den här säsongen. Han känns som en Jani Lajunen där ute!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön jan 12, 2020 12:48 am

Aleks skrev:
vlk skrev:Josen gör en kanonsäsong. Han har höjt sin nivå ett snäpp.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


In med Josen i fler offensiva situationer, då kanske vi kan få lite produktion trots allt.


Exakt, ge honom mer offensiv istid. Gärna på bekostnad av alla chanser 14 och 10 förbrukar utan resultat. Vi har inte råd att matcha laget så som vi gör nu.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » sön jan 12, 2020 10:52 am

PutteA skrev:En viktig förlängning ser jag i Lundberg. Vår klart bästa spelare den här säsongen. Han känns som en Jani Lajunen där ute!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Ja det är han men hand upp den som jublade över hans förlängning...
Det tog tid innan det släppte!

Jag är helt säker på att Gynge & co inte är slut!

Sen är inte jag kompetent nog att se vad som är fel eller vad som behöver göras men jag kan tänka mig att en återförening med RR kan få Gynge att explodera...?

Samma med övriga - men drt gäller att hitta den magiska formeln!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis jan 14, 2020 12:34 am

Rosen känns som en burköppnare. Naturligt långsam oavsett ålder men tillslut tar han sig in i burken oavsett motstånd. Tror han håller han skulle vara viktig något år till. För han skulle kunna avlasta 14 i en topplina så han inte känner att han måste göra 79 poäng i varje match och kan slappna av lite.
Hoppas verkligen han och familjen känner att det är dags att komma hem. Men skulle inte bli förvånad om han kör ett år till i Ryssland nu när de kommit in det och med de pengarna så är det ju svårt att ifrågasätta tyvärr.

Frågan är ju hypotetisk men vem ska spela rollen som kiiskinen kommande år i den sk gubblinan? Nya 19?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tis jan 14, 2020 1:15 pm

Kan det vara så att även Evert har förstått att vad han än värvar in så räddar inte det denna säsongen?

Inga mer rykten?
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » tis jan 14, 2020 1:39 pm

bratsson skrev:Kan det vara så att även Evert har förstått att vad han än värvar in så räddar inte det denna säsongen?

Inga mer rykten?


Kan vara så, eller är han extremt noga nu för att få in rätt spelartyp. Han inser nog att säsongen är svår att rädda upp, samtidigt som han vet att det inte finns utrymme för en typ Burish värvning nu.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis jan 14, 2020 4:01 pm

Vi ska ta tillräckligt med poäng för att rädda kontraktet. Kommer ett par skador på nyckelspelare så är det långt ifrån säkert att vi grejar det. Vi kan inte kasta in juniorer då eftersom vi inte spelat in några av dom än denna säsongen. Vi måste säkra upp truppen med ett par vassa nyförvärv.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis jan 14, 2020 5:40 pm

Känner jag evertsson rätt så går han fortfarande för guldet. Han letar spelare men det måste finnas lämplig spelare också. Minst en spelare till tror jag dimper in innan fönstret sedan beror det på hur spelet ser ut kommande veckorna. Blir det haveri med 4- 5 raka förluster kan det komma in flera innan deadline.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis jan 14, 2020 6:13 pm

StenhårtSlagskott skrev:Känner jag evertsson rätt så går han fortfarande för guldet. Han letar spelare men det måste finnas lämplig spelare också. Minst en spelare till tror jag dimper in innan fönstret sedan beror det på hur spelet ser ut kommande veckorna. Blir det haveri med 4- 5 raka förluster kan det komma in flera innan deadline.


Ja, det avgörs nu inom några matcher


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav ivc » tis jan 14, 2020 8:59 pm

bratsson skrev:Kan det vara så att även Evert har förstått att vad han än värvar in så räddar inte det denna säsongen?

Inga mer rykten?


Är väl inte direkt vanligt att det läcker ut information förrän Evert väl slår till. Ryktena på detta forum brukar det ju inte heller vara så stor sanningshalt i. 8)
ivc
Forumamatör
 
Inlägg: 136
Blev medlem: tor aug 11, 2011 1:36 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis jan 14, 2020 9:11 pm

ivc skrev:
bratsson skrev:Kan det vara så att även Evert har förstått att vad han än värvar in så räddar inte det denna säsongen?

Inga mer rykten?


Är väl inte direkt vanligt att det läcker ut information förrän Evert väl slår till. Ryktena på detta forum brukar det ju inte heller vara så stor sanningshalt i. 8)


Vad säger du sa du?

Robert Rosén är på väg in till nästa säsong :clap:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » ons jan 15, 2020 2:12 pm

Däremot lär inte Robban komma om vi spelar i allsvenskan till hösten.
En fråga jag vill ställa till Evertsson är att varför värvade vi in Erik Källgren i laget? Blev Evertsson så skitnödig att han var tvungen eller?
Tror tyvärr att detta blir det första året som Evertsson inte värvar något i januarifönstret. Och då är det större risk att vi hamnar i kvalet än att vi tar oss till slutspel.
2 riktigt urusla säsonger av Henrik Evertsson har detta varit.
Risken är att det blir en 3:e om Evertsson sitter kvar.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » ons jan 15, 2020 2:41 pm

JFK och Davidsson går med hjärnskakning.
Blir en intressant säsong detta [emoji16]
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » ons jan 15, 2020 5:01 pm

Stupet skrev:Däremot lär inte Robban komma om vi spelar i allsvenskan till hösten.
En fråga jag vill ställa till Evertsson är att varför värvade vi in Erik Källgren i laget? Blev Evertsson så skitnödig att han var tvungen eller?
Tror tyvärr att detta blir det första året som Evertsson inte värvar något i januarifönstret. Och då är det större risk att vi hamnar i kvalet än att vi tar oss till slutspel.
2 riktigt urusla säsonger av Henrik Evertsson har detta varit.
Risken är att det blir en 3:e om Evertsson sitter kvar.


Varför tror du inte att E vill förstärka laget?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav ratscore » ons jan 15, 2020 5:55 pm

Stupet skrev:En fråga jag vill ställa till Evertsson är att varför värvade vi in Erik Källgren i laget? Blev Evertsson så skitnödig att han var tvungen eller?


För att få igång Viktor och Viktor (i den ordningen). Källgren har kontrakt som löper över nästa säsong också men om man vill så kan ett annat lag ta över hans kontrakt till dess. Och det kommer finnas flera lag som isåfall skulle vara intresserade i både SHL och HA inför 20/21. Det är en relativt riskfri gamble, Växjö har 2 målvakter som håller som 1;a val och om någon av dem inte reagerar på ett bra sätt så behåller man Källgren. Om någon av dem väljer ett skriva kontrakt någon annanstans så har man Källgren som 2;a målvakt. Nu har bägge Viktor's steppat upp sedan det blev klart att det finns konkurrens inför nästa säsong.

Personligen tycker jag att det är en smått briljant taktik.

Sent from my J9110 using Tapatalk
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs
 
Inlägg: 790
Blev medlem: mån mar 30, 2009 12:42 pm
Ort: weXio

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » ons jan 15, 2020 7:38 pm

Vet inte om det är en så briljant taktik med tanke på att vi har en till målvakt som är utlånad till Almtuna.
Hade ju varit bättre att fortsatt med Andren - Eliasson tills Fasth var tillbaka.
Sen om någon av Fasth eller Andren sticker efter denna säsongen så hade vi iaf haft 2:a målvakten klar.
Eliasson vet ju att med tanke på att man plockade in Källgren så kommer han inte få något nytt kontrakt med Växjö.
Dessutom så funkar det inte med att vänta på om Fasth eller Andren faller ner i en svacka igen. Källgren måste ha speltid. Är ju knappast så schyst att teckna ett kontrakt och sen spela en match sen inte mer denna säsongen. Blir ingen utveckling alls.

Och jag tror inte att Evertsson värvar in fler spelare pga att han redan har en dyr trupp. Och hittar han något så är det bara en utfyllnad spelare och inte det vi som allra mest behöver dvs rejält med spets.
Det intressanta med årets säsong är att vi trodde på förhand att vi hade mycket spets i laget. Men nu vet vi att vi inte har någon spets alls. Och då har vi ändå Gynge, Shinnimin, Pettersson, Davidsson mfl i laget. Dom har gått från spets till att bara vara utfyllnad.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons jan 15, 2020 10:00 pm

Eliasson Källgren blir målvaktsparet. Vill fasth lira ett år till så här kontraktet. 80.000 i månaden. Take it or leave it.

Då signar han och vi får en rutinerad målvakt som bollplank till källgren.

Andrén går vidare. Eliasson lånas ut.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor jan 16, 2020 8:50 pm

Evertsson i pausen: "Finns det något där ute som kan förstärka vårat lag så kommer vi göra det."
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tor jan 16, 2020 9:31 pm

Lär finnas hur mycket som helst som kan förstärka detta laget med tanke på hur det ser ut. Det som MÅSTE in är målskyttar för vi har inte en enda i hela laget. Vi behöver spelare som verkligen gör någon skillnad på en gång. Spelar ingen roll hur mycket skott vi skjuter för ineffektiviteten är skyhög!! Som sagt vi har ingen gedigen målskytt.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » lör jan 18, 2020 10:58 am

Som det kan te sig. Ner på en knäpp upp på en piedestal på hockeyns BAKSIDA.

Henrik Evertsson du är en mjölkande halting. Det är en bedrift i sig att FULLSTÄNDIGT rasera ett toppbyggt lag på TVÅ ÅR. Cred för det...

Undra om Höneröven ligger sked med Gynge, Pettersson och ForsNedbacka och räknar pengar? Blir så förbannat jävla lack på ovanståendes jävla fitteri! Gör ditt jobb eller försvinn!

(...pengarna rullar in, det går bra nu...)
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » lör jan 18, 2020 12:01 pm

Lite för MinHockey att gräva i (i stället för att skriva om spelare som lämnade klubben för 6-7 år sedan):
1. Hur stor del har Patrik Hall i detta brakskitefiaskot? Mycket hemlig person detta, man vet knappt om han finns i klubben eller inte. Är det bara ett sammanträffande att det började vända spikrakt neråt när han anställdes som assisterande sportchef...?
2. Finns Erik Källgren, århundradets märkligaste målvaktsvärvning?, fortfarande kvar i klubben? ”Jag är här för att stå ALLA matcher” hette det för några månader sedan, efter det har ingen sett till honom. Tre insläppta på en kvart mot HV å sen var det bye-bye... I SMP:s artiklar nämns inte ett ord om killen, det pratas bara om målvaktskampen mellan Andrén o Fasth. Lever Källgren och vad är i så fall planen för honom...?
3. Hjärnskakningarna på JFK och Davidsson, när hände egentligen dom...? Ingen tycks veta. Var det huvudtacklingar så borde väl åtminstone en av dom kommit upp till diskussion och blivit ärenden för Disciplinsnämnden kan man tycka. Mörkar VLH något annat här...?
4. Måltorkan. I fjol gjorde man klena 2,36 mål per match, detta sades vara den främsta orsaken till tabellplacering mm, och högsta prio sades vara att ändra på detta inför denna säsongen. I skrivande stund snittar man nästan exakt likadant, 2,39 mål/match. Så, var ligger felet...? Det saknas ju inte direkt målgörare i truppen, varken ifjol eller nu. Är det spelsystemet? Kemin mellan spelarna? Börjar Troja-tröjan - den som ryktas ligga ingjuten i betonggrunden på Vida - att avsöndra dålig karma...? Har Troja-Kecke och Snus-Jerry lagt en förbannelse över hela klubben...?
5. Det omtalade samarbetet mellan VLH och Troja, hur går det egentligen där? Växjö plockade åt sig Jesper Eliasson, han som inte ens får vara tredjemålvakt trots att han duger i JVM, och sedan avslutades samarbetet eller...?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör jan 18, 2020 12:38 pm

Försöker du säga att nyheter om Kaijomaas äventyr inte är prio1 för dig? :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » lör jan 18, 2020 12:43 pm

Primeau skrev:Lite för MinHockey att gräva i (i stället för att skriva om spelare som lämnade klubben för 6-7 år sedan):
1. Hur stor del har Patrik Hall i detta brakskitefiaskot? Mycket hemlig person detta, man vet knappt om han finns i klubben eller inte. Är det bara ett sammanträffande att det började vända spikrakt neråt när han anställdes som assisterande sportchef...?
2. Finns Erik Källgren, århundradets märkligaste målvaktsvärvning?, fortfarande kvar i klubben? ”Jag är här för att stå ALLA matcher” hette det för några månader sedan, efter det har ingen sett till honom. Tre insläppta på en kvart mot HV å sen var det bye-bye... I SMP:s artiklar nämns inte ett ord om killen, det pratas bara om målvaktskampen mellan Andrén o Fasth. Lever Källgren och vad är i så fall planen för honom...?
3. Hjärnskakningarna på JFK och Davidsson, när hände egentligen dom...? Ingen tycks veta. Var det huvudtacklingar så borde väl åtminstone en av dom kommit upp till diskussion och blivit ärenden för Disciplinsnämnden kan man tycka. Mörkar VLH något annat här...?
4. Måltorkan. I fjol gjorde man klena 2,36 mål per match, detta sades vara den främsta orsaken till tabellplacering mm, och högsta prio sades vara att ändra på detta inför denna säsongen. I skrivande stund snittar man nästan exakt likadant, 2,39 mål/match. Så, var ligger felet...? Det saknas ju inte direkt målgörare i truppen, varken ifjol eller nu. Är det spelsystemet? Kemin mellan spelarna? Börjar Troja-tröjan - den som ryktas ligga ingjuten i betonggrunden på Vida - att avsöndra dålig karma...? Har Troja-Kecke och Snus-Jerry lagt en förbannelse över hela klubben...?
5. Det omtalade samarbetet mellan VLH och Troja, hur går det egentligen där? Växjö plockade åt sig Jesper Eliasson, han som inte ens får vara tredjemålvakt trots att han duger i JVM, och sedan avslutades samarbetet eller...?


Många riktigt bra frågeställningar Primeau. Jag kan kanske svara på två av dom.

Källgren: Är inte försvunnen. Han tränar varje träning ihop med de andra två målvakterna. Däremot vad planen är för Källgren har jag ingen aning om. Troligtvis värvad för nästa säsong, men då kan man ju undra varför han inte lånas ut?

Samarbetet med Troja: Är nog det märkligaste jag sett nånsin. Var det ett samarbete? Idag kan jag inte tänka mig att det samarbetet existerar över huvud taget då det skiljer två divisioner mellan klubbarna.

Resten av dina frågor vill jag också ha svar på!!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » lör jan 18, 2020 12:45 pm

Kan lägga till även en del av frågan om Hall: Ja, han existerar. Man träffar på honom då och då i Vidas katakomber.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör jan 18, 2020 12:56 pm

PutteA skrev:
Primeau skrev:Lite för MinHockey att gräva i (i stället för att skriva om spelare som lämnade klubben för 6-7 år sedan):
1. Hur stor del har Patrik Hall i detta brakskitefiaskot? Mycket hemlig person detta, man vet knappt om han finns i klubben eller inte. Är det bara ett sammanträffande att det började vända spikrakt neråt när han anställdes som assisterande sportchef...?
2. Finns Erik Källgren, århundradets märkligaste målvaktsvärvning?, fortfarande kvar i klubben? ”Jag är här för att stå ALLA matcher” hette det för några månader sedan, efter det har ingen sett till honom. Tre insläppta på en kvart mot HV å sen var det bye-bye... I SMP:s artiklar nämns inte ett ord om killen, det pratas bara om målvaktskampen mellan Andrén o Fasth. Lever Källgren och vad är i så fall planen för honom...?
3. Hjärnskakningarna på JFK och Davidsson, när hände egentligen dom...? Ingen tycks veta. Var det huvudtacklingar så borde väl åtminstone en av dom kommit upp till diskussion och blivit ärenden för Disciplinsnämnden kan man tycka. Mörkar VLH något annat här...?
4. Måltorkan. I fjol gjorde man klena 2,36 mål per match, detta sades vara den främsta orsaken till tabellplacering mm, och högsta prio sades vara att ändra på detta inför denna säsongen. I skrivande stund snittar man nästan exakt likadant, 2,39 mål/match. Så, var ligger felet...? Det saknas ju inte direkt målgörare i truppen, varken ifjol eller nu. Är det spelsystemet? Kemin mellan spelarna? Börjar Troja-tröjan - den som ryktas ligga ingjuten i betonggrunden på Vida - att avsöndra dålig karma...? Har Troja-Kecke och Snus-Jerry lagt en förbannelse över hela klubben...?
5. Det omtalade samarbetet mellan VLH och Troja, hur går det egentligen där? Växjö plockade åt sig Jesper Eliasson, han som inte ens får vara tredjemålvakt trots att han duger i JVM, och sedan avslutades samarbetet eller...?


Många riktigt bra frågeställningar Primeau. Jag kan kanske svara på två av dom.

Källgren: Är inte försvunnen. Han tränar varje träning ihop med de andra två målvakterna. Däremot vad planen är för Källgren har jag ingen aning om. Troligtvis värvad för nästa säsong, men då kan man ju undra varför han inte lånas ut?

Samarbetet med Troja: Är nog det märkligaste jag sett nånsin. Var det ett samarbete? Idag kan jag inte tänka mig att det samarbetet existerar över huvud taget då det skiljer två divisioner mellan klubbarna.

Resten av dina frågor vill jag också ha svar på!!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Om Källgren är för nästa säsong innebär det nog att vi ämnar kasta bort en juniorlandslagsmålvakt. I så fall frågar jag mig; har klubben blivit galen?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster